Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij poogt deze wereld te verzoenen met iets dat niet te verzoenen is. Als ge uw heil zoekt in een systeem van mensenmoordenaars zult ge enkel de dood treffen.

Misschien spreek jij over een andere non-lineaire attractor, misschien daarom dat het zo naast de kwestie lijkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 324
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

moderatie: Ik sluit dit topic. Ik vermoed dat weinigen aan dit topic een touw kunnen vastknopen. TTC, natuurlijk mag je me schrijven als je vindt dat het sluiten van dit topic je onrecht aan

Het is puur een kwestie van logisch redeneren, niet meer dan dat. Wie bereid is zich diepgaander te buigen over het begrip biflatie dat hier als een neutraliserende katalysator geldt, komt snel op het

De vraag stelt zich al lang niet meer of er oplossingen zijn, de vraag stelt zich waarom ze telkens opnieuw naar de zwijgspiraal verdwijnen, zelfs onbewust. De verdachtmakingen gaan vervolgens in alle

Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Het is finaal allemaal niet zo moeilijk, als aan klanten wordt gevraagd om middels introspectie en andere technieken tot resolutie te komen van hun psychische ongemakken dan leidt dat, indien succesvol en naargelang de aard van het probleem, tot inzichten die afwezig waren voorafgaand aan een dergelijk proces, met inbegrip van groeipijnen die door de omgeving niet altijd begrepen worden maar nu net ook de kloof en de psychische belasting vergroten. En net omwille van die inzichten is het niet langer persoonlijk maar plotsklaps veel breder, wat je tot je eigen verbazing en verwondering op je bord gepresenteerd krijgt, door nu net allerhande GGZ-richtlijnen op te volgen, niet andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Bastiaan73:

'Vier vuisten in het kwadraat' was inderdaad één van hun beste! Mario Girotti en Carlo Pedersoli zijn hun echte namen maar die bekten internationaal gezien niet zo lekker. Carlo Pedersoli is in 2016 overleden maar Mario Girotti leeft nog steeds.

Als E-werker in de GGZ kan je maar niet gek genoeg zijn om heel je zwaar doorleefde herstelonderzoek te herleiden tot slechts een enkel woord, en dat vervolgens niet uitgelegd krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

Als E-werker in de GGZ kan je maar niet gek genoeg zijn om heel je zwaar doorleefde herstelonderzoek te herleiden tot slechts een enkel woord, en dat vervolgens niet uitgelegd krijgen.

Wat is dat enkele woord ook al weer?

Ik begrijp inmiddels dat je jezelf als e-werker in de GGZ beschouwt. Betekent de e in deze context hetzelfde als de e in e-mail?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat is dat enkele woord ook al weer? Ik begrijp inmiddels dat je jezelf als e-werker in de GGZ beschouwt. Betekent de e in deze context hetzelfde als de e in e-mail?

Valt logisch af te leiden uit de oefening van Boer Jan, maar misschien zijn je veters los. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Eens.

Twees.

Dries.

Viers.

Vijfs.

Zess.

Zevens.

Achts.

Negens.

Tiens.

Misschien ben je in verwarring geraakt omdat we al aan de andere kant van de brug staan, krijg je hier ook een vergoeding voor van de kerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bastiaan73:

Is het een beetje gezellig aan die kant van de brug? En hoe diep is de afgrond?

Er was ooit nog een tijd dat ik heel creatief was met ideeën zoals een Special Purpose Vehicle, het is een middel om financiële risico’s af te zonderen in een ‘buitenboord’ onderneming om ze dan te laten afsterven, opgeruimd staat netjes. Heel soms, en ik denk er eerst nog wat dieper over na, denk ik dat een aantal GGZ-experten die systemen ook kennen, maar dan gaat het over mensen, het correlaat frappant. En dan zeggen ze dat humor belangrijk is, wat zelden is wanneer we hier over zouden durven doordenken en hulpvragen stellen, zeggen E-werkers in de GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Bastiaan73:

'Humor'. Wat is dat ook al weer?

Het zijn reflecties, hoe zalig zou het niet zijn dat we plots allemaal op het idee komen dat een fluweelzachte paradigmashift eigenlijk wel veel beter is dan al het geweld en tumult dat we zo gewend zijn? Gelukkig ben ik geen GGZ-expert, want hoe je nu zoiets moet trachten duidelijk te maken aan beleidsmakers, geen flauw idee.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Bastiaan73:

Voor zover bekend is de Marianentrog de diepst bekende plek in de oceaan. Om de schaal te bevatten hebben ze in deze afbeelding het Empire State Building verwerkt.

Hoe je daar nu precies gaat uit geraken, daarover tast iedereen in het duister.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

En hoe diep is de afgrond?

Misschien duurt het even vooraleer je een en ander doorziet, aanvankelijk twijfelend, worstelend, vaag en mysterieus, maar steeds scherper en sneller, alsof het al in orde zou zijn. Op dat moment herinner je misschien terug de vragen die je als kind al had, waarop je door ervaring nu ook een aantal antwoorden gekregen hebt. En dan gaat het gewoon verder, maar anders dan voorheen, bedachtzaam en speels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach... Fluweelzacht toiletpapier kon door Zweistein (de neef van Einstein) met terugwerkende kracht naar de toekomst uitgerold worden. Toen al! E-werkers in de GGZ zijn er inmiddels achter gekomen dat schuurpapier minder aangenaam veegt. Maar dat werd natuurlijk meteen van tafel geveegd vanwege dat uitje! Parachutespringen vanuit een helicopter en in de lucht proberen vliegtuigjes te vouwen van biljetten van € 5 zeker... 'Red het vege lijf!' riep Arie terwijl hij zijn bezem wegzette en zijn biezen pakte. Zolang WOIII genoeg krentenbollen oplevert hoor je Claudia overigens ook niet mopperen. Blijf ik toch eigenaardig vinden maar ja zo is Claudia nou eenmaal. Over biezen mandjes gesproken...

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ach... Fluweelzacht toiletpapier kon door Zweistein (de neef van Einstein) met terugwerkende kracht naar de toekomst uitgerold worden. Toen al! E-werkers in de GGZ zijn er inmiddels achter gekomen dat schuurpapier minder aangenaam veegt. Maar dat werd natuurlijk meteen van tafel geveegd vanwege dat uitje! Parachutespringen vanuit een helicopter en in de lucht proberen vliegtuigjes te vouwen van biljetten van € 5 zeker... 'Red het vege lijf!' riep Arie terwijl hij zijn bezem wegzette en zijn biezen pakte. Zolang WOIII genoeg krentenbollen oplevert hoor je Claudia overigens ook niet mopperen. Blijf ik toch eigenaardig vinden maar ja zo is Claudia nou eenmaal. Over biezen mandjes gesproken...

Ook het absurdisme wordt vaak totaal verkeerd begrepen, dat je daar nog je tijd voor neemt, chapeau!

Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Het begint bij delen, de rest doet de geest. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Mysterieus is informatie en daarom het leven in z’n totaliteit, de zielscontracten schijnbaar divers waardoor het verhaal morgen misschien weer totaal anders is dan vandaag. Een aantal heeft het dan ook over terug naar de toekomst, om de eenvoudige reden dat ze uit een ver verleden informatie ophalen die we morgen kunnen gebruiken, meer doen ze niet. Wat eenvoud vermag, we kunnen niet weten wat we niet weten, wat we misschien wel zouden kunnen weten, maar vergeten en geen aandacht geniet, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid