Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Bastiaan73:

Klop klop klop.

Wie het werk van economen zoals Steve Keen niet kent, kan er beter ook niet aan beginnen omwille van de techniciteit waar elk normaal denkend mens een punthoofd van krijgt, niet onbegrijpelijk omwille van allerhande epistemologische obstakels die overwonnen dienen te worden, naargelang de individuele perceptie en keuzevrijheid in te vullen. Maar een korte samenvatting kan misschien wel, reset en we starten morgen opnieuw, dat is heel het verhaal. Een extra woordje uitleg door experten kan uiteraard helpen om alles fluweelzacht en mensvriendelijk te laten gedijen, misschien iets voor de herstelacademie van de nieuwe GGZ, waar mensentaal mag en hoopvol naar de toekomst kijken geen taboe is, co-creatief.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 324
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

moderatie: Ik sluit dit topic. Ik vermoed dat weinigen aan dit topic een touw kunnen vastknopen. TTC, natuurlijk mag je me schrijven als je vindt dat het sluiten van dit topic je onrecht aan

Het is puur een kwestie van logisch redeneren, niet meer dan dat. Wie bereid is zich diepgaander te buigen over het begrip biflatie dat hier als een neutraliserende katalysator geldt, komt snel op het

De vraag stelt zich al lang niet meer of er oplossingen zijn, de vraag stelt zich waarom ze telkens opnieuw naar de zwijgspiraal verdwijnen, zelfs onbewust. De verdachtmakingen gaan vervolgens in alle

Op 3-5-2020 om 07:44 zei TTC:

Voor een beter begrip, boer Jan zegt niet iets anders dan wat Einstein stelt, noch doen kinderen op de basisschool dat, het gaat immers over logica en daarover nuchter nadenken. Een en ander hebben we vertaald in een eenvoudig denkexperiment, waarvan we tot onze pijnlijke ontnuchtering hebben moeten vaststellen dat veel gelovigen ze niet opgelost krijgen, dit heeft een zeer gegronde reden die minder gekend is, dat is alles. Observeer zelf wat er gebeurt wanneer je ze oplost, en oordeel pas later. 

TAlSS8G.png

Toch wel vreemd dat niemand ze opgelost krijgt, heel bijzonder. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe pijnlijk de situatie ook, niets rechtvaardigt neerkijken op de ander omdat die niet meeloopt.

Ik heb net groots respect voor mijn tegenstanders die concreet kunnen nuanceren waarom ze het oneens zijn. Helaas zijn ze spaarzaam. Net via PayPal een juridische claim geopend tegen 1 die beweert "gesaved te zijn door Zijn grace". Dat mens poogt me af te rippen en denkt dat de afstand tussen ons haar dat ongestraft toestaat. Ik verheug in de tijd. Tijd geeft me altijd gelijk, iedere keer opnieuw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe pijnlijk de situatie ook, niets rechtvaardigt neerkijken op de ander omdat die niet meeloopt. Ik heb net groots respect voor mijn tegenstanders die concreet kunnen nuanceren waarom ze het oneens zijn. Helaas zijn ze spaarzaam. Net via PayPal een juridische claim geopend tegen 1 die beweert "gesaved te zijn door Zijn grace". Dat mens poogt me af te rippen en denkt dat de afstand tussen ons haar dat ongestraft toestaat. Ik verheug in de tijd. Tijd geeft me altijd gelijk, iedere keer opnieuw.

Het zal goed doen dat de lockdown gedaan is en de grenzen terug open gaan, dan kunnen we verder met het grensverleggende denken dat in het beste geval niet doorschiet waardoor we weer terug moeten, langs die brug die er al eeuwen ligt maar schijnbaar ook angstig maakt om ze over te steken. Inmiddels weten we meer, er zitten kevers in het systeem, een kwestie van logica.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Het zal goed doen dat de lockdown gedaan is en de grenzen terug open gaan, dan kunnen we verder met het grensverleggende denken dat in het beste geval niet doorschiet waardoor we weer terug moeten, langs die brug die er al eeuwen ligt maar schijnbaar ook angstig maakt om ze over te steken. Inmiddels weten we meer, er zitten kevers in het systeem, een kwestie van logica.

Ik kom van het Kiel, parochie van de dreiries...

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kom van het Kiel, parochie van de dreiries...

Het ondoorgrondelijke doorgronden is moeilijk, zoniet onmogelijk omdat het altijd overal is maar niet gezien kan worden. En logischerwijs kan over niets ook niets gezegd worden, aangezien het dan weer iets zou worden, wat ons weer doet dwalen en speculeren, wat verwarring sticht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Ik leef lokaal in een mondiale wereld, waarom zou ik dan niets over de wereld mogen zeggen zonder dat het aanleiding geeft tot allerhande labels waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde? Daarenboven wou ik enkel iets zeggen over kleine dingen, dat ze een impact hebben op het wereldgebeuren, verbaasde en ontnuchterde mij ook, maar hoopvol. En sterker, die kleine dingen hebben ook helemaal niets met mij als persoon te maken, ik maak me er alleen heel ernstig zorgen om waardoor het mij gepast lijkt om de GGZ hierover integer en bedachtzaam hulpvragen te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei TTC:

Het ondoorgrondelijke doorgronden is moeilijk, zoniet onmogelijk omdat het altijd overal is maar niet gezien kan worden. En logischerwijs kan over niets ook niets gezegd worden, aangezien het dan weer iets zou worden, wat ons weer doet dwalen en speculeren, wat verwarring sticht.

Alsof de god Pan nog zeer levendig onder ons de massa hypnotiseert met zijn partituur. Die bok toch, Pan's demic.... maf filmpje he? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof de god Pan nog zeer levendig onder ons de massa hypnotiseert met zijn partituur. Die bok toch, Pan's demic.... maf filmpje he? :D

Als hoopvol naar de toekomst kijken taboe wordt, zullen we ons ook geen beter begrip kunnen vormen over de talrijke oplossingen die al eeuwen oud zijn. En als plots blijkt dat die oplossingen ook als overweldigend en onrealistisch kunnen ervaren worden, ligt misschien in het feit dat we ze niet kennen of vergeten zijn, niet omdat ze er niet zijn. Maar sowieso, en dat is ook maar een mening van een E-werker in de GGZ, hoe langer we zoeken naar schuldigen, hoe minder tijd om ons met de toekomst bezig te houden, die eigenlijk in het verleden ligt door wat we vergeten zijn.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Ik leef lokaal in een mondiale wereld, waarom zou ik dan niets over de wereld mogen zeggen zonder dat het aanleiding geeft tot allerhande labels waarvan ik het bestaan niet eens vermoedde? Daarenboven wou ik enkel iets zeggen over kleine dingen, dat ze een impact hebben op het wereldgebeuren, verbaasde en ontnuchterde mij ook, maar hoopvol. En sterker, die kleine dingen hebben ook helemaal niets met mij als persoon te maken, ik maak me er alleen heel ernstig zorgen om waardoor het mij gepast lijkt om de GGZ hierover integer en bedachtzaam hulpvragen te stellen.

Het geestelijke welzijn kent veelal geen progressie omdat de patient liever in oude gewoontes blijft hangen.

Ge kunt zo blijven dweilen met de kraan open. Er komt geen hulp uit die hoek, ge zijt boven hun niveau. Aldus zult ge zelf uwe weg moeten zoeken en iets naar eigen hand moeten uitvinden.

1 minuut geleden zei TTC:

Als hoopvol naar de toekomst kijken taboe wordt, zullen we ons ook geen beter begrip kunnen vormen over de talrijke oplossingen die al eeuwen oud zijn. En als plots blijkt dat die oplossingen ook als overweldigend en onrealistisch kunnen ervaren worden, ligt misschien in het feit dat we ze niet kennen of vergeten zijn, niet omdat ze er niet zijn. Maar sowieso, en dat is ook maar een mening van een E-werker in de GGZ, hoe langer we zoeken naar schuldigen, hoe minder tijd om ons met de toekomst bezig te houden, die eigenlijk in het verleden ligt door wat we vergeten zijn.  

We hebben alleen vandaag. Vandaag heersen de onderdrukkers nog steeds. Dromen over morgen verandert de "doenders" hun agenda niet.

Een Vlaming zou als geen ander moeten weten hoe het systeem van de mensenmoordenaar komt. Wie zwaait de scepter? De grootste verliezer van de verkiezingen. Wie stuurde ze naar de EU? Wederom de grootste verliezer.

Wolven in schaapsklederen gaan u niet helpen, en bieden ze een lekstok aan die u beetje helpt; weiger en keer tot God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Het geestelijke welzijn kent veelal geen progressie omdat de patient liever in oude gewoontes blijft hangen. Ge kunt zo blijven dweilen met de kraan open. Er komt geen hulp uit die hoek, ge zijt boven hun niveau. Aldus zult ge zelf uwe weg moeten zoeken en iets naar eigen hand moeten uitvinden. We hebben alleen vandaag. Vandaag heersen de onderdrukkers nog steeds. Dromen over morgen verandert de "doenders" hun agenda niet. Een Vlaming zou als geen ander moeten weten hoe het systeem van de mensenmoordenaar komt. Wie zwaait de scepter? De grootste verliezer van de verkiezingen. Wie stuurde ze naar de EU? Wederom de grootste verliezer. Wolven in schaapsklederen gaan u niet helpen, en bieden ze een lekstok aan die u beetje helpt; weiger en keer tot God.

Boer Jan dacht er nog aan iets simpels te willen zeggen, maar de geesten zijn op hol geslagen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees Prediker 1 Deze boer gaat de vettigheid van zijn gezicht wassen. Nachtcreme er gisteren wat te dik op gesmeerd 

We kunnen eigenlijk kiezen voor wat we dat vrijgekomen geld aanwenden, kwestie van het verstand gebruiken. Vreemd dat we dat nu net precies dat stukje telkens missen, waarna het weer alle kanten opschiet, alsof we blind zouden zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Het voordeel van de twijfel gebied ons te zeggen dat we niet weten of politici op de hoogte zijn van die specifieke bijzonderheden die een aantal E-werkers in de GGZ tot hun toevallige dan wel ontnuchterende verbazing heeft opgemerkt, wat hen dan ook bedachtzaam hulpvragen doet stellen aan GGZ-experten, uit morele overweging en ter preventie van erger wanneer dit waar moest blijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

We kunnen eigenlijk kiezen voor wat we dat vrijgekomen geld aanwenden, kwestie van het verstand gebruiken. Vreemd dat we dat nu net precies dat stukje telkens missen, waarna het weer alle kanten opschiet, alsof we blind zouden zijn. 

Ja of ge kunt als een kieke zonder kop blijven kakelen en al de signalen rond je heen blijven negeren.

We kunnen geen geld eten. Het hele systeem valt in duigen en dat herstel je niet met meer geld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja of ge kunt als een kieke zonder kop blijven kakelen en al de signalen rond je heen blijven negeren. We kunnen geen geld eten. Het hele systeem valt in duigen en dat herstel je niet met meer geld.

Het is amper geloofwaardig hoe vastgeroest het denken zit, alles wordt dan ook binnen hetzelfde paradigma vertaald zonder de neutralisatie en de potentiële overstijging daarvan op te merken. Maar de clichés zijn wel gratis, alsof meerlagigheid zich zou kunnen ontvouwen in een plat vlak, dat is absurd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 31-5-2020 om 12:22 zei Bastiaan73:

Het kán echter schelen of je loens bent of liever karton klein maakt.

Het idee van een fluweelzachte paradigmashift veronderstelt dat mensen al op de hoogte worden gebracht van het potentieel dat zich aanbiedt, hierover rustig kunnen reflecteren en van gedachten wisselen, om er vervolgens vreedzaam expressie aan te geven volgens een co-creatieve modus operandi. Wanneer we echter deze sociaal innovatieve ideeën prompt zouden inbedden binnen een strikt inflatoire omgeving dan wordt het verhaal heel anders, het vreedzame wordt dan maar al te vaak gezien als het vijandelijke en fluweelzacht wordt bruusk steenhard, om vervolgens alles dan maar in de schuif te leggen en te koesteren als een zoete droom die ergens in het innerlijk verder leeft maar enkel mogelijk is in een land dat niet bestaat, waarover we dan wel rustig kunnen reflecteren zonder echter de illusie te wekken dat hoop ook realistisch zou kunnen zijn of worden, misleid door het prachtige studiewerk dat hierover deskundig rapporteert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Binnen het kader van een herstelonderzoek en de voortschrijdende inzichten die zich spontaan tijdens dit proces hebben laten opmerken, hebben we een denkexperiment ontworpen zodat mensen zelf kunnen proberen, denken, voelen, ervaren en zien wat een aantal E-werkers bedachtzaam en uit morele overweging tracht te zeggen. Maar meestal krijgen we enkel de bevestiging van wat we bedoelen, zij het zonder begrip van wat we bedoelen, maar wel op een kinderlijk speelse manier bekrachtigend wat Einstein bedoelde. Niet limitatief overigens, velen hebben naar dezelfde cognitieve aspecten verwezen, gelegen in de manier van denken die ons schools, hiermee zeggend cultureel eenzijdig inflatoir, aangeleerd werden en ook weer losgelaten kunnen worden om herstel te bevorderen, kaderend binnen het idee van een paradigmashift. Jammer genoeg lachen de meeste mensen hier eens mee, zelfs zonder enig inhoudelijk begrip waardoor ongewild het correlaat met veel lotgenoten hen ontgaat, en ons tot OPS-lijders maakt, in diepe hartenpijn en eenzaamheid beschouwend het wereldtoneel, wat weerzin en psychisch lijden opwekt, ondanks hoopvol. Wat rest is blijven hulpvragen stellen, wat steeds dwazer begint te lijken naarmate de tijd vordert, bijna ongeloofwaardig dat zoiets nog kan in het jaar 2020.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2020 om 22:28 zei sjako:

En wat heeft dit met Godsdienst en spiritualiteit te maken? 

Non-lineaire katalysatoren zijn per definitie tijdloos en gratis, neutraal van ideologie en eeuwig toepasbaar wanneer we daartoe besluiten, als een getuigenis van liefde, verbondenheid en rechtvaardigheid, met als doel herstel en een fluweelzachte paradigmashift, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei TTC:

Het is amper geloofwaardig hoe vastgeroest het denken zit, alles wordt dan ook binnen hetzelfde paradigma vertaald zonder de neutralisatie en de potentiële overstijging daarvan op te merken. Maar de clichés zijn wel gratis, alsof meerlagigheid zich zou kunnen ontvouwen in een plat vlak, dat is absurd. 

Alles wat ik doe is gratis... 

Graag gedaan hoor.

Maar wees eerlijk; wat ben je met een economisch herstel als de gewassen falen? Als de hele voedselindustrie instort?

Ik zei enkele jaren geleden al; de mens merkt er nu te weinig van omdat we bovenaan de voedselketen staan. Maar nu jaren later sijpelen de eerste signalen van een komende hongersnood binnen. Wat ben je met geld als uw eigen natie niet eens zelfvoorzienend is? Zien we het politieke agenda van “boeren pesten”? Alles is gestaged. Het oosten naar het westen en het westen naar het oosten, decennia is er aan gebouwd en gewerkt.

Moeten landen die hun eigen bevolking niet kunnen voorzien nog überhaupt elders aan ontwikkelingshulp doen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alles wat ik doe is gratis... Graag gedaan hoor. Maar wees eerlijk; wat ben je met een economisch herstel als de gewassen falen? Als de hele voedselindustrie instort? Ik zei enkele jaren geleden al; de mens merkt er nu te weinig van omdat we bovenaan de voedselketen staan. Maar nu jaren later sijpelen de eerste signalen van een komende hongersnood binnen. Wat ben je met geld als uw eigen natie niet eens zelfvoorzienend is? Moeten landen die hun eigen bevolking niet kunnen voorzien nog überhaupt elders aan ontwikkelingshulp doen?

Misschien ligt het gewoon in de eigenheid van een aantal, dat ze willen begrijpen waarom ze voor gek verklaard werden. Het grote voordeel is dat ze steeds gekker worden, om op die manier een reeks derde orde impulsen voor te stellen die iedereen kan terugvinden op internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Misschien ligt het gewoon in de eigenheid van een aantal, dat ze willen begrijpen waarom ze voor gek verklaard werden. Het grote voordeel is dat ze steeds gekker worden, om op die manier een reeks derde orde impulsen voor te stellen die iedereen kan terugvinden op internet.

Waarom zou een andere mening U definiëren? Typeren? 

En is “gek verklaard worden” nu net geen eer in de huidige gang van zaken? 

Maar als de hongersnood echt voor de deur staat, is een antwoord op die vraag dan werkelijk de prioriteit? Honestly?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom zou een andere mening U definiëren? Typeren? En is “gek verklaard worden” nu net geen eer in de huidige gang van zaken? Maar als de hongersnood echt voor de deur staat, is een antwoord op die vraag dan werkelijk de prioriteit? Honestly?

Door kennis te nemen van de elementen die in het verborgen gebied van het Jahori-venster gratis ter beschikking werden gesteld, konden we de O binnen onze SWOT-analyse aanvullen met veel levensvreugde en hoop. Het was pas door met christenen te praten, dat de malaise duidelijk werd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Door kennis te nemen van de elementen die in het verborgen gebied van het Jahori-venster gratis ter beschikking werden gesteld, konden we de O binnen onze SWOT-analyse aanvullen met veel levensvreugde en hoop. Het was pas door met christenen te praten, dat de malaise duidelijk werd. 

De essentie van Johari is dat ge het vooral bij anderen ziet maar niet bij jezelf. Beetje zoals Jezus het formuleerde; Huichelaar, ge ziet de splinter bij de ander maar mist de balk in eigen ogen.

Jij poogt deze wereld te verzoenen met iets dat niet te verzoenen is. Als ge uw heil zoekt in een systeem van mensenmoordenaars zult ge enkel de dood treffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

De essentie van Johari is dat ge het vooral bij anderen ziet maar niet bij jezelf. Beetje zoals Jezus het formuleerde; Huichelaar, ge ziet de splinter bij de ander maar mist de balk in eigen ogen. Jij poogt deze wereld te verzoenen met iets dat niet te verzoenen is. Als ge uw heil zoekt in een systeem van mensenmoordenaars zult ge enkel de dood treffen.

Dat is de T in het verhaal, maar misschien kennen of begrijpen ze de O helemaal niet, hoe weet je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid