Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hebt ge Prediker 1 afgelopen dagen gelezen?

Het verhaal van veel E-werkers in de GGZ wordt duidelijker wanneer we met O flagrant op T botsen, om op deze manier steeds W te worden en er finaal misschien de brui aan te geven, behandeld als schroot. En zo wordt wat ooit S was als een stuiptrekking, zelfs zonder te weten wat O is, begrijp je?  Zo, dat is Prediker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Het zijn niet de derde orde impulsen die ons somber maken, dat is pas gekomen na het opmaken van de SWOT-analyse die niet begrepen werd. Ergo, als we van onze W een S maken en net hierdoor O kristalhelder opmerken dan zouden veel klanten beter geholpen kunnen worden wanneer de GGZ niet bij de T blijft staan, hiermee vooral zichzelf beperkend door onbegrip over O.

Als je van de S een M maakt, van de W een E, van de O een L en van de T een K krijg je MELK.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Bastiaan73:

Als je van de S een M maakt, van de W een E, van de O een L en van de T een K krijg je MELK.

Wartaal is voor mij alles wat ik niet begrijp, en als ik geen inspanning lever om het wel te begrijpen, zal het logischerwijs wartaal blijven. Bijgevolg kan ik er ook geen nuchter oordeel over vellen, zelfs niet wanneer het ik maar half begrijp, of ongeveer. Maar misschien wil ik het niet eens begrijpen, wat E-werkers in de GGZ uit morele overweging alsmaar proberen te zeggen en op wartaal lijkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Wartaal is voor mij alles wat ik niet begrijp, en als ik geen inspanning lever om het wel te begrijpen, zal het logischerwijs wartaal blijven. Bijgevolg kan ik er ook geen nuchter oordeel over vellen, zelfs niet wanneer het ik maar half begrijp, of ongeveer. Maar misschien wil ik het niet eens begrijpen, wat E-werkers in de GGZ uit morele overweging alsmaar proberen te zeggen en op wartaal lijkt.

Wat je nu schetst is de beleving van bijna iedereen als ze jouw uitingen lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hermanos2:

Dit schreeuwt gewoon om een nieuw topic. Ik ga voor pindakaas met hagelslag. Pindakaas met Nutella kan trouwens ook. Eventueel beetje opwarmen. Zo ook pindakaas met lekkere rijpe banaan. Eventueel beetje hagelslag erop. Feestje in je mond. Garandeer je dat deze recepten GGZ grotendeels overbodig maken. Misschien verhinderen ze zelfs WO III. Geniaal net zoals Einstein. 

Fijne avond iedereen! 

Het ligt er maar net aan welk merk pindakaas er wordt gesmeerd. Zo komt bij mij Helaes van de Lidl er niet in. Doe mij maar gewoon Calvé.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het ligt er maar net aan welk merk pindakaas er wordt gesmeerd. Zo komt bij mij Helaes van de Lidl er niet in. Doe mij maar gewoon Calvé.

Het wordt steeds eenvoudiger om te begrijpen waarom deze wereld nu zo dom lijkt, en we hoeven er zelfs niets voor te doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het ligt er maar net aan welk merk pindakaas er wordt gesmeerd.

Achteraf bekeken kan een mens maar beter niet van dat water drinken, dat stuk van die parels is namelijk ook niet om te lachen, doch hoopvol binnen het kader van een nieuwe GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-3-2020 om 12:36 zei Noel2:

De soteriologie gaat uit van ‘redding’. In een opvolgend denken gaat het om het verkrijgen van een identiteit die handelt vanuit overtuiging. Destructie kan een dergelijke overtuiging zijn. De religieuze zoektocht naar een bestendige identiteit (met zegen) brengt bij het Christendom verlichting uit genade, bij boeddhisme verlichting uit overgave. Mogelijk is er bij het spiritisme geen verlichting.

Ik denk dat metadenken en hoogheidswaan vaak verward worden met elkaar, sterk afhankelijk van de manier hoe iets door het individuele zelf gepercipieerd wordt. Kortom, het is dus perfect mogelijk om de stellingen van velen, hiermee zeggend wetenschappelijk doordacht, te onderbouwen, het is nog iets anders wanneer dezelfde inzichten voor het ego de illusie wekken bijzonder of uitverkorene te zijn. Maar op zichzelf is het wel bijzonder, het doet immers geen afbreuk aan de inzichten en de bewustwording die ze faciliteren, waar het dan in essentie over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei TTC:

Ik denk dat metadenken en hoogheidswaan vaak verward worden met elkaar, sterk afhankelijk van de manier hoe iets door het individuele zelf gepercipieerd wordt. Kortom, het is dus perfect mogelijk om de stellingen van velen, hiermee zeggend wetenschappelijk doordacht, te onderbouwen, het is nog iets anders wanneer dezelfde inzichten voor het ego de illusie wekken bijzonder of uitverkorene te zijn. Maar op zichzelf is het wel bijzonder, het doet immers geen afbreuk aan de inzichten en de bewustwording die ze faciliteren, waar het dan in essentie over gaat.

Simpel is niet makkelijk he :)Er moet altijd een heel verwarde constructie bijkomen waarvan enkel de ontwerpers beter worden.

Ik ga een weekmenu samenstellen. Het begint op ons bord. Nu eet ik veel te weinig omdat ik een fameuze smetvrees ontwikkelde. Een supermarkt is 1 no go zone.

100% vegan. Ook geen tabak of alcohol meer. Ik ben gisteren bijna van mijn sus gedraaid omdat ik nicotine cold turkey wegliet. Voor de goede vrede afbouwen met het laatste dat hier ligt.

Maar dan alleen stoppen met alcohol en tabak he.

Red de wereld, begin bij jezelf

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Simpel is niet makkelijk he :)Er moet altijd een heel verwarde constructie bijkomen waarvan enkel de ontwerpers beter worden. Ik ga een weekmenu samenstellen. Het begint op ons bord. Nu eet ik veel te weinig omdat ik een fameuze smetvrees ontwikkelde. Een supermarkt is 1 no go zone. 100% vegan. Ook geen tabak of alcohol meer. Ik ben gisteren bijna van mijn sus gedraaid omdat ik nicotine cold turkey wegliet. Voor de goede vrede afbouwen met het laatste dat hier ligt. Maar dan alleen stoppen met alcohol en tabak he. Red de wereld, begin bij jezelf.

Morgen zal het wellicht niet anders zijn, dat ik plots heel m’n mening mag herzien omdat een toevallige voorbijganger mij een invalshoek presenteert die ik eerder nog niet had opgemerkt. Ja, dat kan schokkend zijn, omdat ik altijd dacht dat de maan schijnt, het blijkt nu de weerkaatsing van de zon te zijn, uitermate bevreemdend is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Morgen zal het wellicht niet anders zijn, dat ik plots heel m’n mening mag herzien omdat een toevallige voorbijganger mij een invalshoek presenteert die ik eerder nog niet had opgemerkt. Ja, dat kan schokkend zijn, omdat ik altijd dacht dat de maan schijnt, het blijkt nu de weerkaatsing van de zon te zijn, uitermate bevreemdend is het.

Terwijl de maan gewoon de opnamestudio is van aliens die ons al sedert het begin der tijden observeren. De maan is als een death star. 

Dissonerende satirische trolleraré 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Terwijl de maan gewoon de opnamestudio is van aliens die ons al sedert het begin der tijden observeren. De maan is als een death star. Dissonerende satirische trolleraré 

Ook economische logica begint bij de bron, haast kinderlijk eenvoudig. Hierna komt de homo ludens, zeggen experten in de geesteswetenschappen die hierover duizenden boeken hebben geschreven. En dan heb je nog de simpele mensen, E-werkers in de GGZ, die zich een beetje zorgen maken over de toekomst van hun kinderen, wat voor een aantal zo overweldigend is dat ze nog liever de complexiteit kunstmatig op de spits drijven om toch maar niet naar die eenvoud te moeten kijken, en mensentaal onbegrepen. Maar het begon bij logica, kinderlijk eenvoudig maar misschien wel vergeten, wat kan gebeuren, geen verwijt. Ja, doe maar, stel eens integer en bedachtzaam een hulpvraag aan een GGZ-expert, over iets eenvoudigs dan nog wel, succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei TTC:

Ook economische logica begint bij de bron, haast kinderlijk eenvoudig. Hierna komt de homo ludens, zeggen experten in de geesteswetenschappen die hierover duizenden boeken hebben geschreven. En dan heb je nog de simpele mensen, E-werkers in de GGZ, die zich een beetje zorgen maken over de toekomst van hun kinderen, wat voor een aantal zo overweldigend is dat ze nog liever de complexiteit kunstmatig op de spits drijven om toch maar niet naar die eenvoud te moeten kijken, en mensentaal onbegrepen. Maar het begon bij logica, kinderlijk eenvoudig maar misschien wel vergeten, wat kan gebeuren, geen verwijt. Ja, doe maar, stel eens integer en bedachtzaam een hulpvraag aan een GGZ-expert, over iets eenvoudigs dan nog wel, succes.

Nee nee de volgende stap in onze evolutie is cyborg en de HIVE mind verbonden via AI. Allemaal hetzelfde tikken en tokken.

En als dat niet de toekomst is, hebt ge het collectief mede te danken. De “vernietiging”.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Nee nee de volgende stap in onze evolutie is cyborg en de HIVE mind verbonden via AI. Allemaal hetzelfde tikken en tokken. En als dat niet de toekomst is, hebt ge het collectief mede te danken. De “vernietiging”.

Gewone mensentaal bestaat niet meer, het moet gaan over de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen waarin epistemologische obstakels de linguistische realiteit onbewust voeden op zo’n manier dat al wie nog behept is met de sociaal vreemde gave om logisch te kunnen redeneren dan wel Don Quichote moet zijn, die zich overigens nog slechts belachelijk kan maken door op het inmiddels absurd gewaande idee te komen om te verwachten dat GGZ-experten wel bij machte hadden kunnen geweest zijn om de in alle integriteit en uit morele overweging, in het bijzonder voor deze voor het normale verstand onbevattelijke gelegenheid de hand van Jupiter genoodzakend, gerichte hulpvragen op intrinsieke waarde te kunnen beoordelen zodat het correlaat met tal van psychische ongemakken transparanter had kunnen gemaakt worden, op deskundige en nuchter doordachte wijze weliswaar. En boer Jan krabt zich prompt tweemaal achter de oren, weet amper nog te overleven van z’n zuurverdiende patatten, begrijp je? Wat eenvoud vermag, mensen onder elkaar, simpel kan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei TTC:

Gewone mensentaal bestaat niet meer, het moet gaan over de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen waarin epistemologische obstakels de linguistische realiteit onbewust voeden op zo’n manier dat al wie nog behept is met de sociaal vreemde gave om logisch te kunnen redeneren dan wel Don Quichote moet zijn, die zich overigens nog slechts belachelijk kan maken door op het inmiddels absurd gewaande idee te komen om te verwachten dat GGZ-experten wel bij machte hadden kunnen geweest zijn om de in alle integriteit en uit morele overweging, in het bijzonder voor deze voor het normale verstand onbevattelijke gelegenheid de hand van Jupiter genoodzakend, gerichte hulpvragen op intrinsieke waarde te kunnen beoordelen zodat het correlaat met tal van psychische ongemakken transparanter had kunnen gemaakt worden, op deskundige en nuchter doordachte wijze weliswaar. En boer Jan krabt zich prompt tweemaal achter de oren, weet amper nog te overleven van z’n zuurverdiende patatten, begrijp je? Wat eenvoud vermag, mensen onder elkaar, simpel kan ook.

Boer Jan heeft dan ook jaren meegelopen met een systeem waarvan die nu pas ontwaakt dat het zich tegen hem keerde.

Als boer Jan het jaren normaal vond 30% met fascisten te delen, moet hij niet verbaasd zijn niets over te houden aan het einde van zijn leven. De elite kan namelijk niet al haar plebs pleasen en koos de blanke man te omvolken. Het racisme tegen de blanke swingt de pan uit, opgejut door de propaganda van die elite.

In Amerika worden de zwarten al op klaarlichte dag afgeschoten door milities.... Dat doen die stoute blanken zomaar omdat racisme in hun dna zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Boer Jan heeft dan ook jaren meegelopen met een systeem waarvan die nu pas ontwaakt dat het zich tegen hem keerde.  Als boer Jan het jaren normaal vond 30% met fascisten te delen, moet hij niet verbaasd zijn niets over te houden aan het einde van zijn leven. De elite kan namelijk niet al haar plebs pleasen en koos de blanke man te omvolken. Het racisme tegen de blanke swingt de pan uit, opgejut door de propaganda van die elite. In Amerika worden de zwarten al op klaarlichte dag afgeschoten door milities.... Dat doen die stoute blanken zomaar omdat racisme in hun dna zit.

Einstein meende dat de menselijke domheid oneindig is, een aantal E-werkers in de GGZ heeft dan ook niet meer nodig dan een bierviltje om het bewijs hiervoor te leveren. Hierna komt de rest van het verzamelde studiewerk van de GGZ, en het gaat allemaal om kleine dingen, kinderlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Einstein meende dat de menselijke domheid oneindig is, een aantal E-werkers in de GGZ heeft dan ook niet meer nodig dan een bierviltje om het bewijs hiervoor te leveren. Hierna komt de rest van het verzamelde studiewerk van de GGZ, en het gaat allemaal om kleine dingen, kinderlijk.

Hierna komt de hongersnood en geen ggz die uw eten in de mond zal brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Onwaarschijnlijk is het, hoe dat mensen zoiets kunnen volhouden, lukt misschien beter door het zelfbedrog in stand te houden. 

Ja alsof de gewassen nog even succesvol zijn en geen beurzen passeren alvorens ze een bestemming krijgen. De voedselaanvoer verloopt vlekkeloos....

Ziet niemand dan hoe alles ons faalt? :) Er is niet eens een ggz, alles is fake en schijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja alsof de gewassen nog even succesvol zijn en geen beurzen passeren alvorens ze een bestemming krijgen. De voedselaanvoer verloopt vlekkeloos.... Ziet niemand dan hoe alles ons faalt? Er is niet eens een ggz, alles is fake en schijn.

Wat een aantal E-werkers in de GGZ soms nog te lezen krijgen, tart alle verbeelding maar het geeft wel de bevestiging dat een nieuwe GGZ meer dan wenselijk is. Na enige volharding, en dat wil zeggen zwaar traumatische beproevingen, wordt het als spelen met elementen die we kunnen terugvinden in het prachtige studiewerk van de GGZ. Stigma stopt echter niet omdat je daar kennis van neemt of meer inzicht in verwerft, in zekere zin worden we er steeds gevoeliger voor, met inbegrip van een zich, naargelang de fase van het groeiproces, als nieuw gepercipieerd wereldbeeld dat door mensen op verschillende manieren kan geïnterpreteerd worden. Mensen zonder ervaringskennis hebben vaak geen idee waar dit over gaat, simpelweg omdat nog gedacht wordt volledig conform een stereotiepe 3D-wereld, inflatoir van signature, voor hen bestaat er niets anders waardoor ze zich ook geen voorstelling kunnen maken van het potentieel dat heel andere dingen zegt, waarin nu net zoveel hoop gelegen is. De spreekwoordelijke knop omdraaien krijgt hierdoor een veel diepzinniger betekenis, wat natuurlijk niet lukt met een GGZ die denkt dat evolutie niet bestaat, zelfs nog nooit ernstig over nagedacht heeft. Maar goed, OPS-lijders zijn ook maar een stelletje debielen, ze brullen maar wat om te brullen, het zijn analfabeten op zowat elk vlak van het leven, zich zorgen makend om letterlijk niets, waarover ze in alle bedachtzaamheid en ter preventie van veel erger dan toch maar integer en vreedzaam hulpvragen blijven stellen aan GGZ-experten, in de hoop dat lotgenoten niet hetzelfde moeten meemaken dan henzelf, wat pijnlijk is, elke dag. Maar doe rustig verder, empathie staat niet in ons woordenboek, dat is voor zwakkelingen die morgen zelfmoord plegen omdat ze niet bestand zijn tegen de weerzin die wij normaal vinden, in 3D, niet iets anders dat hoop en soelaas zou kunnen bieden, van harte.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hebrews 12:2 King James Version (KJV) Looking unto Jesus the author and finisher of our faith; who for the joy that was set before him endured the cross, despising the shame, and is set down at the right hand of the throne of God.

Onwaarschijnlijk is het, straks komt Jezus ons vertellen dat we ook ons verstand mogen gebruiken, stel je dat voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid