Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 Op 17-2-2020 om 17:11 zei Plume: Op 17-2-2020 om 15:25 zei sjako: Ben je getrouwd? Anders pleeg je net zo goed immoraliteit. En jij? Immers zegt dat oude testament waarop je je vaak baseert “gaat heen en vermenigvuldigt u”? Hele goede. Wat @sjako hier doet is @Kaasjeskruid verwijten dat die zich niet aan Sjako's morele regels houdt. Het heeft weinig te maken met respect voor elkaar. Regel 1 van de richtlijnen: Citaat Respect voor je medegebruikers. Ook als je het niet met iemand eens bent, laat je de ander in zijn/haar waarde. Discriminatie, Godslastering, schelden en doodsbedreigingen zijn absoluut uit den boze en zullen serieus worden aangepakt Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 2 uur geleden zei Dat beloof ik: Hele goede. Wat @sjako hier doet is @Kaasjeskruid verwijten dat die zich niet aan Sjako's morele regels houdt. Het heeft weinig te maken met respect voor elkaar. Welnee, het is gewoon waarschuwen. Medemenselijkheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 14 minuten geleden zei sjako: 2 uur geleden zei Dat beloof ik: Hele goede. Wat @sjako hier doet is @Kaasjeskruid verwijten dat die zich niet aan Sjako's morele regels houdt. Het heeft weinig te maken met respect voor elkaar. Welnee, het is gewoon waarschuwen. Medemenselijkheid. Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'. Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. Plume en Quest reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 2 uur geleden zei Dat beloof ik: Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'. Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. Als iemand immoraliteit verwijt terwijl hij hetzelf ook doet, is zo'n opmerking op zijn plaats lijkt me. Misschien is de persoon het zich niet bewust. Bastiaan73 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 2 uur geleden zei sjako: Welnee, het is gewoon waarschuwen. Medemenselijkheid. Precies de reden waarom ik me niets aantrek van je redeneren. Mensen genoeg... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 5 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Precies de reden waarom ik me niets aantrek van je redeneren. Mensen genoeg... Maar ik heb m'n taak gedaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 Ik ben het hierin met Sjako eens. Kaasjeskruid oordeelt over een vrouw die met video's op YouTube geld probeert te verdienen en noemt haar een hoer. Terwijl het hele verdienmodel van YouTube zo werkt. Dan is elke videomaker die met YouTube geld genereert in de 'logica' van Kaasjeskruid dus een hoer. Vervolgens meldt Kaasjeskruid dat hij een vriendin heeft. Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: Precies de reden waarom ik me niets aantrek van je redeneren. Mensen genoeg... Proficiat met uw lief he Misschien zijn jullie al samen voor ik lid werd en wist ik dat niet. Zoneen, bij deze mijn felicitaties. Het beste medicijn tegen misantropie is een vrouw, geloof mij. 3 minuten geleden zei Bastiaan73: Ik ben het hierin met Sjako eens. Kaasjeskruid oordeelt over een vrouw die met video's op YouTube geld probeert te verdienen en noemt haar een hoer. Terwijl het hele verdienmodel van YouTube zo werkt. Dan is elke videomaker die met YouTube geld genereert in de 'logica' van Kaasjeskruid dus een hoer. Vervolgens meldt Kaasjeskruid dat hij een vriendin heeft. Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9. Ik ben het toch meer met Kaasjekruid eens. Beetje onnozel doen in de camera, b... do the dishes and make some food ofzo... 20 februari 2020 bewerkt door Fundamenteel Dishes Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 6 minuten geleden zei Fundamenteel: Ik ben het toch meer met Kaasjekruid eens. Beetje onnozel doen in de camera, b... do the dishes and make some food ofzo... Dus je hebt een hekel aan moslims maar je eigen vrouwtje moet onderdanig zijn? Hypocriet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 2 minuten geleden zei Bastiaan73: Dus je hebt een hekel aan moslims maar je eigen vrouwtje moet onderdanig zijn? Hypocriet. Ik had het niet over mijn vrouw, maar dat mens op youtube. Het was trouwens al lachend bedoeld, kzou er niet te neig op vastpinnen. Ik vind de vergelijking met een hoer niet ver van de waarheid af, zulke mensen worden beter huisvrouw van een fundamentele conservatieve man. Kwestie van tuchtigen en domesticatie. Laten voelen wie voor wie geschapen is, katissjjj Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 1 uur geleden zei Fundamenteel: Ik had het niet over mijn vrouw, maar dat mens op youtube. Het was trouwens al lachend bedoeld, kzou er niet te neig op vastpinnen. Ik vind de vergelijking met een hoer niet ver van de waarheid af, zulke mensen worden beter huisvrouw van een fundamentele conservatieve man. Kwestie van tuchtigen en domesticatie. Laten voelen wie voor wie geschapen is, katissjjj De aap komt naar boven en de ware aard uit de mouw. Tenenschreiend en ten hemel krommend. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 8 minuten geleden zei Bastiaan73: De aap komt naar boven en de ware aard uit de mouw. Tenenschreiend en ten hemel krommend. Ja nu ben ik exposed jegens 1 ieder die satire vreemd is. Gij kent mijn vrouw niet, ttc een beetje. Die laat zich niet doen zuh En ware ik niet zo excentriek, ze was al lang bij een ander. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 1 uur geleden zei Bastiaan73: Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9. 1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... Kijk, Bastiaan, een vers aanhalen is mooi, maar vergeet de rest van het hoofdstuk niet. Vooral als daar iets heel anders staat. 3 uur geleden zei sjako: 5 uur geleden zei Dat beloof ik: Als je iemand uit medemenselijkheid wil waarschuwen, wordt meestal een andere toon gebruikt dan 'Je pleegt immoraliteit'. Dat is verwijtend, veroordelend en terechtwijzend. Als iemand immoraliteit verwijt terwijl hij hetzelf ook doet, is zo'n opmerking op zijn plaats lijkt me. Misschien is de persoon het zich niet bewust. Jij was je in ieder geval wel bewust van wat je schreef. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Dat beloof ik: 1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... 1 Korintiërs 7: 7 Ik zou wel willen, dat alle mensen waren, zoals ikzelf. Doch iedereen heeft van God zijn bijzondere gave, de een deze, de ander die. 8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik. 9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden. 20 februari 2020 bewerkt door Bastiaan73 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 1 minuut geleden zei Bastiaan73: 1 Korintiërs 7: 7 Ik zou wel willen, dat alle mensen waren, zoals ikzelf. Doch iedereen heeft van God zijn bijzondere gave, de een deze, de ander die. 8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik. 9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden. nu vers 25 ook nog? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 2 minuten geleden zei Dat beloof ik: nu vers 25 ook nog? Wat is je puntje DBI? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 (bewerkt) We dienen de Schrift ook in haar tijd te lezen. Mensen trouwden toen al in hun puberteit he. Nu is er onderwijs dat voor velen tot mid 20 kan duren als ze doctoreren. Wat is anno 2020 het verschil tussen trouwen en elkaar trouw zweren in een vaste relatie? 20 februari 2020 bewerkt door Fundamenteel Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 2 minuten geleden zei Fundamenteel: We dienen de Schrift ook in haar tijd te lezen. Mensen trouwden toen al in hun puberteit he. Nu is er onderwijs dat voor velen tot mid 20 kan duren als ze doctoreren. Wat is anno 2020 het verschil tussen trouwen en elkaar trouw zweren in een vaste relatie? Ik wil ik voor God trouwen, maar zij is niet gelovig. Wat moet ik doen? Ze kloppen met de bijbel? Wil zij ook trouwen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 20 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 1 minuut geleden zei Bastiaan73: Wil zij ook trouwen? Ja tis al lang gevraagd zuh Zoals gepland, maar toen het plan samenviel werd ik zo rood als een tomaat en struikelde ik over mijn woorden. Gelukkig vult ze me perfect aan op die momenten en viel het plan perfect samen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 20 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 februari 2020 Reiki: heeft het een bepaald bereiki? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 (bewerkt) 13 uur geleden zei Bastiaan73: 13 uur geleden zei Dat beloof ik: nu vers 25 ook nog? Wat is je puntje DBI? Dat schreef ik hiervoor al, waarom hou jij je van de domme : 13 uur geleden zei Dat beloof ik: 15 uur geleden zei Bastiaan73: Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9. 1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... Kijk, Bastiaan, een vers aanhalen is mooi, maar vergeet de rest van het hoofdstuk niet. Vooral als daar iets heel anders staat. 12 uur geleden zei Bastiaan73: Reiki: heeft het een bepaald bereiki? Onder mensen die er voor open staan wel. Daarom hoor je vaak over dat soort zaken dat je er wel open voor moet staan, of soortgelijke beweringen.Ja, dat zijn open deuren. 13 uur geleden zei Fundamenteel: Wat is anno 2020 het verschil tussen trouwen en elkaar trouw zweren in een vaste relatie? De ceremonie er om heen. Inhoudelijk is het hetzelfde: je belooft elkaar trouw. 21 februari 2020 bewerkt door Dat beloof ik Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 32 minuten geleden zei Dat beloof ik: De ceremonie er om heen. Inhoudelijk is het hetzelfde: je belooft elkaar trouw. Als kind romantiseerde ik zulke zaken. De realiteit is altijd anders dan hoe het in mijn hoofd beleefd wordt. Daarom toch maar alles simpel houden en beide handen kussen met wat ik heb. Less is more. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 21 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 44 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat schreef ik hiervoor al, waarom hou jij je van de domme : 14 uur geleden zei Dat beloof ik: 15 uur geleden zei Bastiaan73: Prima, leuk voor hem maar iemand die bij wijze van spreken met de Statenvertaling in de hand over anderen meent te mogen oordelen, is dan niet consequent, als ze aan sex doen zonder getrouwd te zijn. 1 Korintiërs 7:9. 1 Korinten 7, dat is toch dat hoofdstuk waarin Paulus schrijft dat hij voor de ongehuwden geen voorschrift van de Heer heeft?.......... Kijk, Bastiaan, een vers aanhalen is mooi, maar vergeet de rest van het hoofdstuk niet. Vooral als daar iets heel anders staat. Ik hou me niet van de domme, ik ben blijkbaar dommer dan jij. Wat staat er volgens jou in vers 25 en wat heeft het voor betekenis? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 13 minuten geleden zei Bastiaan73: Ik hou me niet van de domme, ik ben blijkbaar dommer dan jij. Wat staat er volgens jou in vers 25 en wat heeft het voor betekenis? Dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft. En dat betekent dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft. Dat schreef ik omdat jij iemand het kwalijk nam dat hij hij zijn vriendin nam zonder te zijn getrouwd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 21 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2020 32 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft. En dat betekent dat hij voor de ongehuwden geen voorschriften van de Heer heeft. Dat schreef ik omdat jij iemand het kwalijk nam dat hij hij zijn vriendin nam zonder te zijn getrouwd. Hebreeën 13:4 Iedereen moet het huwelijk als kostbaar bezien en het huwelijksbed moet rein blijven, want God zal overspelige en seksueel immorele mensen oordelen. 1Kor 7:36 Maar als iemand denkt dat hij zich ongepast gedraagt als hij ongehuwd blijft, en als hij voorbij de bloei van de jeugd is, dan moet het volgende gebeuren: Laat hij doen wat hij wil, hij zondigt niet. Laten ze trouwen. 37 Maar als iemand in zijn hart vastbesloten is en niet de behoefte voelt, maar zichzelf onder controle heeft en in zijn hart de beslissing heeft genomen ongehuwd te blijven, dan doet hij daar goed aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten