Spring naar bijdragen

Johari-venster (het verborgen gebied)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt wellicht door die blinde vlek, je kan dit oplossen door in het verborgen gebied te gaan kijken.

Herstel kent vele definities en gradaties, net zoals ieder z’n pad kent met verschillende groeisnelheden en interesses. Herstel bekeken vanuit de gnostiek betekent onze ware aard herinneren, beschreve

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg eens

We kunnen het ons wellicht amper voorstellen, een wereld zonder begrotingstekorten, noch schuldenbergen. En dat is maar een glimp van de mogelijkheden tot waar we toe in staat kunnen zijn wanneer een waarachtig co-creatieve samenleving zich zou ontplooien, technisch gezien geen vuiltje aan de lucht om deze strikt monetaire problemen op te lossen. Het grote voordeel is dat je dit allemaal niet meer hoeft te verzinnen of zware studies dient aan te vatten, er zijn immers technici genoeg die dat heel deskundig en fluweelzacht kunnen simuleren. Wat rest zou vanzelfsprekend kunnen zijn, in hoop, verbondenheid, liefde en vertrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

We kunnen het ons wellicht amper voorstellen, een wereld zonder begrotingstekorten, noch schuldenbergen. En dat is maar een glimp van de mogelijkheden tot waar we toe in staat kunnen zijn wanneer een waarachtig co-creatieve samenleving zich zou ontplooien, technisch gezien geen vuiltje aan de lucht om deze strikt monetaire problemen op te lossen. Het grote voordeel is dat je dit allemaal niet meer hoeft te verzinnen of zware studies dient aan te vatten, er zijn immers technici genoeg die dat heel deskundig en fluweelzacht kunnen simuleren. Wat rest zou vanzelfsprekend kunnen zijn, in hoop, verbondenheid, liefde en vertrouwen.

En dat is dan mijn schuld? De schade die ik aanricht? Ik weet niet of je goed oplette, maar die bevoegdheid is niet aan mij. Die mogelijkheden zijn de theorie, het falen van de praktijk is niet mijn schuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat is dan mijn schuld? De schade die ik aanricht? Ik weet niet of je goed oplette, maar die bevoegdheid is niet aan mij. Die mogelijkheden zijn de theorie, het falen van de praktijk is niet mijn schuld.

De kosten van onwetendheid.  Voor omkerigen is Iohari immers irrahoi. En daar gaat je verstand. Derde orde impulsen naar Plopsaland verwijzend. Dat kon wel eens harder gaan knallen dan een plop. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dat is dan mijn schuld? De schade die ik aanricht? Ik weet niet of je goed oplette, maar die bevoegdheid is niet aan mij. Die mogelijkheden zijn de theorie, het falen van de praktijk is niet mijn schuld.

Je hoeft er niet over na te denken, over wat ging het nu alweer?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Je hoeft er niet over na te denken, over wat ging het nu alweer?

Parels voor de beurszwijnen lijkt het. Als je pech hebt ben je als succesvol beursspeculant natuurlijk wel weer gelijk goed van de wereld geassimileerd. En je bent niet meer de enige die het verborgen gebied omzeilde. Misschien helpt je dat van je stigma af, zou irrationeel gezien gedacht kunnen.

 

Citaat

Analisten duiden een aantal objectieve factoren aan die een groeivertraging veroorzaken, zoals de Brexit, de Chinees-Amerikaanse handelsoorlog en de verouderde Duitse industrie.

Daaronder echter broeit een moeras waar niemand echt vat op heeft en waar uiteindelijk een economische crisis in één dag wordt bezegeld: de beurs, het wereldje van effectenhandelaars, traders, brokers, call- en putopties, waarvan we af en toe een glimp opvangen in de vorm van grote hallen met veel schermen en mensen die zich allemaal in een soort verhitte trancetoestand lijken te bevinden.

Semper Augustus

Sinds de crisis van 2008, – waarin de grootbanken door het systeem, de staat, u en ik dus, van de vernietiging werden gered-, probeert elke bankier u weer volop beleggingen aan te smeren. Niet dat we daar veel van snappen, het zijn pakketjes aandelen die zogezegd meer zullen opbrengen dan de gewone spaarrente. De voormalige Arco-coöpeanten weten wat dat betekent.

Daarom even economie voor dummies vanwege een dummie, experten gelieven deze paragraaf over te slaan.

Een aandeel is een stukje eigendomspapier van een bedrijf, waarvan er een grote hoeveelheid in omloop zijn. Alleen als men de meerderheid van die stukjes bezit, 51% dus, ‘controleert’ men dat bedrijf via de aandeelhoudersvergadering. Initieel dient zoiets om geld op te halen bij investeerders, om het bedrijf te doen groeien, maar vanaf dag één blijven die aandelen in omloop en gaan ze schommelen in waarde, worden van hand tot hand verhandeld. Vanaf dan vertegenwoordigen ze ook geen investeringskapitaal meer, maar worden voorwerp van pure speculatie: denk je dat ze gaan stijgen, dan hou je ze, denk je dat ze gaan dalen dan doe je ze van de hand. Soms is kunst een vluchtroute, of goud, of,- horresco referens-, het opkopen van grote rijstvoorraden die voedselschaarste en dus prijsstijgingen veroorzaken.

 in theorie kan elke drol opeens absurd in waarde stijgen door het spel van de speculatie

Zo ontstaan bubbels, enorme overwaarderingen die gedoemd zijn om op een schone dag als een pudding ineen te zakken. Dat geldt voor aandelen, maar in theorie kan elke drol opeens absurd in waarde stijgen door het spel van de speculatie. De tulpengekte uit de Hollandse 17deeeuw is daarvan het typevoorbeeld gebleven: op een zeker moment was een tulpenbol van de soort Semper Augustuszoveel waard als een herenhuis, maar op 3 februari 1637 was het opeens over, bleef iedereen met zijn bollen zitten en kon je ze alleen nog steken waar ze thuis horen: in de grond.

https://doorbraak.be/de-waanzinnige-beurs/

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

Parels voor de beurszwijnen lijkt het. Als je pech hebt ben je als succesvol beursspeculant natuurlijk wel weer gelijk goed van de wereld geassimileerd. Misschien helpt je dat van je stigma af, zou irrationeel gezien gedacht kunnen.

Aanvankelijk viel het nogal mee, het was immers zo gewoon dat ik het als vanzelfsprekend heb toegelaten, zij het met enige verwondering dat ik dat heel de tijd niet opgemerkt had. Maar toen begon het, toen ik er verder over begon door te denken wat het in werkelijkheid betekende. En vooral, hoe weinig mensen dit weten en de gevolgen daarvan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg. Je sprak over een wereld zonder begrotingstekorten. Daarvoor zeg je dat ik schade aanricht. Maar het antwoord dat je zoekt is co creatieve rente. 

 

Lees je het artikel even goed? 
 

Citaat

Weet ge het zelf nog? Is het niet wat vroeg om al te drinken?

Het is eerder aan de rijkelijk late kant om eindelijk te gaan drinken. 
 

Arme lazarus?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg. Je sprak over een wereld zonder begrotingstekorten. Daarvoor zeg je dat ik schade aanricht. Maar het antwoord dat je zoekt is co creatieve rente. Weet ge het zelf nog? Is het niet wat vroeg om al te drinken?

We weten het al lang niet meer, je tussenkomsten zijn steeds zo succesvol dat niemand nog kan volgen waar het nu echt om gaat. Ben je alweer blij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

We weten het al lang niet meer, je tussenkomsten zijn steeds zo succesvol dat niemand nog kan volgen waar het nu echt om gaat. Ben je alweer blij?

Dat hangt van zijn beursnotering af.  Wordt bepaald door waanzinnigen mits zonder stigma. 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Nochtans is het met dezelfde excel dat die waan doorzien kan worden, wat ze blijkbaar niet zien.

Om dat te doorzien moet je door de blinde vlek heengegaan  het verborgen gebied hebben betreden   De blinden leiden de blinden naar de beurs. 

Alle wegen leiden tot Golgotha. Fluweelzacht is het mooist maar een Wereldoorlog kan ook. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Plume:

Om dat te doorzien moet je door de blinde vlek heengegaan  het verborgen gebied hebben betreden   De blinden leiden de blinden naar de beurs. Alle wegen leiden tot Golgotha. Fluweelzacht is het mooist maar een Wereldoorlog kan ook. 

Ja, en zo wordt die grote misleiding en de gevolgen daarvan slechts een getuigenis van wat niet gezien wordt, zoals velen dan ook al eens gezegd hebben. Maar dat is niet besteed aan de experten, er zijn veel verschillende disciplines als het op geld op aankomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Ik zou ons proberen af te leiden naar de beurs, is dat niet handiger om elk inhoudelijk debat te fnuiken.

De enige die afleidt ben jij. Ik spreek tussendoor over de beurs ja, zei niets over de islam. Maar de essentie is dat je niet kan uitleggen hoe men theorie omzet naar praktijk. Ja het valt megalomanen hard, hard om te zeggen "ik weet het niet".

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige die afleidt ben jij. Ik spreek tussendoor over de beurs ja, zei niets over de islam. Maar de essentie is dat je niet kan uitleggen hoe men theorie omzet naar praktijk. Ja het valt megalomanen hard, hard om te zeggen "ik weet het niet".

Uitleggen wel, verder hadden we nog de blinden en de doven, en de destructieve trollen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Plume:

Om dat te doorzien moet je door de blinde vlek heengegaan  het verborgen gebied hebben betreden   De blinden leiden de blinden naar de beurs. 

Alle wegen leiden tot Golgotha. Fluweelzacht is het mooist maar een Wereldoorlog kan ook. 

Als ge de theorie niet kunt omzetten naar de praktijk, wie is dan met luchtkastelen bezig? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

En zij die denken beter dan anderen te zijn en ze valselijk betichten..  

Over wat ging het onderwerp nu alweer? Oh ja, bij toepassing van bilfatie kan economisch herstel in versneld tempo doorgevoerd worden, bij niet toepassing blijven we een systeem onderhouden dat geen economische rechtsgeldigheid kent. De reden hiervoor is dat basiselementen buitenspel worden gezet, verder is er helemaal niets aan de hand omdat mensen dit niet eens weten. Maar hier stopt het natuurlijk niet, dan begint het pas, de cavalerie zal er immers alles aan doen om elk ernstig en diepgaander debat hierover zo snel mogelijk te fnuiken. Toch allemaal zo moeilijk niet?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik weet niet of je goed oplette, maar die bevoegdheid is niet aan mij.

Ik vrees dat wanneer politici de ambities van de nieuwe GGZ niet koesteren dat een mondiaal herstelproces veel langer gaat duren, niet in het minst tot toestanden kan leiden die eigenlijk niemand wil maar wellicht dan wel onvermijdelijk worden. Of het zou moeten zijn dat de hand van Jupiter de wereld beroeren wil, veel opties zijn te bedenken. Het zou echter ook heel eenvoudig kunnen zijn, maar dat geloven wellicht nog veel minder mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Ik vrees dat wanneer politici de ambities van de nieuwe GGZ niet koesteren dat een mondiaal herstelproces veel langer gaat duren, niet in het minst tot toestanden kan leiden die eigenlijk niemand wil maar wellicht dan wel onvermijdelijk worden. Of het zou moeten zijn dat de hand van Jupiter de wereld beroeren wil, veel opties zijn te bedenken. Het zou echter ook heel eenvoudig kunnen zijn, maar dat geloven wellicht nog veel minder mensen.

Jupiter Poeninus. 

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid