Spring naar bijdragen

Johari-venster (het verborgen gebied)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt wellicht door die blinde vlek, je kan dit oplossen door in het verborgen gebied te gaan kijken.

Herstel kent vele definities en gradaties, net zoals ieder z’n pad kent met verschillende groeisnelheden en interesses. Herstel bekeken vanuit de gnostiek betekent onze ware aard herinneren, beschreve

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal

3 minuten geleden zei TTC:

Enkel de blinden, ze zien het niet eens, wat een tragedie natuurlijk.

Zeg het me dan, waartegen strijd ik? Zoals ik het zie heb ik de handdoek in de ring gegooid en heb ik een andere weg genomen. 

Als je anderen om hulp vraagt laten ze je toch alleen achter, of dan spelen ze er de draak mee. Zie de slangenkennis die ons allen hypnotiseert en de huidige realiteit voor normaal doet nemen. 

Ik heb dan zoiets van: Laat mij en hen maar doen. We zien wel hoe het afloopt aan het einde van de rit. Dood gaan we allemaal en wat we doen of gedaan hebben is snel vergeten. Het heeft geen betekenis, geen waarde om deel te nemen aan deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zeg het me dan, waartegen strijd ik? Zoals ik het zie heb ik de handdoek in de ring gegooid en heb ik een andere weg genomen. Als je anderen om hulp vraagt laten ze je toch alleen achter, of dan spelen ze er de draak mee. Zie de slangenkennis die ons allen hypnotiseert en de huidige realiteit voor normaal doet nemen. Ik heb dan zoiets van: Laat mij en hen maar doen. We zien wel hoe het afloopt aan het einde van de rit. Dood gaan we allemaal en wat we doen of gedaan hebben is snel vergeten. Het heeft geen betekenis, geen waarde om deel te nemen aan deze wereld.

Door input van het Jehori-venster is er plots, bijna wonderbaarlijk, veel veranderd in de manier hoe ik naar diverse problemen kan kijken, zelfs in die zin dat we kunnen zeggen dat de huidige GGZ iets fundamenteels over het hoofd ziet bij hun beoordelingen. Bizar genoeg iets waar ze zich mi niet eens bewust van zijn, wat de situatie enkel nog tragischer maakt, haast onvoorstelbaar voor wie dit z’n aandacht schenkt. Maar als het niet gezien wordt, dan wordt het niet gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Door input van het Jehori-venster is er plots, bijna wonderbaarlijk, veel veranderd in de manier hoe ik naar diverse problemen kan kijken, zelfs in die zin dat we kunnen zeggen dat de huidige GGZ iets fundamenteels over het hoofd ziet bij hun beoordelingen. Bizar genoeg iets waar ze zich mi niet eens bewust van zijn, wat de situatie enkel nog tragischer maakt, haast onvoorstelbaar voor wie dit z’n aandacht schenkt. Maar als het niet gezien wordt, dan wordt het niet gezien.

Kunt ge misschien ook eens de vragen beantwoorden eerder dan te ontwijken en dan te claimen dat ik er niets van begrijp. Misschien wil ik het wel begrijpen maar faal je erin dat over te brengen? Of is dat de blinde vlek aan uw kant dan? ?

waartegen strijd ik anno 2019?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kunt ge misschien ook eens de vragen beantwoorden eerder dan te ontwijken en dan te claimen dat ik er niets van begrijp. Misschien wil ik het wel begrijpen maar faal je erin dat over te brengen? Of is dat de blinde vlek aan uw kant dan? Waartegen strijd ik anno 2019?

Tegen wat je strijdt je niet, zou dat niet makkelijker zijn? Noem al je vijanden eens even op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus je ziet er is niet genoeg, alleen tekort,

Maar waar bevindt zich dat tekort nou in het Johari venster. 

23 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Ik ben trouwens erfgenaam van een creatie die zowat 6000j geleden startte. Dat terzijde.

Ik denk ook over de toekomst. Maar dan doe ik wel een geel hesje aan.

Ah, een jonge ziel. Onrijpe oogst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Tegen wat je strijdt je niet, zou dat niet makkelijker zijn? Noem al je vijanden eens even op.

Geen? Ik heb echt geen vijanden. Denk ik.

2 minuten geleden zei Plume:

Maar waar bevindt zich dat tekort nou in het Johari venster. 

Ah, een jonge ziel. Onrijpe oogst?

Het is niet in het johari venster, het is gewoon te zien dat zelfs werkende mensen het moeilijk hebben. Waarom? Omdat alles duurder werd en de lonen daar niet evenredig mee indexeerde. Ik ken de tijd nog waar gezinnen van 5 met 1 loon op reis konden en redelijke ruimte tot leven kennen. De blinde vlek is eerder daar de oorzaak van dood te zwijgen en verder naar de gewone burger te wijzen. 

Het is niet mijn generatie die dit veroorzaakte, never forget. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Het was Adam dacht ik.

Het was toch goed na wo2? Al is dat relatief, maar er was ruimte tot leven, meer veiligheid en meer orde. Infrastructuren werkten snel en efficiënt. Toen was er een generatie die dacht dat ze kind met badwater konden weg gooien, Europa van iedereen was en ruilden ze hun identiteit in voor wat ze kregen van globalisme. Omgekochte hoeren noem ik die hippies die later materialiseerde. Hoeren zijn het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was toch goed na wo2? Al is dat relatief, maar er was ruimte tot leven, meer veiligheid en meer orde. Infrastructuren werkten snel en efficiënt. Toen was er een generatie die dacht dat ze kind met badwater konden weg gooien, Europa van iedereen was en ruilden ze hun identiteit in voor wat ze kregen van globalisme. Omgekochte hoeren noem ik die hippies die later materialiseerde. Hoeren zijn het.

Je begint weer rap over iets anders.

 

Citaat

Toen was er een generatie die dacht dat ze kind met badwater konden weg gooien, Europa van iedereen was en ruilden ze hun identiteit in voor wat ze kregen van globalisme. Omgekochte hoeren noem ik die hippies die later materialiseerde. Hoeren zijn het.

Nou moe? Dat was trouwens toch precies die generatie waar jij zo naar terugverlangde?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geen? Ik heb echt geen vijanden. Denk ik. Het is niet in het johari venster, het is gewoon te zien dat zelfs werkende mensen het moeilijk hebben. Waarom? Omdat alles duurder werd en de lonen daar niet evenredig mee indexeerde. Ik ken de tijd nog waar gezinnen van 5 met 1 loon op reis konden en redelijke ruimte tot leven kennen. De blinde vlek is eerder daar de oorzaak van dood te zwijgen en verder naar de gewone burger te wijzen. Het is niet mijn generatie die dit veroorzaakte, never forget. 

Zullen even een praktische oefening maken of vraag stellen, leg ons eens uit hoe co-creatieve rente ontstaat? Ken je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Zullen even een praktische oefening maken of vraag stellen, leg ons eens uit hoe co-creatieve rente ontstaat? Ken je dat?

Ik kan dat googelen? 

Maar het gaat er niet over wat ik wel of niet ken. Het gaat erover wat jij denkt te weten en hoe je dat gaat toepassen... Maak je over mij maar geen zorgen, ik zit er warmpjes bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-11-2019 om 17:59 zei Fundamenteel:

Ik kan dat googelen? Maar het gaat er niet over wat ik wel of niet ken. Het gaat erover wat jij denkt te weten en hoe je dat gaat toepassen... Maak je over mij maar geen zorgen, ik zit er warmpjes bij.

Daar gaat het wel om, je kan het zelf immers niet bedenken. Maar probeer maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga dat niet doen, ook al weet ik wat het betekent. Het is onbeleefd vragen met vragen te beantwoorden. Mensen die mijn vragen beantwoorden krijgen altijd netjes antwoorden terug, zo werkt een forum.

Je kan het simpelweg niet, dat is het punt. En hoe dat komt heeft te maken met het ondewerp van dit topic, over onbeleefdheid gesproken natuurlijk. Denk je nu echt dat we niet zien wat je drijfveren zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je kan het simpelweg niet, dat is het punt. En hoe dat komt heeft te maken met het ondewerp van dit topic, over onbeleefdheid gesproken natuurlijk. Denk je nu echt dat we niet zien wat je drijfveren zijn?

Dan kan ik dat maar niet he. Het is overigens zwak telkens in “we” te schrijven. Er is geen we hier, enkel jij. Jij die veel theorie hebt waarvan je de praktijk niet kan toepassen. That’s it. 

Tegenwind maakt mij sterker, waarom u dan zwakker?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dan kan ik dat maar niet he. Het is overigens zwak telkens in “we” te schrijven. Er is geen we hier, enkel jij. Jij die veel theorie hebt waarvan je de praktijk niet kan toepassen. That’s it. Tegenwind maakt mij sterker, waarom u dan zwakker?

Omdat wij OPS-lijders zijn die kennis hebben genomen van wat er in het verborgen gebied van het Jehori-venster terug te vinden is, en jij denkt dat wij achterlijk zijn door niet te zien dat je telkens alles naar de zwijgspiraal wil verdrijven door stereotiepe tussenkomsten die de schijn geven dat je een destructieve trol bent. Hoe laat is het ondertussen?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Omdat wij OPS-lijders zijn die kennis hebben genomen van wat er in het verborgen gebied van het Jehori-venster terug te vinden is, en jij denkt dat wij achterlijk zijn door niet te zien dat je telkens alles naar de zwijgspiraal wil verdrijven door stereotiepe tussenkomsten die de schijn geven dat je een destructieve trol bent. Hoe laat is het ondertussen?

Neen dat maak jij ervan. Je kan natuurlijk naar de blinde vlekken van anderen blijven wijzen, of je kan eens pogen begrijpen wat u duidelijk gemaakt wordt. 

Nu gaat het over die blinde vlekken, maar anders zijn we over monetaire zaken bezig waarvan ik wil weten hoe je ze wilt toepassen. Dat is geen manipulatie. Het is jij die dan allerlei teksten manipuleert om die vragen te omzeilen. Verder denk ik dat je het hier allemaal een beetje te serieus neemt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Neen dat maak jij ervan. Je kan natuurlijk naar de blinde vlekken van anderen blijven wijzen, of je kan eens pogen begrijpen wat u duidelijk gemaakt wordt. Nu gaat het over die blinde vlekken, maar anders zijn we over monetaire zaken bezig waarvan ik wil weten hoe je ze wilt toepassen. Dat is geen manipulatie. Het is jij die dan allerlei teksten manipuleert om die vragen te omzeilen. Verder denk ik dat je het hier allemaal een beetje te serieus neemt. 

Ik zou de Islam gaan bestrijden en op de beurs spelen, verder denken we nog steeds hetzelfde als daarnet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ik zou de Islam gaan bestrijden en op de beurs spelen, verder denken we nog steeds hetzelfde als daarnet.

Allez dan krijgen we dat :) Goed bezig. 

Dus wat zien we? Ik manipuleer volgens TTC maar hij omzeilt wel mijn vragen met andere vragen om dan mij te betichten waar hij zelf schuldig aan is. Dearly noted.

Mind the horns TTC, mind the horns ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij die veel theorie hebt waarvan je de praktijk niet kan toepassen. That’s it. 

Tegenwind maakt mij sterker, waarom u dan zwakker?



Ben je er al uit wat het sterker maakt dan?  That’s the question.

Gelieve van het begin af aan te beluisteren. Wellicht gaat er iets gloren van wat TTC uitlegt.


 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Allez dan krijgen we dat  Goed bezig. Dus wat zien we? Ik manipuleer volgens TTC maar hij omzeilt wel mijn vragen met andere vragen om dan mij te betichten waar hij zelf schuldig aan is. Dearly noted.

Alweer, het wordt enkel transparanter voor de aandachtige lezer, dat is het voordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:



Ben je er al uit wat het sterker maakt dan?  That’s the question

 

 

Is dat weer een one liner omdat de inhoud boven uw petje is? Plume toch, ga eens naar het plopforum ofzo. Daar is uw niveau te vinden. Als u dat sterker mag maken :)

1 minuut geleden zei TTC:

Alweer, het wordt enkel transparanter voor de aandachtige lezer, dat is het voordeel.

Yep, ‘t is altijd een ander bij u hahahaha

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid