Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei sjako:

Zoals ik heb aangetoond staat er in de Bijbel dat de aarde eeuwig zal blijven bestaan. Eens? Dus wat Jezus daar zegt moet wat anders betekenen anders klopt het niet met elkaar. Ga je graven dan zie je dat hemelen vaak gebruikt worden als ander woord voor regeringen. Jezus heeft het ook over de herschepping. Deze aarde wordt hersteld. Ik ben aan het nadenken om daar eens een apart topic van te maken om dat eens meer uit te diepen. 

Als de aarde niet meer zou bestaan zou dat een nederlaag zijn voor God, niet? Zijn doel was het scheppen van een aarde met volmaakte mensen en en volmaakte natuur.  Niet iets wat tijdelijk was, maar iets moois en duurzaams. Het is anders gelopen, maar God zal altijd Zijn wil uitvoeren. En Zijn wil was die volmaakte aarde met daarop Zijn aanbidders. Hij zal hoe dan ook dit realiseren. Als je de aarde maar als iets tijdelijks ziet dan erken je Gods schepping niet. Jesaja omschrijft het leven op die aarde. Openbaring laat ook een Nieuwe aarde zien. 

Deze aarde zal nog meerdere keren een transformatie ondergaan voordat God Zijn doel heeft bereikt. Volgens Henoch wel tienduizend keer maar het kan zijn dat hij in zijn enthousiasme heeft overdreven. Als het doel van God zou zijn geweest om volmaakte mensen te scheppen heeft Hij jammerlijk gefaald, ik ken er namelijk niet één. Een almachtige en volmaakte God faalt niet dus dit kan Zijn doel niet zijn geweest. God moet een hoger doel voor ogen hebben gehad en wel het scheppen van volmaakte geesten met een vrije wil, aan Hem gelijk, die uit eigen beweging hun goddelijkheid nastreven en bewijzen, om na verloop van tijd de volmaaktheid uit vrije wil te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 455
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw is 3 maanden geleden overleden en ik ben blij dat de liefde mij aanspoort om haar in gedachten te naderen en toe te spreken. Ik ben blij dat mijn ziel contact met haar ziel kan leggen, onge

Beslist niet. Onder het Oude Verbond stond daar zelfs de doodstraf op. Deut 18:10-11 Waarom was dat? Omdat omringende volken dat wel deden en is gebaseerd op een vals idee dat zielen nog voortlev

U zegt het goed, naastenliefde. Ook heb ik de vijand lief tot een bepaald punt, maar liefhebben wil niet zeggen jezelf aanpassen naar diens goddeloze manieren.  John Hagee had zowat het meeste in

4 minuten geleden zei Mohawk:

Volgens Henoch wel tienduizend keer maar het kan zijn dat hij in zijn enthousiasme heeft overdreven.

Henoch is apocrief. En ik ken het boek Henoch toevallig, maar ik kan me deze passage niet herinneren.

5 minuten geleden zei Mohawk:

Als het doel van God zou zijn geweest om volmaakte mensen te scheppen heeft Hij jammerlijk gefaald

Dat is het hem nu juist, God faalt nooit. Dus die volmaakte aarde gaat er komen en wel deze aarde. En dat is ook wat de Bijbel leert en was ook de belofte aan Abraham.

En daar is nu juist Jezus voor naar de aarde gekomen. Als losprijs, dus de prijs voor wat Adam, een volmaakt mens, had aangericht weer te herstellen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ziel van Jezus is naar de aarde afgedaald om zijn gevallen broers en zusters te helpen. Dit omdat er een onoverbrugbare kloof tussen de gevallen geesten en Gods koninkrijk was ontstaan. Zijn verlossingswerk heeft niet zozeer met Adam te maken maar vooral met de afval die vóór het ontstaan van de mensheid had plaatsgevonden, de oerzonde, waarmee wij allemaal zijn belast. Dat neemt niet weg dat Adam en Eva een inschattingsfout hebben gemaakt, waardoor de verdere ontwikkelingen van de mensheid is bepaald. Deze inschattingsfout heeft zeker grote gevolgen gehad, maar het is niet de enige reden waarvoor Jezus naar de aarde is gekomen en zichzelf uit liefde heeft geofferd aan het kruis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Mohawk:

Wij zijn gevallen engelen en daarom zijn we hier op aarde als mens belichaamt.

Waar baseer je dit op? Niet op Genesis want daar staat een heel ander verhaal over het ontstaan van de mens. Genesis 2 (NBG51):

7 Toen formeerde de Here God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Bastiaan73:

Waar baseer je dit op? Niet op Genesis want daar staat een heel ander verhaal over het ontstaan van de mens. Genesis 2 (NBG51):

7 Toen formeerde de Here God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen.

Het valt ook niet mee als je geen opheldering wordt verschaft wat de dode letters uit deze oude geschriften betekenen. De formatie van de mens, van stof uit de aardbodem, heeft betrekking op de ziel. De ziel die zich door alle aardse levensvormen heen heeft ontwikkeld en nu in de laatste materiële vorm belichaamd wordt als mens. De ontwikkeling van de ziel door de aardse levensvormen heen wordt in de voorgaande verzen beschreven. Steeds een andere levensvorm, ieder naar zijn aard, wat zoveel inhoud als de geestelijke graad van rijpheid die de afzonderlijke zielendeeltjes op dat moment hebben bereikt. Dit proces van de ontwikkeling van de ziel is nog steeds gaande en betreft ook jou en mij.

23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is toch opmerkelijk dat de JG op dit forum vergeleken met anderen voorbeeldige christenen zijn? 

Zeer opmerkelijk zelfs,,,

Het is zeer opmerkelijk dat er zoveel christenen zijn die denken dat ze de oude bijbelse schriften begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Mohawk:

Het valt ook niet mee als je geen opheldering wordt verschaft wat de dode letters uit deze oude geschriften betekenen. De formatie van de mens, van stof uit de aardbodem, heeft betrekking op de ziel. De ziel die zich door alle aardse levensvormen heen heeft ontwikkeld en nu in de laatste materiële vorm belichaamd wordt als mens. De ontwikkeling van de ziel door de aardse levensvormen heen wordt in de voorgaande verzen beschreven. Steeds een andere levensvorm, ieder naar zijn aard, wat zoveel inhoud als de geestelijke graad van rijpheid die de afzonderlijke zielendeeltjes op dat moment hebben bereikt. Dit proces van de ontwikkeling van de ziel is nog steeds gaande en betreft ook jou en mij.

Het is zeer opmerkelijk dat er zoveel christenen zijn die denken dat ze de oude bijbelse schriften begrijpen.

Zei de man/vrouw die demonen voor mensen verwarde (gevallen engelen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zei de man/vrouw die demonen voor mensen verwarde (gevallen engelen)

Gevallen engelen en demonen zijn verschillende begrippen. Een gevallen engel, of beter gezegd een gevallen oergeest, is niet per definitie een demoon. Wel is iedere demoon een gevallen engel. Demonen zijn oergeesten die zich héél ver van Gods liefde hebben verwijdert en daardoor volledig in de macht van de satan zijn geraakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mohawk:

Gevallen engelen en demonen zijn verschillende begrippen. Een gevallen engel, of beter gezegd een gevallen oergeest, is niet per definitie een demoon. Wel is iedere demoon een gevallen engel. Demonen zijn oergeesten die zich héél ver van Gods liefde hebben verwijdert en daardoor volledig in de macht van de satan zijn geraakt.

Wat is een oergeest ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mohawk:

Gevallen engelen en demonen zijn verschillende begrippen. Een gevallen engel, of beter gezegd een gevallen oergeest, is niet per definitie een demoon. Wel is iedere demoon een gevallen engel. Demonen zijn oergeesten die zich héél ver van Gods liefde hebben verwijdert en daardoor volledig in de macht van de satan zijn geraakt.

Wat onderscheidt ze volgens jou? Zijn er geesten bijgekomen na de zondeval dan?

Citaat

According to familiar Christian mythology, demons are or were fallen angels. Satan was an angel who rebelled against God and was cast out of heaven. Other angels rebelled along with him and became his minions.

https://www.jstor.org/stable/25765960

Citaat

Not all angels are holy, some believers say. Learn about the fallen angels who fell from God's grace and became evil spirits now called demons.

People who fall prey to fallen angels’ deception may even abandon their faith. In 1 Timothy 4:1, the Bible says that some people “will abandon the faith and follow deceiving spirits and things taught by demons.”

https://www.learnreligions.com/who-are-fallen-angels-demons-123840

Citaat

Those with the devil are called angels, the same beings called demons or evil spirits in other passages. Therefore, we can conclude demons are fallen angels.

https://www.compellingtruth.org/fallen-angels.html

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Mohawk:
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Waar baseer je dit op? Niet op Genesis want daar staat een heel ander verhaal over het ontstaan van de mens. Genesis 2 (NBG51):

7 Toen formeerde de Here God de mens van stof uit de aardbodem en blies de levensadem in zijn neus; alzo werd de mens tot een levend wezen.

Het valt ook niet mee als je geen opheldering wordt verschaft wat de dode letters uit deze oude geschriften betekenen. De formatie van de mens, van stof uit de aardbodem, heeft betrekking op de ziel. De ziel die zich door alle aardse levensvormen heen heeft ontwikkeld en nu in de laatste materiële vorm belichaamd wordt als mens. De ontwikkeling van de ziel door de aardse levensvormen heen wordt in de voorgaande verzen beschreven. Steeds een andere levensvorm, ieder naar zijn aard, wat zoveel inhoud als de geestelijke graad van rijpheid die de afzonderlijke zielendeeltjes op dat moment hebben bereikt. Dit proces van de ontwikkeling van de ziel is nog steeds gaande en betreft ook jou en mij.

Ik vind het wel een mooie interpretatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat onderscheidt ze volgens jou? Zijn er geesten bijgekomen na de zondeval dan?

Niet iedere gevallen oergeest, of anders gezegd engel, heeft zich in dezelfde mate van God verwijdert. Er zijn grote verschillen, dat is ook duidelijk zichtbaar onder de mensen. Sommige mensen (gevallen oergeesten/engelen) staan niet afwijzend tegenover God en Zijn woord, anderen wel. Ook onder de mensen zijn exemplaren te vinden die volledig in de macht van de satan zijn geraakt en terecht als demonen aangemerkt kunnen worden. Deze zullen ook in het hiernamaals niet van gedachten veranderen en van daaruit hun strijd tegen God in alle hevigheid voortzetten. Vanuit de geestenwereld voeren zij hun demonische strijd tegen de mensen op aarde, die van goede wil zijn en Jezus willen volgen. Dit doen zij met name door op de gedachten in te werken van gelovige mensen, die het gebod van de naastenliefde niet al te serieus nemen, en daarvoor is religie het perfecte instrument om zeer schadelijke dwalingen onder de gelovigen te brengen, ook bij hen die van goede wil zijn.

Iedere dag worden er geesten overgebracht naar het hiernamaals. Lieve geesten, zoete geesten, vrome geesten, boze geesten en demonische geesten. Iedere dag sterven duizenden mensen dus het is er een drukte van belang. De 'zieleslaap' is een mooi voorbeeld van zo'n schadelijke dwaling, die door demonische geesten op religieuze leiders is overgebracht.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mohawk:

Niet iedere gevallen oergeest, of anders gezegd engel, heeft zich in dezelfde mate van God verwijdert. Er zijn grote verschillen, dat is ook duidelijk zichtbaar onder de mensen. Sommige mensen (gevallen oergeesten/engelen) staan niet afwijzend tegenover God en Zijn woord, anderen wel. Ook onder de mensen zijn exemplaren te vinden die volledig in de macht van de satan zijn geraakt en terecht als demonen aangemerkt kunnen worden. Deze zullen ook in het hiernamaals niet van gedachten veranderen en van daaruit hun strijd tegen God in alle hevigheid voortzetten. Vanuit de geestenwereld voeren zij hun demonische strijd tegen de mensen op aarde, die van goede wil zijn en Jezus willen volgen. Dit doen zij met name door op de gedachten in te werken van gelovige mensen, die het gebod van de naastenliefde niet al te serieus nemen, en daarvoor is religie het perfecte instrument om zeer schadelijke dwalingen onder de gelovigen te brengen, ook bij hen die van goede wil zijn.

Iedere dag worden er geesten overgebracht naar het hiernamaals. Lieve geesten, zoete geesten, vrome geesten, boze geesten en demonische geesten. Iedere dag sterven duizenden mensen dus het is er een drukte van belang. De 'zieleslaap' is een mooi voorbeeld van zo'n schadelijke dwaling, die door demonische geesten op religieuze leiders is overgebracht.

Ok ... ik denk dat wij theologisch anders geschoold zijn en christelijk anders gevormd :) 

geeft niet hoor ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ok ... ik denk dat wij theologisch anders geschoold zijn en christelijk anders gevormd :) 

geeft niet hoor ;)

Daar heb ik werkelijk geen idee van Funda want ik ken jou niet en jij mij ook niet, misschien verschillen wij minder van elkaar dan jij denkt. Maar fijn dat het je niet uitmaakt en ik mijn eigen waarheid erop na mag houden. Dat getuigd er in ieder geval van dat je jezelf niet al te serieus neemt wat een goed ding is mijn optiek. Laten we vooral onszelf en dat wat we denken te weten over God en de geestelijke wereld niet al te hoog inschatten. Als we dat allemaal zouden doen was het beter toefen op dit forum. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mohawk:

Daar heb ik werkelijk geen idee van Funda want ik ken jou niet en jij mij ook niet, misschien verschillen wij minder van elkaar dan jij denkt. Maar fijn dat het je niet uitmaakt en ik mijn eigen waarheid erop na mag houden. Dat getuigd er in ieder geval van dat je jezelf niet al te serieus neemt wat een goed ding is mijn optiek. Laten we vooral onszelf en dat wat we denken te weten over God en de geestelijke wereld niet al te hoog inschatten. Als we dat allemaal zouden doen was het beter toefen op dit forum. ?

Ik kan natuurlijk maar verder gaan op datgene u schrijft he. Ik stel maar vast dat wij anders geloven. :)

Er is een tijd van planten, kiemen, wortelen, groeien, standvast staan, oogsten. Ik sterf als jonge aarde creationist. Toen ik hier net lid werd was ik zoekende, een dwaler. Nog dwaal ik, maar ben overtuigd te sterven als jonge aarde creationist. God blijft een mysterie. Hoewel Zijn hand steeds sterker zichtbaar wordt. 

Je eigen zoektocht mag je nooit te fel laten beïnvloeden door anderen, maar het is ook belangrijk te weten dat God via vele kanalen tot je spreekt. Zelfs via JG. Dat heb ik levend ondervonden.

bewerkt door Fundamenteel
+ groeien
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik kan natuurlijk maar verder gaan op datgene u schrijft he. Ik stel maar vast dat wij anders geloven. :)

Er is een tijd van planten, kiemen, wortelen, groeien, standvast staan, oogsten. Ik sterf als jonge aarde creationist. Toen ik hier net lid werd was ik zoekende, een dwaler. Nog dwaal ik, maar ben overtuigd te sterven als jonge aarde creationist. God blijft een mysterie. Hoewel Zijn hand steeds sterker zichtbaar wordt. 

Je eigen zoektocht mag je nooit te fel laten beïnvloeden door anderen, maar het is ook belangrijk te weten dat God via vele kanalen tot je spreekt. Zelfs via JG. Dat heb ik levend ondervonden.

Je hoeft mij echt geen u te noemen hoor, dat schept zo'n afstand. God is inderdaad een mysterie en zal dat ook altijd blijven. Het is zeker belangrijk om te weten dat God op vele manieren tot Zijn kinderen spreekt, Zijn woord klinkt immers altijd en overal. Ik hoop dat je zal sterven als één van de Zijnen. Daarvoor hoef je alleen Gods genade af te smeken uit de grond van je hart en tot het eind van je leven Zijn gebod van naastenliefde in praktijk te brengen. Vraag Jezus zelf of Hij de waarheid aan je wil openbaren en Hij zal het doen. Daarvoor moet je wel alle dogma's en dat wat je denkt te weten ondergeschikt maken aan dat wat Zijn geest in jou openbaart. Dat valt niet mee want wij menen vaak de wijsheid al in pacht te hebben, daarvoor is een paalde maat van nederigheid vereist en dat kunnen niet veel gelovigen opbrengen. Dus als je de waarheid, wat betreft God en Zijn doel met jouw leven, wilt achterhalen, zul je moeten luisteren naar wat je wordt ingefluisterd in je hart en vergeten wat je allemaal al denkt te weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mohawk:

Je hoeft mij echt geen u te noemen hoor, dat schept zo'n afstand. God is inderdaad een mysterie en zal dat ook altijd blijven. Het is zeker belangrijk om te weten dat God op vele manieren tot Zijn kinderen spreekt, Zijn woord klinkt immers altijd en overal. Ik hoop dat je zal sterven als één van de Zijnen. Daarvoor hoef je alleen Gods genade af te smeken uit de grond van je hart en tot het eind van je leven Zijn gebod van naastenliefde in praktijk te brengen. Vraag Jezus zelf of Hij de waarheid aan je wil openbaren en Hij zal het doen. Daarvoor moet je wel alle dogma's en dat wat je denkt te weten ondergeschikt maken aan dat wat Zijn geest in jou openbaart. Dat valt niet mee want wij menen vaak de wijsheid al in pacht te hebben, daarvoor is een paalde maat van nederigheid vereist en dat kunnen niet veel gelovigen opbrengen. Dus als je de waarheid, wat betreft God en Zijn doel met jouw leven, wilt achterhalen, zul je moeten luisteren naar wat je wordt ingefluisterd in je hart en vergeten wat je allemaal al denkt te weten.

Genoteerd.

Maar tegelijk heeft God het ook zo duidelijk gemaakt dat je het bijna in kindertaal kan uitleggen. Natuurlijk is het leven complex, maar alles wijst er naar dat het leven ontstaan is vanuit een sturende intelligentie. Vanaf creatie dan feit is, zijn alle wonderen vanuit Zijn hand een vanzelfsprekendheid. Ik heb Jezus gevraagd en ontvangen. God is zeer zichtbaar in mijn leven gekomen. Via bijbelstudie sprak Hij luider dan ooit tevoren. Toen viel ik opnieuw, maar door dat vallen wist ik waar mijn fouten manifesteren, waaraan ik mezelf moest bijschaven. Het klopt dat wij beter in nederigheid tot Hem komen. Daarom erken ik het christendom als DE waarheid. Het vat alles samen en ik ken geen betere levensweg dan dat.

Zoals je zegt, luisteren :) En Hij sprak, het ligt er vingerdik op. Jezus is de Waarheid en ook de enige die Zijn Woord daad maakte. Eens er dan een vorming plaatsneemt is het belangrijk dat niet te vergeten maar er aan vast te houden. Anders blijven we tasten in duisternis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Mohawk:

Daarvoor hoef je alleen Gods genade af te smeken (...)

Als genade zou kunnen of moeten worden afgesmeekt is het toch geen genade meer?

Citaat

charis: grace, kindness
Original Word: χάρις, ιτος, ἡ
Part of Speech: Noun, Feminine
Transliteration: charis
Phonetic Spelling: (khar'-ece)
Definition: grace, kindness
Usage: (a) grace, as a gift or blessing brought to man by Jesus Christ, (b) favor, (c) gratitude, thanks, (d) a favor, kindness.

Bron: https://biblehub.com/greek/5485.htm

Citaat

Genade is onvoorwaardelijk. Dit betekent dat God, Die genade schenkt, hier niets voor terug eist of verwacht. Genade is een gift, gegeven uit liefde en Zelfopoffering. Genade gaat ook altijd gepaard met ‘agape’ (de diepe en onvoorwaardelijke liefde die uit God voorkomt, zoals in 1 Kor. 13). Wij lezen dit in 1 Timotheüs 1:14 “Doch de genade onzes Heeren is zeer overvloedig geweest, met geloof en liefde, die er is in Christus Jezus.” (SV)

Bron: https://www.amen.nl/artikel/36/genade-in-het-nieuwe-testament

Citaat

Genade zoekt niet naar goede mensen om die te belonen, want goedheid belonen is geen genade, maar rechtvaardigheid. Maar genade zoekt naar verdoemde, schuldige, sprakeloze en hulpeloze mensen om die te redden, te heiligen en te verheerlijken.

Bron: https://www.amen.nl/artikel/784/de-genade-van-god

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Mohawk:

Een oergeest is het oorspronkelijke, volmaakte, wezen dat uit de kracht van Gods liefde, naar Zijn beeld en gelijkenis, geschapen is.

Die lees ik nergens terug in Genesis. Geschapen in jouw fantasie ? 

10 uur geleden zei Mohawk:

Niet iedere gevallen oergeest, of anders gezegd engel,

Ooooow. Zeg dat dan gewoon en noem ze engel. Dat is de Nederlandse term en dan weet iedereen waar je het over hebt.

9 uur geleden zei Mohawk:

God is inderdaad een mysterie en zal dat ook altijd blijven. Het is zeker belangrijk om te weten dat God op vele manieren tot Zijn kinderen spreekt, Zijn woord klinkt immers altijd en overal.

Dat natuurlijk niet. Als iets een mysterie is kun je vervolgens niet gaan uitleggen dat je precies weet hoe het in elkaar zit.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat natuurlijk niet. Als iets een mysterie is kun je vervolgens niet gaan uitleggen dat je precies weet hoe het in elkaar zit.

Evolutionisten doen het constant :D Druk je ze met de neus in hun stront zeggen ze dat de creationist stinkt en halen ze gewoon hun neus op en gaan ze arrogant doen alsof hun shit niet stinkt :p:p:p

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Mohawk:

Het valt ook niet mee als je geen opheldering wordt verschaft wat de dode letters uit deze oude geschriften betekenen. De formatie van de mens, van stof uit de aardbodem, heeft betrekking op de ziel.

De levensadem (geest) werd in de neusgaten van Adam geblazen en zo werd hij een levende ziel. (Ge 2:7) De mens heeft dus geen ziel, maar is een ziel.

ziel (nefesh) = geest (ruach) + lichaam

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:

De levensadem (geest) werd in de neusgaten van Adam geblazen en zo werd hij een levende ziel. (Ge 2:7) De mens heeft dus geen ziel, maar is een ziel.

ziel (nefesh) = geest (ruach) + lichaam

Beste Sjako, zonder je te willen beledigen wil ik je er toch op wijzen dat je ondanks al je studie niet begrijpt wat dit gedeelte uit het boek Genesis betekent. De ziel bestond al, onderverdeeld in materiële scheppingen van diverse aard. Bij de formatie van de eerste mens is zijn ziel bijeen verzameld uit de materie, ofwel het stof van de aarde. De ziel was op dat moment echter niet levend. Pas toen God de levensadem in het menselijk lichaam blies werd de ziel levend. En op dezelfde wijze zijn ook wij als mens geschapen. Ook onze ziel is bijeen verzameld uit het stof van de aarde, de materie, en belichaamd in de laatste materiële vorm, de mens. En pas toen God de levensadem in onze neus blies werd onze ziel levend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mohawk:

Beste Sjako, zonder je te willen beledigen wil ik je er toch op wijzen dat je ondanks al je studie niet begrijpt wat dit gedeelte uit het boek Genesis betekent. De ziel bestond al, onderverdeeld in materiële scheppingen van diverse aard. Bij de formatie van de eerste mens is zijn ziel bijeen verzameld uit de materie, ofwel het stof van de aarde. De ziel was op dat moment echter niet levend. Pas toen God de levensadem in het menselijk lichaam blies werd de ziel levend. En op dezelfde wijze zijn ook wij als mens geschapen. Ook onze ziel is bijeen verzameld uit het stof van de aarde, de materie, en belichaamd in de laatste materiële vorm, de mens. En pas toen God de levensadem in onze neus blies werd onze ziel levend.

Als ik over de ziel lees in de Bijbel dan is het vrijwel altijd de hele persoon. Als de geest uitgaat, ofwel de levensadem, dan is de ziel dood. De ziel staat in de Bijbel ook wel voor het leven zelf. Ezechiël 18:20 zegt bijv dat de ziel die zondigt, die zal sterven. De ziel is dus niet onsterfelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid