Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Mohawk:

Ach ja, zwart op wit in de bijbel ... Je bedoelt hoop ik een interpretatie van de Jehova Getuigen van wat er in de bijbel staat. Of ben je van mening dat de Jehova Getuigen de juiste betekenis van de bijbel kennen en zij de enige zijn die volledig in de waarheid wandelen?

Op dit punt zeer zeker.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ook Elohim 

Nee, dat betekent dan weer Heer. Jehovah is idd een naam met een betekenis. Ik ben wie ik ben is niet de beste vertaling. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 455
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw is 3 maanden geleden overleden en ik ben blij dat de liefde mij aanspoort om haar in gedachten te naderen en toe te spreken. Ik ben blij dat mijn ziel contact met haar ziel kan leggen, onge

Beslist niet. Onder het Oude Verbond stond daar zelfs de doodstraf op. Deut 18:10-11 Waarom was dat? Omdat omringende volken dat wel deden en is gebaseerd op een vals idee dat zielen nog voortlev

U zegt het goed, naastenliefde. Ook heb ik de vijand lief tot een bepaald punt, maar liefhebben wil niet zeggen jezelf aanpassen naar diens goddeloze manieren.  John Hagee had zowat het meeste in

25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ook Elohim 

Jezus is de Naam van God! In Jezus heeft de Vader zichzelf zichtbaar en Zijn naam bekend gemaakt. Daarom zal alle tong belijden dat Jezus de Heere JHWH is als de Vader Zijn doel eenmaal heeft bereikt. "Johannes 14:9 Jezus zeide tot hem: Zolang ben ik bij ulieden, en gij kent mij niet, Filippus? Wie mij ziet, ziet den Vader; hoe zegt gij dan: Toon ons den Vader? "

17 minuten geleden zei sjako:

Op dit punt zeer zeker.

Nee, dat betekent dan weer Heer. Jehovah is idd een naam met een betekenis. Ik ben wie ik ben is niet de beste vertaling. 

Klopt, het is; Ik ben die Ik ben

"Op dit punt zeer zeker" Daar bedoel je dus mee dat je gelooft dat de ziel van slechte mensen wordt vernietigd bij de wederkomst?

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelijktijdig met de wederkomst van Christus zal de aarde een transformatie ondergaan. De aarde veranderd in een vuurbal en dat is de 'poel van vuur' waarin de zielen terecht komen die dan niet tot de Zijnen behoren. Hun ziel zal uiteenvallen en worden opgenomen in de materiële scheppingen van de vernieuwde aarde als deze tot rust is gekomen. En dan zijn we weer bij het eerste hoofdstuk van het boek Genesis, waarin staat hoe de gevallen zielen hun gang door de materiële schepping afleggen om uiteindelijk de wilsproef (opnieuw) af te leggen als zij (weer) worden belichaamd als mens. Maar daar gaan eeuwigheden overheen terwijl de ziel smacht naar vrijheid, zolang zij in de aardse materie gebonden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Daar bedoel je dus mee dat je gelooft dat de ziel van slechte mensen wordt vernietigd bij de wederkomst?

Nou, mensen ZIJN zielen. Van de dan in leven zijnde mensen die worden dan geoordeeld op het moment zoals ze dan in het leven staan. Waar is anders de prediking voor nodig? Dan kan je er net zo goed op los leven, maar de Bijbel leert ons wat anders he. 

Niet van overleden mensen, want de dood betaald de zonde. 

49 minuten geleden zei Mohawk:

De aarde veranderd in een vuurbal en dat is de 'poel van vuur' waarin de zielen terecht komen die dan niet tot de Zijnen behoren.

Dus de 'zielen' die niet Zijne zijn worden dus wel vernietigd volgens jou. Nou begrijp ik je redenatie helemaal niet meer. 

P.s. de aarde wordt niet vernietigd. In Openbaring 7:9 zegt dat er een schare die niemand tellen kan de grote verdrukking zullen overleven (vers 14). 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De prediking van Jehova Getuigen wijkt af van dat wat de bijbel leert. Er bestaat een verschil tussen lezen en begrijpen. Een Jehova Getuige gelooft niet in de menswording van God. Zij nemen niet voor waar aan dat het de Vader Zelf was, Die zich in de mens Jezus zichtbaar heeft gemanifesteerd, en Zijn Naam boven alle namen heeft verkozen om daarmee aangesproken te worden. Dus als een Jehova Getuige bij de wederkomst niet erkend dat Jezus Christus de Heere is heeft hij of zij een enorm probleem. Als zij dan zeggen; ja maar ..., wij hebben toch in Uw naam onze leer gepredikt zal Hij zeggen. "Ga weg van Mij, ik heb je niet gekend. Wat je uit liefde voor de geringste uwer naaste hebt gedaan, dat heb je voor Mij gedaan, verder niets."

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei sjako:

Dus de 'zielen' die niet Zijne zijn worden dus wel vernietigd volgens jou. Nou begrijp ik je redenatie helemaal niet meer.

Die zielen vallen uiteen en worden gebonden in de materiële scheppingen van de vernieuwde (getransformeerde) aarde. Deze zielen zijn dus niet vernietigd maar moeten de gang door de materie opnieuw maken, vandaar ook 'tweede dood' genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mohawk:

Die zielen vallen uiteen en worden gebonden in de materiële scheppingen van de vernieuwde (getransformeerde) aarde.

Hoe kom je aan deze wijsheid. Werkelijk nooit eerder gehoord en ik heb al heel wat gehoord in mijn leven.

Bij mij is dood het tegengestelde van leven. Een dood persoon heeft geen bewustzijn volgens Prediker en de Psalmen (o.a.). Hebben die 'zielen' in jou verhaal bewustzijn dan?

47 minuten geleden zei Mohawk:

De prediking van Jehova Getuigen wijkt af van dat wat de bijbel leert.

Nou, dan die van jou.... 

Ik ken de leer nu zo onderhand heel erg goed en ik zie weinig losse eindjes. 

48 minuten geleden zei Mohawk:

zij nemen niet voor waar aan dat het de Vader Zelf was

Nee, omdat het niet zo is. Paulus bijv geloofde het niet Lees maar eens in 1Kor 8:6

 in werkelijkheid is er voor ons maar één Godde Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan.

Er is dus 1 God, dat is de Vader en 1 Heer, en dat is Zijn Zoon Jezus Christus. 

En Petrus ook niet 1Pe:1:3

Hier wordt de Vader de God van Jezus genoemd. Er is maar 1 God, dus logischerwijs kan Jezus dan niet de Almachtige God zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Hoe kom je aan deze wijsheid. Werkelijk nooit eerder gehoord en ik heb al heel wat gehoord in mijn leven.

Hebben die 'zielen' in jou verhaal bewustzijn dan?

Ik kom aan deze wijsheid door te luisteren naar wat de geest van God heeft openbaart.

Die zielen houden inderdaad bewustzijn, net als de zielen die nu in de materie gebonden zich bewust zijn. "Rom 8:19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods." Alleen indien er bewustzijn in de materiële schepping is kan er met reikhalzend verlangen naar worden uitgezien.

Indien Jezus Christus niet wordt erkend als de Here God, en Zijn gebod van de liefde niet wordt nageleefd, zijn de bijbelse geschriften niet in staat om opheldering te geven.

Dus om even helder te krijgen ... Wat is jouw opvatting wat betreft de menswording van God in Jezus Christus?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mohawk:

Ik kom aan deze wijsheid door te luisteren naar wat de geest van God heeft openbaart.

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.

3 minuten geleden zei Mohawk:

Die zielen houden inderdaad bewustzijn, net als de zielen die nu in de materie gebonden zich bewust zijn. "Rom 8:19 Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods." Alleen indien er bewustzijn in de materiële schepping is kan er met reikhalzend verlangen naar worden uitgezien.

Dat betekent heel iets anders.

5 minuten geleden zei Mohawk:

Dus om even helder te krijgen ... Wat is jouw opvatting wat betreft de menswording van God in Jezus Christus?

Jezus is de Zoon van God. Hij krijgt dmv de Heilige Geest van God de kracht van het goddelijke. Zij zijn één in opvatting, streven en doel. Jezus is de eersteling voortgebracht door God. Jezus is als enige direct voortgebracht door God. De rest van de schepping is dmv Jezus tot bestaan gekomen. Daarvoor heeft Hij de kracht gekregen van Zijn Vader. De Vader en Jezus werken heel nauw samen dmv de Heilige Geest. Jezus is de volmaakte afdruk van Zijn Vader. Heb je Jezus gezien dan heb je als het ware de Vader gezien, zo lijken ze op elkaar. Niet uiterlijk, maar als persoon. God is onmetelijk groot en heeft een onmetelijke kracht. De mens kan dat niet verdragen. Vandaar dat Hij Zijn Zoon stuurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je geloofd dus niet in de menswording van God terwijl juist dat, nadrukkelijk door Gods geest, in de bijbelse geschriften is geopenbaard. Omdat je de basis niet begrijpt begrijp je de rest van de bijbelse geschriften ook niet en verkeer je in een ernstige dwaling. Een dwaling veroorzaakt door zakenmensen die handig gebruik hebben gemaakt van de bijbelse geschriften, om zo voldoende vrijwilligers voor hun imperium te genereren. Het is (nog) niet te laat om tot dat inzicht te komen maar wacht er niet te lang mee. De wederkomst zal inderdaad niet lang op zich laten wachten, eens wordt de toekomst tegenwoordige tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Jezus is de Zoon van God. Hij krijgt dmv de Heilige Geest van God de kracht van het goddelijke. Zij zijn één in opvatting, streven en doel. Jezus is de eersteling voortgebracht door God. Jezus is als enige direct voortgebracht door God. De rest van de schepping is dmv Jezus tot bestaan gekomen. Daarvoor heeft Hij de kracht gekregen van Zijn Vader. De Vader en Jezus werken heel nauw samen dmv de Heilige Geest. Jezus is de volmaakte afdruk van Zijn Vader. Heb je Jezus gezien dan heb je als het ware de Vader gezien, zo lijken ze op elkaar. Niet uiterlijk, maar als persoon. God is onmetelijk groot en heeft een onmetelijke kracht. De mens kan dat niet verdragen. Vandaar dat Hij Zijn Zoon stuurt.

Dit zijn alleen maar leuzen die iedere bijbellezer op kan dreunen al gehoorzaamd hij God niet.

Maar oké, "Jezus is de Zoon van God." ... Leg dat eens uit?

En "Jezus is de eersteling voortgebracht door God." ... Verklaar je nader ...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar.

Dat betekent heel iets anders.

Jezus is de Zoon van God. Hij krijgt dmv de Heilige Geest van God de kracht van het goddelijke. Zij zijn één in opvatting, streven en doel. Jezus is de eersteling voortgebracht door God. Jezus is als enige direct voortgebracht door God. De rest van de schepping is dmv Jezus tot bestaan gekomen. Daarvoor heeft Hij de kracht gekregen van Zijn Vader. De Vader en Jezus werken heel nauw samen dmv de Heilige Geest. Jezus is de volmaakte afdruk van Zijn Vader. Heb je Jezus gezien dan heb je als het ware de Vader gezien, zo lijken ze op elkaar. Niet uiterlijk, maar als persoon. God is onmetelijk groot en heeft een onmetelijke kracht. De mens kan dat niet verdragen. Vandaar dat Hij Zijn Zoon stuurt.

Genesis 6.

"De zonen van de goden". 
Alles in meervoud.

2 uur geleden zei sjako:

Er is maar 1 God,

Dat klopt niet met Genesis. 

2 uur geleden zei sjako:

Ik ken de leer nu zo onderhand heel erg goed en ik zie weinig losse eindjes. 

Ik wel, zie boven. Ik hoef er ook niet eens naar te zoeken, je komt er zelf mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Op dit punt zeer zeker.

Nee, dat betekent dan weer Heer. Jehovah is idd een naam met een betekenis. Ik ben wie ik ben is niet de beste vertaling. 

Elohim is meervoud uit respect voor God. Maar ik denk toch dat men eindelijk HaShem nam tot op vandaag. 

Zelf gebruik ik ook Jehovah gevold met waarom ik Hem prijs. Meestal Jehovah-jireh. Want de Heer doet mijn beker overvloeien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Omdat je de basis niet begrijpt begrijp je de rest van de bijbelse geschriften ook niet en verkeer je in een ernstige dwaling.

Nou, ik denk dat ik die heel goed begrijp. De bewijsteksten die zeer duidelijk zijn bestempel je als ‘handige teksten’. Dan is er eigenlijk geen discussie mogelijk. Als je tegen a ‘b’ zegt dan wordt het wel heel moeilijk.

55 minuten geleden zei Mohawk:

Maar oké, "Jezus is de Zoon van God." ... Leg dat eens uit?

Deut 6:4 Luister, Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.  5 Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele kracht. 

Kolos 1:15

Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene van de hele schepping.

Openb 3:14

Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodice̱a: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God:  

Jezus heeft dus een begin gekend, God niet, want Hij is de eerstgeborene van de hele schepping.

In het OT wordt Jezus de Meesterwerker naast God genoemd. Spreuken 8 vanaf vers 22

Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg,het eerste van zijn werken van lang geleden.  23 In het verre verleden ben ik aangesteld,vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde.  24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren,toen er geen bronnen waren, overlopend van water.  25 Voordat de bergen waren neergezet,vóór de heuvels, werd ik voortgebracht, 26 toen hij de aarde en haar velden nog niet had gemaakt,toen de eerste kluit grond er nog niet was.  27 Toen hij de hemel maakte, was ik daar,toen hij de horizon aftekende op het watervlak, 28 toen hij daarboven de wolken plaatste,toen hij de bronnen van de waterdiepte vestigde, 29 toen hij grenzen stelde aan de zeezodat het water zijn gebod niet zou overschrijden,toen hij de fundamenten van de aarde legde, 30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer.Ik was altijd vrolijk bij hem.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Nou, ik denk dat ik die heel goed begrijp. De bewijsteksten die zeer duidelijk zijn bestempel je als ‘handige teksten’. Dan is er eigenlijk geen discussie mogelijk. Als je tegen a ‘b’ zegt dan wordt het wel heel moeilijk.

Deut 6:4 Luister, Israël: la bla bla

Ik vroeg je om het uit te leggen, niet om bijbelteksten te citeren. Je begrijpt toch wat daar staat, leg het dan uit!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Ik vroeg je om het uit te leggen, niet om bijbelteksten te citeren. Je begrijpt toch wat daar staat, leg het dan uit!

De bijbel is het fundament van christendom. Zonder de bijbel zouden we niet weten welk evenbeeld te volgen. We kunnen dat niet op eigen kracht. Je kan jezelf dat voorliegen, maar dan ben je niet in de waarheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

De bijbel is het fundament van christendom. Zonder de bijbel zouden we niet weten welk evenbeeld te volgen. We kunnen dat niet op eigen kracht. Je kan jezelf dat voorliegen, maar dan ben je niet in de waarheid. 

Nog iemand die meent te begrijpen wat er in de bijbelse geschriften staat. Wonderlijk toch dat jullie de mond vol hebben van bijbelse termen waarvan jullie betekenis niet uit kunnen leggen. De menswording van God in Jezus Christus is de basis van het christelijk geloof. Het is melk voor de lammetjes .., niet eens de vaste voeding .., en daar kunnen jullie niks mee? Maar wel denken dat jullie tot leraren zijn geroepen. Een ware leraar van Gods woord legt de betekenis van deze woorden uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mohawk:

Nog iemand die meent te begrijpen wat er in de bijbelse geschriften staat. Wonderlijk toch dat jullie de mond vol hebben van bijbelse termen waarvan jullie betekenis niet uit kunnen leggen. De menswording van God in Jezus Christus is de basis van het christelijk geloof. Het is melk voor de lammetjes .., niet eens de vaste voeding .., en daar kunnen jullie niks mee? Maar wel denken dat jullie tot leraren zijn geroepen. Een ware leraar van Gods woord legt de betekenis van deze woorden uit.

Neen ik weet niet wat alle bijbelse geschriften zeggen. Nog iemand die niet begrijpend kan lezen?

Ik zei: De bijbel is het fundament van het christendom! Niet dat wat jij hier poneert, dat is een eigen creatuur van geloven. 

Ik denk overigens niets van mezelf hoor, vat maar samen hoe ik dat interpreteer. Weet je ook wat het doel van het kruis was, behalve je verlossen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-9-2019 om 08:46 zei Fundamenteel:

Mogen wij beroep doen op voorouders uit het hiernamaals of is dat tovenarij?

Effe terug naar het begin van dit topic want het lijkt te verzanden in iets anders ?

Stel dat het mag, hoe wil je dat dan in de praktijk brengen?

Citaat

Gelooft u dat wij gecontacteerd kunnen worden door “iemand” uit het hiernamaals? Is de connectie die vele geestelijken op aarde ervaren wel HET hiernamaals, of kan dat ook iets anders zijn wat misbegrepen wordt voor het hiernamaals?

Letterlijk betekent 'hiernamaals': 'wat hierna komt'. Dat is dan toch de toekomst? Dan zou er een boodschap uit de toekomst moeten komen. Tijdreizen?

Citaat

Een bron van iets heeft onze aarde alleszins bereikt, maar dat was altijd al zo en we leven er gewoon niet meer naar? Of we worden gevormd er niet meer naar te leven en merken het alzo niet meer op?

Wat bedoel je hier ook al weer mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Effe terug naar het begin van dit topic want het lijkt te verzanden in iets anders ?

Stel dat het mag, hoe wil je dat dan in de praktijk brengen?

Letterlijk betekent 'hiernamaals': 'wat hierna komt'. Dat is dan toch de toekomst? Dan zou er een boodschap uit de toekomst moeten komen. Tijdreizen?

Wat bedoel je hier ook al weer mee?

De praktijk is mijn geheim dat ik niet zomaar openbaar deel, maar ik heb sleutels tot vele dimensies. Daar kan je interacties aangaan met X of Y. Maar uiteindelijk lijkt het me sterk dat het iets anders is wat zich voordoet naar iets betrouwd. Afgelopen maand (september) ben ik nog eens door dat konijnenhol gekropen en sprak het alleszins duidelijke taal. Alles is veranderd en ik eet, leef en denk helemaal anders. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

De praktijk is mijn geheim dat ik niet zomaar openbaar deel, maar ik heb sleutels tot vele dimensies.

?. Koekoek.

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Daar kan je interacties aangaan met X of Y.

2 dimensies is niet veel hoor. Ik kom tot 3 en kan ook Z aanspreken.
En daar sta k niet alleen in want dat kan iedereen.

Kom op zeg, wees eens concreet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

?. Koekoek.

2 dimensies is niet veel hoor. Ik kom tot 3 en kan ook Z aanspreken.
En daar sta k niet alleen in want dat kan iedereen.

Kom op zeg, wees eens concreet.

Zei degene die nooit concreet is :) Als ik niet concreet ben heeft dat een reden. Dan ben ik maar koek koek, .... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen ik weet niet wat alle bijbelse geschriften zeggen. Nog iemand die niet begrijpend kan lezen?

Ik zei: De bijbel is het fundament van het christendom! Niet dat wat jij hier poneert, dat is een eigen creatuur van geloven. 

Ik denk overigens niets van mezelf hoor, vat maar samen hoe ik dat interpreteer. Weet je ook wat het doel van het kruis was, behalve je verlossen?

Je hebt gelijk als je zegt dat de bijbel het fundament is van het christenD0M, 400 jaar na Christus waren de gelovigen het spoor behoorlijk bijster geraakt. Daarvoor bestond de bijbel niet.

Maar mijn vraag is toch simpel, leg uit wat er geschreven staat als je meent het te begrijpen. "Jezus is de Zoon van God." schrijft Sjako, en "Jezus is de eersteling". Niets zeggende leuzen als je niet uit kunt leggen wat je daarmee bedoeld. En het uitleggen is iets anders dan bijbelteksten citeren. Dus leg uit ..., hoezo is Jezus de Zoon van God? En waarom is Hij de eersteling? De eersteling van wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mohawk:

Je hebt gelijk als je zegt dat de bijbel het fundament is van het christenD0M, 400 jaar na Christus waren de gelovigen het spoor behoorlijk bijster geraakt. Daarvoor bestond de bijbel niet.

Maar mijn vraag is toch simpel, leg uit wat er geschreven staat als je meent het te begrijpen. "Jezus is de Zoon van God." schrijft Sjako, en "Jezus is de eersteling". Niets zeggende leuzen als je niet uit kunt leggen wat je daarmee bedoeld. En het uitleggen is iets anders dan bijbelteksten citeren. Dus leg uit ..., hoezo is Jezus de Zoon van God? En waarom is Hij de eersteling? De eersteling van wat?

Jezus is God en het vleesgeworden Woord, in Hem is de profetie vervuld. Maar dat vind je dom. Misschien is new age en dergelijke een betere stroming voor jou? Je hoeft het christendom niet te beledigen omdat je het oneens bent hoor. Laten we netjes blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid