Spring naar bijdragen

De bioscoop


Aanbevolen berichten

moderator Trajecto:

Hier, om te beginnen, een reeks filmpjes en wat commentaar die stonden in het topic Het oorspronkelijk christendom bestaat niet.

Het paste er niet echt.

 

Terwijl Bonjour het even druk heeft met andere zaken, plaats ik hier, om te tijd te doden voor diegenen onder ons die niets beters hebben te doen, een prachtig en ontroerend gesprek, dat m.i. alles te maken heeft met het oorspronkelijke christendom. Het bestaat namelijjk nog steeds!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Ja, Metaxas mag ze overduidelijk ook niet. :#

Geen idee wat dat ermee te maken heeft. Maar die video slaat helemaal nergens op. Neem bijvoorbeeld de vraag of iemand voor een miljoen een gewenst antwoord geeft tijdens talkshows. Niemand? Laat me niet lachen. Omdat de camera op hun smoel staat geven ze daar ook maar een gewenst antwoord op...

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei WdG:

Charles Stanley

Nieuw evangelisch pseudo geloof met het oog op oecumenische samensmelting. Dat geleuter altijd over geestelijke oorlogvoering. Die man wil gewoon niet kiezen tussen de wereld of God en maakt er maar een waardeloos hybrideboeltje van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nieuw evangelisch pseudo geloof met het oog op oecumenische samensmelting. Dat geleuter altijd over geestelijke oorlogvoering. Die man wil gewoon niet kiezen tussen de wereld of God en maakt er maar een waardeloos hybrideboeltje van.

Speciaal voor jou dan: Nog een stelletje schijnheilen. Weet je, Kaasjeskruid, broeder (indien ik dat nog voor je mag zijn). We zijn eigenlijk allemaal schijnheilen. Ik ook. Maar we hebben het maar met elkaar te doen. We zijn lid van een familie en we hebben elkaar niet uitgekozen. We komen uit verschillende culturen en hebben verschillende karakters, achtergronden en gewoonten. De sport is nu juist om elkaar te accepteren en lief te hebben, ondanks al die verschillen. Anders zou het ook helemaal geen uitdaging zijn om Jezus te volgen. Diegenen liefhebben en aanvaarden die aan onze eisen voldoen, zowel vleselijk als geestelijk, kunnen ongelovigen ook.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mullog:

Als topic starter wil ik even kwijt dat ik het uitermate vervelend vind dat dit topic vervuilt wordt met filmpjes. Ik geloof niet dat er een inhoudelijke discussie plaatsvindt door van elkaar te verlangen een filmpje (waarvan sommige bijna één uur duren!!!) te bekijken.

@Trajecto of @sjako of @JoostG kan een van jullie als moderator dit naar een apart bioscoop topic of zoiets verplaatsen?

De positivoos kun je toch wel waarderen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid