Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei TTC:

Zo gaat het tegenwoordig, begin over iets fundamenteel dat al 288 keer vergeten is en het eindigt met een jaartje verlof. Wie neemt nu wie in de maling, als we zeggen dat Jezus met de helikopter komt dan is het plots de antichrist. En voor alle duidelijkheid, dat helikoptergeld dient om een en ander te neutraliseren en herstellen, niet om olie op het vuur te gooien. We zijn niet utopisch bezig, het gaat om alledaagse normen, waarden en ethiek.

Voor de laatste maal, die wet is niet meer van toepassingen. Dus je kan dit christenen niet kwalijk nemen. Misschien eens met Joden praten die invloed op het monetaire hebben? De christenen beheren daar geen zaken in, toch? Dus hoe kan zo een sabbatsjaar dan georganiseerd worden? Mij de vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voor de laatste maal, die wet is niet meer van toepassingen. Dus je kan dit christenen niet kwalijk nemen. Misschien eens met Joden praten die invloed op het monetaire hebben? De christenen beheren daar geen zaken in, toch? Dus hoe kan zo een sabbatsjaar dan georganiseerd worden? Mij de vraag.

Het wordt steeds beter, het begint met iets dat we al 288 keer vergeten zijn en nu, door hiernaar te verwijzen, wordt het simpelweg afschaffen. Christenen hebben daar alle zaken in, ze ambiëren immers een vreedzame samenleving. Wat we nu zien heeft niets meer met het christendom te maken, het is een grote vlucht en kronkelshow geworden. Zowaar wonderbaarlijk, zeg A en men begint over B, en met C tracht men alles naar de zwijgspiraal te verdrijven. En dan wordt het bidden tot God, ook zeer begrijpelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Het wordt steeds beter, het begint met iets dat we al 288 keer vergeten zijn en nu, door hiernaar te verwijzen, wordt het simpelweg afschaffen. Christenen hebben daar alle zaken in, ze ambiëren immers een vreedzame samenleving. Wat we nu zien heeft niets meer met het christendom te maken, het is een grote vlucht en kronkelshow geworden. Zowaar wonderbaarlijk, zeg A en men begint over B, en met C tracht men alles naar de zwijgspiraal te verdrijven. En dan wordt het bidden tot God, ook zeer begrijpelijk.

Dat komt omdat de goddelozen regeren. Weest het christendom dankbaar daar als vuurtoren uit te steken, anders was er geen redding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Dat komt omdat de goddelozen regeren. Weest het christendom dankbaar daar als vuurtoren uit te steken, anders was er geen redding.

Zo is dat, de Goddelozen hebben tegen de Goddelijken gezegd dat ze dat stuk uit de Bijbel niet hoeven te kennen voor hun examen. Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Aristarkos:

Zou je denken? Als we niet de Schrift als richtlijn hebben maar mensen zeggen of schrijven word het dan transparanter voor de aandachtige lezer? Aristarkos

Het valt inderdaad moeilijk te ontkennen dat er veel gedaan wordt om te ontkennen wat er staat, het is vandaag immers een even actueel thema als destijds. Zou je dit willen toeschrijven aan de Duivel of gewoon menselijke domheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het christendom? Bedoel je niet Christus?

Ja maar zonder Hem had je geen christendom. De gemeenschappen zijn echter wel nodig waar de HG Haar werk kan doen he.

13 minuten geleden zei TTC:

We lezen wat er staat, zonder allerhande bijvoegsels.

Misschien Jezus ook eens tussen de lijnen lezen? :) De wet is vervuld, we leven in genade. De weg is getoond en het is daardoor dat we naar de verlichting en welvaart gingen. Rijkdom door handel via economie, we leefden bijna in een vredesrijk waar bikkelhard voor gevechten was. Ja zelfs na Hitler stonden we meteen uit onze as recht... toen kwam het globalisme. Met het christendom functioneerde alles toch beter hoor, en dat was niet gebaseerd op Leviticus maar op de genade van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien Jezus ook eens tussen de lijnen lezen? :) De wet is vervuld, we leven in genade. De weg is getoond en het is daardoor dat we naar de verlichting en welvaart gingen. Rijkdom door handel via economie, we leefden bijna in een vredesrijk waar bikkelhard voor gevechten was. Ja zelfs na Hitler stonden we meteen uit onze as recht... toen kwam het globalisme. Met het christendom functioneerde alles toch beter hoor, en dat was niet gebaseerd op Leviticus maar op de genade van Jezus.

Straks komt Jezus terug om alles terug in herinnering te brengen, ondertussen schrijven we verder in witte letters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het werkt he, miljarden volgelingen terwijl steeds minder mensen geld achterna jagen. Geld maakt niet gelukkig, religie als opium wel.

Die religie heeft al goed gewerkt, ze zijn (tussen 0 en 2019) al 288 keer vergeten te doen wat ze hadden kunnen doen. Maar zoals je zelf aangeeft, dit heeft niets met het christendom te maken. We zijn nu op zoek naar een neologisme, mensen willen hier niet mee geassocieerd worden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Die religie heeft al goed gewerkt, ze zijn (tussen 0 en 2019) al 288 keer vergeten te doen wat ze hadden kunnen doen. Maar zoals je zelf aangeeft, dit heeft niets met het christendom te maken. We zijn nu op zoek naar een neologisme, mensen willen hier niet mee geassocieerd worden.

Jij bouwt een analyse op een mening, die zwart wit is. De eerste eeuw kon bet christendom al amper iets doen. Dat was ondergronds, gedenk ook Nero. Daarna pas in de derde eeuw is het christendom beginnen floreren en zij deden wel degelijk aan evaluaties. Waarom werden de kruistochten in Jeruzalem opgestart? Waar hadden we gestaan na alle invasies in Europa zonder onze koene kruisridders? Wie kwam anders op om de kloof tussen arm en rijk te dichten? Wie bouwde hier scholen? Wie schafte kinderarbeid af? Wie zorgt ervoor dat arme mensen alsnog medisch geholpen worden en betaalbaar naar het rusthuis kunnen? Jij ziet alleen maar het slechte, waarom U het christendom in het vizier kreeg voor het sabbatsjaar is de wereld echter nog vreemd. Leviticus is niet van toepassing op christenen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Jij bouwt een analyse op een mening, die zwart wit is. De eerste eeuw kon bet christendom al amper iets doen. Dat was ondergronds, gedenk ook Nero. Daarna pas in de derde eeuw is het christendom beginnen floreren en zij deden wel degelijk aan evaluaties. Waarom werden de kruistochten in Jeruzalem opgestart? Waar hadden we gestaan na alle invasies in Europa zonder onze koene kruisridders? Wie kwam anders op om de kloof tussen arm en rijk te dichten? Wie bouwde huer scholen? Wie schadte kinderarbeid af? Wie zorgt ervoor dat arme mensen alsnog medisch geholpen worden en betaalbaar naar het rusthuis kunnen? Jij ziet alleen maar het slechte, waarom U het christendom in het vizier kreeg voor het sabbatsjaar is de wereld echter nog vreemd. Leviticus is niet van toepassing op christenen.

Het enige dat we zien is totale ontkenning, niet moeilijk dat steeds meer mensen zich hiervan afscheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ben ik de enige die aan deze 'discussie' (die ooit over 'vrees' ging toch?) geen touw meer kan vastknopen?

Nee, dat ben je niet. @TTC komt weer eens met zijn zinnen uit zijn onzin-generator, en dan houdt alles op. Zeker als hij tegen @Fundamenteel in gaat is dat wel amusant. Die leven allebei in een heel eigen wereld en kunnen zich absoluut niet inleven in een ander; dat gaat dus volkomen langs elkaar heen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat ben je niet. @TTC komt weer eens met zijn zinnen uit zijn onzin-generator, en dan houdt alles op. Zeker als hij tegen @Fundamenteel in gaat is dat wel amusant. Die leven allebei in een heel eigen wereld en kunnen zich absoluut niet inleven in een ander; dat gaat dus volkomen langs elkaar heen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Ik dunk me beter in te leven dan u. Of ga ik mijn egocentrisch narcistisch gedrag centraal stellen waar veel lijden aan de hand is??? Werkt eerst aan uwen balk in eigen oog, dan kunt ge aan de splinter beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid