Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is ons voorschreven, willen vasthouden aan een beschaving die genocides pleegt, hongersnood veroorzaakt om zichzelf te verrijken zal nooit werken. Ieder systeem door de mens bedacht leidt tot meer zonde. Daarom keren we beter terug in plaats van verder in zonde te leven. Het westen is daarin de grootste veelpleger en zo megalomaan te denken dat ze de oplossing is terwijl ze net het probleem is. Al wat ons voorschreven is zal geschieden en het kwade is ons openbaart aan de vruchten waarvan ze voorspeld zijn in de bijbel. Ik zou ook vrezen en een alternatief wensen als ik God zou loochenen.

Het zal worden zoals de meerderheid denkt, al de rest is negeerbaar. Straks komt de stoomboot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

8 minuten geleden zei TTC:

Het zal worden zoals de meerderheid denkt, al de rest is negeerbaar. Straks komt de stoomboot.

Er is geen rest... Only one way. 

8 minuten geleden zei TTC:

Het zal worden zoals de meerderheid denkt, al de rest is negeerbaar. Straks komt de stoomboot.

Er is geen rest... Only one way. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei TTC:

Het plafond hangt vol met Bijbelteksten, ze lijken te kloppen met wat er op de begane grond gebeurt.

Zo is dat ook. 

4) Welke ontwikkelingen rondom Israël ziet u als duidelijke ‘tekenen van de tijd’?


“Rondom Israël gebeurt van alles. Niet alles kun je profetisch duiden, maar je kunt wel een groot aantal tekenen zien in verband met de toekomst. Alle door Jezus in Lukas 21:29 genoemde ‘bomen’ (Irak, de koning van het Noorden, het rijk vanuit Europa en de opkomst van Egypte als macht, ook wel de koning van het Zuiden genoemd) staan er weer. De toenemende druk op Israël en het loutere feit van het bestaan van de staat Israël, is een duidelijk teken. Ook de opkomst van de Palestijnen, wie dat dan ook mogen zijn, is een teken. Zie Psalm 83, waarin het onder meer gaat over tien koningen (tien rijken) die Israël belagen. De voorzeggingen zijn talrijk in Jeremia, Ezechiël, Zacharia, Hosea en Joël. Alles duidt erop dat de toekomst is begonnen!”

https://visie.eo.nl/2006/05/9-vragen-over-de-signalen-van-de-eindtijd/[\quote]

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Noel:
Op 5-2-2019 om 09:25 zei Bastiaan73:

In de Bijbel wordt overigens onderscheid gemaakt tussen ziel en geest.

ziel: psyche - van het Griekse grondwoord G5590. psuché - adem, de ziel

geest: G4151. pneuma - wind, geest

Dus in de betekenis “dat is een ervaring van de eigen psyche” heb je niet de moderne betekenis van hersenprocessen. Ontzagwekkend is wat er soms met de menselijke persoonlijkheid gebeurt waarbij het roer radicaal om kan gaan. Als je dat in termen van hersenprocessen uit gaat leggen kom je ook op neuro-linguistische programmeringen en dat is ook nog extern. Niets is helemaal ‘eigen doen’. De totaliteit neemt het soms over. Zo zou je dat kunnen omschrijven.

Je stap naar neuro-linguistische programmeringen kan ik niet zo goed volgen Noel. Kun je dit toelichten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je stap naar neuro-linguistische programmeringen kan ik niet zo goed volgen Noel. Kun je dit toelichten?

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek mijzelf kwijtraken, en die hele vervoering meemaken. God werkt niet alleen vanuit innerlijke oorzaken. Ook jij en ik kunnen een instrument zijn. Ik verbeeld me dat ik, verder als buitenstaander, toch nog vermag een instrument te zijn om God te dienen.

Niet voor verdienste, of niet in dit leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Je stap naar neuro-linguistische programmeringen kan ik niet zo goed volgen Noel. Kun je dit toelichten?

Heeft te maken met die zogeheten psychologische letterzetbak, oftewel culturele conditionering. Zo kunnen mensen beginnen geloven in iets dat volgens een andere conditionering onwaar is, wanneer die twee cognities elkaar ontmoeten wordt het bijna zeker conflict. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Is ook sterk afhankelijk van wat je op het plafond projecteert, soms krijg je meest absurde verhalen voorgeschoteld. 

Zie Israël en hoe globalisten daarmee omgaan. Zie hoe belastingsgeld gestuurd wordt naar terroristen om Israël aan te vallen, derde tempel wordt gebouwd er is al een munt ontworpen om er de toegang toe tot betalen ,... 

De tekens vervullen zich en de globalisten dienen anti christelijke waarden, lasteren de heilige stad door Gods woord te loochenen. Niets maar dan ook niets van wat zij ontwierpen dient ons. Het is Luciferiaans en zal tot stof vergaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Noel:

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek mijzelf kwijtraken, en die hele vervoering meemaken. God werkt niet alleen vanuit innerlijke oorzaken. Ook jij en ik kunnen een instrument zijn. Ik verbeeld me dat ik, verder als buitenstaander, toch nog vermag een instrument te zijn om God te dienen.

Niet voor verdienste, of niet in dit leven.

Wat je NLP noemt zijn in de praktijk toch gewoon woorden van anderen, al dan niet met het doel de ander op andere gedachten te brengen? Dit hele forum is m.i. in die zin NLP, wanneer mensen hun eigen waarheid en vermeende begrip van bijv. de Bijbel en de wereld d.m.v. (soms iets te fanatieke) uitingen typen.

Volgens mij snapt niemand écht wat nou precies de bedoeling is. Inclusief mezelf. Als de Bijbel echt een duidelijk boek was, waren er geen discussies.

'of niet in dit leven' snap ik bijvoorbeeld niet. Dit leven is het enige leven. Het nu is het enige dat echt 'is'. De toekomst bestaat slechts in de verwachting, het verleden slechts in de herinnering. 

Ik verbeeld me overigens hetzelfde qua instrument van God zijn. Filippenzen 2:13.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zie Israël en hoe globalisten daarmee omgaan. Zie hoe belastingsgeld gestuurd wordt naar terroristen om Israël aan te vallen, derde tempel wordt gebouwd er is al een munt ontworpen om er de toegang toe tot betalen ,... De tekens vervullen zich en de globalisten dienen anti christelijke waarden, lasteren de heilige stad door Gods woord te loochenen. Niets maar dan ook niets van wat zij ontwierpen dient ons. Het is Luciferiaans en zal tot stof vergaan. 

Het is allemaal wat natuurlijk, elders lezen we weer wat anders waardoor deze tragische absurditeit amper geloofwaardig is. Maar dat is dan op basis van gezond verstand, wetenschappelijk doordacht dat plots veel religieuzer lijkt dan wat anderen religie plegen te noemen. Ja, zelfs een kind van zes begrijpt dat.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Bastiaan73:

 

Volgens mij snapt niemand écht wat nou precies de bedoeling is. Inclusief mezelf. Als de Bijbel echt een duidelijk boek was, waren er geen discussies

U spreekt erover alsof er geen dogma's meer zijn. 

1 minuut geleden zei TTC:

Het is allemaal wat natuurlijk, elders lezen we weer wat anders waardoor deze tragische absurditeit amper geloofwaardig is. Maar dat is dan op basis van gezond verstand, wetenschappelijk doordacht dat plots veel religieuzer lijkt dan wat anderen religie plegen te noemen. Ja, zelfs een kind van zes begrijpt dat.

Ja elders.... De bijbel he, dat is Gods boek. De rest zijn dwaalleren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja elders.... De bijbel he, dat is Gods boek. De rest zijn dwaalleren. 

Het is overigens ook een heel transparant boek, iedereen is het over alles roerend eens. En over de stukken die niet gekend zijn kan men het niet oneens zijn, dat is de Duivel z'n fout.

1 minuut geleden zei Bastiaan73:

Ben in elk geval blij om te constateren dat ik niet de enige ben met heel veel tijd voor een hedendaags fenomeen als een internetforum.

We wachten op WOIII, horror vacui. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom wat vergeten? Ik denk dat de bijbel toch behoorlijk transparant is? Natuurlijk zijn er passages die we nog niet ten volle begrijpen, maar gedenk dan hoe onduidelijk de openbaringen ooit waren maar door het vervullen ervan duidelijker worden.

We kennen die verhaaltjes ondertussen, om de zeven jaar ging men de toestand herbekijken of het allemaal nog wel een beetje redelijk en rechtvaardig verliep. Nu sta jij te briezen over vanalles en nog wat en je zegt dat je de Bijbel kent. Hoeveel ongeloofwaardiger kan het zijn? Nu kan je terug beginnen over de Duivel, alsof je de Bijbel hebt gepromoveerd tot Jip & Janneke. Werkelijk, het gaat bijzonder goed met het christendom, waarlijk een klucht is het vandaag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

We kennen die verhaaltjes ondertussen, om de zeven jaar ging men de toestand herbekijken of het allemaal nog wel een beetje redelijk en rechtvaardig verliep. Nu sta jij te briezen over vanalles en nog wat en je zegt dat je de Bijbel kent. Hoeveel ongeloofwaardiger kan het zijn? Nu kan je terug beginnen over de Duivel, alsof je de Bijbel hebt gepromoveerd tot Jip & Janneke. Werkelijk, het gaat bijzonder goed met het christendom, waarlijk een klucht is het vandaag.

2 man begrijpt het niet en daaruit mogen we samenvatten dat het christendom een klucht is? Kom op nou.

De laatste ruiter is nu, groen. Voorspelling, patroon. Want hier komt de dood, hongersnood en ziekte. Als je alle kleuren van alle ruiters samen legt vormen deze de vlag van Palestina. Voorspelling, vervulling, patroon. Dat zou dan de 4e zegel zijn, maar in realiteit is de zesde zegel al aan het openen, wat te lezen is in de seismisiteit en ontwaken van supervulkanen. Dan naderen er nog eens hemelobjecten ons zonnestelsel die wetenschappers nooit eerder zagen, niet eens zagen aankomen tot het al binnengedrongen was.

Het is natuurlijk gemakkelijk op het christendom te bashen, u bent vrij te verwerpen. Maar ik vernam nog steeds geen beter alternatief, behalve dan: stel dat iedereen genoeg had. Zo,kan je bepaalde zwervers ook meer geld toesteken, maar die drinken er zich dan dood mee. Geld is niet de oplossing maar de kern van alle wereldproblematiek. Ook is ons voorspeld dat weldra niemand kan betalen zonder een teken op de hand of voorhoofd. Door toenemende kennis (wat profeet Daniel voorspelde) is er nu gezichtsherkenning en dat is,al een methode van betalen. Ook zullen er rfid chips komen en systematisch bij de geboorte meegegeven worden waar ze ook nog eens eugenetica willen toepassen. 

Het is gewoon een te complexe en uitgebreide materie om even te bespreken met mensen die daar niet eens toe openstaan maar nog geloven in een systeem dat ons de vernietiging in leidt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Wat je NLP noemt zijn in de praktijk toch gewoon woorden van anderen, al dan niet met het doel de ander op andere gedachten te brengen? Dit hele forum is m.i. in die zin NLP, wanneer mensen hun eigen waarheid en vermeende begrip van bijv. de Bijbel en de wereld d.m.v. (soms iets te fanatieke) uitingen typen.

Volgens mij snapt niemand écht wat nou precies de bedoeling is. Inclusief mezelf. Als de Bijbel echt een duidelijk boek was, waren er geen discussies.

'of niet in dit leven' snap ik bijvoorbeeld niet. Dit leven is het enige leven. Het nu is het enige dat echt 'is'. De toekomst bestaat slechts in de verwachting, het verleden slechts in de herinnering. 

Ik verbeeld me overigens hetzelfde qua instrument van God zijn. Filippenzen 2:13.

NLP stelt zich volgens mij doelen, ik weet niet of dat hier op het forum zo is.

‘niet in dit leven’ maar in het lichamelijk leven van anderen. Dus voorbij de beperking van het eigen lichaam kijkend, zoals God zal kunnen.

De Bijbel is mogelijk om anders tegen sterfelijkheid aan te leren kijken

bewerkt door Noel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

2 man begrijpt het niet en daaruit mogen we samenvatten dat het christendom een klucht is? Kom op nou. De laatste ruiter is nu, groen. Voorspelling, patroon. Want hier komt de dood, hongersnood en ziekte. Als je alle kleuren van alle ruiters samen legt vormen deze de vlag van Palestina. Voorspelling, vervulling, patroon. Dat zou dan de 4e zegel zijn, maar in realiteit is de zesde zegel al aan het openen, wat te lezen is in de seismisiteit en ontwaken van supervulkanen. Dan naderen er nog eens hemelobjecten ons zonnestelsel die wetenschappers nooit eerder zagen, niet eens zagen aankomen tot het al binnengedrongen was. Het is natuurlijk gemakkelijk op het christendom te bashen, u bent vrij te verwerpen. Maar ik vernam nog steeds geen beter alternatief, behalve dan: stel dat iedereen genoeg had. Zo,kan je bepaalde zwervers ook meer geld toesteken, maar die drinken er zich dan dood mee. Geld is niet de oplossing maar de kern van alle wereldproblematiek. Ook is ons voorspeld dat weldra niemand kan betalen zonder een teken op de hand of voorhoofd. Door toenemende kennis (wat profeet Daniel voorspelde) is er nu gezichtsherkenning en dat is,al een methode van betalen. Ook zullen er rfid chips komen en systematisch bij de geboorte meegegeven worden waar ze ook nog eens eugenetica willen toepassen. Het is gewoon een te complexe en uitgebreide materie om even te bespreken met mensen die daar niet eens toe openstaan maar nog geloven in een systeem dat ons de vernietiging in leidt.

En ze zijn weer weg, het maakt zelfs niets meer uit of er nu woorden staan of niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei TTC:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

De duivel bestaat niet. Je hebt jezelf bij de lurven.

Dan zou God ook niet bestaan, bizar.

Je bedoelt te zeggen: Dan zou volgens  mijn geloof God ook niet bestaan.

Wat jij gelooft is niet per definitie waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid