Spring naar bijdragen

Kunnen wij onze redding verliezen?


Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Reken daar maar op. Bekering geeft vreugde maar doet ook pijn. Sterven aan mijn eigen wil en vlees doet pijn. Maar dat proces van afsterven betekent toch niet dat ik mij in niet geredde toestand bevind? Dat ik nog steeds moet werken voor mijn heil? Zonder de rust van het geloof zou ik deze strijd niet eens willen aangaan!

Als God rust geeft en Rust geeft, is het fijn om in de rust te rusten. Die rust is ons genoeg. Maar die rust rol je uit als je de Rust die is voorzegd ontkoppeld van de rust die je belijdt te hebben, Want de genade van God geeft je genoeg om te dragen. Maar de Heerlijkhedi van God belooft méér, en dat is de RUST die komen gaat in de opstanding. Daarom is het dat de tien geboden niet mogen worden gedecimeerd tot een negen gebodenleer waarvan één is vervuld. Bedenk dat het zuurdesem er is, maar ook in twee soorten: de goede kant op en de kwade kant op. Het instellen van de zondag was winst voor de satan. Niet omdat die instelling fout was, maar omdat daarme een zuurdesem werd ingebracht in het Woord en in de leer, die uiteindelijk leidt tot ontkoppeling van strijd en tot ontkoppeling van de RUST die nog komen gaat. Uiteindelijk zijn wij of zullen wij zijn, net als de joden en maken wij strijd over de vraag of wij "de Geest van het heden hebben" (saduceeërs), of de "Geest van de toekomst" (farizeeërs), of toch dat wij leven naar de "Geest van het verleden" (wettische navolgers van iets ouds).
Wie de Geest van de toekomst beleeft, die richt zijn leven van het heden, in naar de toekomst, van een rust die komen gaat. Naar de opstanding en naar een ander vlees. Als het heden ingericht wordt naar iets wat buiten het heden ligt, dan is het zeker dat het heden niet is wat als ingericht geldt voor zichzelf.
Er is dus iets anders waaruit wij onze hoop en onze belofte trekken, dan het leven dat wij nu leiden.
Net zo goed als het volk de vuurkolom en de rookkolom volgde, in de wetenschap dat God met hen was en in de wil om te volgen en in de heerlijkheid dat er een heilige der heiligen in het vlees bereikbaar is en aanzweig in het heden. Maar de woestijn der afsterving van al het levende vlees, en van de verzoeking en van de toebereiding als de bruid in Hosea, moest nog komen.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Naar aanleiding van een schrijven van @Tomega   Waarin hij vraagt of we al zijn aangekomen met een "nee" beantwoord. Ik ben van mening dat we wel deze rust zijn ingegaan en wel op het momen

Uiteraard wordt er niets geforceerd. Je moet eraan toe zijn. Bijvoorbeeld omdat je je oude staat, in zonde, als hopeloos beschouwt. Ik denk vooral dat Jezus je roept, en dat je op een bepaald m

Goed? Wat is er zó goed op deze aarde, dat het niet tot stof zal zijn? Ik zou niet de fout maken te denken dat ik, door in dienst te gaan, in dienst ben van Gods engelenleger. Waarom zou j

1 minuut geleden zei Tomega:

Als God rust geeft en Rust geeft, is het fijn om in de rust te rusten. Die rust is ins genoeg. maar die rust rol je uit als je de Rust die is vorozegd ontkoppeld van de rust die je belijdt te hebben, Want de geande van God geeft he genoeg om te dragen. maar de Heerlijkhedi van God belooft méér en dat is de RUST die komen gaat in d eopstanding. Daarom is het dat de tien geboden niet mogen worden gedecimeerd tot een negen gebodenleer waarvan één is vervuld. bedend dat het zuurdesem er is, maar ook in twee soorten: de geode kant op en de kwade kant op. het instellen van d ezondag was winst voor de satan. niet omdat die instelling fout was, maar omdat daarme een zuurdesem werd ingebracht in het Woord en in d eleer, die uiteindelijk leidt tot ontkoppeling van strijd en tot ontkoppeling van de RUST die nog komen gaat. Uiteindelijk zijn wij of zullen wij zijn net als de joden en maken wij strijd over de vraag of wij "de Geest van het heden hebben" (saduceeërs), of de "Geest van de toekomst" (farizeeërs), of toch dat wij leven naar de "Geest van het verleden" (wettische navolgers van iets ouds).
Wie de Geest van de toekomst beleeft, die richt zijn leven van het heden, in naar de toekomst, van een rust die komen gaat. Naar de opstanding en naar een ander vlees. Als het heden ingericht wordt naar iets wat buiten het heden ligt, dan is het zeker dat het heden niet is wat als ingericht geldt voor zichzelf.
Er is dus iest anders waaruit wij onze hoop en onze belofte trekken, dan het leven dat wij nu leiden.
Net zo goed als het volk de vuurkolom en de rookkolom volgde, in de wetenschap dat God met hen was en in de wil om te volgen en in de heerlijkheid dat er een heilige der heiligen in het vlees bereikbaar is en aanzweig in het heden. Maar de woestijn der afsterving van al het levende vlees, en van de verzoeking en van de toebereiding als de bruid in Hosea, moest nog komen.

En al die mensen die in de woestijn zijn gestorven bevinden zich in de hel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat ik het idee krijg bij jou dat we nog steeds moeten werken voor ons heil.

Dat is jouw idee en jouw perspectief. Jij staat aan de andere kant van een schutting en kijkt bij mij in de tuin. Door deze opmerking is het alsof je niet over de schutting heenkijkt en je oriënteert, maar alsof je door een klein gaatje kijkt. Het gaatje in de schutting geeft een helder maar vertekend beeld. En dat wordt veroorzaakt doordat je kijkt met een lens of een focus. Benoem je lens, en je kunt hem scherp stellen. Vergeet je lens en je krijgt vervorming en vertekening en vervreemding en ontkoppeling. 

Dus wat wil je zeggen? Hoe ziet jouw tuin eruit? Wil je zeggen dat wij rusten en niet hoeven werken omdat God alles doet?
Dan gaat het ten diepste over voorzienigheid en de eigen wil en over de kracht van de Geest die in ons werkt.
En die discussie zoek ik niet. De verborgenheden Gods zijn voor de Geest geen onbegaanbaar terrein, 
maar zij vereisen een grote mate van heiligend voorwerk, alvorens er met nut en heiligende eerbied zinvol over gesproken kan worden.

Dus wat is het: zeg jij dat de strijd, geen werken is?
Zeg jij dat de hongerigen en dorstigen en verdrukten die komen, te horen krijgen dat zij de heerlijkheden van de toekomst nu genieten;
of zouden zij eerst nog manna krijgen en een oliekruikje en een lopen zonder de meegezeulde lasten
in ruil voor een lichte last en een zacht juk tot overbrugging naar de eindbestemming van de Rust?
 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Nu komt de aap uit de mouw, het wordt steeds ongeloofwaardiger.

Elk verschil van een daadwerkelijke leer geeft een beslismoment en een wrikstok, en een fundament waaraan eigenschappen en doorwerkingen en gevolgen wetmatig zijn gekoppeld, tot veroordeling van het verschil. Maar wil je met recht een oordeel hebben over een leer, dan met je die leer naast jouw leer leggen, en kijken hoe dat ene puntje zich verhoudt tot een leer, en die leer zich verhoudt tot jouw leer. Want waar verborgenheden verschillend aan de oppervlakte komen en verschillend doorwerken in verschillende situaties of leerregels, daar loop je het risico dat de vruchten er alleen toe doen. Is dat zo? Gaat het om de vruchten? Zo ja; handel daar dan naar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

Dus wat wil je zeggen? Hoe ziet jouw tuin eruit?

Allemaal tegels. En drie cementkuipen die wachten om van het voorjaar weer gevuld te worden met aardbeiplanten, het liefst corona's. Ze is helemaal omheint zodat de hond buiten kan zijn zonder dat deze met zijn eigenwijze harses de straat op gaat lopen om daar ook te gaan waken.

8 minuten geleden zei Tomega:

Dus wat is het: zeg jij dat de strijd, geen werken is?

Nee dat zeg ik niet, maar het is niet werken voor mijn heil. Wel werken aan heiligmaking, welke zijn voltooiing zal vinden na mijn dood in het Nieuwe Jeruzalem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

Elk verschil van een daadwerkelijke leer geeft een beslismoment en een wrikstok, en een fundament waaraan eigenschappen en doorwerkingen en gevolgen wetmatig zijn gekoppeld, tot veroordeling van het verschil. Maar wil je met recht een oordeel hebben over een leer, dan met je die leer naast jouw leer leggen, en kijken hoe dat ene puntje zich verhoudt tot een leer, en die leer zich verhoudt tot jouw leer. Want waar verborgenheden verschillend aan de oppervlakte komen en verschillend doorwerken in verschillende situaties of leerregels, daar loop je het risico dat de vruchten er alleen toe doen. Is dat zo? Gaat het om de vruchten? Zo ja; handel daar dan naar.

Men had ook de bijbel kunnen lezen, men blijft zich maar in allerhande bochten wringen om niet door de mand te vallen.

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee dat zeg ik niet, maar het is niet werken voor mijn heil. Wel werken aan heiligmaking, welke zijn voltooiing zal vinden na mijn dood in het Nieuwe Jeruzalem.

Misschien heb je je gewoon schromelijk vergist, kan gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

het is niet werken voor mijn heil.

Dank je voor je beeld op je tuin. Ik herken mijn tuin er niet in.
Als je werkt, wil dat niet zeggen dat je je heil maakt of verdient.
Maar je werkt wel. En er komen vruchten in jouw tuin maar ook als je uit je tuin en in de wereld trekt.
Wat jij doet, komt door de Geest. Maar bij dat doen kun je 
verslappen, verzaken. verstieren, verdroeven, verderven, verdwalen, verzakken, verdrogen, verzinken, verdrinken.

En dan zeg jij terecht: nee dat kan niet.
En dan zeg ik nog meer terecht: dat kan niet kunnen dankzij de Geest die jou ook aanspoort en getuigt
van jouw geloof, welk geloof bestaat uit hoop op een belofte en van een weg naar de Rust.
Waarom er alle reden is om het vlees in jou, te dwingen te erkennen, dat jij leeft naar de toekomst van de Rust.
Naar de rust van de toekomst, onder onderwerping en tuchtiging van je vlees.
Dat is werk. En je vlees onderwerpt zich wel of niet of een beetje of alle mengvormen van beperktheid, tijd, onmacht en onwil.

Jij zegt: dat is sabbatswerk, priesterwerk in de heerlijkheid van God.
Ik zeg: dat is werkwerk en dat slaagt niet, en is mitsdien ook geen sabbatswerk.
En ook de Geest doet dat niet voor jou, want de Geest is in de ziel en in het hart als een vuur.
En het vlees heeft de voorsprong dat het het in je hart is, en je vlees zodanig totaal beheerst, dat alles wat geestelijk is,
er toch vervormd uitkomt in het vlees. Zelfs de beste werken zijn besmet.
Priesterwerk is het heilige onbevlekte, dat alleen kan door de Geest.
Daar is het vlees niet eens partij bij. De Schrift zegt: beproeft de geesten of ze uit God zijn.
En niet: beproef het vlees, of het voldoende is onderworpen aan de Geest/wet/God.
Daar is dus werk aan de winkel naar het vlees.
Dat is tijdelijk werk. Flexibel werk. Als uitzendkracht.
Want Christus heerst door de Geest in jou als baas, 
en in Persoon bij God als bemiddelaar. Hij heeft je werkorders al goedgekeurd,
en je loon veiliggesteld, net zolang als jij elke ochtend op je werk verschijnt.
Om op het spoor heerlijk te gaan staan rusten, totdat God zelf komt om jou onrust te geven, en je vooruit te drijven. 
Ook die onrust die komen gaat kan een gevoel van rust geven, want je wentelt het af.
Maar ondertussen loop je de weg, waarvan je zei dat je die al gelopen hebt.

Maar als je dan de hoop en de belofte in het geloof, verwerpt of verloochent of wat dan ook voor slechts,
dan is daar in de hemel jouw geloof en jouw werk.
Al het werk dat tekort komt kan door Christis aangevuld worden.
En ook elke periode van ongeloof in je leven kan worden gecompenseerd met een minuut geloof op het juiste moment.
Maar waar geloof noch hoop noch beloftebewaring wordt gevonden in een ziel,
daar zijn zelfs de beste werken in het vlees niet goed genoeg.
Jij zegt dan dat JOUW werken niet in het vlees zijn, want jij doet alles al in de Geest.

En dan zijn we ergens terug bij af. Dat is dan een moeilijke zaak, waar we met elkaar een paar jaar over na kunnen denken. 
Misschien een goed idee. Maar volgens mij is het een zaak van zien of niet zien.
Of naar de Geest gesproken: van gezien wòrden en gezegend tot meer zicht. 

38 minuten geleden zei TTC:

Men had ook de bijbel kunnen lezen, men blijft zich maar in allerhande bochten wringen om niet door de mand te vallen.

Waar baseer jij dat op? Jouw wooren zijn jouw vruchten en men's woorden zijn mensvruchten.
Wat door de mand kan vallen, zijn altijd de vruchten, nooit de boom.
En waar dat wel zo is, valt de mens stil.
 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Tomega:

Dank je voor je beeld op je tuin. Ik herken mijn tuin er niet in.

Het huis staat op de plannen voor sloop, dus voor mij geen moestuin hier. Wellicht dat deze nog eens komt, dan maak ik van de tuin een grote moestuin. Vooralsnog red ik me met cementkuipen en krijgt de hond alle overige ruimte.

7 minuten geleden zei Tomega:

Wat jij doet, komt door de Geest.

Als aanspoorder laat maar zeggen. Maar dan zonder zweep.

8 minuten geleden zei Tomega:

De Schrift zegt: beproeft de geesten of ze uit God zijn.
En niet: beproef het vlees, of het voldoende is onderworpen aan de Geest/wet/God.
Daar is dus werk aan d ewinke=l naar het vlees.

Mijn vlees moet steeds minder te zeggen krijgen en uiteindelijk volledig de mond worden gesnoerd. Dat kan alleen door met progressieve overgave deze te kruisigen. Echter de motor achter dit hele gebeuren is niet mijn wil maar de Heilige Geest. Op weg naar geestelijke volwassenheid, dat is wat ik ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Tomega:

Dat is natuurlijk waar, maar ik heb niet de indruk dat de geïdentificeerde men niet in de bijbel leest of zich in bochten wringt. Wat door de mand valt, zijn altijd de vruchten, nooit de boom. En waar dat wel zo is, valt de mens stil.

Uiteindelijk komen we uit bij hetzelfde, we kunnen slechts hopen dat de schade beperkt blijft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

Uiteindelijk komen we uit bij hetzelfde, we kunnen slechts hopen dat de schade beperkt blijft. 

Sorry, je suggereert zaken die buiten mijn gezichtsveld liggen. 
Er is in deze draad geen verschil van inzicht over wat er wordt verstaan onder de hoop die we hebben.
Dat is geen hoop op beperking van schade, maar een hoop op de belofte die alle schade wegneemt.
In die hoop zijn we volgens mij één.
De 'schade' is wat God op onze weg legt ter beproeving en verzoeking en ten gevolge van wat wij of onze voorouders of de mensen van de wereld voor ons toebereid hebben door geloof c.q. ongeloof. Daarin staan wij allemaal gelijk als willekeurige kreupelen, lammen, blinden, verzienden.
Tastend op weg naar de toekomst waarin we alles zien in heerlijkheid en scherpte.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee. Bedoel je de belofte of de schade wegnemen? Beide is plosklaps. 
Maar de belofte is het moment van herstel van de relatie,
en die gaat aan het herstel van het vlees en van de schepping vooraf.

Herstelmoment van de relatie - Johannes 6:28-33 - zondelast is weg en het vlees persona non grata - een kruisweg
Zij zeiden dan tot Hem: Wat zullen wij doen, opdat wij de werken Gods mogen werken?
Jezus antwoordde en zeide tot hen: Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, Dien Hij gezonden heeft.
(..) Mozes heeft u niet gegeven het brood uit den hemel; maar Mijn Vader geeft u dat ware Brood uit den hemel.
Want het Brood Gods is Hij, Die uit den hemel nederdaalt, en Die der wereld het leven geeft.

Herstelmoment van de Rust - Johannes 6:40 - de zonde is weg en het vlees (+ schepping) is nieuw - de Rust
En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, 
dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft,
het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat kan alleen door met progressieve overgave deze te kruisigen. Echter de motor achter dit hele gebeuren is niet mijn wil maar de Heilige Geest. 

Duidelijk. Mee eens. En zolang als dat gekruisigde vlees onderdeel is van jouw leven, is er een strijd en een werkzaamheid, waardoor het "weest heilig wat God is heilig", een motor heeft en ook een tegenwerker, en een balans waarbij je altijd nuchter en waakzaam moet zijn en werkzaam, want het vlees is van nature de overheerser van de Geest. En de Geest is van nature een vuur dat het vlees kan louteren door vuur, maar ook door het vlees kan worden geknecht of verleid of meegetrokken op wegen van rust of gearriveerdheid. Los van leerstelligheden, krijg ik niet de indruk dat je van dat laatste onoverkomelijke hinder hebt. Maar als je dat zelf ook denkt, dan wreekt zich onmiddellijk het spanningsveld van vlees en Geest: de geest dwingt het vlees, en waar dat lukt, krijgt het vlees meer ruimte, want het onderwerpt zich immers al aan de Geest. Je voelt wel aan dat dat nooit een vast punt en een stil moment is. Het is altijd een zoeken en gaan en een vertoeven en staan, en bij elke stap en op elk moment vindt het vlees nieuwe wegen ter verhandeling en labeling en verwarring wat geestelijke rust is of vleselijke rust.

7 minuten geleden zei TTC:

Wanneer?

Herstel van de relatie: de opstanding van Christus.
Uitschrijven van een persoonlijke belofte: Bekering of het opstandingsmoment van de ziel.
Herstel van de Rust: de opstanding van het vlees.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Tomega:

Geen idee.

Kan te maken hebben met de paranoïde denkbeelden waar nogal wat pseudo-religieuzen mee te maken hebben, ze zien in alles en iedereen de Duivel waardoor ze ook geen oog meer hebben voor wat er zich eenvoudig aanbiedt. Zo gaat het al eeuwen, het verdringen wat ook al eeuwen geweten is.

10 minuten geleden zei Tomega:

Herstel van de relatie: de opstanding van Christus. Uitschrijven van een persoonlijke belofte: Bekering of het opstandingsmoment van de ziel. Herstel van de Rust: de opstanding van het vlees.

Voor jou is het al in orde, hoe ga je de rest overtuigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Kan te maken hebben met de paranoïde denkbeelden waar nogal wat pseudo-religieuzen mee te maken hebben, ze zien in alles en iedereen de Duivel waardoor ze ook geen oog meer hebben voor wat er zich eenvoudig aanbiedt. Zo gaat het al eeuwen, het verdringen wat ook al eeuwen geweten is.

Misschien heb je gewoon gelijk. Maar als je dat denkt, zou je dan zelf ook niet vinden dat het spreken van
paranoia  /  pseude-religie  /  duivel-extreemheid, niet erg meewerkt tot het schijnen van jouw licht op wat zich zo eenvoudig aanbiedt?
Hoe lang gaat dat al zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Misschien heb je gewoon gelijk. Maar als je dat denkt, zou je dan zelf ook niet vinden dat het spreken van paranoia  /  pseude-religie  /  duivel-extreemheid, niet erg meewerkt tot het schijnen van jouw licht op wat zich zo eenvoudig aanbiedt? Hoe lang gaat dat al zo?

Dit forum leent zich perfect om de schade op te meten, je kan het gewoon mee volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dit forum leent zich perfect om de schade op te meten, je kan het gewoon mee volgen.

1 Corinthiërs 14:27-32
En zo iemand een vreemde taal spreekt, dat het door twee, of ten meeste drie geschiede, en bij beurte;
en dat een het uitlegge.
Maar indien er geen uitlegger is, dat hij zwijge in de Gemeente; doch dat hij tot zichzelven spreke, en tot God.
En dat twee of drie profeten spreken, en dat de anderen oordelen.

Doch indien een ander, die er zit, iets geopenbaard is, dat de eerste zwijge.
Want gij kunt allen, de een na den ander profeteren, opdat zij allen leren, en allen getroost worden.
En de geesten der profeten zijn den profeten onderworpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

1 Corinthiërs 14:27-32
En zo iemand een vreemde taal spreekt, dat het door twee, of ten meeste drie geschiede, en bij beurte;
en dat een het uitlegge.
Maar indien er geen uitlegger is, dat hij zwijge in de Gemeente; doch dat hij tot zichzelven spreke, en tot God.
En dat twee of drie profeten spreken, en dat de anderen oordelen.

Doch indien een ander, die er zit, iets geopenbaard is, dat de eerste zwijge.
Want gij kunt allen, de een na den ander profeteren, opdat zij allen leren, en allen getroost worden.
En de geesten der profeten zijn den profeten onderworpen.

Misschien ligt het nu allemaal gewoon in de boekhandel, zelfs in mensentaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Tomega:

want het vlees is van nature de overheerser van de Geest.

Ik neem aan dat je geest met een kleine "g" bedoeld, die van jezelf dus? De Heilige Geest laat Zich niet overheersen m.i. maar neemt afstand als je het vlees de ruimte geeft.

22 minuten geleden zei Tomega:

Los van leerstelligheden, krijg ik niet de indruk dat je van dat laatste onoverkomelijke hinder hebt.

Ik beschouw mijzelf dan ook als conservatief. Waarom zou ik bewezen waarheden wegdoen?

24 minuten geleden zei Tomega:

Je voelt wel aan dat dat nooit een vast punt en een stil moment is. Het is altijd een zoeken en gaan en een vertoeven en staan, en bij elke stap en op elk moment vindt het vlees nieuwe wegen ter verhandeling en labeling en verwarring wat geestelijke rust is of vleselijke rust.

Zoals gezegd ben ik van mening dat we de Rust ingaan op het moment van onze bekering. Volmaakt is deze echter nog niet en dus begint het werk van de heiligmaking, deze duurt een leven lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Misschien ligt het nu allemaal gewoon in de boekhandel, zelfs in mensentaal.

De Geest is geen woord maar kracht. Als de kracht jou drijft om de waarheid te zoeken, dan zul je die zoeken. Wie zoekt wat hij zeer begeert, zal geen hoeken en gaten uitsluiten en geen middelen onbenut laten. 
Maar ook een kind zal zijn kwijtgeraakte vader niet zoeken via de man waarvoor zijn vader hem gewaarschuwd heeftm en dringend toegesproken: pas op zoon; die man die probeert en zet alles in om je vader te doden maar zal zich misschien wel presenteren als mijn helper en liefhebber. En ook jou mijn zoon, zoekt hij te doden of in zijn misleidende netten en strikken te vangen. Wees gewaarschuwd!

16 minuten geleden zei TTC:

Voor jou is het al in orde, hoe ga je de rest overtuigen?

De Geest is geen woord maar kracht. Zelfs wat jij zegt kan bewerken wat je niet zoekt te bewerken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid