Spring naar bijdragen

wat is je favo band??


Aanbevolen berichten

Pas op, hier komt weer een heel waslijstje (ik doe mijn best om het een beetje binnen de perken te houden).

Siouxsie & the Banshees

the Cure

Björk

Pooka

Vive la Fête

Eels

Qntal

Hooverphonic

Neulander

etc...

Jawel, ik ben erg slecht in het kiezen van favorieten, hangt allemaal te veel van moment tot moment af, en ik ben er zeker van dat ik nu gewoon nog een paar bands vergeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 922
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 09 februari 2005 16:58:51 schreef gerartje het volgende:

ik weet heus wel dat sex pistols voor anarchisme waren, dus tegen autoriteit, maar god is ook een autoriteit, en daar waren zei ook tegen.

Juist. Religie is ook een autoriteit. En met name de georganiseerde religie ben ik ook zelf niet bij mee.

Maar daar gaat het ze om, christendom als religie. Ik kan best begrip hebben voor dat standpunt. Misschien wat generaliserend hoe ze dt in de lyrics zetten, maar ja, ze willen natuurlijk ook een beetje shockeren.

Van hun weet ik het niet, maar van bands met lyrics die er ook soms een beetje wat van weg hebben zeggen de bandleden dat ze opzich niet tegen het christelijk geloof zijn maar vooral tegen de georganiseerde religie.

En stel dat sex pistols zelfs daar tegen zijn (het geloof), dan mogen ze dat toch? Hun mening, niet de mijne. Er is zoveel waar ik anders over denk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 09 februari 2005 21:34:42 schreef gerartje het volgende:

@ gothaur,

maar muziek kan veel invloed op je leven uit oefenen, de sex pistols mogen best tegen god zijn, maar ik ga daarom niet naar ze luisteren, als ik voor god ben (:S wow heel slecht verwoord voor en tegen god :S)

Dat is ieder z'n keuze.

Ik heb er zelf niet veel problemen mee. Net zo als ik ook best naar klas genoten luister over hun mening betreft geloof. Of dat ik ook best reacties van sommige atheïsten lees op dit forum. Ik zie het verschil niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 09 februari 2005 19:37:42 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Juist. Religie is ook een autoriteit. En met name de georganiseerde religie ben ik ook zelf niet bij mee.

Maar daar gaat het ze om, christendom als religie. Ik kan best begrip hebben voor dat standpunt. Misschien wat generaliserend hoe ze dt in de lyrics zetten, maar ja, ze willen natuurlijk ook een beetje shockeren.

Van hun weet ik het niet, maar van bands met lyrics die er ook soms een beetje wat van weg hebben zeggen de bandleden dat ze opzich niet tegen het christelijk geloof zijn maar vooral tegen de georganiseerde religie.

En stel dat sex pistols zelfs daar tegen zijn (het geloof), dan mogen ze dat toch? Hun mening, niet de mijne. Er is zoveel waar ik anders over denk...

Zelfs MM zei dat hij niets tegen mensen heeft die in Jezus geloven, maar wel tegen de hypocriet aandoende Amerikaanse Christelijke religie. Dus dat is wel waar wat je zegt ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 09 februari 2005 21:34:42 schreef gerartje het volgende:

@ gothaur,

maar muziek kan veel invloed op je leven uit oefenen, de sex pistols mogen best tegen god zijn, maar ik ga daarom niet naar ze luisteren, als ik voor god ben (:S wow heel slecht verwoord voor en tegen god :S)

Alleen, niet iedereen staat zo zwak in de schoenen dat je door de muziek die je hoort meteen je leven, je overtuigingen of je geloof aanpast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, en dat kunnen mensen ook gewoon IRL doen.

Toch ren ik niet uit angst weg uit mijn colleges, en ren ik niet weg bij kenissen...

Play:

Sex pistols - never mind the bollocks

Hmm, een band niet luisteren omdat er een paar nummertjes op staan waar je het misschien niet helemaal mee eens bent...

Link naar bericht
Deel via andere websites

now playing: faun-par veneris. vind je misschien ook wel leuk

Hee, die ken ik nog niet (denk ik, ik ben een ramp wat titels enzo betreft), bedankt voor de tip :-)

Om toch nog te doen alsof ik braaf on-topic zit: Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat een band met niet-christelijke of zelfs anti-christelijke teksten mensen op het verkeerde spoor zet, de muziek kan doodgewoon lekker klinken en de gemiddelde mens heeft een kritische geest die prima in staat is om niet elke tekst even serieus te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid