Jyoti 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Pas op, hier komt weer een heel waslijstje (ik doe mijn best om het een beetje binnen de perken te houden). Siouxsie & the Banshees the Cure Björk Pooka Vive la Fête Eels Qntal Hooverphonic Neulander etc... Jawel, ik ben erg slecht in het kiezen van favorieten, hangt allemaal te veel van moment tot moment af, en ik ben er zeker van dat ik nu gewoon nog een paar bands vergeet. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 16:58:51 schreef gerartje het volgende: ik weet heus wel dat sex pistols voor anarchisme waren, dus tegen autoriteit, maar god is ook een autoriteit, en daar waren zei ook tegen. Juist. Religie is ook een autoriteit. En met name de georganiseerde religie ben ik ook zelf niet bij mee. Maar daar gaat het ze om, christendom als religie. Ik kan best begrip hebben voor dat standpunt. Misschien wat generaliserend hoe ze dt in de lyrics zetten, maar ja, ze willen natuurlijk ook een beetje shockeren. Van hun weet ik het niet, maar van bands met lyrics die er ook soms een beetje wat van weg hebben zeggen de bandleden dat ze opzich niet tegen het christelijk geloof zijn maar vooral tegen de georganiseerde religie. En stel dat sex pistols zelfs daar tegen zijn (het geloof), dan mogen ze dat toch? Hun mening, niet de mijne. Er is zoveel waar ik anders over denk... Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Qntal!! die zijn tof en Björk kan heel mooi zijn, hangt van het nummer af now playing: faun-par veneris. vind je misschien ook wel leuk Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op dinsdag 08 februari 2005 21:38:56 schreef Bernardus het volgende: [...]Geen idee. Ik ben 35, en jij? oei, ik ben 17. je bent dubbel zo oud als ik Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 @ gothaur, maar muziek kan veel invloed op je leven uit oefenen, de sex pistols mogen best tegen god zijn, maar ik ga daarom niet naar ze luisteren, als ik voor god ben (:S wow heel slecht verwoord voor en tegen god :S) Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 21:34:42 schreef gerartje het volgende: @ gothaur, maar muziek kan veel invloed op je leven uit oefenen, de sex pistols mogen best tegen god zijn, maar ik ga daarom niet naar ze luisteren, als ik voor god ben (:S wow heel slecht verwoord voor en tegen god :S) Dat is ieder z'n keuze. Ik heb er zelf niet veel problemen mee. Net zo als ik ook best naar klas genoten luister over hun mening betreft geloof. Of dat ik ook best reacties van sommige atheïsten lees op dit forum. Ik zie het verschil niet zo. Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 dat is wat anders dan je gewoon niet op `verkeerd´ terein bevinden, hun brengen een ietwat anti christelijke boodschap over, daar hoef ik niet naar te luisteren, wan ik kan niets naar hun terug zeggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Huskarl 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 19:37:42 schreef Gorthaur het volgende: [...] Juist. Religie is ook een autoriteit. En met name de georganiseerde religie ben ik ook zelf niet bij mee. Maar daar gaat het ze om, christendom als religie. Ik kan best begrip hebben voor dat standpunt. Misschien wat generaliserend hoe ze dt in de lyrics zetten, maar ja, ze willen natuurlijk ook een beetje shockeren. Van hun weet ik het niet, maar van bands met lyrics die er ook soms een beetje wat van weg hebben zeggen de bandleden dat ze opzich niet tegen het christelijk geloof zijn maar vooral tegen de georganiseerde religie. En stel dat sex pistols zelfs daar tegen zijn (het geloof), dan mogen ze dat toch? Hun mening, niet de mijne. Er is zoveel waar ik anders over denk... Zelfs MM zei dat hij niets tegen mensen heeft die in Jezus geloven, maar wel tegen de hypocriet aandoende Amerikaanse Christelijke religie. Dus dat is wel waar wat je zegt ja. Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 niet in jezus geloven en tegen hem zijn is anders Link naar bericht Deel via andere websites
Bernardus 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 19:47:50 schreef LaRosa het volgende: [...] oei, ik ben 17. je bent dubbel zo oud als ik ?? Is het zo erg? Link naar bericht Deel via andere websites
Bernardus 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 21:34:42 schreef gerartje het volgende: @ gothaur, maar muziek kan veel invloed op je leven uit oefenen, de sex pistols mogen best tegen god zijn, maar ik ga daarom niet naar ze luisteren, als ik voor god ben (:S wow heel slecht verwoord voor en tegen god :S) Alleen, niet iedereen staat zo zwak in de schoenen dat je door de muziek die je hoort meteen je leven, je overtuigingen of je geloof aanpast. Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 nee maar door naar iets van de duivel te luisteren, geef je hem en kans om je leven binnen te komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Bernardus 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 22:38:05 schreef gerartje het volgende: nee maar door naar iets van de duivel te luisteren, geef je hem en kans om je leven binnen te komen. {*geeuw*}, sorry. Zo, zit de duivel tegenwoordig in een band? Altijd gedacht dat hij wel wat beters te doen had. Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 hij probeert mensen bij god weg te houden, dat kan ook door muziek. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Ja, en dat kunnen mensen ook gewoon IRL doen. Toch ren ik niet uit angst weg uit mijn colleges, en ren ik niet weg bij kenissen... Play: Sex pistols - never mind the bollocks Hmm, een band niet luisteren omdat er een paar nummertjes op staan waar je het misschien niet helemaal mee eens bent... Link naar bericht Deel via andere websites
Bernardus 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 22:40:15 schreef gerartje het volgende: hij probeert mensen bij god weg te houden, dat kan ook door muziek. het engste van alles vind ik nog dat het klinkt alsof je dit serieus meent. Link naar bericht Deel via andere websites
Marnix 0 Geplaatst 9 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2005 Ik heb hem dat inderdaad nergens zien schrijven. Gerartje, onderbouw je standpunt eens, waar haal je deze wijsheid vandaan? Link naar bericht Deel via andere websites
LaRosa 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 Quote: Op woensdag 09 februari 2005 22:34:31 schreef Bernardus het volgende: [...] ?? Is het zo erg? haha, nee hoor, maar ik had het gewoon niet verwacht dus sta ik een beetje voor paal, gezien mijn vorige opmerkingen ik hou niet van ongelijk hebben Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 @ marnix, haha dan lees je niet goed, de discussie begon door het liedje anarchy in the uk, waarin staat: I am an antichrist. En ik ben heus niet bang voor de muziek van the sex pistols hoor gorthaur. Ik zeg alleen dat het een slechte invloed kan hebben op mensen. Link naar bericht Deel via andere websites
Huskarl 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 Weet je, Storm van Lifehouse heeft pas een slechte invloed op mij, ik ben gelijk helemaal depressief als ik zo iets luister. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 now playing: faun-par veneris. vind je misschien ook wel leuk Hee, die ken ik nog niet (denk ik, ik ben een ramp wat titels enzo betreft), bedankt voor de tip Om toch nog te doen alsof ik braaf on-topic zit: Ik vind het een beetje overdreven om te zeggen dat een band met niet-christelijke of zelfs anti-christelijke teksten mensen op het verkeerde spoor zet, de muziek kan doodgewoon lekker klinken en de gemiddelde mens heeft een kritische geest die prima in staat is om niet elke tekst even serieus te nemen. Link naar bericht Deel via andere websites
gerartje 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 ik luister wel naar niet christelijke muziek, maar niet naar anti chirstlijke muziek. als jij vind dat het te ver gaat om nee te zeggen tegen anti christelijk muziek, dan mag je dat. maar ik kies er liever voor om niet naar een slechte invloed te luisteren, dan wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Ibelieve 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 Ik heb net weer een leuk bandje ontdekt.. MuteMath.. Leuk is dat zeg Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 Placebo, en Pink Floyd, en Guns n Roses... In die volgorde, de beste bands aller tijden Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 februari 2005 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2005 ik wil gerartje ff bedanken voor die sites die hij me gegeven heeft Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten