Spring naar bijdragen

Macht van de duivel


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Mullog:

Dit bevestigd hoe deprimerend dit is.

Tja: schuld, niet in staat tot iets goeds te doen, geen moraal, we zijn ziek, en ga zo maar door.

Oerconservatieve protestanten zijn geen lachebekjes.

Het is idd zeer deprimerend en gaat uit van een onwaarschijnlijk slecht mensbeeld. Zeer blij dat ik daar vanaf ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De duivel heeft gekozen voor een bestaan zonder God omdat hij zelf de baas wilde zijn. Buiten God is er geen goeds, dus daar is waar hij zich bevind.

5 minuten geleden zei HJW:

Tja: schuld, niet in staat tot iets goeds te doen, geen moraal, we zijn ziek, en ga zo maar door.

Oerconservatieve protestanten zijn geen lachebekjes.

Het is idd zeer deprimerend en gaat uit van een onwaarschijnlijk slecht mensbeeld. Zeer blij dat ik daar vanaf ben.

We zullen zien wie er uiteindelijk deprimerend overblijft voor nu gewoon doorgaan met de schijn.

Wie zichzelf vernederd zal verhoogd worden en wie zichzelf verhoogd zal nedergeworpen worden.

Verhoog jezelf maar beste man.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thinkfree:

Geef je weer God de schuld terwijl wij door eigen keuze ziek zijn geworden.

Ik heb niks gekozen. Jullie wentelen alles af op een keuze die Adam en Eva gemaakt hebben terwijl het God is die meer dan duizend generaties later nog steeds aan het straffen is. Waar is daar de rechtvaardigheid in?

En waarom is Jezus gestorven als we blijkpaar nog steeds in een poel vol zonden ronddapperen?

9 minuten geleden zei Thinkfree:

We zullen zien wie er uiteindelijk deprimerend overblijft voor nu gewoon doorgaan met de schijn.

Denk jij ooit nog vrolijk te kunnen worden als je je hele leven in een misplaatst schuldgevoel hebt gewenteld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Thinkfree:

 

Verhoog jezelf maar beste man.

Ga nou maar op de berg zitten kijken hoe de dampen opstijgen, daar bevriezen, ‘s morgens weer ontdooien en dat zo de rivieren gevoed worden.

Het geeft wel aan dat aan jouw gedachten nog wel wat schort.

De duivel is van een zelfde fantasie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mullog:
26 minuten geleden zei Thinkfree:

Geef je weer God de schuld terwijl wij door eigen keuze ziek zijn geworden.

Ik heb niks gekozen. Jullie wentelen alles af op een keuze die Adam en Eva gemaakt hebben terwijl het God is die meer dan duizend generaties later nog steeds aan het straffen is. Waar is daar de rechtvaardigheid in?

En waarom is Jezus gestorven als we blijkpaar nog steeds in een poel vol zonden ronddapperen?

Ook jij kiest elke dag...Jezus is gestorven om die keuze in stand te houden.

4 minuten geleden zei Mullog:
16 minuten geleden zei Thinkfree:

We zullen zien wie er uiteindelijk deprimerend overblijft voor nu gewoon doorgaan met de schijn.

Denk jij ooit nog vrolijk te kunnen worden als je je hele leven in een misplaatst schuldgevoel hebt gewenteld?

Over algemeen zeer vrolijk omdat ik weet dat Christus in mijn plaats gestorven is, ik leef in en uit dankbaarheid die elke dag groter wordt.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb niks gekozen. Jullie wentelen alles af op een keuze die Adam en Eva gemaakt hebben terwijl het God is die meer dan duizend generaties later nog steeds aan het straffen is. Waar is daar de rechtvaardigheid in?

Niet. Het is als goede vader nou niet bepaald geweldig om je kind (dat geen benul heeft van goed en kwaad) bij een eerste foutje zo genadeloos hard af te straffen. Als ouders op deze aarde na één ongehoorzaamheid hun kinderen ter dood veroordelen, dan komen de mannen met witte jassen.

En daarbij was God ook nog eens niet eerlijk. Eerst zeggen dat je die dag zult sterven, maar als het dan zover is, dan blijken je kinderen ook gestraft te worden, moet je ineens zwoegend aan het werk, is er barensnood en word je het paradijs uitgekukeld. Dat was dus vantevoren niet gezegd. Niet erg prettig.

En dan een pratende slang (!!) die blijkbaar morele keuzes kan maken. Die dan vervolgens gestraft wordt. Maar ja, als dat de duivel was, hoe kun je dan de slang dat kwalijk nemen.

En dan dus je grootste vijand op die naieve mensen los te laten en ze niet beschermen........tja, dan ben je medeverantwoordelijk voor de ellende. Of nog meer: hoofdverantwoordelijk.

Als kinderen uit een keukenkastje gif drinken, dan is de ouder verantwoordelijk. Tenzij je denkt dat het kind in de rechtbank schuldig bevonden zal worden omdat papa nog zo had gezegd dat je daar af moest blijven. De ouders zijn dan verantwoordelijk......die hadden het gif uit de buurt van hun kind moeten houden.

Dus rechtvaardigheid is ver te zoeken als je die visie aanhoudt.

18 minuten geleden zei Mullog:

En waarom is Jezus gestorven als we blijkpaar nog steeds in een poel vol zonden ronddapperen?

Jezus is door de Romeinen gekruisigd omdat hij een mogelijke oproerkraaier was die de rust wel eens kon verstoren. Zoals er zovelen zijn gekruisigd. Dan zijn er nog een aantal joden (lang niet allemaal) die hem ook graag zagen verdwijnen. Hij zat aan het geld van de inkomsten van mensen bij de temple en dat werd niet gewaardeerd.

Achteraf heeft men zingeving gezocht voor zijn dood. Onder het mom van: hij zal toch niet voor niets gestorven zijn.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thinkfree:

Ook jij kiest elke dag...Jezus is gestorven om die keuze in stand te houden.

Dit is veruit de slechtste uitleg voor de dood van Jezus die ik ooit gehoord heb. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat er een christen op dit forum zit die dit ook zo ziet want in feite zeg je hiermee dat hij voor helemaal niets gestorven is.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mullog:

Dit is veruit de slechtste uitleg voor de dood van Jezus die ik ooit gehoord heb. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat er een christen op dit forum zit die dit ook zo ziet want in feite zeg je hiermee dat hij voor helemaal niets gestorven is.  

Toelichting: Vrijheid van de keuze anders bestonden we al niet meer

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei thom:

Die dag is nog steeds bezig, maar wordt ook de duisternis genoemd omdat we daarin gevallen zijn.

De Sabbathdag is de dag voor herstel, heiliging, heling van datgene wat gevallen is in de duisternis.

Het drama is dat de mens doolt in de duisternis en meent dat het licht is, en dit het leven is.

Wordt het Licht (in de mens maar door inwerking van de Geest, de Heer, het Licht, de Gnosis) hervonden, wordt de illusie doorbroken van dit leven.

O ja, we zijn niet dood, maar een levende ziel.

In essentie denken we wel hetzelfde denk ik. Deze wereld is een illusie, en deze wereld is niet de werkelijkheid. Ik weet niet of het een kwestie van "gevallen zijn" is of gevolgen van een keuze. Of het is een Matrix-achtige omgeving, geen realiteit. Keren we weer terug (in jouw woorden: wordt het Licht hervonden) dan is het leed geleden. Ik acht het mogelijk dat dan de aarde ophoudt te bestaan danwel dat de aarde een illusie blijkt te zijn geweest die nooit werkelijk heeft bestaan. De Thuiskomst zal het uitwijzen.....

En we zijn idd niet dood en kunnen dat ook niet zijn.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fritsie:

Hoe dan? Ook dit staat in geen enkele Bijb!

Waarom gingen dan alle nakomelingen ook dood? Het staat er wel degelijk. oa in de Romeinenbrief.  Abel was de eerste nakomeling die dood ging en wel door moord. Adam werd heel oud, 912 jaar Gen 5:8 Mensen werden veel ouder omdat ze nog dichter bij de volmaaktheid zaten. Als ze niet hadden gezondigd zouden ze niet dood gaan en hun nakomelingen ook niet.

Romeinen 5:12 zegt dus ook terecht: Dus door één mens (Adam) is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd. (NWV) Ook verder in Romeinen 5 blijkt dat het zo in elkaar zit.

Wat Jezus dus o.a. kwam doen is dus ook mens worden, maar dan zonder die erfzonde. Hij stamde namelijk niet van Adam af, maar kwam uit de hemel. Alleen een volmaakt mens kon de zonde van een ander volmaakt mens, Adam, ongedaan maken. Dit heeft Hij vrijwillig gedaan. Alleen Zijn bloed kon dat. Er was geen enkel ander mens die zonder die erfzonde was. 

2 uur geleden zei HJW:

Als ouders op deze aarde na één ongehoorzaamheid hun kinderen ter dood veroordelen, dan komen de mannen met witte jassen.

God trok als het ware gelijk ook Zijn witte jas aan en kwam met de oerprofetie. Het probleem is dat het om meer ging dan een appeltje eten van een boom wat eigenlijk niet mocht. Het gaat om de strijdvraag. De oorzaak van deze strijdvraag moet met wortel en al uitgeroeid worden anders blijft het etteren en komt er nooit vrede. Het oplossen van deze strijdvraag kost tijd, veel tijd. Maar eigenlijk is nu die strijdvraag opgelost en kan de wond worden geheeld. 

2 uur geleden zei thom:

O ja, we zijn niet dood, maar een levende ziel.

Dus je geloofd satan toen hij zei dat we volstrekt niet zouden sterven?? De Bijbel zegt dat we wel degelijk dood zijn, bewusteloos. De straf ondergaan we nog steeds. Straks wordt het opgelost door de opstanding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

Toelichting: Vrijheid van de keuze anders bestonden we al niet meer

Ok, dus Jezus is voor ons gestorven zodat wij de vrijheid van keuze behouden die we toch al hadden. Als hij dat niet had gedaan bestonden wij al niet meer. Hoe moet ik mij dat voorstellen? Dat als de Romeinen in plaats van hem te kruisigen er een anonieme galeislaaf van hadden gemaakt die ergens op zee gestorven was zonder dat verder ooit iemand van hem gehoord had de mensheid op dat moment opeens opgehouden had te bestaan?

Dat "anders bestonden we al niet meer" leidt tot een veelheid van absurde verhaallijnen, waarbij het maar de vraag is of dat niet bestaan zo erg is. Jij en ik zijn de winnaars van een race met een kleine 200 miljoen concurrenten, zijnde de zaadcellen die de eicel niet of te laat bereikten. Dat zijn een kleine 200 miljoen mensen die niet bestaan. Ik geloof niet dat ze daar last van hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Mullog:

Ok, dus Jezus is voor ons gestorven zodat wij de vrijheid van keuze behouden die we toch al hadden. Als hij dat niet had gedaan bestonden wij al niet meer. Hoe moet ik mij dat voorstellen?

Johannes 3

36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Jezus is de hoop van de wereld 

25 minuten geleden zei Mullog:

Dat "anders bestonden we al niet meer" leidt tot een veelheid van absurde verhaallijnen, waarbij het maar de vraag is of dat niet bestaan zo erg is. Jij en ik zijn de winnaars van een race met een kleine 200 miljoen concurrenten, zijnde de zaadcellen die de eicel niet of te laat bereikten. Dat zijn een kleine 200 miljoen mensen die niet bestaan. Ik geloof niet dat ze daar last van hebben. 

Nee die niet, de mensen die wel bestaan zullen verantwoording af moeten leggen 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Johannes 3

36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

Jezus is de hoop van de wereld

Ok. Als jij je verder absurde uitspraken onder losse citaten uit de bijbel gaat begraven kunnen we er net zo goed mee ophouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Worden wij zondeloos geboren in jou optiek en hebben wij dus het potentieel om volmaakt te zijn door niet te zondigen?

Ja, als wij uit de moederschoot komen hebben wij nog niet één zonde gedaan en zijn wij dus allen zonder zonde. Maar wij groeiden op in het domein van de duivel, dus werden wij bij al vrij snel door hem tot zondaar gemaakt! Vandaar dat de wedergeboorte (van 'boven') zo belangrijk is, dan zij wij dankzij de Heer Jezus alle zondeschuld kwijt.  (De HEERE God maakte in Gen.8:21 nog de volgende opmerking: 'want het gedichtsel van 's mensen hart is boos van zijn jeugd aan'. Hier staat dus expliciet vanaf zijn jeugd, anders had De HEERE God wel gezegd vanaf zijn geboorte!)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fritsie:

Ja, als wij uit de moederschoot komen hebben wij nog niet één zonde gedaan en zijn wij dus allen zonder zonde. Maar wij groeiden op in het domein van de duivel, dus werden wij bij al vrij snel door hem tot zondaar gemaakt! Vandaar dat de wedergeboorte (van 'boven') zo belangrijk is, dan zij wij dankzij de Heer Jezus alle zondeschuld kwijt.

Hmmm, dat zou betekenen dat voor sommige baby's Jezus niet hoefde te sterven. Met name de baby's die in de baarmoeder zelf komen te overlijden. En is er vast een vertalingsfout geslopen in het volgende Schriftgedeelte:

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. (Rom.3:10-12, SV)

Waar dus eigenlijk behoort te staan dat niemand, behalve baby's, goed doet. Wie de gedachte koestert dat hij geboren is zonder zonde, zou de heerlijkheid van God bezitten en vervolgens weer kwijtraken? De énige die van nature die heerlijkheid bezit is God Zelf. Daarom hebben ook baby's het offer van Jezus nodig.

En de HEERE rook dien liefelijken reuk, en de HEERE zeide in Zijn hart: Ik zal voortaan den aardbodem niet meer vervloeken om des mensen wil; want het gedichtsel van 's mensen hart is boos van zijn jeugd aan; en Ik zal voortaan niet meer al het levende slaan, gelijk als Ik gedaan heb. (Gen.8:21)

Ik ben van mening dat God hier spreekt over "van zijn jeugd aan" omdat men dan bewust bezig gaat met zondigen. Niet omdat een ander hem daartoe verleid, maar omdat het in de aard van het beestje, ownee ik bedoel de baby, zit.

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:

De ziel als dolende door de tijd heen, als karma-voertuig.

Klinkt niet echt Christelijk, eerder Hindoistisch of zo.

4 uur geleden zei thom:

Want het bedenken des vleses is de dood; maar het bedenken des Geestes is het leven en vrede;

Ja, mee eens, maar niet door een onsterfelijke ziel, maar door opstanding in de herschepping. Sinds het aanbreken van Gods Koninkrijk krijgen gezalfden een opstanding in de hemel, in een oogwenk zegt Paulus. Maar dat is niet altijd zo geweest. Waar was anders Sjeool en hades goed voor?

2 uur geleden zei Fritsie:

Ja, als wij uit de moederschoot komen hebben wij nog niet één zonde gedaan en zijn wij dus allen zonder zonde.

Dat is natuurlijk niet waar. Als een mens zonder zonde zou worden geboren dan zou een baby niet kunnen sterven. Het is ook niet bijbels. Psalm 51:5 zegt dan ook:

Ik ben schuldig vanaf mijn geboorte en in zonde heeft mijn moeder me ontvangen.

Lijkt me duidelijk dus. Vanaf je geboorte ben je schuldig, want je hebt altijd de erfzonde zoals Paulus zegt in Romeinen. 

 

3 uur geleden zei Fritsie:

anders had De HEERE God wel gezegd vanaf zijn geboorte!)

Dat zegt God dus ook in de Psalmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. (Rom.3:10-12, SV)

Precies, dan had een baby kunnen sterven voor de zonde van de mensheid als zoenoffer. Maar Jezus moest naar de aarde komen als mens omdat er geen enkel zondeloos mens was op aarde die dat zoenoffer kon brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Allen zijn zij afgeweken

Waaruit duidelijk wordt dat zij aanvankelijk rechtvaardig waren, anders kan er geen sprake van 'afwijken' zijn!

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

zijn zij onnut geworden

Ook hier 'geworden', hetgeen andermaal aangeeft dat de oorspronkelijke situatie tegenovergesteld was!

51 minuten geleden zei sjako:

Ik ben schuldig vanaf mijn geboorte en in zonde heeft mijn moeder me ontvangen.

Deze regel staat niet in de Statenvertaling, daarom neem ik die van @Thinkfree

"Psalm 51

Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.

David had overspel gepleegd met Bathséba, uit deze ongerechtigheid werd een zoontje geboren. Op het plegen van deze ongerechtigheid stond strikt genomen de doodstraf. (Lev.20:10) De profeet Nathan bezoekt David, en zegt dat niet hij maar zijn zoontje zal sterven. Daarop toont David berouw, hij houdt een vasten en bidt liggend op de grond de hele nacht tot de HEERE God. Op de zevende dag sterft zijn zoontje. Tijdens deze periode van groot zielenleed, dicht David Psalm 51.

In zijn wanhoop roept hij tot God, ‘Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.’ (vs7)

Hier geeft David geen definitie van de erfzonde, maar David roept tot God omdat ook hij een kind was uit een buitenechtelijke relatie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Romeinen 5:12 zegt dus ook terecht: Dus door één mens (Adam) is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd. (NWV) Ook verder in Romeinen 5 blijkt dat het zo in elkaar zit.

Alle mensen behalve de Heer Jezus hebben ook gezondigd, omdat ze allemaal stuk voor stuk voor de bijl zijn gegaan en in dienst van de boze kwamen!

Als één persoon de deur openzet en de vijand massaal binnenlaat, wordt de hele bevolking ongewild onder de voet gelopen! Maar dit staat los van onze geboorte. Het staat ook los van onze aard. En het staat los van onze genen. Nergens blijkt uit Romeinen 5, 7 of 8 dat een mens de zonde in zijn eigen aard heeft vanaf zijn geboorte. Erfzonde is een on-Bijbelse theorie, om de mensheid gelijk te schakelen met de verdorvenheid van de duivel zelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fritsie:

Waaruit duidelijk wordt dat zij aanvankelijk rechtvaardig waren, anders kan er geen sprake van 'afwijken' zijn!

Ook hier 'geworden', hetgeen andermaal aangeeft dat de oorspronkelijke situatie tegenovergesteld was!

Je bent dus een Pelagiaan en verkondigd ketterij.

modbreak Trajecto: Het is op dit forum wat toch echt enige breedte heeft niet de bedoeling om anderen te beschuldigen van ketterij. Het kan best gebeuren dat iemand een idee aanhangt dat indertijd door een kerkvader als ketterij is beschouwd, maar het forum werkt zo niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je bent dus een Pelagiaan en verkondigd ketterij.

modbreak Trajecto: Het is op dit forum wat toch echt enige breedte heeft niet de bedoeling om anderen te beschuldigen van ketterij. Het kan best gebeuren dat iemand een idee aanhangt dat indertijd door een kerkvader als ketterij is beschouwd, maar het forum werkt zo niet.

 

Daar sta ik toch anders in. Dit is een christelijk forum en men definieert dezen adh de apostolische geloofsbelijdenis. In die belijdenis wordt geloof in het offer van Jezus beleden als enige manier om zalig te worden. Frits is van mening dat Adams zonde enkel hemzelf aantastte, dat elke ziel onschuldig is geschapen en dat alleen persoonlijke zonden ten laste gelegd worden. Volgens deze zienswijze is het dus mogelijk te leven zonder zonde. De mens heeft dan absolute vrijheid het goede te kiezen door zijn eigen wil. Dan wordt het ook mogelijk om gered te worden los van het Evangelie. Dit is onchristelijke leer en zoals ooit eens door Augustinus terecht werd verklaart is deze leer gewoon ketterij. Dat was toen zo en nu nog.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Daar sta ik toch anders in. Dit is een christelijk forum en men definieert dezen adh de apostolische geloofsbelijdenis. In die belijdenis wordt geloof in het offer van Jezus beleden als enige manier om zalig te worden. Frits is van mening dat Adams zonde enkel hemzelf aantastte, dat elke ziel onschuldig is geschapen en dat alleen persoonlijke zonden ten laste gelegd worden. Volgens deze zienswijze is het dus mogelijk te leven zonder zonde. De mens heeft dan absolute vrijheid het goede te kiezen door zijn eigen wil. Dan wordt het ook mogelijk om gered te worden los van het Evangelie. Dit is onchristelijke leer en zoals ooit eens door Augustinus terecht werd verklaart is deze leer gewoon ketterij. Dat was toen zo en nu nog.

Ik ben het ook niet met @Fritsie eens, maar om elkaar als ketters uit te maken doe ik niet. Kan je beter met vriendelijke tegenargumenten komen. Zo staat in de Romeinenbrief dat door één man de zonde de wereld inkwam en op die manier de dood tot de hele mensheid . Dat is wat de erfzonde leert. Adam en Eva gaf deze zonde door aan hun kinderen. Was dat niet het geval dan zouden de kinderen niet sterven. Jezus kon dat als enig volmaakt mens (in die hoedanigheid) deze zonde verbreken. Er is geen enkel mens zonder zonde, geen één.

Waar staat trouwens dat David een buitenechtelijk kind was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

Ik ben het ook niet met @Fritsie eens, maar om elkaar als ketters uit te maken doe ik niet.

Dan moet je dat vooral niet doen Sjako, simpel zat. Ik heb uitgelegd waarom ik het ketters vind en hou het daarbij. Ieder zijn manier van omgaan met.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Zo staat in de Romeinenbrief dat door één man de zonde de wereld inkwam en op die manier de dood tot de hele mensheid . Dat is wat de erfzonde leert.

Te belachelijk voor woorden. Dus omdat Nazi-Duitsland ons in '40-'45 bezette, zijn alle kinderen geboren in die bezettingsjaren Duitsers? De erfzonde-theorie wordt nergens geleerd of gevonden in de Bijbel, maar wordt bewaard in "boeken naast de Bijbel", zoals de catechismus en Ned.Geloofsbelijdenis!

23 minuten geleden zei sjako:

Adam en Eva gaf deze zonde door aan hun kinderen. 

Andermaal, hoe dan? In een rugzakje of in een broodtrommeltje? Dit is een losse opmerking, ongefundeerd.

5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je bent dus een Pelagiaan en verkondigd ketterij. 

Meen dat bij de Gamma deze week het brandstapelhoud in de aanbieding was.. Maar wat nu als uit onderzoek blijkt dat ik de waarheid schrijf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid