Spring naar bijdragen

Is Jezus Michael de aartsengel?


Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Foppe86:

Dit vind je geen kinderachtigheid? Dat elke knie zich zal buigen voor Jezus?

Doe het anders graag. Het is een profetie die Paulus beschrijft in Filipensen 2:9

Om die reden heeft God hem tot een hogere positie verheven en hem in zijn goedheid de naam gegeven die boven elke andere naam is,  10 zodat in de naam van Jezus elke knie zich zou buigen — van degenen in de hemel, op aarde en onder de grond —  11 en elke tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot eer van God, de Vader.

Ik zie in onze gemeente totaal geen wreedheid, integendeel. Dus waar je dat vandaan haalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Op de vraag of Jezus identiek is met de aartsengel Michaël kan ik antwoorden met: Nee. Michaël is een (aarts)engel, die als taak heeft Gods volk terzijde te staan.  De engel Michaël komt 8 k

Elke christen wordt door Jezus zelf gedoopt, niemand uitgezonderd. Wie het vatten kan, vatte het.

Je hebt het nog nooit uitgelegd. Denk je dat de twaalf stammen zomaar voor de lol worden genoemd? Of om ons in verwarring te brengen? De Bijbel strookt hier niet met jullie leer. Ik heb het hier al va

2 minuten geleden zei sjako:

Doe het anders graag. Het is een profetie die Paulus beschrijft in Filipensen 2:9

Om die reden heeft God hem tot een hogere positie verheven en hem in zijn goedheid de naam gegeven die boven elke andere naam is,  10 zodat in de naam van Jezus elke knie zich zou buigen — van degenen in de hemel, op aarde en onder de grond —  11 en elke tong openlijk zou erkennen dat Jezus Christus Heer is tot eer van God, de Vader.

Ik zie in onze gemeente totaal geen wreedheid, integendeel. Dus waar je dat vandaan haalt.

Als je perse moet erkennen dat Christus de Heer is dan is dit wreedheid. DFit lees je ook terug in de Bijbel overigens, bijvoorbeeld in de parabelen van Jezus. En in Openbaring natuurlijk, gaat allemaal met extreme wreedheid gepaard. En de heiligen maar juichen en zingen, als er weer ongelovigen over de kling gejaagd worden..

 

Tevens zou het allemaal LIEFDE zijn van Christus waarom hij deed wat hij deed, maar als je dan later leest dat elke knie zich zal buigen voor hem dan is er ook schijn van egoisme lijkt me. 

Paulus neem ik al een tijdje niet meer serieus overigens. De man is een valse profeet (als je de OT versie van een valse profeet leest althans), zijn idee ging niet door. Namelijk dat Christus al tijdens zijn leven terug zou komen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-4-2022 om 21:26 zei Foppe86:

Als je perse moet erkennen dat Christus de Heer is dan is dit wreedheid.

Dat satan.heerst over dit samenstel is pas wreed. Onder leiding van Christus geen ziekte, oorlog enz meer. Maar in de overgang van de oude wereld naar de nieuwe zal er wel het een en ander gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-4-2022 om 16:06 zei sjako:

Dat satan.heerst over dit samenstel is pas wreed. Onder leiding van Christus geen ziekte, oorlog enz meer. Maar in de overgang van de oude wereld naar de nieuwe zal er wel het een en ander gebeuren.

Het een en ander zegt hij.. Stel dat wat in Openbaring zou staan in de koran, zou je dan ook zeggen "er moet 1 en ander gebeuren" of zou je dan wel erkennen dat het wreedheid pur sang is?

Tevens ben ik in de leeftijd dat ik goden die willen dat jij voor ze knielt wantrouw (althans de godsbeelden), die zijn mij veel te menselijk.. Ik wil ook niet dat mijn cellen voor mij knielen en mij aanbidden, en God is (volgens de verhalen althans) nog veel groter dan wij zijn ten opzichte van onze cellen.

Verder geloof ik ook niet in satan, dus die heerst ook niet. Zelfs volgens de bijbel heerst satan niet. In het OT was satan een engel van God die mensen op de proef moest stellen bijvoorbeeld. Pas in het NT (geinspireerd door "heidense" verhalen van het kwaad) werd satan de figuur waar gelovigen momenteel in geloven. Een soort antigod.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid