WdG 235 Geplaatst 1 maart 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 maart 2019 Op 24-2-2019 om 08:50 zei Robert Frans: Blijf het maar een vreemde term vinden. Ik zie dan echt zo'n keurmeester voor me, waarbij op een soort lopende band mensen voorbijkomen en hij sommigen een stempel geeft: goedgekeurd. Of een keurmeester die rondom je heen loopt, uitgebreid aan je snuffelt en je nauwgezet bestudeert, voordat je hopelijk de stempel krijgt en door mag. Het klinkt ook wat liefdeloos. Alsof je vrouw na een jarenlang huwelijk, vol lief en leed, vol hartstocht en ruzie, maar altijd innig met elkaar verbonden tot op de laatste dag, dan tegen je zegt: "Ik keur jou goed." Tja... Als we het daarvan moeten hebben, ziet het er naar mijn mening niet goed voor ons uit. Gods Liefde is zo onvoorstelbaar groot dat Hij ons door Christus "goedkeurt". HIJ heeft Zich zo vernederd dat HIJ zelfs Mens geworden is. Dat beseffende kan men slechts oneindig dankbaar zijn. Er valt helemaal niks te verdienen, slechts te ontvangen, uit Genade! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 1 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2019 (bewerkt) Robert Frans ik begrijp wat je bedoelt, net of er een boekhouder bezig is om een positief of negatief saldo op te stellen , toch is wat de schrift leert dat Jehovah overal aanwezig is en WDG niet iedereen zal behouden worden, openbaring al eens gelezen. Robert we hoeven het niet zo te voelen Jehovah is begaan met ons, zijn aanwezigheid bij alles moet ons stimuleren. 1 maart 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 813 Geplaatst 21 december 2020 Rapport Share Geplaatst 21 december 2020 Op 22-7-2018 om 19:49 zei WdG: 1. Waar is de hel? 2. Is de hel eeuwig? 3. Hoe kunnen we deze vreselijke plek ontlopen? 1. De hel is waar de mens die zelf schept. 2. Nee, natuurlijk niet. Stop met scheppen en de hel verdwijnt. 3. Zie 2. De mens is een zelf-scheppend wezen, die niet alleen zichzelf schept (in geestelijke zin) maar ook de denkbeeldige God, de hel, de hemel en bedenk het zelf verder allemaal maar. Dat beloof ik reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten