Spring naar bijdragen

Ditjes, datjes en weet u watjes.


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Wat ik zo vreemd vind is dat het blijkbaar geen probleem was toen het nog door Jordanië bezet was, de Joden uit die regio werden verdreven en hun synagogen en hun graven verwoest. 

Ja, die ken ik. Ik was even in verwarring gebracht omdat je stelde dat dat blijkbaar geen probleem was, maar dat was het internationaal dus wel.

Er is zelfs een motie geweest om Jordanië uit de Arabische Liga te zetten. Het werd maar door 3 landen erkend. Dus je geeft, helaas wederom, een verkeerd beeld.

Je hebt hierin een te gekleurd beeld van de werkelijkheid.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat deze bezetting voor de Palestijnen blijkbaar niet gevoelig lag.

Nee ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jordaanse_bezetting_van_de_Westelijke_Jordaanoever

Op 20 juli 1951 werd Koning Abdoellah I vermoord nabij de Rotskoepel in Jeruzalem door een Palestijn. Zijn verzet tegen een Palestijnse staat en onderdrukking van de Palestijnen maakten Abdoellah niet geliefd op de Westbank.

 

Ik snap je sympathie voor de joodse gemeenschap. Maar het leidt toch echt tot een eenzijdige blik.

Zijn de palestijnen dan allemaal lieverdjes ? Neen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei HJW:

Op 20 juli 1951 werd Koning Abdoellah I vermoord nabij de Rotskoepel in Jeruzalem door een Palestijn. Zijn verzet tegen een Palestijnse staat en onderdrukking van de Palestijnen maakten Abdoellah niet geliefd op de Westbank.

Natuurlijk waren er wel Palestijnen die tegen de Jordaanse bezetting waren en Abdoellah was blijkbaar niet zo populair. Maar zelfs Arafat heeft zich nooit verzet tegen de Jordaanse bezetting. Zijn ijver betrof vernietiging van de Joodse staat. Ik maak hier onderscheid tussen gewone mensen en politieke leiders. Of de burgers van Gaza nu zo blij zijn met hun leiders is ook maar de vraag. Elk verzet in Gaza wordt in bloed gesmoord.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Eén persoon! Natuurlijk waren er wel individuele Palestijnen die tegen de Jordaanse bezetting waren. Maar zelfs Arafat heeft zich nooit verzet tegen de Jordaanse bezetting. Zijn ijver betrof vernietiging van de Joodse staat.

Eén person die tot een moordaanslag op de koning overging. Wel individuele ? Waarom tracht je dat allemaal te bagatelliseren ?

Er staat meer in zijn algemeenheid dat hij niet geliefd was. Dat klinkt al een stukje breder. Heb je zelf door dat je heel gekleurd kijkt ?

En Arafat.......dat werd op een gegeven moment een beetje een cultfiguur. Ik had er niets mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW:

Eén person die tot een moordaanslag op de koning overging. Wel individuele ? Waarom tracht je dat allemaal te bagatelliseren ?

Er staat meer in zijn algemeenheid dat hij niet geliefd was. Dat klinkt al een stukje breder. Heb je zelf door dat je heel gekleurd kijkt ?

En Arafat.......dat werd op een gegeven moment een beetje een cultfiguur. Ik had er niets mee.

Ik was nog bezig mijn reactie aan te passen. :) Arafat was een oplichter en zakkenvuller maar wel lange tijd de leider van de P.L.O.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgende week vrijdag bij Andere Tijden een special over vergeten beroepen. Al googelend kwam ik de volgende site tegen: http://www.geschiedenisbeleven.nl/twintig-verdwenen-beroepen-beeld/ 

Ik wist niet dat je ooit van het wakker maken van mensen je beroep kon maken: de porder (nr. 19 in de link).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
Op 23-5-2018 om 16:59 zei Lobke:

Trouwens over die vakanties, wie heeft plannen? Jullie hoeven niet op te schrijven wanneer hoor.

Wij gaan meestal waar de wind ons voert, met de kampeerbus wat ook onze enige auto is. Ik weet niet goed hoe ik foto's moet plaatsen hier anders heb ik nog wel wat leuke tips/plekjes. En misschien anderen voor mij/ons.

Ik pak deze draad van vier jaar geleden weer op. De afgelopen dagen heb ik genoten van het mooie weer op Terschelling. En nu weer terug zie ik dat de tuin een groeispurt heeft gehad. Echt genieten, maar nu eerst weer aan het werk. 

In de zomer wordt het weer Terschelling. We kunnen daar relatief goedkoop verblijven omdat we als familie een stacaravan hebben en we hopen daardoor te kunnen (be)sparen. Wie van wandelen en fietsen houdt, komt op Terschelling wel aan zijn of haar trekken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

 

Op 19-4-2022 om 08:20 zei Peter79:

Ik pak deze draad van vier jaar geleden weer op. De afgelopen dagen heb ik genoten van het mooie weer op Terschelling. En nu weer terug zie ik dat de tuin een groeispurt heeft gehad. Echt genieten, maar nu eerst weer aan het werk. 

In de zomer wordt het weer Terschelling. We kunnen daar relatief goedkoop verblijven omdat we als familie een stacaravan hebben en we hopen daardoor te kunnen (be)sparen. Wie van wandelen en fietsen houdt, komt op Terschelling wel aan zijn of haar trekken. 

Mijn favoriete waddeneiland.   Het mooiste wat ik er kan meemaken is voor dag en dauw op pad gaan en op de Boschplaat fietsen  (deels wandelen).

Maar ook de rest mag er zijn.  Mooie vakantie gewenst als je nog niet geweest bent.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk nou, Lobke.. dat plaatje ken ik. 😍

Wat fijn dat jullie dit topic weer actief gemaakt hebben Peter en Hopper. 👍

 

 Leuk, ik ben ook gek op onze eilanden. Liefst om er ook met de boot naartoe te varen, de oversteek is prachtig, maar wel een spannend dus alleen met heel mooi weer. Idd. Heerlijk wandelen en fietsen daar.. en vooral frisse lucht! 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Zaterdag bij de post een uitnodiging voor een congres van de Jehovah-getuigen. Geadresseerd aan "de bewoners van dit adres", blijkbaar niet huis-aan-huis verspreid maar gefrankeerd verstuurd door iemand uit een dorp op ca 3 km afstand. De begeleidende brief is handgeschreven en met naam, telefoonnummer en emailadres. In de PS staat dat ze mijn adres heeft gevonden op internet en het niet opgeslagen of bewaard heeft. Ik weet nog niet wat ik ermee wil doen. Het congres is hier te vinden en hoewel het een vrijdag-, zaterdag- en zondagprogramma heeft, is het niet datumgebonden, de programmaonderdelen komen in de loop van de zomer online. Ik heb, behalve gesprekken aan de deur en op fora, nooit op andere manieren contact met Jehovah-getuigen gehad. Het komt vernieuwend op mij over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

JG's zijn vaak heel erg vriendelijke mensen, maar ze luisteren niet naar tegenargumenten. Wat ik altijd wel leuk vind om ze toch een beetje bij de neus te nemen is het volgende. Ik vraag dan: 'is er iets dat God niet kan?'

Het antwoord luidt altijd: 'nee, God is immers almachtig.'

Dan vervolg ik: 'mooi dan is er geen bezwaar tegen de hypothese dat God kon sterven en weer opstaan!'

Hierop volgt uiteraard protest waarop ik het steevast als volgt samenvat:

'Dus God kan een steen maken die zelfs voor hem te zwaar is om te tillen?'

De laatste keer vroeg de JG's dame mij waar dat staat! 😁

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid