Spring naar bijdragen

Zijn mensen en dieren gelijkwaardig?


Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Thinkfree:

Alsof zonder moraal mogelijk is rechtvaardig te zijn

Alsof het voor jou (en mij) met moraal wel mogelijk is rechtvaardig te zijn.

Hoe triest is het met je gesteld als een mens zijn toevlucht neemt zich te gaan vergelijken met een dier om zich te verheffen en zich te rechtvaardigen.  

 

763?appId=e9b4e2a1869038ffcaf318a6d1463b

 

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&

 

Jezus zegt: Ik ben de weg, de waarheid en het leven.  En hierboven kun je een voorbeeld zien van wat de mensheid met het leven heeft gedaan.  En als dit nog niet genoeg is, dan mag je wellicht even afwachten tot we nóg verder in Openbaring zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heerschappij ja. Niet persé kroon der schepping. Die term staat er niet.   En er staat niet dat Jezus voor de mensen stierf. Er staat dat hij voor de kosmos stierf. Dus voor al het bekende.

Volgens mij wordt het woord gelijkwaardig niet door iedereen hetzelfde begrepen. Zijn man en vrouw gelijkwaardig? Zeker, maar ze zijn niet hetzelfde. Een mens is uniek en een koe ook. Theoretisch gezi

Grappig, ik bemerk dit vaker bij christenen. Heb je t over dierenwelzijn, gaat t expres opeens over het milieu... geeft te denken?   De bio-industrie is ontstaan in overwegend christelijke

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Ik toon bijbels gezien de positie van mens en beest 

Die komt niet overeen met jouw waan

Je kent je Bijbel dan toch niet zo goed als je denkt. Ik zou maar eens ff opnieuw gaan lezen. 

 

Romeinen 3: 10 Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een

11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

12 Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe.

 

19 Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld voor God verdoemelijk zij.

20 Daarom zal uit de werken der wet geen vlees gerechtvaardigd worden, voor Hem; want door de wet is de kennis der zonde.

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;

24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;

25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;

26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door wat wet? Der werken? Neen, maar door de wet des geloofs.

28 Wij besluiten dan, dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt, zonder de werken der wet.

29 Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen;

30 Nademaal Hij een enig God is, Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof, en de voorhuid door het geloof.

31 Doen wij dan de wet te niet door het geloof? Dat zij verre; maar wij bevestigen de wet.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Je kent je Bijbel dan toch niet zo goed als je denkt. Ik zou maar eens ff opnieuw gaan lezen. 

 

Romeinen 3: 10 Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een

11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

12 Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe.

 

19 Wij weten nu, dat al wat de wet zegt, zij dat spreekt tot degenen, die onder de wet zijn; opdat alle mond gestopt worde en de gehele wereld voor God verdoemelijk zij.

20 Daarom zal uit de werken der wet geen vlees gerechtvaardigd worden, voor Hem; want door de wet is de kennis der zonde.

21 Maar nu is de rechtvaardigheid Gods geopenbaard geworden zonder de wet, hebbende getuigenis van de wet en de profeten:

22 Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.

23 Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;

24 En worden om niet gerechtvaardigd, uit Zijn genade, door de verlossing, die in Christus Jezus is;

25 Welken God voorgesteld heeft tot een verzoening, door het geloof in Zijn bloed, tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid, door de vergeving der zonden, die te voren geschied zijn onder de verdraagzaamheid Gods;

26 Tot een betoning van Zijn rechtvaardigheid in dezen tegenwoordigen tijd; opdat Hij rechtvaardig zij, en rechtvaardigende dengene, die uit het geloof van Jezus is.

27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door wat wet? Der werken? Neen, maar door de wet des geloofs.

28 Wij besluiten dan, dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt, zonder de werken der wet.

29 Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen;

30 Nademaal Hij een enig God is, Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof, en de voorhuid door het geloof.

31 Doen wij dan de wet te niet door het geloof? Dat zij verre; maar wij bevestigen de wet.

 

 

Wat zegt dit over de verhouding/positie tussen mens en beest

En meschien kun je me aanwijzen waar Dieren rechtvaardig worden bevonden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dolce Vita:

Je kent je Bijbel dan toch niet zo goed als je denkt. Ik zou maar eens ff opnieuw gaan lezen. 

 

Romeinen 3: 10 Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een

11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

12 Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe.

Ik denk dat het onverstandig is om de mens te degraderen tot rottende en stinkende wegwerpartikelen, zoals de kanttekeningen in de SV dat doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat het onverstandig is om de mens te degraderen tot rottende en stinkende dingen, zoals de kanttekeningen in de SV dat doet.

Ook jou wens ik veel sterkte met je zelfverheffing. Alle mensen zijn doelmissers en hebben Christus nodig. 

De mens heeft alles verkwanseld, zeker ook het rentmeesterschap over al wat leeft.  Hem past slechts schaamte, inkeer, opdat hij Jezus Christus aanvaardt als zijn persoonlijke Verlosser.

De gehele schepping is in barensnood, door toedoen van de mens. En geen enkele vorm van borstklopperij is m.i gepast noch verstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ook jou wens ik veel sterkte met je zelverheffing.

Met wie valt er nu geen discussie te voeren dan? Ik vind het jammer dat een slimme dame als jij zo gefixeerd in het leven staat. Maar goed, dit kan een gevolg zijn van bamboebotten. Ik mis bij jou het vragen naar hoe mensen dingen bedoelen die ze zeggen. Het is niet erg om iets niet te begrijpen van een ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Met wie valt er nu geen discussie te voeren dan? Ik vind het jammer dat een slimme dame als jij zo gefixeerd in het leven staat. Maar goed, dit kan een gevolg zijn van bamboebotten. Ik mis bij jou het vragen naar hoe mensen dingen bedoelen die ze zeggen. Het is niet erg om iets niet te begrijpen van een ander.

Hiermee toon je je ware aard maar weer eens...... Ik zou eens gaan kijken waar je zelf wat afslagen hebt gemist, dat je zó doorgaat en zelfs weer je toevlucht neemt tot bovenstaande strategieën.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij doe ik dat voortdurend.

Veel succes ermee, Kaasjeskruid. Je toont er maar mee hoe ver je boven de dieren staat, samen met je vriendje. 

Ik stap er hier uit de "discussie" en zal gadeslaan hoe de beesten zich nog verder boven de dieren verheffen en daarbij indien nodig figuurlijk over lijken gaan. Hopelijk staat er Iemand met een vangnet onderaan het ravijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Dolce Vita:

Veel succes ermee, Kaasjeskruid. Je toont er maar mee hoe ver je boven de dieren staat, samen met je vriendje. 

Ik stap er hier uit de "discussie" en zal gadeslaan hoe de beesten zich nog verder boven de dieren verheffen en daarbij indien nodig figuurlijk over lijken gaan. Hopelijk staat er Iemand met een vangnet onderaan het ravijn.

Ik bedoel het totaal niet hoogmoedig en Ben me bewust van de zondeval.

Dat is ook niet het punt.

Gaat erom wat god zegt niet ik of jij

Lichaam is een tempel van god wees voorzichtig met je termen als " beesten"

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel:

Dierlijke opwinding?

Zou het daarom zijn dat het Beest de regering krijgt, en de mensen gechipt worden zoals ze de dieren hebben geoormerkt?  Misschien snapt men het dan.  Men blijft ook hardnekkig laatdunkend beest roepen, hoe vaak ook wordt aangeduid dat dieren dieren zijn.  Onvoorstelbaar.

D.V. exit nu. Te droef om aan te zien, het gekakel in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Dolce Vita:

Hem past slechts schaamte, inkeer, opdat hij Jezus Christus aanvaardt als zijn persoonlijke Verlosser.

Hoe kan een stinkend rottend wegwerpproduct dat tot niets goeds in staat is een goede keuze voor God maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Zou het daarom zijn dat het Beest de regering krijgt en de mensen gechipt wordt zoals ze de dieren hebben geoormerkt?  Misschien snapt men het dan.  Men blijft ook hardnekkig laatdunkend beest roepen, hoe vaak ook wordt aangeduid dat dieren dieren zijn.  Onvoorstelbaar 

Berouw kan niet oprecht genoeg zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

"Als je geen God aanhangt, ben je gelijkwaardig aan de beesten". Die opmerking vind ik beneden alle peil.

Ten eerste beweer ik dat niet

Ten tweede waarom maak jij je daar druk om, aangezien jij niet kan kiezen tussen de hond of mens ?

Vraagje aan u wie is er in jouw ogen meer waard, beest of mens ?

(Bovenstaande opmerking straalt onbewust jouw eigen waarde uit)

Benieuwd hoe jij je hier uit gaat worstelen.

Ten eerste. Dat beweer je wel. En omdat ik niet alleen wat roep maar het ook onderbouw: Om precies te zijn doe je dat door te schrijven "God betekend waarde. Geen god geen waarde of gelijkwaardig aan de beesten." Ik heb je gevraagd dat uit te leggen maar dat doe je dus niet. Dat vind ik bedroevend, zeker van iemand die anderen verwijt "wees voorzichtig met je termen als " beesten"".

Ten tweede kan ik heel goed kiezen tussen een hond en een mens, maar dan moet ik wel weten welke hond en welk mens. En wat er wordt bedoeld met 'gelijkwaardig'. Op sommige gebieden zijn mensen superieur, op andere honden.

Tenslotte voel ik geen worsteling, maar heb ik wel te maken met een gesprekspartner die dommetje speelt als hem de vraag wordt gesteld of hij nu inderdaad denkt dat ik gelijkwaardig ben aan beesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ten eerste. Dat beweer je wel. En omdat ik niet alleen wat roep maar het ook onderbouw: Om precies te zijn doe je dat door te schrijven "God betekend waarde. Geen god geen waarde of gelijkwaardig aan de beesten." Ik heb je gevraagd dat uit te leggen maar dat doe je dus niet. Dat vind ik bedroevend, zeker van iemand die anderen verwijt "wees voorzichtig met je termen als " beesten"".

Ik doelde duidelijk op de twee wereldbeelden 

55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ten tweede kan ik heel goed kiezen tussen een hond en een mens, maar dan moet ik wel weten welke hond en welk mens. En wat er wordt bedoeld met 'gelijkwaardig'. Op sommige gebieden zijn mensen superieur, op andere honden.

Dus gelijk ?

Je speelt eigen godje

 

55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tenslotte voel ik geen worsteling, maar heb ik wel te maken met een gesprekspartner die dommetje speelt als hem de vraag wordt gesteld of hij nu inderdaad denkt dat ik gelijkwaardig ben aan beesten.

Dat denk ik niet, maar het atheisme leert dat.

Vraag hitchens die leert het zijn kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat het onverstandig is om de mens te degraderen tot rottende en stinkende wegwerpartikelen, zoals de kanttekeningen in de SV dat doet.

Hier moet ik op terugkomen, want het voelt onverstandig om dit zo te poneren. Neemt niet weg dat de vraag blijft staan. Deze vraag kan nog concreter:

Hoe ben ik tot geloof gekomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Thinkfree:

Tis al vrij duidelijk

God betekend waarde

Geen god geen waarde of gelijkwaardig aan de beesten.

 

Pfff... Ik ga weer dankbaar gebruik maken van de negeerfuncite

 

9 uur geleden zei Thinkfree:

Ik doelde duidelijk op de twee wereldbeelden 

Dus gelijk ?

Je speelt eigen godje

 

Dat denk ik niet, maar het atheisme leert dat.

Vraag hitchens die leert het zijn kinderen.

Wat zoek jij hier? Loop je te trollen? Of ehm... is dit echt je maximale kunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ten eerste. Dat beweer je wel. En omdat ik niet alleen wat roep maar het ook onderbouw: Om precies te zijn doe je dat door te schrijven "God betekend waarde. Geen god geen waarde of gelijkwaardig aan de beesten." Ik heb je gevraagd dat uit te leggen maar dat doe je dus niet. Dat vind ik bedroevend, zeker van iemand die anderen verwijt "wees voorzichtig met je termen als " beesten"".

Ik doelde duidelijk op de twee wereldbeelden 

Iedereen kan dat nalezen op blad 5 vsn deze discussie. Je schreef deze zin in antwoord op vraag van @MysticNetherlands of je eigenlijk wel in discussie wilde. Vervolgens is er op verschillende manieren om verduidelijking gevraagd, en de enige reactie die je daar op gaf was 'de twee wereldbeelden'. Technisch gezien is dat een antwoord, taalkundig en inhoudelijk slaat het als een tang op een varken.

10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ten tweede kan ik heel goed kiezen tussen een hond en een mens, maar dan moet ik wel weten welke hond en welk mens. En wat er wordt bedoeld met 'gelijkwaardig'. Op sommige gebieden zijn mensen superieur, op andere honden.

Dus gelijk ?

Je speelt eigen godje

Het is me nu wel helder dat jij alleen in duidelijk afgebakende hokjes denkt en dat je moeilijk kunt omgaan met nuancering.

10 uur geleden zei Thinkfree:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Tenslotte voel ik geen worsteling, maar heb ik wel te maken met een gesprekspartner die dommetje speelt als hem de vraag wordt gesteld of hij nu inderdaad denkt dat ik gelijkwaardig ben aan beesten.

Dat denk ik niet, maar het atheisme leert dat.

Vraag hitchens die leert het zijn kinderen.

Atheïsme leert dat niet. Atheïsme houdt in : de afwezigheid van geloof in een god. (a- geen,  theïsme - geloof in een god). Vervolgens zijn er Atheïsten voor Feijenoord of voor Ajax, fervent vleeseter of vegetarier, enfin over allerlei zaken hebben ze een mening, maar dat heeft niets met hun atheïst zijn te maken. 
Dat jij er zo tegenaan kijkt kan ik wel plaatsen in jouw behoefte om te denken in duidelijk afgebakende hokjes. Maar dat is toch echt jouw probleem en niet dat van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid