Spring naar bijdragen

Franse joodse vrouw (66) een uur barbaars gefolterd


Aanbevolen berichten

Dit nieuws dateert van 4 april 2017 maar kreeg geen media aandacht omdat het anders de Franse verkiezingen zou beïnvloeden. De feiten zijn nog maar recent aan het licht gebracht. Over een media censuur gesproken zeg?

Hij folterde haar meer dan een uur aan een stuk. Tijdens de marteling reciteerde hij koranverzen en riep meermaals "Allah Akbar" voor hij haar levend van het balkon op de derde verdieping wierp. De toegebrachte verwondingen waren volgens het politierapport zo erg dat William Attal, de broer van het slachtoffer, de bloederige details niet wenste te delen met de pers
Halimi's familie zegt dat het incident een terroristische aanslag is en beschuldigt de politie om de moord om politieke redenen in verband met verkiezingen in Frankrijk tot te verzwijgen.
Sarah laat een zoon achter die in Israël woont en 2 dochters die in Frankrijk wonen.

De dader was een bekende bij het gerecht.
Hoeveel van die "bekende" bij het gerecht gaan nog verder vrij spel krijgen? Wordt het geen tijd dat Europa actie onderneemt en de strijd op eigen bodem aangaat?
Wij worden als schapen voor de wolven gegooid.

https://israelcnn.com/news/news/door-man-die-allahu-akbar-schreeuwde-met-mes-vermoorde-joodse-franse-vrouw-begraven-in-israel

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat ik poog te zeggen is dat een ordinaire burenruzie die op een verschrikkelijke manier uit de hand gelopen is door allerlei organisaties op zeer discutabele wijze gebruikt wordt om propaganda te mak

Ik heb me suf gezocht naar een bevestiging van dat uur martelen, maar nergens kunnen vinden. Staat niks in het artikel waar de link naar verwijst. De dader is of wordt psychiatrisch onderzocht omdat h

In de bijbel staat niets over de islam, omdat de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. En men kan niet iets vervloeken wat niet bestaat.

Misdaad? Zeg maar terroristische aanslag.

Dat U er niet meer naar opkijkt vind ik alarmerend. Heeft de EU u in slaap gewiegd?

Wat ik wil met dit topic? Het aan de man brengen.
De EU houdt terroristische aanslagen achter om zichzelf verder aan de top te houden, ze beschermt radicalisten en spuwt op de nabestaanden van de slachtoffers.

Hoe zou U zich voelen als het jouw moeder was en men houdt het achter voor politieke belangen?

(misschien dat mijn vraag helpt het in perspectief te stellen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer is iets een terroristische aanslag? Wat is daar de definitie van?

'de EU'? Wat bedoel je daar nu concreet mee? En wat heeft die er in dit speciefieke geval mee te maken? Het lijkt mij eerder een interne Franse aangelegenheid. 

Dit is een discussieforum. Geen blog. Als het enkel je doel is om nieuwartikelen de wereld in te slingeren dan zijn daar geschiktere plaatsen voor op internet. Graag een redelijk discussiepunt poneren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Sedert wanneer is een nieuwsartikel posten in het gepaste subforum bloggen?

Terrorisme
het plegen van gewelddaden ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken

Ook met die definitie is deze vreselijke misdaad niet direct een terroristische aanslag, of anders er een die falikant mislukt is. Bij een dergelijke aanslag is het immers juist van belang dat zoveel mogelijk mensen ervan weten en ook weten welke organisatie erachter zit. Daarom worden aanslagen vrijwel altijd opgeëist en in het openbaar gepleegd, het liefst waar veel mensen zijn, en heeft bijvoorbeeld IS ook een uitgebreide, behoorlijk professionele communicatie-afdeling die nauwkeurig trends en social media in de gaten houdt. Religieus of ideologisch geïnspireerde misdaden zijn dus niet altijd terroristische aanslagen.

Dit lijkt inderdaad meer op een persoonlijk misdrijf, al dan niet religieus geïnspireerd, en in dat geval hoeft de politie geen openheid van zaken te geven aan hen die er niet bij betrokken zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk was het religieus geïnspireerd. Hij citeerde koranteksten. Wellicht Soera 9:29.

9:29 “strijd tegen degenen van het boek (OT en NT, joden en Christenen)

Je hoeft echt niet "zoveel mogelijk" mensen met je mee te trekken alvorens het terrorisme is hoor. Eén voorbeeld is al genoeg. Maar ik snap je punt wel. Ik denk dat de waarheid ervan ergens in het midden te vinden is.

Persoonlijk misdrijf, terrorisme, misdaad, eender wat. Die vrouw is dood en het mediacensuur is een slag in het gezicht van de nabestaanden.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me suf gezocht naar een bevestiging van dat uur martelen, maar nergens kunnen vinden. Staat niks in het artikel waar de link naar verwijst. De dader is of wordt psychiatrisch onderzocht omdat hij tijdens het verhoor de koran reciteerde. Er staat ook nog een verwijzing naar een zaak uit 2006, maar of deze zaak er nu bij gehaald is om een meer antisemitisch beeld te schetsen of omdat er werkelijk een connectie is is niet duidelijk.

Citaat

Het is ook nog niet bekend of zij gerelateerd is aan Ilan Halimi, een jonge Franse Joodse man die op 21 januari 2006 werd ontvoerd door een antisemitische groep genaamd de Bende van Barbaren.

Dat er geen spat bewijs voor een connectie is is wel duidelijk (anders was dat bewijs wel vermeld en waren er wel meer berichten over geweest) Op dezelfde manier kan ik de spreekkoren van Ajax supporters aan deze moord linken als zijnde degene die het klimaat creeren waarin dit kan gebeuren door het plaatsen van een losse onbewezen opmerking.

Wat ik verder begrijp is het dat e.e.a. plaats heeft gevonden in een buurt in Parijs waar je nog niet dood gevonden wilt worden en dat het met name de familieleden van het slachtoffer zijn die hier een terroristische aanslag van willen maken. Ik wil best wel geloven dat er een antisemitisch motief bij de dader speelde maar ik geloof ook dat hij tot de categorie gestoorden behoort die er tegenwoordig al veel te veel rondlopen. Het gebrek aan enthousiasme waarmee IS of een andere terroristische organisatie de eer op hebben geeist, niet dus, is toch ook wel een indicatie dat hier hier gewoon de daad van een gek betreft.

En als je iedere burenruzie die in achterstandswijken tot moord en doodslag leidt tot terroristische aanslag  bonbardeert op het moment dat er een moslim en een Jood bij betrokken zijn terwijl Israel vrolijk met staatsterrorisme de Pallestijnen vermoord danwel het leven zuur maakt dan moet je toch eens proberen wat objectiever naar de wereld te kijken, 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meer nieuws over dit incident:

De vrouw woonde samen met haar dochter als enige joodse in het gebouw. Ze werd daar blootgesteld aan veel antisemitisme. De dader heeft haar jaren geterroriseerd door haar te bespuwen en ze "vuile jood" toe te roepen.

Jaren getreiterd ging er aan vooraf. JAREN. Waarom greep de Franse staat niet in? Waarom doofpot de Franse staat dit incident tot na de verkiezingen?

Waarom mag een moslim antisemiet zijn maar iedereen anders niet? Waarom is er verontwaardiging te vinden als er een moslimslachtoffer is, maar is de grote massa oorverdovend stil bij dit incident?

Ik faal te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom mag een moslim antisemiet zijn maar iedereen anders niet?

Jij mag ook antisemiet zijn hoor, er is niemand die dat tegen kan houden. :$

Ik heb gelezen dat ze arts was (toen ik mij suf zocht naar dat uur martelen) wat nergens wordt bevestigd (en eerlijk gezegd een arts gaat niet in die buurt wonen). Ik heb gelezen dat de politie voor de verkeerde deur stond, wat nergens bevestigd wordt. En andere onzin heb ik eerder al genoemd. 

Voor alle betrokken is dit een persoonlijk drama. Er zijn geen terroristische organisaties die dit als een daad van terreur hebben geclaimd en die zijn er toch altijd als de kippen bij. De berichtgeving komt vooral uit de orthodox Joodse hoek, waardoor ik vermoed dat men dit geval vooral als propaganda wil gebruiken. Misschien dat je er wat van begrijpt als je er eens op die manier over nadenkt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat poogt U nu te zeggen? Dat het fake nieuws is? Dat de joodse gemeenschap liegt en de 17 Franse geleerde een vals verhaal ondertekenen met hun naam?

U leeft in het westen. Wij hebben technologie en wetenschappers. Via een autopsie kan men veel achterhalen. Of denk jij dat je zulke verwondingen op enkele ogenblikken kunnen aangebracht worden? De verwondingen waren zo erg dat haar familie daar niet verder over wenste uit te breiden.

In 2013 was er wel een joodse man die 3 weken lang gemarteld is.

Kunnen wij nog langer negeren dat de islam een antisemitisch religie is?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik poog te zeggen is dat een ordinaire burenruzie die op een verschrikkelijke manier uit de hand gelopen is door allerlei organisaties op zeer discutabele wijze gebruikt wordt om propaganda te maken voor een zaak waar ze om een of andere reden hun voordeel mee willen doen.

Dat zij vermoord is staat buiten kijf daar is geen autopsie voor nodig, dat haar familie, die organisaties, en u dus ook, haar nagedachtenis bezoedelen door haar een voorwerp van propaganda te maken door er op los te fantaseren en suggesties van volkomen onbestaande verbanden te leggen wat mij betreft ook.

En wat dat antisemitisme betreft moet u ook eens overwegen om ten strijde te trekken tegen de achtenswaardige familie Le Pen die nog steeds met hun hele club de Holocaust ontkennen en in tegenstelling tot een van het padje geraakte moslim in een achterstandswijk ook nog eens een behoorlijke (politieke)macht vertegenwoordigen. Of doet u dat niet omdat dat beschaafde Europeanen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

De waanzin voorbij! "Een ordinaire burenruzie". Neen het was islamitisch antisemitisme Mullog. Noem het wat het is.

Rechts polariseren = ok!
Genoteerd. Maar spreek mij dan later ook niet (hypocriet) aan als ik de moslim zou polariseren aub.

Ik ben niet verbaasd, Fundamenteel. De Bijbel leert ons dat de islam vervloekt is. De gevolgen zijn rampzalig. Alleen Jezus redt.

 

 

Een christelijke rioolschoonmaker uit Pakistan is op 1 juni om het leven gekomen door een bedrijfsongeval. Drie islamitische artsen weigerden hem te behandelen voordat hij zou worden schoongemaakt. Hun ramadan zou anders ongeldig worden. Als gevolg stierf de man.

Bron: https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/nieuws/2017/juni/pakistaanse-christen-overlijdt-door-weigerende-artsen/

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Ik ben niet verbaasd, Fundamenteel. De Bijbel leert ons dat de islam vervloekt is. De gevolgen zijn rampzalig. Alleen Jezus redt.

In de bijbel staat niets over de islam, omdat de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. En men kan niet iets vervloeken wat niet bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Robert Frans:

In de bijbel staat niets over de islam, omdat de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. En men kan niet iets vervloeken wat niet bestaat.

Is een kwestie van lezen, Robert Frans. Maar, die discussie ga ik niet met je aan. De islam is vervloekt, inclusief de brengers van deze duivelse ideologie. De islam brengt mensen in ellende, de islam legt mensen een juk op. De geest van de islam is de geest van de anti-christ. Waarom? Omdat de islam ontkent dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. En, wanneer je dat ontkent, ken je de Bijbel niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Robert Frans:

In de bijbel staat niets over de islam, omdat de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. En men kan niet iets vervloeken wat niet bestaat.

Bovendien heeft Christus uitdrukkelijk gezegd dat een mens zijn vijanden lief moet hebben.  Er is helemaal niets christelijks aan al die demoniseringen. Het is Christus een gruwel. Het zijn valse profeten die de mensen  tegen elkaar opzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

Is een kwestie van lezen, Robert Frans.

Helaas voor jou ben ik één van die paar christenen in Nederland die zowaar de bijbel meerdere malen in zijn geheel gelezen heb. En wel alle 73 boeken, dus helemaal compleet en al. En ik ben er niets tegengekomen wat ook maar lijkt op een vervloeking van de islam. De islam zelf overigens dus ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Helaas voor jou ben ik één van die paar christenen in Nederland die zowaar de bijbel meerdere malen in zijn geheel gelezen heb. En wel alle 73 boeken, dus helemaal compleet en al. En ik ben er niets tegengekomen wat ook maar lijkt op een vervloeking van de islam. De islam zelf overigens dus ook niet.

Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist,  waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

De geest van de islam is dus de geest van de antichrist.

Maar zelfs als wij, of een engel uit de hemel, u een evangelie zouden verkondigen, anders dan wat wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

Het is een serieus probleem wanneer Christenen ontkennen dat de islam een religie van onderwerping en terror is. Het is politiek niet correct dit te verkondigen, maar, het is de waarheid. Moslims zijn ernstig misleid, ondanks hun goede bedoelingen. Het is een fabel om te denken dat er een gematigde versie van de islam bestaat. "Gematigde moslims" zijn geen moslims, en zijn het eerste slachtoffer van IS. Daarna volgen joden en Christenen. Zij hebben i.t.t. afvallige moslims, nog een extra keuze: vertrekken of een enorme belasting te betalen. Afvalligen zullen zich moeten bekeren, anders rest de dood.

Slechts de verkondiging van de waarheid maakt vrij. Jezus Christus is de enige weg tot deze vrijheid en vrede. Een andere weg is er niet, ook niet voor moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

De islam is vervloekt, inclusief de brengers van deze duivelse ideologie.

Lijkt me een weinig constructieve opstelling tegenover andersdenkende mensen waarvan de overgrote meerderheid helemaal geen kwaad in de zin heeft. Wat is de meerwaarde van deze uitlating op een publiek forum?

Citaat

De geest van de islam is de geest van de anti-christ. Waarom? Omdat de islam ontkent dat Jezus Christus in het vlees gekomen is.

Zover ik weet, gelooft de Islam dat Jezus (die in de Koran 'Isa ibn Maryam' wordt genoemd) de messias (al-Masih) is die fysiek, in het vlees, is gekomen. Ikzelf, als niet-theistische Jood, geloof daarentegen persoonlijk niet dat Jezus de messias is. So what?

Citaat

En, wanneer je dat ontkent, ken je de Bijbel niet.

Zou je me het betreffende Bijbel-citaat kunnen geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Chaim:

Zover ik weet, gelooft de Islam dat Jezus (die in de Koran 'Isa ibn Maryam' wordt genoemd) de messias (al-Masih) is die fysiek, in het vlees, is gekomen.

Absoluut niet! Geef me de betreffende soera's maar. De islam is een ander evangelie. Dat betekent dat de brengers daarvan (imams) vervloekt zijn. Heel simpel. Waarom zou je dat ontkennen? Een kind van God is iemand die Jezus Christus aanvaardt als persoonlijke Verlosser.

Verdere discussie over de islam heeft weinig zin. Het is een eenvoudig feit dat deze ideologie van satan is. De geest van de islam is immers de geest van de antichrist! Inderdaad, Jezus leert ons onze vijanden lief te hebben. Maar, echte liefde, zonder waarheid, maakt mensen kapot. Moslims hebben recht op de waarheid en niet op politieke correctheid!

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei WdG:

Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist,  waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

De geest van de islam is dus de geest van de antichrist.

Maar zelfs als wij, of een engel uit de hemel, u een evangelie zouden verkondigen, anders dan wat wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

Het is een serieus probleem wanneer Christenen ontkennen dat de islam een religie van onderwerping en terror is. Het is politiek niet correct dit te verkondigen, maar, het is de waarheid. Moslims zijn ernstig misleid, ondanks hun goede bedoelingen. Het is een fabel om te denken dat er een gematigde versie van de islam bestaat. "Gematigde moslims" zijn geen moslims, en zijn het eerste slachtoffer van IS. Daarna volgen joden en Christenen. Zij hebben i.t.t. afvallige moslims, nog een extra keuze: vertrekken of een enorme belasting te betalen. Afvalligen zullen zich moeten bekeren, anders rest de dood.

Slechts de verkondiging van de waarheid maakt vrij. Jezus Christus is de enige weg tot deze vrijheid en vrede. Een andere weg is er niet, ook niet voor moslims.

Nee hoor. Christus maakt vrij.  De Waarheid zelf maakt vrij. 

Citaat

Mat.7: 21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Absoluut niet! Geef me de betreffende soera's maar. De islam is een ander evangelie. Dat betekent dat de brengers daarvan (imams) vervloekt zijn. Heel simpel. Waarom zou je dat ontkennen? Een kind van God is iemand die Jezus Christus aanvaardt als persoonlijke Verlosser.

Ik neem aan dat dit vrij bekende info is. Maar goed, omdat je erom vraagt: https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_Islam

En zou je a.u.b., voordat je simpelweg verdergaat met een hele religie ongefundeerd te beschuldigen op de meest grove wijze, eerst antwoord kunnen geven op de vragen die ik je stelde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid