Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Beste broeders en zusters,

Ik heb al bijna 2 jaar afstand genomen van de Islam en dat ging de laatste 2 3 maanden niet zo lekker omdat mijn omgeving achterkwam dat ik Jezus accepteerde als mijn heer en redder. Ik heb diverse doodsbedreigingen gekregen en moest zo ook nog is stoppen met mijn opleiding.. Nu gaat het gelukkig beter en wil ik binnenkort meer doen dan alleen elke dag de bijbel te lezen. Ik wil ook actief zijn.. Ik leef in Nederland niet in een achterlijke Arabische land, waarom onderduiken? Als ik hiervoor mijn leven moet geven prima. 

Mijn vraag : 

Ik ben sinds kort bezig met een boek over 'de Islam', waarom het niet klopt etc.. Dat Mohammed gedichten van bekende dichters in Mekka en omgeving heeft overgenomen, dat hij naar Damascus is gegaan om informatie over het christelijk geloof te krijgen van priester Bahira en priester Nastura, zijn sex leven, Mekka voor de Islam en meer onderwerpen die in de Islamitische wereld zelfs niet echt bekend zijn. Ik doe al jaren lang onderzoek en wil dit eindelijk delen. (Tuurlijk ga ik een pseudoniem gebruiken) 

Is er interesse in Nederland naar de waarheid? Of zou het helemaal geen aandacht trekken? Alles wat ik ermee in ga ik ook direct in 't potje van de protestantse kerk in mijn buurt leggen.

Is het een goed idee volgens jullie? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is in Nederland altijd īnteresse in de waarheid.Ik vraag me echter af of er interesse is in jouw verhaal, aangezien je onder een pseudoniem gaat en ook nog eens vanuit een christelijke visie kijkt. Dus je bent niet onafhankelijk. Waarheid en onafhankelijkheid staan in nauw verband met elkaar, zodra de ene ontbreekt, is er vaak geen sprake meer van de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Gokturk:

Beste broeders en zusters,

Citaat

Ik heb al bijna 2 jaar afstand genomen van de Islam en dat ging de laatste 2 3 maanden niet zo lekker omdat mijn omgeving achterkwam dat ik Jezus accepteerde als mijn heer en redder. Ik heb diverse doodsbedreigingen gekregen en moest zo ook nog is stoppen met mijn opleiding.. et gelukkig beter en wil ik binnenkort meer doen dan alleen elke dag de bijbel te lezen. Ik wil ook actief zijn.. Ik leef in Nederland niet in een achterlijke Arabische land, waarom onderduiken? Als ik hiervoor mijn leven moet geven prima. 

@Gokturk,

Welkom hier! Ik begrijp dat de moslims om je heen het moeilijk vinden dat je afstand deed van de Islam. Maar doodsbedreigingen zijn wel erg en je weet dat je er aangifte van kunt doen toch? Maar waarom zou je Arabische landen achterlijke landen noemen? Dat bevorderd het begrip voor elkaar niet. 

Citaat

Mijn vraag : 

Ik ben sinds kort bezig met een boek over 'de Islam', waarom het niet klopt etc.. Dat Mohammed gedichten van bekende dichters in Mekka en omgeving heeft overgenomen, dat hij naar Damascus is gegaan om informatie over het christelijk geloof te krijgen van priester Bahira en priester Nastura, zijn sex leven, Mekka voor de Islam en meer onderwerpen die in de Islamitische wereld zelfs niet echt bekend zijn. Ik doe al jaren lang onderzoek en wil dit eindelijk delen. (Tuurlijk ga ik een pseudoniem gebruiken) 

Is er interesse in Nederland naar de waarheid? Of zou het helemaal geen aandacht trekken? Alles wat ik ermee in ga ik ook direct in 't potje van de protestantse kerk in mijn buurt leggen

 

 

Er zijn al veel boeken geschreven over religie en over de ervaringen van hen die dit geloof achter zich lieten. Maar als jij talent hebt en je geroepen voelt. In Nederland is er interesse in de waarheid, maar wat is de waarheid? Ach en als je er wat mee int/eraan verdient, hoef niet meteen in het potje van de protestanten hoor. Geef het maar aan wat jij een goed doel vindt.

Of is dit alles een test? Of wij protestanten leedvermaak zouden ervaren, en er nog een schepje bovenop zouden doen? Ik heb er geen behoefte aan. Misschien vergis ik me;  sorry dan. :)

Citaat

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Gokturk, ervan uitgaande dat je bent wie je zegt te zijn en meemaakt wat je zegt mee te maken.... ik zal voor je bidden broeder. Ik wens je standvastigheid en bescherming toe! En ja, als je eea uitzoekt en opschrijft zal daar best interesse in zijn. Maar wellicht ben je nu vol vuur om achter informatie over Mohammed's leven, Bahira en Nastura etc te komen, maar wellicht moet je idd goed oppassen dat je dit veilig achter een pseudoniem doet, en wie je publiek gaat zijn. Zomaar moslims bombarderen met zaken die ze niet willen horen gaat niemand helpen, niet in de laatste plaats jezelf. Je zou het evt op een blog kunnen zetten, of als je echt goed bent, uitgeven als boek, maar ik persoonlijk denk dat je beter je (moslim)omgeving kunt laten zien wie Jezus is, door Zijn Liefde uit te dragen. Hou van je moslimbroeders door ze te dienen! Bid voor ze, maar help ze ook in ziekte, nood, moeilijke situaties etc. En beperk je uiteraard niet tot je moslimbroeders, maar toon zijn Liefde aan al je broeders en zusters, of ze nou moslim, christen, hindoe, atheist of whatever zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Gokturk,

Zeer intressant, maar tijdens je onderzoek zul je vast ook kennis maken met andere schrijvers zoals van het boek 'Seeking Allah, Finding Jesus'.
Je omstanders zullen de meeste verhalen als verzonnen of zelfs haatdragend gaan bestempelen. kijk alleen maar naar het effect op de herschreven koranteksten etc.
Ik wens je veel succes met het schrijven en ben ook zeer benieuwd naar de uitkomst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-3-2017 om 00:11 zei Gokturk:

 

Is het een goed idee volgens jullie? 

Hi daar, ik denk niet dat het een goed idee is omdat er al veel geschreven is hierover.

Wat ik wel mis als Moslim zijnde is een onderzoek naar wat de Moslim verkeerd doet zonder hierbij politiek of welvaart te gebruiken (dus ook geen terreur, baarden die haatzaaien , economische problemen etc.)

Ik zal je een stukje helpen :

Stel de Islam is niet waar, wat heeft de Moslim verkeerd gedaan ten tijde van zijn/haar leven?

Er was geloof in 1 God, Zijn engelen en al Zijn profeten vanaf Adam en Eva

Er was goedheid naar de medemens ongeacht zijn status,geloof etc.

Er werd gebeden 6x per dag beginnend met een rituele wassing om 0400 uur in de ochtend terwijl "slaap" op dat moment machtig is.

Er werd gevast 30 dagen terwijl er dorst en honger heerste.

Gods Naam werd genoemd bij elke aanvang maaltijd of gebeurtenis oftewel enkele keren per dag voor de rest van zijn/haar leven.

Je zou hierover kunnen schrijven en de bewijzen of de Islam echt of verzonnen is doen er niet toe.

 

Succes.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Er is wel een markt voor... Ik heb er eentje liggen uitgegeven door Gideon... Ik lees trouwens graag getuigenissen van mensen die tot (christelijk) geloof gekomen zijn, dus zou ik je uit mijn persoonlijke voorkeur aanraden om het persoonlijk te maken. Waarom juist christen? Wat trekt je zo aan en hoe is dat gekomen? In mijn kerk zijn er verschillende bekeerde moslims aanwezig die zelfs op straffe des doods hun land zijn ontvlucht om christen te kunnen zijn. Altijd mooie, krachtige verhalen dat, die mijn geloof versterken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op ‎5‎/‎03‎/‎2017 om 01:11 zei Gokturk:

Is er interesse in Nederland naar de waarheid? Of zou het helemaal geen aandacht trekken? Alles wat ik ermee in ga ik ook direct in 't potje van de protestantse kerk in mijn buurt leggen.

Ik vrees van niet broeder. Ik vrees dat Nederlanders zich reeds gecapituleerd hebben aan de radicale islam. Laatst was ik in discussie met Nederlanders omdat een Nederlandse jongen uit zijn school werd gepest. Hij was een kafir (ongelovige) en de school is letterlijk overgenomen door moslims. Kon deze jongen op steun van de Nederlandse bevolking rekeningen? Helaas niet. Wanneer mensen het opnemen voor die jongen worden zij meteen gestigmatiseerd als islamofoob. U als ex moslim zal als géén ander begrijpen dat islamofobie logisch verstand is en geen stigma.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
Op 5-3-2017 om 01:11 zei Gokturk:

Is er interesse in Nederland naar de waarheid? Of zou het helemaal geen aandacht trekken? Alles wat ik ermee in ga ik ook direct in 't potje van de protestantse kerk in mijn buurt leggen.

Is het een goed idee volgens jullie? 

Je kunt je onthullingen over de islam beter in het Engels publiceren voor de wereldwijde gemeenschap. In Nederland staan mensen onverschilliger tegenover religie dan in de Engelssprekende wereld. Hier is bijvoorbeeld een kanaal op YouTube dat je interessant zal vinden: Acts17Apologetics . En hier is een link naar een van hun populaire afspeellijsten, waar de islam op een satirische wijze wordt ontmaskerd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Modestus:

Je kunt je onthullingen over de islam beter in het Engels publiceren voor de wereldwijde gemeenschap. In Nederland staan mensen onverschilliger tegenover religie dan in de Engelssprekende wereld. Hier is bijvoorbeeld een kanaal op YouTube dat je interessant zal vinden: Acts17Apologetics . En hier is een link naar een van hun populaire afspeellijsten, waar de islam op een satirische wijze wordt ontmaskerd.

 

Het topic is uit 2017. De man is waarschijnlijk al gestenigd 👹. Dat je af en toe oude topics opent is tot daaraan toe, maar denk ook eens na als je dat doet.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid