Spring naar bijdragen

Onderzoek naar gebedsgenezing.


Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei TTC:

Het zal je maar overkomen, misschien is het onderstaande herkenbaar?

Wat je beschrijft als tekenen en symptomen van kunalini is  herkenbaar.
Een dergelijke energie heeft iets van twee weken bij mij aangehouden, waarin ik verschillende realiteiten dan de dagelijkse heb ervaren.
Na die tijd ben ik nooit teruggekomen in de dagelijkse realiteit, zoals die daarvoor was. Er is voor mij een andere dagelijkse realiteit ontstaan, die niet te vergelijken valt met mijn vorige dagelijkse realiteit. Niets is meer dat wat het was. Mijn vorige dagelijkse realiteit bestond uit 1+1=2, nu is 1+1=3 goed en kwaad hebben andere waarden en zijn niet meer te herkennen zoals goed  en kwaad eerder herkenbaar waren, terwijl het altijd juist was om geld te verdienen, is het nu een absurd iets, terwijl het eerder logisch was om te stemmen is het nu onlogisch.
Mijn eerste ervaringen met hooggevoeligheid heeft me anders over het leven na laten denken. Mijn ervaring met de kunalini energie heeft  mijn wereld overhoop gehaald en laat mij over de betrekkelijkheid van realiteit nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Inderdaad. Er zitten altijd minstens twee kanten aan een zaak. Alles wat goed is kan misbruikt worden om er kwaad mee te doen. Weet je wat ik één van de ergste zonden vind? Ongeïnteresseerdheid. Niet

Zijne Noedeligheid zal tevreden met je zijn, Magere Hein. Want inderdaad, zonder een vaste stabiele aarde, geen goede velden voor het graan en dus ook geen pasta. En hoe zou men tot in de eeuwigheid p

Leuk. Maar kunnen we vaststellen of er in Staphorst, Barneveld minder loodgieters, wasmachinereparateurs en huisartsen nodig zijn dan in andere gemeenten? Want als we dat kunnen vaststellen, kunnen we

1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Wat je beschrijft als tekenen en symptomen van kunalini is  herkenbaar. Een dergelijke energie heeft iets van twee weken bij mij aangehouden, waarin ik verschillende realiteiten dan de dagelijkse heb ervaren. Na die tijd ben ik nooit teruggekomen in de dagelijkse realiteit, zoals die daarvoor was. Er is voor mij een andere dagelijkse realiteit ontstaan, die niet te vergelijken valt met mijn vorige dagelijkse realiteit. Niets is meer dat wat het was. Mijn vorige dagelijkse realiteit bestond uit 1+1=2, nu is 1+1=3 goed en kwaad hebben andere waarden en zijn niet meer te herkennen zoals goed  en kwaad eerder herkenbaar waren, terwijl het altijd juist was om geld te verdienen, is het nu een absurd iets, terwijl het eerder logisch was om te stemmen is het nu onlogisch. Mijn eerste ervaringen met hooggevoeligheid heeft me anders over het leven na laten denken. Mijn ervaring met de kunalini energie heeft  mijn wereld overhoop gehaald en laat mij over de betrekkelijkheid van realiteit nadenken.

Oprecht dank voor je openhartige getuigenis, zo gaat dat. Alles is hetzelfde en toch is alles anders, herkenbaar voor wie dat ervaren heeft. Heb je dan ook iets dat aanvoelt als een opdracht, als een vanzelfsprekendheid die vanuit het innerlijke oprijst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei TTC:

Heb je dan ook iets dat aanvoelt als een opdracht, als een vanzelfsprekendheid die vanuit het innerlijke oprijst?

Ja, gewoon zijn ('gewoon' bedoeld als 'niets anders dan')
In het begin was dat wel anders, vroeg ik me af, waarom ik? Moet ik een boodschap uitdragen? Moet ik iedereen vertellen?
Het is een kleine groep die het poogt te begrijpen, er is een grote groep die denkt het te begrijpen en er is een enkeling die het werkelijk begrijpt.
vandaaruit is mij wel duidelijk geworden dat ik geen boodschapper ben :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mcmadtasty:

Een verklaring die ik geneigd ben om te geven is dat er tijdens een gebedsdienst een "energie" wordt geactiveerd, en dat deze energie dezelfde is als de "energie" waarvan Jezus gebruik maakte toen hij mensen genas. Een energiebron die zich zo nu en dan manifesteert, wanneer wij "toevallig" op het juiste knopje drukken.

En energie is te meten. Wat "energie" is weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Ja, gewoon zijn ('gewoon' bedoeld als 'niets anders dan'). In het begin was dat wel anders, vroeg ik me af, waarom ik? Moet ik een boodschap uitdragen? Moet ik iedereen vertellen? Het is een kleine groep die het poogt te begrijpen, er is een grote groep die denkt het te begrijpen en er is een enkeling die het werkelijk begrijpt. vandaaruit is mij wel duidelijk geworden dat ik geen boodschapper ben

Op dat niveau wordt het moeilijk om te begrijpen, is gekende materie zoals de geschiedenis ons leert. Het spel van goed en kwaad, zoals je eerder al zei. Ja, het is tragisch absurd en ook dat is wonderbaarlijk als fenomeen dat verschijnt in dat andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Magere Hein:

En energie is te meten. Wat "energie" is weet ik niet.

Je verklaart hier als het ware het "probleem"
Door niet te weten wat 'energie' is wordt het lastig om tot een theorie te komen waarop je een meetinstrument kunt ontwikkelen.
Onderzoek naar gebedsgenezing zou bijvoorbeeld tot een theorie kunnen leiden om wat voor energie het gaat en hoe je dat dan zichtbaar kunt maken.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Je verklaart hier als het ware het "probleem"
Door niet te weten wat 'energie' is wordt het lastig om tot een theorie te komen waarop je een meetinstrument kunt ontwikkelen.
Onderzoek naar gebedsgenezing zou bijvoorbeeld tot een theorie kunnen leiden om wat voor energie het gaat en hoe je dat dan zichtbaar kunt maken.

 

Nee. Energie is een fysisch uitermate goed gedefinieerd begrip. Onderscheid is:

Kinetische energie (bewegingsenergie)

Gravitatie-energie (energieverandering in een gravitatieveld: zie ook Potentiële energie)

Elektromagnetische energie

Kernenergie (Nucleaire energie)

Warmte (thermische energie)

Straling

Chemische energie

Elektrische energie

Magnetische energie

Elastische energie

Geluidsenergie

Lichtenergie

Massa (E=mc2)

En ik mis dus bovennatuurlijke, paranormale "energie". Mensen willen perse maar blijven geloven in dat bovennatuurlijke. Mind over matter, spoonbending, telekinese en ga zo maar door. Energie is te meten. Klaar!

Tip: Bezoek deze site eens en verdiep je eens in scepticisme. Van bij/goedgelovigheid komt alleen maar ellende.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Magere Hein:

Nee. Energie is een fysisch uitermate goed gedefinieerd begrip. Onderscheid is:

Kinetische energie (bewegingsenergie)

Gravitatie-energie (energieverandering in een gravitatieveld: zie ook Potentiële energie)

Elektromagnetische energie

Kernenergie (Nucleaire energie)

Warmte (thermische energie)

Straling

Chemische energie

Elektrische energie

Magnetische energie

Elastische energie

Geluidsenergie

Lichtenergie

Massa (E=mc2)

En ik mis dus bovennatuurlijke, paranormale "energie". Mensen willen perse maar blijven geloven in dat bovennatuurlijke. Mind over matter, spoonbending, telekinese en ga zo maar door.

Het staat waarschijnlijk niet in het rijtje. Er is iets belangrijks wat je regelmatig lijkt te vergeten en dat is "we weten niet alles".

Wanneer je 500 jaar geleden in staat was geweest om een gloeilamp te laten branden  of een radio aan te zetten, was het iets paranormaals geweest, hekserij, toverij. Tegenwoordig is dat gewoon. Alles wat we nu niet kunnen verklaren wordt nog net zo omschreven, hekserij, toverij, paranormaal, op de brandstapel ermee.
 Al die energieën die je noemt zijn allemaal ontdekt. Pas na het ontdekken was men in staat het te meten door te denken hoe kan ik het zichtbaar maken. Hoe wil je nu een meetinstrument maken voor iets waarvan niemand  weet wat het is? Niet iedereen is in staat  om iets te ontdekken, dit te kunnen verklaren en dan ook nog eens zo uit te werken dat het zichtbaar wordt. Die gave is slechts voor een enkeling weggelegd het uitvinden. Wanneer iemand iets uitgevonden heeft gaan, kunnen we het allemaal. Echter dat eerste idee, daar zit de moeilijkheid, in het ontdekken van het onbekende, het paranormale, zoals vroeger donder en bliksem was en er geen andere verklaring voor was dan dat het de toorn der goden was

Link naar bericht
Deel via andere websites

MAAR MEN DOET EMPIRISCHE CLAIMS!!!! Claims die dus te testen moeten zijn! Energie IS te testen! Paranormale verplaatsing van objecten of spontane verbranding of wichelroedelopen IS TE TESTEN.

Het IS getest, iedere keer weer zonder succes. Maar!!! Mensen willen geloven.

82a6d0770aeaafbae8f26bf40a822b9b79a5c412

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Magere Hein:

En ik mis dus bovennatuurlijke, paranormale "energie". Mensen willen perse maar blijven geloven in dat bovennatuurlijke. Mind over matter, spoonbending, telekinese en ga zo maar door. Energie is te meten. Klaar!

Voor welk doel zet jij jouw energie in? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wanneer het echt al te moeilijk voor je is om te begrijpen dat je empirische claims kunt testen, echter dat het afhankelijk is van kennis en mogelijkheden, ga ik maar gewoon stoppen om op je te reageren.

Energieverlies bestaat ook, het werkt in op de emotie en het brengt ons geen meter vooruit. De expressie van de geest is nog zo'n verschijnsel, we zien enkel het resultaat maar die geest zelf kunnen we niet meten, noch zien. Betekent dit dat we er niet in contact mee kunnen komen? En wie/wat is er dan die in contact komt met wie/wat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Energieverlies bestaat ook, het werkt in op de emotie en het brengt ons geen meter vooruit. De expressie van de geest is nog zo'n verschijnsel, we zien enkel het resultaat maar die geest zelf kunnen we niet meten, noch zien. Betekent dit dat we er niet in contact mee kunnen komen? En wie/wat is er dan die in contact komt met wie/wat?

precies, niet dat wat ik wil doe ik, maar dat wat ik niet wil. En waarom zou ik doen wat ik niet wil, terwijl  ik ook gewoon kan doen wat ik wil het ene kost energie het andere geeft energie

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mcmadtasty:

precies, niet dat wat ik wil doe ik, maar dat wat ik niet wil. En waarom zou ik doen wat ik niet wil, terwijl  ik ook gewoon kan doen wat ik wil het ene kost energie het andere geeft energie

Aan informatie ontbreekt het niet, de aspiraties van MH kennen we onderhand.

Omdat slechts 1 procent van de bevolking denkt volgens het tweede niveau (en slechts 0,1 % zich in het turkoois niveau bevindt), is bewustzijn van het tweede niveau betrekkelijk zeldzaam omdat het de ‘voorhoede’ van de collectieve menselijke evolutie is. Beck en Cowan noemen voorbeelden die variëren van de noösfeer van Teilhard de Chardin tot de groei van de transpersoonlijke psychologie, waarvan de frequentie tijdens het proces duidelijk toeneemt – met nog hogere Memen in het vooruitzicht…. (?) Tegelijkertijd zal duidelijk worden dat het denken van het tweede niveau bij zijn ontstaan veel weerstand moet overwinnen van het denken van het eerste niveau. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Magere Hein:

Van bij/goedgelovigheid komt alleen maar ellende.

Waarheid als een koe, zie de mensheid in strijd tegen luchtkastelen in de vorm van getallen in hokjes en rasters. Met de 'mind' verplaatsen we die getallen naar hartelust, de goedgelovigen weten er geen raad mee. En dat gaat niet over paranormaal maar over gezond verstand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid