Spring naar bijdragen

Het heerlijke feit van de opstanding


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Credible, Ik wil u vragen om maatregelen te nemen. Dit forum draagt de naam christelijk, maar kennelijk zien sommige mensen dit anders. Zij willen dat de christenen op dit forum zich in ieder to

In 1 Korinthe 15:49 staat:  " En zoals wij het beeld van de stoffelijke [Adam] gedragen hebben, zo zullen wij ook het beeld van de hemelse  [Christus] dragen".   Wie dus alleen op het werk van Christu

Als Christus wederkomt, zullen hemel en aarde één worden, ofwel zal ook de natuur verlost worden van haar onvergankelijkheid en bekleed worden in het hemels domein. God komt onder ons wonen en de sche

Posted Images

1 minuut geleden zei violist:

Denk je nu echt dat deze twee met potlood en papier achter Jezus aan hebben gelopen?

Hierbij komt altijd het synoptische vraagstuk om de hoek kijken, mysterieus zowaar.

Citaat

Het synoptische vraagstuk is de vraag naar de relatie tussen de evangeliën van Marcus, Lucas en Matteüs. Deze drie evangeliën hebben een groot aantal passages gemeen en vaak zijn die passages zelfs woordelijk hetzelfde. Tegelijk zijn er ook een aantal verschillen tussen deze drie evangeliën. Het synoptische vraagstuk is de vraag welke relatie er tussen deze drie teksten bestaat en hoe zowel de overeenkomsten als de verschillen in deze teksten verklaard kunnen worden. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

Wat voor jou en andere ongelovigen duidelijk moet zijn, is dat ik mijn geloof in de opstanding van Christus hier niet ter discussie ga stellen.  Het Woord van God staat hier centraal, en een ieder die daar aan twijfelt of niet in gelooft,  hoort hier niet thuis, en gaat maar naar het topic Levensbeschouwing. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei ineke-kitty:

Wat voor jou en andere ongelovigen duidelijk moet zijn, is dat ik mijn geloof in de opstanding van Christus hier niet ter discussie ga stellen.  Het Woord van God staat hier centraal, en een ieder die daar aan twijfelt of niet in gelooft,  hoort hier niet thuis, en gaat maar naar het topic Levensbeschouwing. 

Kan de peutertuin hier niet stoppen aub? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

Wat voor jou en andere ongelovigen duidelijk moet zijn, is dat ik mijn geloof in de opstanding van Christus hier niet ter discussie ga stellen. 

Ben je bang dat jouw geloof in hel en verdoemenis niet discussie-bestendig is? Als je op vragen van ongelovigen geen antwoord hebt wil ik je wel helpen zoeken.....op internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Wat voor jou en andere ongelovigen duidelijk moet zijn, is dat ik mijn geloof in de opstanding van Christus hier niet ter discussie ga stellen.  Het Woord van God staat hier centraal, en een ieder die daar aan twijfelt of niet in gelooft,  hoort hier niet thuis, en gaat maar naar het topic Levensbeschouwing. 

OMG Ineke. Ik reageer op een bericht van jou omdat je atheïsten rechtstreeks aanspreekt. Vervolgens gaan piepen als ik mijn mening geef. Maak het statement dan niet. Schijnheiligheid ten top weer hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

Ten eerste spreek ik atheïsten helemaal niet rechtstreeks aan en ten tweede poneer je de volgende punten die niet thuis horen in het sub forum Bijbelstudie, omdat wij, als gelovigen de Bijbel centraal zetten en daarin geloven.

punt 1:  " De ontkenning van de opstanding is simpelweg een kwestie van gebrek aan bewijs en geloofwaardigheid". 

Gelovigen twijfelen niet aan de opstanding en hoeven dan ook niets van wat de Bijbel leert, te bewijzen aan atheïsten.

Punt 2: " Ik geloof niet dat de Jezus zoals beschreven in de evangelien  [ de christelijke Jezus]  bestond".

Ook deze uitspraak is hier niet gewenst.

Punt 3:  "Verder dat Jezus dat gezegd heeft lijkt me onwaarschijnlijk".

En als ik dan met 2 Schriftplaatsen bewijs uit Mattheus 12:30 en Lukas 11:23 waar de Here Jezus dit Zelf heeft gezegd,  zeg je dat ik je bericht duidelijk weer eens niet heb gelezen.

Kortom, als je nog eens je ongeloof wilt ventileren, doe dat dan maar in het sub forum Levensbeschouwing, maar niet hier.

Waarvan akte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ben jij toch enorm schijnheilig Ineke. Al mijn antwoorden zijn eerlijke antwoorden op vragen/ reacties van jou die je zelf initieert. 

Je wordt weggediscussieerd aan alle kanten en dat kan je blijkbaar niet verkroppen. Je bijdragen stellen niet meer voor dan ordinair knip- en plakwerk

Hier begon het mee. Jouw statement.

Ineke: "Het is logisch dat atheïsten de letterlijke opstanding van de Here Jezus Christus ontkennen, want als zij zouden geloven wat de Bijbel leert over de opstanding uit de doden van de Heer, moeten zij ook bekennen dat Hij bestaat. "

Dus ga nou niet schijnheilig zitten doen en bewust misbruik maken van de discussie die er nu plaatsvindt over de atheïsten op dit forum in een ander topic. Dat soort geniepige moves passen bij jou maar niet bij de rest van dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ineke-kittyMisschien een hele foute vraag in dit topic (je bent vrij deze te negeren), maar welke reden heb je voor deze uitspraak:

Citaat

Wat voor jou en andere ongelovigen duidelijk moet zijn, is dat ik mijn geloof in de opstanding van Christus hier niet ter discussie ga stellen.  Het Woord van God staat hier centraal,

Want stel nou dat ik iets over het hoofd zie en die reden die jij voor deze zeer zekere overtuiging hebt, mis? Waarom staat de opstanding en het woord van God niet ter discussie?

Omdat de bijbel foutloos is?
Omdat jij het gelooft en geloof de beste reden is iets voor waar aan te nemen?
 

Zou je me dit kunnen vertellen aub? Ik denk nl (maar misschien zie ik dat ook fout) dat alles ter discussie zou moeten kunnen staan. het gaat uiteraard om de motivatie achter je overtuiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens

 

Voor de goede orde:  Ik heb je geen vragen gesteld, en ga dat ook beslist niet doen aan atheïsten.  Overigens de kwalificatie  "schijnheiligheid"  aan mijn adres leg ik uiteraard ook naast me neer. 

@Magere Hein

Inderdaad omdat de Bijbel foutloos is.  Einde discussie dus over het soevereine Woord van God .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ineke-kitty:

@Magere Hein

Het spijt me voor jou, maar een discussie over de soevereiniteit van de Bijbel met mij kan je vergeten. 

Geen discussie. Jij zegt: "De bijbel is foutloos"
Ik vraag dan: "Is de bijbel werkelijk foutloos"?  Een, naar mijn smaak, terechte vraag.
Vervolgens vraag ik je of de bijbel nog steeds foutloos is, als ik er 1 fout uit kan halen. Ook een legitieme vraag toch?
Als de vraag incorrect is, moet je het laten weten. Maar ik wil wel weten of de bijbel echt foutloos is, want misschien zie IK het wel verkeerd.
En ik neem aan, als jij verkeerd zou kunnen zitten, je het toch ook wilt weten??? Ik zeg dus niet dat je verkeerd zit, ik stel je een vraag.
En als je deze wilt negeren wil ik je vragen, waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaja...verschuilen achter een subtopic, terwijl we hier allemaal weten dat dit antwoord nooit zal komen. Beweren dat de bijbel foutloos is, is
eigenlijk  hetzelfde als creationisme op gelijke voet willen zetten met gevestigde wetenschappelijke theorieën. Dat doe je niet. Hoewel....
(voor jou speciaal dan nog maar een linkje via de mail mbt ID). Verder laten we het hier bij en zal ik aan ieders wens voldoen en een topic openen.
"De bijbel is foutloos"
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Hitchens:

 

9 uur geleden zei ineke-kitty:

@Hitchens

Je hebt niks tegen Jezus, maar je gelooft niet dat Hij bestaat, laat staan dat Hij is opgestaan uit de dood.  Wel ,de Here Jezus zei dan ook Zelf:  "Wie niet voor Mij is, die is tegen Mij".  

Ik denk dat het waarschijnlijk is dat er een religieuze leider met de naam Jezus bestond in die periode. Ik geloof niet dat de Jezus zoals beschreven in de evangeliën (de christelijke Jezus) bestond. 

Verder: dat Jezus dat gezegd heeft lijkt me onwaarschijnlijk. Ik geloof namelijk niet in de betrouwbaarheid van de mondelinge overlevering van zijn quotes, zoals die in de Bijbel opgeschreven zijn. En waar sommige christenen maar al te graag mee schermen. Dat brengt ons bij een kip- en ei verhaal. 

Mocht hij dat gezegd hebben dan is nog maar de vraag of hij het bedoelde zoals jij het graag tegen andere mensen wilt gebruiken.

 

Je vergist je zeer ernstig. Maar wat moeten atheïsten op dit forum?

1 uur geleden zei student:

Zie voor een goede reden het topic 'Atheïsten op dit forum'.

Ik vind eigenlijk dat atheïsten helemaal niet thuishoren hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Ik vind eigenlijk dat atheïsten helemaal niet thuishoren hier.

Dus boycotten is de manier om je gelijk te kunnen blijven behouden? Ik begrijp deze reacties werkelijk niet. Wat is er mooier dan over ieder onderwerp van gedachten te kunnen wisselen en zo nodig bij te stellen? Dat heet: LEREN.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is prima om met elkaar van gedachten te wisselen , echter in een sub forum als Bijbelstudie staat de Bijbel zelf centraal.  Het is niet de bedoeling dat de Bijbel zelf ter discussie staat, en daarmee de waarheid van Gods Woord te ondermijnen door te gaan speuren naar fouten , of het bestaan van God te ontkennen, de opstanding van de Here Jezus Christus in twijfel te brengen,  of te twijfelen aan wat de Heer Zelf heeft gesproken in Zijn Woord.  Vragen daarover zijn hier dus niet relevant, en horen hier niet thuis. Er is dus geen sprake van dat wij Gods Woord gaan 'bijstellen' op wat voor manier dan ook. 

@student  heeft dat ook al keurig uiteengezet in een ander topic, en daar laten we het bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Magere Hein:

Dus boycotten is de manier om je gelijk te kunnen blijven behouden? Ik begrijp deze reacties werkelijk niet. Wat is er mooier dan over ieder onderwerp van gedachten te kunnen wisselen en zo nodig bij te stellen? Dat heet: LEREN.

Omdat dit een Christelijk forum is. Geloven is niet alleen iets rationeels, iets wat je enkel kunt leren. Bij een Christen heeft, als het goed is, Gods Geest zelf ingegrepen op het leven van die persoon, bij mij in ieder geval wel. Dus het is helemaal geen vraag meer of Jezus de Messias is of dat Hij wel bestaan heeft. We wéten het. Alleen is het voor Christenen fijn om hierover te praten en om er achter te komen hoe hier invulling aan te geven. Waar ik wel een voorstander van ben is verkeerde (onbewuste) gewoonten aan de kaak te stellen, maar dat heeft niets te maken in het al dan niet geloven in God en Jezus Christus. Er is een persoon uit om ons geloof kapot te maken en dat is satan. Daarom horen hier geen anti-Christelijke zaken thuis zoals het ontkennen van het bestaan van een God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

Omdat dit een Christelijk forum is. Geloven is niet alleen iets rationeels, iets wat je enkel kunt leren. Bij een Christen heeft, als het goed is, Gods Geest zelf ingegrepen op het leven van die persoon, bij mij in ieder geval wel. Dus het is helemaal geen vraag meer of Jezus de Messias is of dat Hij wel bestaan heeft. We wéten het. Alleen is het voor Christenen fijn om hierover te praten en om er achter te komen hoe hier invulling aan te geven. Waar ik wel een voorstander van ben is verkeerde (onbewuste) gewoonten aan de kaak te stellen, maar dat heeft niets te maken in het al dan niet geloven in God en Jezus Christus. Er is een persoon uit om ons geloof kapot te maken en dat is satan. Daarom horen hier geen anti-Christelijke zaken thuis zoals het ontkennen van het bestaan van een God.

Dat zeg je mooi Sjako, oprecht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid