Spring naar bijdragen

Niet modereren mag ook


Aanbevolen berichten

Ik zie crew.eden zich beklagen over hoe druk ze het hebben, en dat snap ik. Maar waarom dan ook nog eens volmaakt zinloos modereren? Een topic sluiten omdat je als crewlid vindt dat het onderwerp wel genoeg besproken is? Het is vaak genoeg duidelijk gemaakt, dit forum is van de crew en de mensen die het vullen zijn slechts te gast en moeten niet zeuren. Prima, dus jullie doen maar. Maar gewoon als tip van eenn gast: topics sluiten waar niets aan de hand is, uitsluitend omdat jij als crewlid meent dat alles wel gezegd is, is echt zinloze tijdverspilling met arrogante uitstraling.

 

Maar nogmaals, het kan niet vaak genoeg gezegd immers: het is slechts een tip van mij, onwaardige gast in jullie huis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Flash Gordon:

Ik zie crew.eden zich beklagen over hoe druk ze het hebben, en dat snap ik. Maar waarom dan ook nog eens volmaakt zinloos modereren? Een topic sluiten omdat je als crewlid vindt dat het onderwerp wel genoeg besproken is? Het is vaak genoeg duidelijk gemaakt, dit forum is van de crew en de mensen die het vullen zijn slechts te gast en moeten niet zeuren. Prima, dus jullie doen maar. Maar gewoon als tip van eenn gast: topics sluiten waar niets aan de hand is, uitsluitend omdat jij als crewlid meent dat alles wel gezegd is, is echt zinloze tijdverspilling met arrogante uitstraling.

 

Maar nogmaals, het kan niet vaak genoeg gezegd immers: het is slechts een tip van mij, onwaardige gast in jullie huis.

Je hebt wel een punt;zeker in samenhang  wat een forum nou eigenlijk is(H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dwarrel:

Flash, uit persoonlijke noot: waarom kom jij op dit forum?

Kennelijk zoek je iets? Puur negativiteit ?

Als er geen crewleden zijn, dan is er geen forum. Wil je een forum? Dan met crewleden.... Kies maar.

Als je wat minder druk was mij negatief te benaderen, maar gewoon zou lezen wat ik hier doe, al vele, vele jaren, dan zou je deze vraag niet stellen. Ik ga er dan ook niet op antwoorden, ik ben hier niet vanwege de eeuwige negativiteit van crewleden in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flash Gordon:

Als je wat minder druk was mij negatief te benaderen, maar gewoon zou lezen wat ik hier doe, al vele, vele jaren, dan zou je deze vraag niet stellen. Ik ga er dan ook niet op antwoorden, ik ben hier niet vanwege de eeuwige negativiteit van crewleden in ieder geval.

dan ben ik kennelijk onduidelijk geweest of jij hebt mij negatief "gelezen". De vraag was wat je zoekt op dit forum :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dwarrel:

dan ben ik kennelijk onduidelijk geweest of jij hebt mij negatief "gelezen". De vraag was wat je zoekt op dit forum :)

En, ik herhaal me maar even, ik heb je daar al op geantwoord. Ik kom hier al vele jaren. Als je even moeite doet, heb je je antwoord.

 

En als het je niet bevalt, gooi je me maar buiten. Ik ben immers slechts een onnutte gast in jullie huis. Ik zou het jammer vinden, maar echt niet belangrijk genoeg om er drie tellen van wakker te liggen. Het aantal leuke mensen hier is niet meer zo groot, de activiteit evenmin. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Flash Gordon:

En, ik herhaal me maar even, ik heb je daar al op geantwoord. Ik kom hier al vele jaren. Als je even moeite doet, heb je je antwoord.

 

En als het je niet bevalt, gooi je me maar buiten. Ik ben immers slechts een onnutte gast in jullie huis. Ik zou het jammer vinden, maar echt niet belangrijk genoeg om er drie tellen van wakker te liggen. Het aantal leuke mensen hier is niet meer zo groot, de activiteit evenmin. 

jammer dat je ook niet goed leest dat ik op persoonlijke noot antwoordde op jou; en dat crew-opmerkingen dus geen nut hebben. Maar prima, bij gebrek aan aanvulling van jouw kant, laat ik mijn beeldvorming bij het beeld wat ik al van je had :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dwarrel:

jammer dat je ook niet goed leest dat ik op persoonlijke noot antwoordde op jou; en dat crew-opmerkingen dus geen nut hebben. Maar prima, bij gebrek aan aanvulling van jouw kant, laat ik mijn beeldvorming bij het beeld wat ik al van je had :)

Dat beeld is me al jaren bekend. Ik lees namelijk wel. Het is precies de reden waarom ik je zou negeren als de forumsoftware dat zou toestaan. Het is vrij irritant om door sommige mensen altijd maar negatief benaderd te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Flash Gordon:

Dat beeld is me al jaren bekend. Ik lees namelijk wel. Het is precies de reden waarom ik je zou negeren als de forumsoftware dat zou toestaan. Het is vrij irritant om door sommige mensen altijd maar negatief benaderd te worden.

aha, vertel :) kan me toch niet herinneren dat ik recent op persoonlijke noot jou negatief benaderd heb (zonder goede reden ala een persoonlijke aanval oid)

en als het "oude koeien" zijn; door alle usernaam-veranderingen heb ik totaal geen beeld wie er allemaal bij je hoort, dus naast dat mensen veranderen kan het ook nog eens onbewust zijn gebeurd :)

kan me toch niet voorstellen dat ik "de-weinige-energie-die-ik-de-laatste-jaren-heb" op jou negatief zou besteden, als je de lucht wil klaren of feedback heb waar ik iets mee kan, dan hoor ik het graag. pb mag ook wat dat betreft. En als je me wil negeren ook prima hoor, op persoonlijke noot dan *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Flash Gordon:

Dat beeld is me al jaren bekend. Ik lees namelijk wel. Het is precies de reden waarom ik je zou negeren als de forumsoftware dat zou toestaan. Het is vrij irritant om door sommige mensen altijd maar negatief benaderd te worden.

Trek het je niet aan.En vrij mens in doen en laten ondervind altijd tegenstand;wel een teken dat je op de goede weg zit ,met zelfwerkzaamheid van geest en handelen.

Voorts heb je  moderatie en moderatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dwarrel:

aha, vertel :) kan me toch niet herinneren dat ik recent op persoonlijke noot jou negatief benaderd heb (zonder goede reden ala een persoonlijke aanval oid)

en als het "oude koeien" zijn; door alle usernaam-veranderingen heb ik totaal geen beeld wie er allemaal bij je hoort, dus naast dat mensen veranderen kan het ook nog eens onbewust zijn gebeurd :)

kan me toch niet voorstellen dat ik "de-weinige-energie-die-ik-de-laatste-jaren-heb" op jou negatief zou besteden, als je de lucht wil klaren of feedback heb waar ik iets mee kan, dan hoor ik het graag. pb mag ook wat dat betreft. En als je me wil negeren ook prima hoor, op persoonlijke noot dan *:}

ik heb niet zoveel te vertellen. Ik constateer dat op dit forum, extremer dan welk ander forum ook dat ik ken, de crew een soort natuurlijke neiging tot overmodereren, neiging tot slachtoffergedrag en een bizar idee over de functie van een forum combineert, met vanzelfsprekend variaties in personen en in de tijd. Daar mag natuurlijk niets van gezegd worden zonder dat ik me moet verantwoorden waarom ik hier kom en de suggestie dat het nu eenmaal niet anders kan.

Ik vind dat prima. Jullie maken je maar fijn druk als jullie dat willen, en je maakt jezelf maar wijs dat dit forum vooral om de crew draait, en de gebruikers zich als dankbare gasten moeten opstellen. Ik heb daar niets meer dan een milde irritatie bij. Dat ik nu reageer is een combinatie van niet onnodig onbeleefd willen zijn en tijd over hebben. Het is me de moeite van het typen nauwelijks waard.

Dit forum heeft een paar aantrekkelijke kanten, en gezeur van, met, of over de crew boeit me nauwelijks. Hooguit als het me in de weg zit, en ook dat is zeldzaam. Maar de activiteit is zo extreem beperkt tegenwoordig, en het aantal actieve gebruikers (dat niet wegens volstrekte geschiftheid op de negeerlijst staat natuurlijk) zo laag, dat het belang van dit forum echt nog maar een heel zwakke schaduw is van wat het tien jaar geleden was. Dus ja, het spijt me, maar jouw beeld van mij staat erg, erg laag op mijn lijstje van mild-interessante-zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Vrijheid:

Trek het je niet aan.En vrij mens in doen en laten ondervind altijd tegenstand;wel een teken dat je op de goede weg zit ,met zelfwerkzaamheid van geest en handelen.

Voorts heb je  moderatie en moderatie.

:# maak je geen zorgen ambtsbroeder. Maak je geen zorgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het punt dat men niet teveel moet willen modereren ben ik het met Flash Gordon eens. Natuurlijk pleit ik niet voor afschaffing van een crew, de crewleden doen nuttig werk! Maar persoonlijk  gezegd, het loopt hier echt niet uit de spuigaten. Er is hier ruimte voor een meer ontspannen houding. Er is altijd een spanning tussen teveel modereren en niet-modereren. Beiden kanten zijn niet goed. Toch is het een taak die jullie zelf uit moeten voeren en dus zelf met die spanning om moeten gaan. En het lijkt mij dan ook goed dat de forumleden hier en daar wat tips geven en dat wij met zijn allen elkaar zo verder helpen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er hier ruimte voor een ontspannen houding,daar is niets van te merken,wel is te merken wat de leden hier echt willen zeggen zeggen ze niet,de meesten hier varen tussen de woorden klippen door,dus tot een behoorlijke discussie zal het hier nooit komen dan wat gepraat zo als dat men ook in de diplomatie doet.Jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Vartigo:

Er is hier ruimte voor een meer ontspannen houding.

En daar ben ik het helemaal met je eens. De spanning die er heerst voelen wij als crew maar al te goed. Het is de kunst om daar tussendoor te laveren, iets wat we ook proberen.

Vaak gaat het mij er niet eens om wát mensen zeggen, maar stoort mij meer de manier waarop. En het kan heel goed zijn dat mensen zich soms ook aan mij irriteren, maar als me dat op een normale manier gezegd wordt dan kan ik daaruit proberen te leren. Waar ik niks mee kan is feedback zonder voorbeelden, kritiek zonder specifiek aan te geven wat ik niet goed doe en hoe het anders zou kunnen.

Een heel goed voorbeeld daarvan is het de OP van dit topic. Ik kan daar niet zoveel mee, ik heb wel een vermoeden waar het over gaat, maar er wordt niet aangegeven hoe dit anders kan. Ik vind het heel jammer dat iemand zich niet welkom voelt, want dat is niet mijn bedoeling. Ik weet ook niet zo goed hoe het komt dat ik, of wij, dat gevoel hebben gegeven.

Ik zou het heel fijn vinden als mensen ons/mij willen helpen om ons werk goed te doen: stuur mij een berichtje als ik ergens te streng of niet streng genoeg ben geweest. Of maak eventueel een melding aan, dan kunnen we er naar kijken. Diegene die dat doen, weten dat ik daar wel op reageer en dat we dan tot een oplossing kunnen komen. Ik wil aan alle kanten open staan om het goed te doen en ik kan er heel slecht tegen als mensen een houding aannemen van het op te geven. Want dat geeft mij een heel hopeloos gevoel en dat vind ik niet prettig. 

Het laatste wat ik kwijt wil is dat ik nog niet zo heel lang crewlid ben. En dat de crew in de huidige samenstelling ook nog niet zo lang bestaat. Wij kunnen niets aan het verleden veranderen, alleen iets aan de toekomst. En om daar iets moois van te maken hebben we alle users nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei tucker:

En daar ben ik het helemaal met je eens. De spanning die er heerst voelen wij als crew maar al te goed. Het is de kunst om daar tussendoor te laveren, iets wat we ook proberen.

Vaak gaat het mij er niet eens om wát mensen zeggen, maar stoort mij meer de manier waarop. En het kan heel goed zijn dat mensen zich soms ook aan mij irriteren, maar als me dat op een normale manier gezegd wordt dan kan ik daaruit proberen te leren. Waar ik niks mee kan is feedback zonder voorbeelden, kritiek zonder specifiek aan te geven wat ik niet goed doe en hoe het anders zou kunnen.

Een heel goed voorbeeld daarvan is het de OP van dit topic. Ik kan daar niet zoveel mee, ik heb wel een vermoeden waar het over gaat, maar er wordt niet aangegeven hoe dit anders kan. Ik vind het heel jammer dat iemand zich niet welkom voelt, want dat is niet mijn bedoeling. Ik weet ook niet zo goed hoe het komt dat ik, of wij, dat gevoel hebben gegeven.

 

Ik zou het heel fijn vinden als mensen ons/mij willen helpen om ons werk goed te doen: stuur mij een berichtje als ik ergens te streng of niet streng genoeg ben geweest. Of maak eventueel een melding aan, dan kunnen we er naar kijken. Diegene die dat doen, weten dat ik daar wel op reageer en dat we dan tot een oplossing kunnen komen. Ik wil aan alle kanten open staan om het goed te doen en ik kan er heel slecht tegen als mensen een houding aannemen van het op te geven. Want dat geeft mij een heel hopeloos gevoel en dat vind ik niet prettig. 

Het laatste wat ik kwijt wil is dat ik nog niet zo heel lang crewlid ben. En dat de crew in de huidige samenstelling ook nog niet zo lang bestaat. Wij kunnen niets aan het verleden veranderen, alleen iets aan de toekomst. En om daar iets moois van te maken hebben we alle users nodig.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste week was er op het forum een zeer negatieve stroming. Hoe dat komt?? M.i niet door de crew.

Ik ben het dan ook maar ten dele met Flash Gordons kritiek eens. Het topic sluiten was misschien niet nodig, maar de manier waarop we met elkaar omgingen was niet aan de crew te wijten maar aan ons zelf. Dus de hand in eigen boezem steken is voor ons als forum leden wel eens goed.

Ik heb gemerkt dat ik ook niet meer wilde reageren om de negatieve lading en voor mij persoonlijk kwam die niet van Flash Gordon af. Ik ken zijn soms boute manier van reageren maar ook de diepte waarmee hij mij iets geeft. Laten we onze talenten gebruiken, en elkaar als het kan waarderen. Ik zie hier op zich mensen die absoluut  zinvolle bijdragen leveren. Maar ik zie ook negativiteit en ik had zo'n houding van doei..ga lekker je gang. Ik neem me voor om die personen waar ik niet mee door één deur kan niet te negeren maar hun te bevragen.

Crew ja jullie doen je best, en jullie maken fouten net als iedereen. Maar toch; het was hier goed en het wordt weer goed. ik heb alle vertrouwen in jullie!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Lobke:

Ik neem me voor om die personen waar ik niet mee door één deur kan niet te negeren maar hun te bevragen.

Een prima insteek. Alleen zie ik dat een beetje dubbel. Natuurlijk zijn er hier mensen met wie ik het niet eens ben. Daarmee zal ik ook altijd in gesprek proberen te blijven (zelfs als we, inhoudelijk gezien),  niet door 1 deur kunnen. Maar ik denk dat ik met de meeste van deze mensen wel gezellig een lekker biertje kan drinken. Er zijn echter momenten waarop ik afhaak. En dat is als ik denk dat ik in het ootje wordt genomen en dat het niet meer om het inhoudelijke draait. 
Verder weinig commentaar op de moderatie omdat ik denk dat het een zeer ondankbare (wel arbeidsintensieve) taak kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid