Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee, ik sprak over het 'eerherstel' van de rituele wetten binnen het Jodendom.

En dat wordt ingesteld als de tempel is herbouwd. En ik heb het niet gehad over degenen die Jezus niet erkennen of anderen?

Stel je vraag wat duidelijker want zo begrijp ik je niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, ik sprak over het 'eerherstel' van de rituele wetten binnen het Jodendom. En dat wordt ingesteld als de tempel is herbouwd. En ik heb het niet gehad over degenen die Jezus niet erkennen of anderen? Stel je vraag wat duidelijker want zo begrijp ik je niet.

Zie m'n antwoord aan Hendrik, dat herstel heeft niets met een letterlijke tempel te maken, dat is als het vermoeden wekken dat Christus niet in ons zou zijn. Op die manier kan je mensen op een dwaalspoor brengen en ze - zoals het verhaal gekend is - laten wachten op Godot. Pro memorie:

Er bestaat een wezenlijk verschil tussen mythisch lidmaatschap waar vaak een gebouw aan gekoppeld wordt en de werkelijke betekenis van die 'tempel'. De materiële tempel kan hooguit gezien worden als een 'trigger', een plaats waar we de Christus in ons kunnen herinneren en opwekken uit de 'dood'.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even helemaal mee gelezen, en wil graag kort reageren over de zogenaamde wonderen en tekenen die nog steeds een rol zouden spelen. Als dit nu echt het geval was in 2016, nodig ik degene graag graag uit om een dagje mee te gaan naar een kinderziekenhuis waar kindjes op sterven liggen en kanker hebben.En om die te genezen in de naam van. Ben erg benieuwd. En als de wonderen en tekenen nog voor recht voor onze snufferds gebeuren waarom worden er dan geen doden meer opgewekt? Ik zeg niet dat de Heer vandaag de dag NIET meer geneest. Maar zeker niet in zaaltjes waar gebedsgenezers aan het werk zijn. De Bijbel leert dat je het zelf mag vragen aan de Heer en je daar geen clubje mensen voor nodig hebt, laat staan een gebedsgenezer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb even helemaal mee gelezen, en wil graag kort reageren over de zogenaamde wonderen en tekenen die nog steeds een rol zouden spelen. Als dit nu echt het geval was in 2016, nodig ik degene graag graag uit om een dagje mee te gaan naar een kinderziekenhuis waar kindjes op sterven liggen en kanker hebben.En om die te genezen in de naam van. Ben erg benieuwd. En als de wonderen en tekenen nog voor recht voor onze snufferds gebeuren waarom worden er dan geen doden meer opgewekt? Ik zeg niet dat de Heer vandaag de dag NIET meer geneest. Maar zeker niet in zaaltjes waar gebedsgenezers aan het werk zijn. De Bijbel leert dat je het zelf mag vragen aan de Heer en je daar geen clubje mensen voor nodig hebt, laat staan een gebedsgenezer.

Er worden elke dag 'doden' opgewekt Ginger, dit hoef je niet letterlijk te nemen maar als een metaforische omschrijving dat verwijst naar het proces van bewustwording of het zogeheten 'wakker worden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb even helemaal mee gelezen, en wil graag kort reageren over de zogenaamde wonderen en tekenen die nog steeds een rol zouden spelen. Als dit nu echt het geval was in 2016, nodig ik degene graag graag uit om een dagje mee te gaan naar een kinderziekenhuis waar kindjes op sterven liggen en kanker hebben.En om die te genezen in de naam van. Ben erg benieuwd. En als de wonderen en tekenen nog voor recht voor onze snufferds gebeuren waarom worden er dan geen doden meer opgewekt? Ik zeg niet dat de Heer vandaag de dag NIET meer geneest. Maar zeker niet in zaaltjes waar gebedsgenezers aan het werk zijn. De Bijbel leert dat je het zelf mag vragen aan de Heer en je daar geen clubje mensen voor nodig hebt, laat staan een gebedsgenezer.

Hallo Ginger020, hartelijk welkom op dit forum. Daarom zegt Paulus ook dat we zouden wandelen in geloof en niet in aanschouwen.

2 Kor. 4 vers 18: "Dewijl wij niet aanmerken de dingen die ment ziet, maar de dingen die men niet ziet, want de dingen die mens ziet, zijn tijdelijk maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig"
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 Kor. 4 vers 18: "Dewijl wij niet aanmerken de dingen die ment ziet, maar de dingen die men niet ziet, want de dingen die mens ziet, zijn tijdelijk maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig"

Dat is weer een mooie Kwispel, het zegt nog maar eens dat we op niemand hoeven te wachten voor onze verlossing, wees vrij van al deze opgedrongen misleidingen. Anders gezegd, vergeet die tempel maar. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
en in 1 Kor 13 word er gesproken dat het spreken in tongen en tekenen zouden ophouden. 13:8

Er worden ook geen doden opgewekt. De Here Jezus was de Eersteling van een Nieuwe Schepping die letterlijk werd opgewekt uit de dood en uit de doden. Dat wil zeggen van tussen de overige doden uit.

Christus is waarlijk opgestaan en dat is geen metafoor. Gelukkig niet. Want juist Zijn letterlijke opstanding geeft aan dat ook wij hierin zullen volgen.

1 Kor. 15 legt dat duidelijk uit. Dat is niet metaforisch, maar een werkelijkheid.

Door de opstanding uit de dood stellen als een metafoor, doet afbreuk aan de kracht van de opstanding van Jezus Christus waaruit wij als gelovigen mogen leven.

Er wordt niemand uit de dood opgewekt. ER is nog nooit iemand uit de dood teruggekeerd naar dit leven behalve de voorbeelden in de Bijbel , maar dat was van korte duur want al die mensen stierven later alsnog, behalve Eén en dat is Christus.

Als iemand tot geloof komt dan is dat geen kwestie van 'je laten opwekken', maar dat is een keuze die je maakt op grond van geloof en door genade.

En als je die keuze maakt ontvang je op grond van je geloof nieuw en eeuwig onvergankelijk leven en WORD je van Godswege wedergeboren, maar je leeft nog steeds in dit natuurlijke lichaam wat uit Adam 'aards' is en zal sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb even helemaal mee gelezen, en wil graag kort reageren over de zogenaamde wonderen en tekenen die nog steeds een rol zouden spelen. Als dit nu echt het geval was in 2016, nodig ik degene graag graag uit om een dagje mee te gaan naar een kinderziekenhuis waar kindjes op sterven liggen en kanker hebben.En om die te genezen in de naam van. Ben erg benieuwd. En als de wonderen en tekenen nog voor recht voor onze snufferds gebeuren waarom worden er dan geen doden meer opgewekt? Ik zeg niet dat de Heer vandaag de dag NIET meer geneest. Maar zeker niet in zaaltjes waar gebedsgenezers aan het werk zijn. De Bijbel leert dat je het zelf mag vragen aan de Heer en je daar geen clubje mensen voor nodig hebt, laat staan een gebedsgenezer.

Er worden elke dag 'doden' opgewekt Ginger, dit hoef je niet letterlijk te nemen maar als een metaforische omschrijving dat verwijst naar het proces van bewustwording of het zogeheten 'wakker worden'.

Zo is dat. En bij die opwekkingen vinden soms ook de tekenen en wonderen gewoon weer plaats. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er worden ook geen doden opgewekt. De Here Jezus was de Eersteling van een Nieuwe Schepping die letterlijk werd opgewekt uit de dood en uit de doden. Dat wil zeggen van tussen de overige doden uit. Christus is waarlijk opgestaan en dat is geen metafoor. Gelukkig niet. Want juist Zijn letterlijke opstanding geeft aan dat ook wij hierin zullen volgen. 1 Kor. 15 legt dat duidelijk uit. Dat is niet metaforisch, maar een werkelijkheid. Door de opstanding uit de dood stellen als een metafoor, doet afbreuk aan de kracht van de opstanding van Jezus Christus waaruit wij als gelovigen mogen leven. Er wordt niemand uit de dood opgewekt. ER is nog nooit iemand uit de dood teruggekeerd naar dit leven behalve de voorbeelden in de Bijbel , maar dat was van korte duur want al die mensen stierven later alsnog, behalve Eén en dat is Christus. Als iemand tot geloof komt dan is dat geen kwestie van 'je laten opwekken', maar dat is een keuze die je maakt op grond van geloof en door genade. En als je die keuze maakt ontvang je op grond van je geloof nieuw en eeuwig onvergankelijk leven en WORD je van Godswege wedergeboren, maar je leeft nog steeds in dit natuurlijke lichaam wat uit Adam 'aards' is en zal sterven.

We hoeven dus op niemand te wachten om wakker te worden, het is een mooie poging om te laten denken dat het niet zo is. Christus is in ons, er zijn er geen twee. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
en in 1 Kor 13 word er gesproken dat het spreken in tongen en tekenen zouden ophouden. 13:8

Je bedoelt in kwade of dubbele tongen? Beetje als het onderstaande, waar de ene spreekt over oorlog, spreekt de andere over een ethische upgrade en syncretisme. Het is een wereld van verschil natuurlijk, dat gezond verstand mag zegevieren.

De aard van het herstel dat de messias tot stand zal brengen, was in de Oudheid onderwerp van discussie. Waar sommigen meenden dat de messias een oorlogsleider zal zijn (zoals de targoem-vertalers van Numeri), meenden anderen dat het herstel ethisch van aard zou zijn, zoals de auteur van de zeventiende psalm uit de Psalmen van Salomo.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Messias

Link naar bericht
Deel via andere websites
ER is nog nooit iemand uit de dood teruggekeerd naar dit leven behalve de voorbeelden in de Bijbel.

Interessante vraag stelt zich, kan iemand post scriptum nog in de Bijbel opgenomen worden? Anders gezegd, hoe kan je zo zeker zijn van je verklaring in het licht van de vele getuigenissen over dit fenomeen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voorbeelden in de Bijbel zijn voor zover ik weet.

Lazarus, het dochtertje van Jairus, de jongeling uit Nain. Misschien vergeet ik nog mensen die door Jezus tijdens Zijn bediening uit de dood werden opgewekt, maar alsnog weer stierven.

Er was er maar Eén die in hetzelfde lichaam waarin Hij stierf ook is opgestaan en hoewel dat Lichaam later op de opstandingsdag veranderd is in een ander lichaam heeft Zijn opstanding a.h.w. eeuwigheidswaarde. De Here Jezus zal nooit meer sterven, want Hij is verheerlijkt en daarom zien wij nu Jezus met eer en heerlijkheid gekroond en met 'wij' bedoel ik de gelovigen uit deze bedeling. ( ja daar heb je hem weer...de bedeling)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voorbeelden in de Bijbel zijn voor zover ik weet. Lazarus, het dochtertje van Jairus, de jongeling uit Nain. Misschien vergeet ik nog mensen die door Jezus tijdens Zijn bediening uit de dood werden opgewekt, maar alsnog weer stierven. Er was er maar Eén die in hetzelfde lichaam waarin Hij stierf ook is opgestaan en hoewel dat Lichaam later op de opstandingsdag veranderd is in een ander lichaam heeft Zijn opstanding a.h.w. eeuwigheidswaarde. De Here Jezus zal nooit meer sterven, want Hij is verheerlijkt en daarom zien wij nu Jezus met eer en heerlijkheid gekroond en met 'wij' bedoel ik de gelovigen uit deze bedeling. ( ja daar heb je hem weer...de bedeling)

Ja, Christus is dan ook niet de familienaam van Jezus. Je verwees er eerder ook al naar, de zichtbare Jezus als beeld is niet te verwarren met het onzichtbare of het innerlijke dat tot expressie wordt gebracht. De dingen die je niet ziet zijn eeuwig, wat zou er dan zijn dat we niet zien?

2 Kor. 4 vers 18: "Dewijl wij niet aanmerken de dingen die ment ziet, maar de dingen die men niet ziet, want de dingen die mens ziet, zijn tijdelijk maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig"
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, Christus is dan ook niet de familienaam van Jezus. Je verwees er eerder ook al naar, de zichtbare Jezus als beeld is niet te verwarren met het onzichtbare. De dingen die je niet ziet zijn eeuwig, wat zou er dan zijn dat we niet zien?

Christus betekent 'De Gezalfde' en Jezus wordt genoemd Jezus van Nazareth. In die tijd denk ik dat ze iemand aanduidde met de plaats waar hij woonde.

Ik verwijs naar de Here Jezus tijdens Zijn bediening op aarde, toen was Hij zichtbaar en tastbaar aanwezig en deed Hij grote wonderen en tekenen en genezingen, met als doel dat men in Hem ging geloven. Maar de Bijbel zegt dat zij nochtans in Hem niet geloofden.

Wij leven nu in een bedeling der verborgenheid, omdat de Koning ook verborgen is.

Wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen.

Dus legt de Bijbel de nadruk in deze bedeling op de onzienlijke dingen en dat zijn de dingen die niet tijdelijk zijn zoals de zichtbare dingen.

Wat voor dingen dat zijn, weet ik niet.

Ik denk dat het belangrijkste is dat wij straks de Here Jezus zullen zien van aangezicht tot aangezicht.

Stefanus kreeg een blik in de hemel en Paulus kreeg dingen te zien op de Sinai , een berg in Arabië wat hij niet eens onder woorden kon brengen.

Wij zullen het moeten doen met wat God ons zwart op wit heeft gegeven en ik weet dat de Heilige Geest in mij woont, dat is die 2 naturenleer waar jij het zo vaak over had, maar dat kan niemand aan mij zien, omdat Geest per definitie onzichtbaar is.

Je ziet geen aureooltje boven mijn hoofd. Je ziet ook geen engel op mijn schouder, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet zit.

Afgezien van het feit dat toen er dingen wel zichtbaar werden gemaakt zoals het wonder van het lopen op het water en Jona in de walvis en 5 broden en 2 visjes wat zich vermeerderde en de olie in het kruikje van de weduwe van Zarfath enz.... het heeft niet geleid tot een massale bekering van de Joden.

Had het dan geen zin? Jazeker wel. Al die wonderen en tekenen hadden een betekenis, het is symboliek en profetisch van karakter en ze hebben een geestelijke betekenis.

En als je dat gelooft dan wandel je in geloof en niet in aanschouwen.

Zo zie ik het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
[....Afgezien van het feit dat toen er dingen wel zichtbaar werden gemaakt zoals het wonder van het lopen op het water en Jona in de walvis en 5 broden en 2 visjes wat zich vermeerderde en de olie in het kruikje van de weduwe van Zarfath enz.... het heeft niet geleid tot een massale bekering van de Joden. .....

Waarom zouden de Joden massaal bekeerd moeten worden en naburige volken op dat moment niet? Had God een plan met hen en is dat mislukt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Christus betekent 'De Gezalfde' en Jezus wordt genoemd Jezus van Nazareth. In die tijd denk ik dat ze iemand aanduidde met de plaats waar hij woonde. Ik verwijs naar de Here Jezus tijdens Zijn bediening op aarde, toen was Hij zichtbaar en tastbaar aanwezig en deed Hij grote wonderen en tekenen en genezingen, met als doel dat men in Hem ging geloven. Maar de Bijbel zegt dat zij nochtans in Hem niet geloofden. Wij leven nu in een bedeling der verborgenheid, omdat de Koning ook verborgen is. Wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen. Dus legt de Bijbel de nadruk in deze bedeling op de onzienlijke dingen en dat zijn de dingen die niet tijdelijk zijn zoals de zichtbare dingen. Wat voor dingen dat zijn, weet ik niet.Ik denk dat het belangrijkste is dat wij straks de Here Jezus zullen zien van aangezicht tot aangezicht. Stefanus kreeg een blik in de hemel en Paulus kreeg dingen te zien op de Sinai , een berg in Arabië wat hij niet eens onder woorden kon brengen. Wij zullen het moeten doen met wat God ons zwart op wit heeft gegeven en ik weet dat de Heilige Geest in mij woont, dat is die 2 naturenleer waar jij het zo vaak over had, maar dat kan niemand aan mij zien, omdat Geest per definitie onzichtbaar is. Je ziet geen aureooltje boven mijn hoofd. Je ziet ook geen engel op mijn schouder, maar dat wil niet zeggen dat hij er niet zit. Afgezien van het feit dat toen er dingen wel zichtbaar werden gemaakt zoals het wonder van het lopen op het water en Jona in de walvis en 5 broden en 2 visjes wat zich vermeerderde en de olie in het kruikje van de weduwe van Zarfath enz.... het heeft niet geleid tot een massale bekering van de Joden. Had het dan geen zin? Jazeker wel. Al die wonderen en tekenen hadden een betekenis, het is symboliek en profetisch van karakter en ze hebben een geestelijke betekenis. En als je dat gelooft dan wandel je in geloof en niet in aanschouwen. Zo zie ik het.

Er zijn veel wonderen Kwispel, het leven is dat. Maar ook tragische wonderen bestaan, dat gaat vooral over het niet zien van de bedelingen, ook vandaag niet. Paulus heeft blijkbaar ook een piekervaring gehad, zo ken ik er veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus legt de Bijbel de nadruk in deze bedeling op de onzienlijke dingen en dat zijn de dingen die niet tijdelijk zijn zoals de zichtbare dingen. Wat voor dingen dat zijn, weet ik niet.

Het zijn geen 'dingen' op zich Kwispel, het is dat wat je niet kan vinden maar er altijd is. Het zijn dus ook geen verschillende dingen, gelukkig maar. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
ER is nog nooit iemand uit de dood teruggekeerd naar dit leven behalve de voorbeelden in de Bijbel.

Interessante vraag stelt zich, kan iemand post scriptum nog in de Bijbel opgenomen worden? Anders gezegd, hoe kan je zo zeker zijn van je verklaring in het licht van de vele getuigenissen over dit fenomeen?

Inderdaad. En bovendien is het fenomeen gewoon bekend in de medische literatuur. :D Deze wetenschappelijk en filosofische argumentatie die met de Bijbel overeenstemt wordt zelfs nu nog steeds onderdrukt, hetzij door atheïsten, hetzij door mensen die zeggen gelovig te zijn, hetzij door wetenschappers die het niet kunnen verkroppen dat hun wereldbeeld op zijn kop wordt gezet.

1Kor.2:6-7 Toch spreken wij wijsheid bij hen die daarvoor rijp zijn (...), wat wij spreken, als een geheimenis, is de verborgen wijsheid Gods.
2Kor.12:3 En ik weet van een mens (...), of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet (...)
Hos.6:3 Ja, wij willen de HERE kennen, ernaar jagen Hem te kennen.
Hand.17:27 opdat zij God zouden zoeken, of zij Hem al tastende vinden mochten, hoewel Hij niet ver is van een ieder van ons
Thomas, logos 70, vertaling Quispel:

Jezus zegt:

Als jullie baren wat in je zit,

zal dat, wat jullie in je hebben, je redden.

Als jullie dat niet in je hebben,

zal dat, wat jullie niet in je hebben, je doden.

Thomas, logos 3, vertaling Quispel:

Jezus zegt:

Als jullie leidslieden tot jullie zeggen:

Ziet, het Koninkrijk is in de hemel

dan zullen de vogelen des hemels jullie voor zijn.

Als zij tot jullie zeggen: Het is onder de aarde

dan zullen de vissen van de zee jullie voor zijn.

En Hij zegt:

Het Koninkrijk van God

is binnen in jullie en het is buiten jullie.

Iedereen, die zichzelf kent, zal het vinden.

En wanneer jullie jezelf zult kennen,

zullen jullie beseffen, dat jullie zonen zijn van de Levende Vader.

Maar als jullie jezelf niet zult kennen,

dan verkeren jullie in armoede

en zíjn jullie de armoede.

Wie kennis haat, kan God niet kennen.

Spr.2:3-6 Ja, indien gij tot het inzicht roept en tot de verstandigheid uw stem verheft; indien gij haar zoekt als zilver en naar haar speurt als naar verborgen schatten, dan zult gij de vreze des HEREN verstaan en de kennis Gods vinden. Want de HERE geeft wijsheid, uit zijn mond komen kennis en verstandigheid.

Spr.1:22 Hoelang zult gij, onverstandigen, het onverstand liefhebben, zullen spotters aan spotternij een welgevallen hebben, en dwazen de kennis haten?

Mensen die een BDE meemaken (een bijna-dood-ervaring) zijn echt geobjectiveerd dood geweest. Met een vlak EEG en een vlak ECG, dus ook een hartstilstand. BDE-ers hebben iets opgevangen van het leven na de dood. Ze hebben gezien hoe het daar is. De één vond het heerlijk en de ander kwam in een hel. Alle overledenen leven daar voort. Ze hebben hen zelf ontmoet. De ervaringen van BDE-ers zijn objectieve aanwijzingen hoe het is om te sterven.

Eerder heb ik het volgende wel eens (ik weet niet meer of het hier op Credible was, of op GKV) zijdelings een opmerking gemaakt over mensen die gestorven zijn en werkelijk voor enkele dagen in een mortuarium hebben gelegen en toch weer tot leven kwamen. Ik heb toen die casi niet nader genoemd, omdat ik vond dat het misschien te schokkend zou kunnen zijn voor sommige mensen. Nu ga ik ze toch noemen.

Ik noem twee casi die in de wetenschappelijke literatuur bekend zijn. De eerste is de casus van een man waarvan de romp letterlijk in twee stukken verbrijzelde toen hij tussen twee auto's klem kwam te zitten die tegen elkaar botsten op een parkeerplaats. Alleen zijn ruggengraat bleef intact. In een academisch ziekenhuis werd hij dood verklaard. Studenten medicijnen zagen het lijk en vroegen toestemming voor experimenten. Die toestemming kregen ze, waarna ze van alles aan apparatuur op hem begonnen aan te sluiten en te bewegen. Na een uur van dolle pret zag een van de studenten dat de hartmonitor opeens pieptonen begon te registreren. Er werd een arts bij geroepen. Niet omdat ze dachten dat het lijk terug tot leven kwam, maar omdat ze dachten dat er iets mis was met de apparatuur.

Twee jaar en 24 operaties later is de overleving van deze man een nationaal bekende medische geschiedenis. Deze man, Rick Bradshaws, had een diepe BDE. Tijdens die ervaring zag hij niet alleen wat de studenten met zijn lichaam deden, maar bezocht hij ook andere vormen van bestaan. Rick Bradshaw was meer dan een uur morsdood.

De tweede casus is die van George Rodonaia. Deze persoon was een dissident uit Tiblisi (Georgië) en werd in 1976 tweemaal overreden door een auto die werd bestuurd door leden van de KGB. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht, dood veklaard en ingevroren. Na drie dagen werd Rodonaia uit de vriezer gehaald. Een team van artsen begon toen de onderkant van zijn romp in tweeën te snijden. Terwijl het mes door het vlees sneed, lukte het George zijn ogen open te doen. Eén arts, die dacht dat het om een reflex ging, sloot ze meteen weer. Opnieuw opende George zijn ogen, weer deed de arts ze dicht. George opende zijn ogen nóg een keer, maar dit keer sprong de arts achteruit en begon te schreeuwen. Later maakte George melding van een buitengewoon diepe BDE. Ook deze man was morsdood.

Voor bronnen, zie o.a. Atwater 1995; p. 32-33 Beyond the Light: The Mysteries and Revelations of Near-death Experiences

Overigens is ook de research van mevrouw Atwater geverifieerd en gepubliceerd in The Lancet.

In deze video vertelt mevrouw Atwater in ongeveer de 18e minuut ook van het geval van George Rodonaia:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeer interessant Anja, er is meer tussen hemel en aarde, zoveel is wel duidelijk. En ja, het is geen materie die je even tot je neemt, het impliceert heel wat. En wie angst heeft voor de dood zal het daar wellicht heel moeilijk mee hebben, ook dat is geweten. En dat staat los van de domheid die je ervaart wanneer blijkt dat heel het wereldbeeld heel anders in elkaar steekt dan wat we altijd hebben aangenomen. Maar goed, vandaag blijkt het al verschrikkelijk moeilijk om debet van credit te onderscheiden, wat moet het dan worden met bestaan en niet-bestaan tegelijkertijd? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus legt de Bijbel de nadruk in deze bedeling op de onzienlijke dingen en dat zijn de dingen die niet tijdelijk zijn zoals de zichtbare dingen. Wat voor dingen dat zijn, weet ik niet.

Het zijn geen 'dingen' op zich Kwispel, het is dat wat je niet kan vinden maar er altijd is. Het zijn dus ook geen verschillende dingen, gelukkig maar. :D

Dat mag jij vinden, maar dat wil niet zeggen dat het zo is.

De Bijbel maakt onderscheid tussen de zienlijke dingen de onzienlijke dingen en daar houd ik mij maar aan vast omdat ik dat geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid