Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik heb je link gelezen en het schema komt eraan. Bespaar me die narigheid want ik heb nog nooit in een link zulke absurditeiten gelezen en gelukkig zegt men dat zelf ook, laten we blijven bij de realiteit van de ontwikkelingen in de wereld die we kunnen conformeren aan de leer van de bedelingen, àls die realiteit bestaat.

Aan absurditeiten geen gebrek, de bedelingen liggen op de tafel. Je hebt er niets aan, stel je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 310
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja dat is de 'TTC versie', maar die behoort nog steeds tot de 5e bedeling, want de Gemeente is nog hier op aarde. Ik ben er nog steeds en pas als ik weg ben, begint de kleine bedeling van 7 en 33 jaar. Maar als je zegt 6e bedeling is dat ook prima. Ik heb nergens gezien dat veel mensen dat hebben uitgewerkt in moderne taal. Het is een uiteenzetting die niet 'veel mensen' betreft, maar het is een handleiding voor gelovigen.

Als jij jouw leer wilt uiteenzetten, open dan een eigen topic. Want ik ga gewoon verder vanuit de Bijbel.

We ontvangen de berichten van boven, zou je die dan willen negeren? Je verkiest blijkbaar om het debat te willen voeren op het causale domein, niet het aardse. Voel je de pijn van de wereld dan niet meer?

Wat is het verschil tussen het causale domein en het aardse domein? Verklaar je nader.

Welke pijn moet ik voelen?

We leven in de bedeling van de genade en dat is de 5e bedeling en hoeveel pijn de wereld ook heeft Paulus schrijft aan Titus dat de genade is verschenen aan alle mensen.

Accepteer je die genade dan word je UIT deze wereld getrokken en als je dat niet wilt dan blijf je maar in die absurditeit van jouw bedelingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is het verschil tussen het causale domein en het aardse domein? Verklaar je nader. Welke pijn moet ik voelen? We leven in de bedeling van de genade en dat is de 5e bedeling en hoeveel pijn de wereld ook heeft Paulus schrijft aan Titus dat de genade is verschenen aan alle mensen. Accepteer je die genade dan word je UIT deze wereld getrokken en als je dat niet wilt dan blijf je maar in die absurditeit van jouw bedelingen.

Blijkbaar hang je ergens in een schemerzone, met causaal wordt het transpersoonlijke domein bedoeld. Kan verwarrend zijn wanneer die contexten continu door elkaar gehaald worden, we zijn alvast benieuwd wat het nog worden zal in de nabije toekomst. Hier op aarde dan, niet waar jij vertoeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
TTC ben jij een gelovige, die gelooft dat Gods Woord de Waarheid is? Ben jij een kind van God? Ben je wedergeboren?

Alles is Gods Woord, tenzij jij het woord hebt uitgevonden natuurlijk. Klopt het dan ook dat schijn bedriegt? :D

Nee niet alles is Gods Woord. Ik vraag je heel serieus nog een keer zoals jij mij vroeg of Jezus een profeet was. ( Ja dat geloof ik )

Ben jij een gelovige in Gods Woord dus de Bijbel en ben je een wedergeboren kind van God.

Wil je daar antwoord op geven beste man?

Link naar bericht
Deel via andere websites
TTC ben jij een gelovige, die gelooft dat Gods Woord de Waarheid is? Ben jij een kind van God? Ben je wedergeboren?

Alles is Gods Woord, tenzij jij het woord hebt uitgevonden natuurlijk. Klopt het dan ook dat schijn bedriegt? :D

Nee niet alles is Gods Woord. Ik vraag je heel serieus nog een keer zoals jij mij vroeg of Jezus een profeet was. ( Ja dat geloof ik )

Ben jij een gelovige in Gods Woord dus de Bijbel en ben je een wedergeboren kind van God.

Wil je daar antwoord op geven beste man?

Enige tijd geleden heb ik jou uitgenodigd voor dit forum, we kenden elkaar van het Seniorennet en ik wilde meer van jouw visie weten, maar ontdek weinig raakvlakken, ik hoop dat ik het mis heb en dat jij net als ik mag weten dat je leven verborgen is in Christus bij God. Is dat zo of niet?

Elke gelovige of Christen getuigt graag van de hoop die in hem is. Dus draai er niet omheen, want ik moet een keuze maken in de discussie over het geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee niet alles is Gods Woord. Ik vraag je heel serieus nog een keer zoals jij mij vroeg of Jezus een profeet was. ( Ja dat geloof ik ) Ben jij een gelovige in Gods Woord dus de Bijbel en ben je een wedergeboren kind van God. Wil je daar antwoord op geven beste man?

Dat was niet de vraag Kwispel, de vraag was of je Jezus als profeet erkent. Maar dat doet hier niet terzake, het gaat hier over tal van bedelingen die kant en klaar op de tafel liggen. Anders moet je maar een ander topic hierover openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Enige tijd geleden heb ik jou uitgenodigd voor dit forum, we kenden elkaar van het Seniorennet en ik wilde meer van jouw visie weten, maar ontdek weinig raakvlakken, ik hoop dat ik het mis heb en dat jij net als ik mag weten dat je leven verborgen is in Christus bij God. Is dat zo of niet? Elke gelovige of Christen getuigt graag van de hoop die in hem is. Dus draai er niet omheen, want ik moet een keuze maken in de discussie over het geloof.

Er is veel hoop Kwispel, het is om kippevel van te krijgen wanneer je dat zou begrijpen, derhalve niet steeds ontkennen en verwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee niet alles is Gods Woord. Ik vraag je heel serieus nog een keer zoals jij mij vroeg of Jezus een profeet was. ( Ja dat geloof ik ) Ben jij een gelovige in Gods Woord dus de Bijbel en ben je een wedergeboren kind van God. Wil je daar antwoord op geven beste man?

Dat was niet de vraag Kwispel, de vraag was of je Jezus als profeet erkent. Maar dat doet hier niet terzake, het gaat hier over tal van bedelingen die kant en klaar op de tafel liggen. Anders moet je maar een ander topic hierover openen.

Ja dat doet wel terzake. Want ik erken Jezus ook als Profeet.

Het gaat erom dat als jij mij een vraag stelt en ik dat keurig beantwoord dat jij mijn vraag ook netjes zou beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Enige tijd geleden heb ik jou uitgenodigd voor dit forum, we kenden elkaar van het Seniorennet en ik wilde meer van jouw visie weten, maar ontdek weinig raakvlakken, ik hoop dat ik het mis heb en dat jij net als ik mag weten dat je leven verborgen is in Christus bij God. Is dat zo of niet? Elke gelovige of Christen getuigt graag van de hoop die in hem is. Dus draai er niet omheen, want ik moet een keuze maken in de discussie over het geloof.

Er is veel hoop Kwispel, het is om kippevel van te krijgen wanneer je dat zou begrijpen, derhalve niet steeds ontkennen en verwerpen.

Dit antwoord slaat helemaal nergens op TTC.

Ben jij een Christen? Zo ja dan zou het geen moeite kosten om een antwoord te geven.

Ben jij geen Christen dan geldt eigenlijk hetzelfde.

Ik wacht op een antwoord op mijn vraag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee niet alles is Gods Woord. Ik vraag je heel serieus nog een keer zoals jij mij vroeg of Jezus een profeet was. ( Ja dat geloof ik ) Ben jij een gelovige in Gods Woord dus de Bijbel en ben je een wedergeboren kind van God. Wil je daar antwoord op geven beste man?

Dat was niet de vraag Kwispel, de vraag was of je Jezus als profeet erkent. Maar dat doet hier niet terzake, het gaat hier over tal van bedelingen die kant en klaar op de tafel liggen. Anders moet je maar een ander topic hierover openen.

Ik wil graag discussiëren over de bedelingen, die we terugvinden in de Bijbel. Wil je meepraten, graag. Wil jij het hebben over de absurditeiten van de wereld inclusief de evolutie begin dan een eigen topic.

Duidelijk? Er ligt helemaal niets op tafel.

Mijn vraag is nog steeds: "Ben jij een gelovige,( Christen)?

" Ben jij een wederomgeboren kind van God? "

Is het zo moeilijk om hier een antwoord op te geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat doet wel terzake. Want ik erken Jezus ook als Profeet. Het gaat erom dat als jij mij een vraag stelt en ik dat keurig beantwoord dat jij mijn vraag ook netjes zou beantwoorden.

Eerste keer dat je die vraag beantwoord, veel dank. De rest is evident, dit ligt besloten in de egotransverwarring waar Jezus het over had, net zoals vele anderen daarover getuigenissen hebben afgelegd. En als je deze eenvoud niet begrijpt dan wordt het zeer twijfelachtig, niet waar? Maar nu verder met de bedelingen aan deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duidelijk? Er ligt helemaal niets op tafel.

Correctie, het staat vrij te lezen op internet. En dit is slechts één voorbeeld, het interesseert je blijkbaar niet, jouw vrije keuze natuurlijk.

My aim in this paper to assess the possible and appropriate role for monetary finance of fiscal deficits. And I will argue that all the really important issues are political, since the technical issues surrounding monetary finance are already well understood (or should be) and that the technical feasibility and desirability in some circumstances of monetary finance is not in doubt.

https://www.imf.org/external/np/res/sem ... /adair.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat doet wel terzake. Want ik erken Jezus ook als Profeet. Het gaat erom dat als jij mij een vraag stelt en ik dat keurig beantwoord dat jij mijn vraag ook netjes zou beantwoorden.

Eerste keer dat je die vraag beantwoord, veel dank. De rest is evident, dit ligt besloten in de egotransverwarring waar Jezus het over had, net zoals vele anderen daarover getuigenissen hebben afgelegd. En als je deze eenvoud niet begrijpt dan wordt het zeer twijfelachtig, niet waar? Maar nu verder met de bedelingen aan deze wereld.

Nee dat is niet waar. Ik heb de vraag direct beantwoord.

Dat het antwoord jou niet zint doet niets af aan het waarheidsgehalte van het antwoord.

Maar ik wil het wel herhalen.

Jezus als profeet is een onderdeel van Zijn profetische leven hier op aarde.

Voor mij persoonlijk is Hij bovenal de Zoon van God en is Hij God.

Hij is mijn Verlosser, Hij is mijn Redder en Hij is de koning van mijn hart.

Ik kan nog veel termen opnoemen die onderdeel zijn van Wie HIj is?

De Bijbel is tamelijk spaarzaam over het feit dat Hij een profeet was.

Blijkbaar niet zo belangrijk en waarom zou ik het dan als heel belangrijk stellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee dat is niet waar. Ik heb de vraag direct beantwoord. Dat het antwoord jou niet zint doet niets af aan het waarheidsgehalte van het antwoord. Maar ik wil het wel herhalen. Jezus als profeet is een onderdeel van Zijn profetische leven hier op aarde. Voor mij persoonlijk is Hij bovenal de Zoon van God en is Hij God. Hij is mijn Verlosser, Hij is mijn Redder en Hij is de koning van mijn hart. Ik kan nog veel termen opnoemen die onderdeel zijn van Wie HIj is? De Bijbel is tamelijk spaarzaam over het feit dat Hij een profeet was. Blijkbaar niet zo belangrijk en waarom zou ik het dan als heel belangrijk stellen?

Het is goed zoals het is, gelukkig zijn de bedelingen gratis. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vroeg of jij een wederomgeboren kind van God bent en of je weet het eigendom te zijn van Jezus Christus? Dat is belangrijk voor het bespreken van de bedelingenleer.

We zijn in ieder geval niet de eigendom van Satan, je denkt precies dat we slaven zijn van Christus. Pro memorie, Christus is niet de familienaam van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vroeg of jij een wederomgeboren kind van God bent en of je weet het eigendom te zijn van Jezus Christus?

Dat is belangrijk voor het bespreken van de bedelingenleer.

De ervaring leert dat zij die zo hard roepen een "wederomgeboren kind van God" te zijn, vaak helemaal niet zo erg "wederomgeboren" blijken te zijn. Het zou wel eens heel goed mogelijk kunnen zijn dat juist zij die dat niet van zichzelf zeggen, daar eerder toe behoren dan zij die dat wel roepen. Als ik jou was zou ik die woorden allemaal maar gewoon helemaal niet meer in de mond nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De ervaring leert dat zij die zo hard roepen een "wederomgeboren kind van God" te zijn, vaak helemaal niet zo erg "wederomgeboren" blijken te zijn. Het zou wel eens heel goed mogelijk kunnen zijn dat juist zij die dat niet van zichzelf zeggen, daar eerder toe behoren dan zij die dat wel roepen. Als ik jou was zou ik die woorden allemaal maar gewoon helemaal niet meer in de mond nemen.

Back on track, de "traditionele" bedelingenleer waarin puntje (7) onze bijzondere interesse geniet.

De "traditionele" bedelingenleer onderkent over het algemeen zes of zeven bedelingen:

(1) Bedeling van de schuld - van schepping tot zondeval;

(2) Bedeling van het geweten - van zondeval tot zondvloed;

(3) Bedeling van het menselijk bestuur - van zondvloed tot spraakverwarring in Babel (Noachitische wet);

(4) Bedeling van de Belofte - van de roeping van Abraham (direct na spraakverwarring) tot de Wet;

(5) Bedeling van de Wet - van de instelling van de Wet, op de Sinaï, tot de dood van Christus;

(6) Bedeling van de Genade - van de opstanding tot de wederkomst van Christus;

(7) Bedeling van het Messiaanse Vrederijk of Duizendjarige rijk - van Wederkomst tot het laatste oordeel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dispensationalisme

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vroeg of jij een wederomgeboren kind van God bent en of je weet het eigendom te zijn van Jezus Christus?

Dat is belangrijk voor het bespreken van de bedelingenleer.

De ervaring leert dat zij die zo hard roepen een "wederomgeboren kind van God" te zijn, vaak helemaal niet zo erg "wederomgeboren" blijken te zijn. Het zou wel eens heel goed mogelijk kunnen zijn dat juist zij die dat niet van zichzelf zeggen, daar eerder toe behoren dan zij die dat wel roepen. Als ik jou was zou ik die woorden allemaal maar gewoon helemaal niet meer in de mond nemen.

Ieder zo zijn ervaring. Misschien ligt dat ook aan de mensen waar je mee omgaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee niet alles is Gods Woord.

Natuurlijk wordt elk huis door iemand gebouwd, maar hij die alle dingen heeft gebouwd, is God. — Hebreeën 3:4 NWV.

Mooi tekst, lees even verder over welk gebouw het gaat.

"Maar Christus als de Zoon over Zijn eigen huis, Wiens huis wij zijn, indien wij maar de vrijmoedigheid en de roep der hoop tot het einde vast behouden".

Wij zijn de levende stenen waarmee God dat huis bouwt.

Ben jij zo een levende steen?

Of moeten we zoals Anja zegt deze woorden maar niet in ons mond nemen omdat er mensen zijn die veinzen en God verloochenen en doen alsof...Zijn zulke mensen niet bezig de Waarheid in ongerechtigheid ten onder te houden?

Is dat de boodschap van het Evangelie, dat we als gelovigen moeten zwijgen?

Zegt de Heere Jezus Zelf niet: "Zo zal ik Uw Naam mijn broederen vertellen en in het midden der Gemeente zal ik U lofprijzen".

Zijn we al zover dat we elkaar het zwijgen opleggen als het gaat om de Naam en de eer van God?

"Ziet toe broeders dat niet te enige tijd in iemand van u zij een boos, ongelovig hart om af te wijken van de levende God".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vroeg of jij een wederomgeboren kind van God bent en of je weet het eigendom te zijn van Jezus Christus? Dat is belangrijk voor het bespreken van de bedelingenleer.

We zijn in ieder geval niet de eigendom van Satan, je denkt precies dat we slaven zijn van Christus. Pro memorie, Christus is niet de familienaam van Jezus.

Als iemand niet voor mij is dan is hij tegen Mij zegt Christus.

Christus is de verrezen Heer en Christus is de Gezalfde. Ik geloof inderdaad de ik een gevangene ben van en in Christus Jezus.

Maar al met al geef je een ontwijkend antwoord. Schaam je je ervoor om te zeggen dat je een Christen bent of om te zeggen dat je dat niet weet, of om te zeggen dat je het niet bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De opdracht dat wij Zijn getuigen zouden zijn en dus getuigen van de hoop die in ons is, is als eerste dat we niet zouden zwijgen en Zijn Naam zouden grootmaken. Mensen die veinzen en doen alsof ze Christen zijn en dat niet zijn daarover zal God oordelen en niet wij. Waarom zou ik niet gewoon op een Christelijke forum mogen vermelden dat ik een Christen ben? Waarom zou een ander niet gewoon mogen vermelden dat hij/zij geen Christen is? Gaan we elkaar voor de gek houden? Als ik jou was zou ik daar maar gewoon eerlijk over zijn en laat mij de woorden in de mond nemen die ik zinvol acht want : "mijn ziel maakt groot de Heere!" En alle laster leg ik echt naast me neer. Ik heb Goddank geen ervaring zoals jij. Ik vertrouw erop dat Christenen op de vraag of ze een kind van God zijn dat ze daar een eerlijk antwoord op geven. Blijkbaar kom ik te dichtbij Anja. Ben jij een Christen?

Het is als vissen in oneindigheid maar de oneindigheid niet zien, is de vis dan werkelijk diegene die naar zichzelf zoekt?

In elk mens schuilt een goddelijke vonk, leerden de gnostici. Maar de meeste mensen zijn daar onwetend van. Als spirituele traditie biedt de gnostiek een weg om de mens in staat te stellen zich weer met die innerlijke vonk te verbinden. Wie die verbinding heeft hersteld, beschikt tengevolge daarvan over gnosis. Om de gnosis in zichzelf te kunnen vinden moet een mens zich innerlijk vrijmaken, zich bevrijden van alle morele slavernij. Alleen wie zich vrij heeft gemaakt van alle uiterlijke morele dwang kan de gnosis in zichzelf ontdekken, kan de goddelijke bron van zichzelf, in zichzelf vinden, kan de goddelijke liefde in zichzelf realiseren. De grote nadruk van de gnostiek op de bevrijding uit morele slavernij was aanleiding voor de kerkvaders om de gnostiek amoreel of immoreel te noemen.

http://www.thomasevangelie.info/start/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid