Spring naar bijdragen

Afvallig na de waarheid al te kennen, ik ben bang


Aanbevolen berichten

Hi,

Ik lees in de bijbel dat mensen die bekeren en vervolgens weer afvallig worden erger afzijn dan de ongelovigen die nooit de waarheid hebben gekend.

Nou ben ik zelf al mijn hele leven gelovig. Maar ik geef mij regelmatig over aan aardse zaken en ik zondig willens en wetens in mijn ogen. Verder heb ik nogal weinig geduld en heb ik last van woedeaanvallen waarin ik oncontroleerbaar vloek en scheld, soms wel twee uur onafgebroken.

Achteraf voel ik me dan lichamelijk en geestelijk gesloopt en ben ik vervuld van walging.

Ik bid en lees de bijbel dagelijks maar ik voel me in en in slecht. Gedachtes in mijn hoofd overtuigen mij dat ik voorbestemt ben voor de ondergang.

Is er hoop voor mensen als mij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gedachtes in mijn hoofd overtuigen mij dat ik voorbestemt ben voor de ondergang.

Is er hoop voor mensen als mij?

Het oordeel is niet aan onszelf. Het kan dus zijn dat wij onszelf veroordelen, maar dat God er anders over denkt. Dat staat ook zo in de Bijbel, namelijk in 1 Joh.3:20. Ons hart kan ons veroordelen, maar God is groter dan die negatieve gedachten.

Hij veroordeelt natuurlijk wel de praktijken die tegen zijn wil ingaan. Maar dat maakt hem niet blind voor het goede in ons. Dat leert het voorbeeld van koning Josafat ons. Zie 2 Kron.19:1-3.

Wanneer we ons best gaan doen om het slechte na te laten, zal Hij ons daarbij willen helpen. Maar alle veranderingen beginnen in onze geest. Als we blijven herhalen dat we niets waard zijn en dat het geen zin heeft, zullen we niet vooruit komen. Rom.12:2. Dit kan best al een moeilijk proces zijn. En terecht opgemerkt, zullen sommigen ook professionele hulp nodig hebben.

Maar Gods geest is de grootste kracht die er bestaat. Als we oprecht zijn in onze inspanningen om het goede te doen, zal Hij ons te hulp komen.

Sterkte in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik bid en lees de bijbel dagelijks maar ik voel me in en in slecht. Gedachtes in mijn hoofd overtuigen mij dat ik voorbestemt ben voor de ondergang.

Is er hoop voor mensen als mij?

Er is hoop voor alle mensen, niemand is voorbestemt voor de ondergang!

Wij hebben een liefdevolle Vader die zich blijft inspannen om alle mensen voor Hem te te winnen. Zeker als mensen worstelen met zichzelf en hun geloof zal Zijn hulp niet ver weg zijn. Wij worden lastig gevallen door geesten om ons heen die proberen ons tot zonde te verleiden. Deze geesten werken in op onze gedachtewereld. Ze beschuldigen ons ook en maken ons wijs dat we niet voldoen aan de eisen die God aan ons stelt. Deze geesten willen ons doen geloven dat we bestemt zijn voor de ondergang omdat we falen in het naleven van Gods wil.

Je kunt deze gedachten voor het kruis brengen en Jezus vragen om genade en bescherming. Je kunt de afzender(s) van deze gedachten ook tegenspreken en zeggen dat je je hart aan Jezus in bewaring hebt gegeven en ze daarom geen recht van spreken hebben. Spreek ze in gedachten toe en verklaar dat Jezus jouw verlosser, Heer en God is. Blijf dit doen en ze zullen snel het hazenpad kiezen. Spreek ook de engelen die om je heen geplaatst zijn in gedachten toe en vraag in Jezus naam of ze je willen beschermen. Probeer vervolgens om de dingen die je doet en zondig vindt niet meer te doen. Begin gewoon ergens en je zal zien dat je wilskracht toeneemt om verleidingen te weerstaan.

Succes en laat je niet bang maken.

Groet, Mohawk

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik bid en lees de bijbel dagelijks maar ik voel me in en in slecht. Gedachtes in mijn hoofd overtuigen mij dat ik voorbestemt ben voor de ondergang.

Is er hoop voor mensen als mij?

Er is hoop voor alle mensen, niemand is voorbestemt voor de ondergang!

Wij hebben een liefdevolle Vader die zich blijft inspannen om alle mensen voor Hem te te winnen. Zeker als mensen worstelen met zichzelf en hun geloof zal Zijn hulp niet ver weg zijn. Wij worden lastig gevallen door geesten om ons heen die proberen ons tot zonde te verleiden. Deze geesten werken in op onze gedachtewereld. Ze beschuldigen ons ook en maken ons wijs dat we niet voldoen aan de eisen die God aan ons stelt. Deze geesten willen ons doen geloven dat we bestemt zijn voor de ondergang omdat we falen in het naleven van Gods wil.

Je kunt deze gedachten voor het kruis brengen en Jezus vragen om genade en bescherming. Je kunt de afzender(s) van deze gedachten ook tegenspreken en zeggen dat je je hart aan Jezus in bewaring hebt gegeven en ze daarom geen recht van spreken hebben. Spreek ze in gedachten toe en verklaar dat Jezus jouw verlosser, Heer en God is. Blijf dit doen en ze zullen snel het hazenpad kiezen. Spreek ook de engelen die om je heen geplaatst zijn in gedachten toe en vraag in Jezus naam of ze je willen beschermen. Probeer vervolgens om de dingen die je doet en zondig vindt niet meer te doen. Begin gewoon ergens en je zal zien dat je wilskracht toeneemt om verleidingen te weerstaan.

Succes en laat je niet bang maken.

Groet, Mohawk

Je kunt dit alles doen EN je huisarts bezoeken. Wat dat betreft sluit ik me bij eerdere sprekers aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid