Spring naar bijdragen

Referendum 6 april Oekraine


Bent u voor of tegen?  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. Bent u voor of tegen?

    • Voor
      4
    • Tegen
      7
    • Ga niet stemmen
      6


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... -van-de-eu

Waar de gezanten van de VS-regering op uit zijn, is natuurlijk de overname van Oekraïne voor biotechnische doeleinden (dit is slechts één van hun doeleinden, een ander behelst het in stand houden van een falend duister banksysteem, dat ook door Rusland werd afgewezen in het kader van zijn nieuwe samenwerking met de BRICS landen en zijn eigen betaalsysteem naast SWIFT). De gelijkenis met het streefdoel van de biotechindustrie om Hawaïaanse eilanden en gronden in Afrika in te palmen, is opvallend.

De oorlog in Oekraïne bevat vele elementen en invalshoeken die niet zichtbaar zijn voor de publieke opinie. Je kan er zeker van zijn dat de biotechnische industrie daar voor een belangrijk deel mee tussen zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een grote meerderheid in Oekraïne is voor banden met Europa, wil van de corruptie af.

Wie ben ik om ze dat te ontzeggen. Het zal nog best een tijdje duren voordat de corruptie daar gelijk is aan die in Nederland maar we moeten ze de kans geven vind ik.

Voor dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een grote meerderheid in Oekraïne is voor banden met Europa, wil van de corruptie af.

Wie ben ik om ze dat te ontzeggen. Het zal nog best een tijdje duren voordat de corruptie daar gelijk is aan die in Nederland maar we moeten ze de kans geven vind ik.

Voor dus.

Als je van de corruptie af wil zoals de president beweert.... O wacht die is onschendbaar maar heeft gelogen en bedrogen. Dat is met de Panama Papers uitgekomen. Daarnaast is de EU aantoonbaar niet in staat om corruptie te bestrijden, zie de laatste landen die zijn toegetreden tot de EU.

Met dit verdrag gaat daar dus helemaal niets aan veranderen. De kans is volgens mij juist dat er nog meer corruptie komt aangezien er nog meer miljarden heen zullen gaan. Het gewone volk gaat hier iig niet van profiteren. Daarnaast zal er een gigantische brain drain plaatsvinden indien dit verdrag door gaat. Dan houd je Oekraïne over als een soort van moderne slavenkolonie van laagopgeleiden die niet weg konden komen en naar believen misbruikt kunnen worden door Europeese grote industriële partijen.

Lees je in en dan kan je eigenlijk enkel nog nee stemmen.

Extra voor de dierenliefhebbers; https://www.partijvoordedieren.nl/assoc ... e-stemmen#

En een absoluut neutrale stemwijzer; http://www.verdragwijzer.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is een volk dat de straat op ging voor democratie. Dat wil vechten tegen democratie. Dat gevangen zit in een machtsspel van Poetin.

Die verdienen hulp. Zelfs als dat ons wat geld kost.

Er is een volk dat een democratisch gekozen regering had die, tot grote ergernis van de westerse elitaire machthebbers nogal goede banden met Rusland onderhield. Dat mocht dus niet en die regering is nu vervangen door een semi-fascistische, door het westen gesteunde schijnregering. Ondertussen is het westen bezig met een enorme militaire opbouw aan de grens met Rusland en wij maar niet begrijpen waarom Rusland dat als een bedreiging beschouwt. Intussen zijn er zo'n anderhalf miljoen Oekraïners het land uit gevlucht, het merendeel naar Rusland. De overgebleven bevolking lijdt honger maar dat heeft voor het westen en de door haar gesteunde machtskliek in Oekraïne blijkbaar een veel lagere prioriteit dan oorlog voeren. Het is verschrikkelijk erg voor de gewone Oekraïners die gewoon een normaal leven willen en ik ben blij dat er onafhankelijke hulporganisaties zijn die het leed daar proberen te verzachten. Van de Europese gemeenschap hoeven ze echt niets te verwachten, behalve dan nog meer ellende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Hartelijk dank.

Het ziet er dan eindelijk uit dat de minpres schaakmat staat en geforceerd is een keuze te maken. Wel of niet ratificeren. Oftewel het referendum wel of niet respecteren.

Ik ben ook benieuwd of hij nog aan kan blijven als hij geforceerd wordt om het referendum te accepteren en het verdrag af moet wijzen.

Dit gaat ook een interessante test worden voor de EU.

 

Kortom, het gaat nog interessant worden de komende week.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Olorin:

Een 'raadgevend' referendum met heel veel kosten. Het zegt mij geen bal over de EU.

Ach ja, wat is veel geld. Bij de Belastingdienst kan je een half miljard uitgeven zonder dat iemand er toestemming voor heeft gegeven.

Democratie kost geld, dat klopt. Dat zien we dagelijks in Den Haag.

Het referendum ging over een associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Alle lidstaten moeten tekenen om het af te hameren. Het ziet er naar uit dat Rutte het associatieverdrag niet door de politieke molen heen krijgt, voor een groot deel te wijten aan zijn eigen handelen. Ik ben wel benieuwd hoe Rutte hiermee omgaat en hoe de EU gaat reageren als het benodigde Nederlandse kruisje niet wordt gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is raadgevend, dus je geeft technisch een hoop geld geeft om je mening te geven aan de mensen die je eerder via stemming je mandaat gegeven hebt een beslissing te geven. Het is een mening, niks meer. Het is geen bindend referendum. Het is een luchtkasteel met een hoog prijskaartje. En misbruikt ook nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Olorin:

Het is raadgevend, dus je geeft technisch een hoop geld geeft om je mening te geven aan de mensen die je eerder via stemming je mandaat gegeven hebt een beslissing te geven. Het is een mening, niks meer. Het is geen bindend referendum. Het is een luchtkasteel met een hoog prijskaartje. En misbruikt ook nog.

Zo kan je het zien. Ik heb ook liever bindende referenda zoals in Zwitserland gebruikelijk is.

Het is overigens niet meer of minder misbruikt dan al wat met politiek te maken heeft. Het blijft een slangenkuil natuurlijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid