Spring naar bijdragen

Redden katholieke kerk


Aanbevolen berichten

Naar mijn mening is het duidelijk te lezen dat je probeert slim te zijn, woorden die ik zeg kopieert naar mij toe en je eruit wil kletsen. Dat mag. Ik hoeft niemand te overtuigen en denk vooral over jezelf wat jij wilt. Ik beschrijf alleen de feiten, en mensen die goed kunnen lezen zien dat gelukkig.

Wat mensen vooral kunnen lezen is dat je nu als een kleuter staat te stampvoeten, omdat iemand jouw teksten kritisch leest en je wijst op de stropoppen die je opwerpt. Met feiten heeft het niets, maar dan ook niets te maken. Gelukkig zijn hier genoeg mensen die inderdaad wel goed lezen.

Wel ben ik benieuwd naar je leeftijd. Gewoon puur uit interesse.

Je geeft aan alsof dingen zoals dit de waarheid is ''Er is maar één Kerk en die valt binnen de Katholieke Kerk''. Dat is jou mening, geen feit. Beschrijf het graag dan ook zo. Doe je dat niet (omdat jij dit soort dingen als een feit ziet), wees dan niet beledigd als anderen dat niet zo zien. Over dit soort dingen heb ik het. Het mooie is het dan wel weer dat je in je laatste regel beschrijft dat het mijn persoonlijke mening is, maar helaas herken je je eigen nog niet. Dat komt. Ben benieuwd naar je leeftijd en ervaringen waaromheen je een mening hebt leren vormen. Btw, stuur dit vooral in een pm als je niet wil dat mensen op het forum het kunnen lezen.

Tja, als je geen inhoudelijke argumenten hebt kun je het natuurlijk altijd de aandacht afleiden door die aandacht op de persoon te focussen. Het is alleen nogal doorzichtig. Bovendien lieg je ook nog eens minstens 2x in bovenstaande quote. Prima hoor, als jij daar blij van wordt... alleen vreemd dat je schijnt te denken dat iedereen daar blindelings intrapt. :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 424
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het redden van de katholieke kerk is natuurlijk niet nodig, maar in Nederland is de kerk toch behoorlijk aan het verdwijnen. En terwijl Fanciscus er wereldwijd flink zijn best aan doet om de kerk relevant te houden en het licht van de wereld te laten zijn, lijkt het erop dat Eijk vooral noodzakelijke en pijnlijke maatregelen neemt, maar het niet voor elkaar krijgt het vuur en de passie terug te krijgen in de kerk.

Daarom leek het me handig als we op credible even bedenken hoe we kunnen zorgen dat:

a. Alle katholieken weer gewoon regelmatig naar de mis of communiviering gaan

b. We er voor kunnen zorgen dat moslims en ongelovigen ook katholiek worden

c. De protestante broeders weer verenigd worden met de ware kerk.

Meen je dit serieus? Wauw! a. moet een intrinsieke motivatie zijn, geen pr b. geef ik geen antwoord op ongelooflijk. c. Zelfde als b behalve dat alleen al ''ware'' kerk genoeg zijn over je denkwijzen.

Ik wens je veel wijsheid en dat je los mag komen van de kettingen zonder dat je G'd loslaat. Fijne dagen

Kettingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meen je dit serieus? Wauw! a. moet een intrinsieke motivatie zijn, geen pr b. geef ik geen antwoord op ongelooflijk. c. Zelfde als b behalve dat alleen al ''ware'' kerk genoeg zijn over je denkwijzen.

Ik wens je veel wijsheid en dat je los mag komen van de kettingen zonder dat je G'd loslaat. Fijne dagen

Kettingen?

_O-

Wilde fantasieën houden sommigen erop na :#;) .

Link naar bericht
Deel via andere websites

@stignatius Prima, wat jij wil, heb alsnog geen pm of antwoord ontvangen. Je mag uit emotie reageren, wij beiden denken wel gelukkig dat mensen het ''goed'' zullen lezen. Dat scheelt.

@Anja en Henk is kettingen zo raar dan? Grappig dat als een woord in de bijbel (of andere boeken) symbolisch wordt bedoeld (dit is extreem vaak), dan denken jullie het wel te begrijpen lees proberen het te begrijpen. Als een medemens (wat mensen vaak doen) zoiets neerzetten dan is het raar.. Desalniettemin denk ik wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel en meen ik dat wat ik heb gezegd tegen henk. Dit hoop ik ten beste. Fijne avond

Link naar bericht
Deel via andere websites
@stignatius Prima, wat jij wil, heb alsnog geen pm of antwoord ontvangen. Je mag uit emotie reageren, wij beiden denken wel gelukkig dat mensen het ''goed'' zullen lezen. Dat scheelt.

@Anja en Henk is kettingen zo raar dan? Grappig dat als een woord in de bijbel (of andere boeken) symbolisch wordt bedoeld (dit is extreem vaak), dan denken jullie het wel te begrijpen lees proberen het te begrijpen. Als een medemens (wat mensen vaak doen) zoiets neerzetten dan is het raar.. Desalniettemin denk ik wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel en meen ik dat wat ik heb gezegd tegen henk. Dit hoop ik ten beste. Fijne avond

Letterlijk of figuulijk is het beide wel raar moet ik zeggen. Letterlijk nog wel iets raarder ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, heb een carrière in het onderwijs gehad en werk nu in de IT sector voor een bedrijf waar slechts een klein percentage van de hoogopgeleiden die met hun CV door de eerste ronde komen goed genoeg worden bevonden om aangenomen te worden. Ik ben van mening dat St. Ignatius wel een puntje heeft Seth07.

En nu?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, heb een carrière in het onderwijs gehad en werk nu in de IT sector voor een bedrijf waar slechts een klein percentage van de hoogopgeleiden die met hun CV door de eerste ronde komen goed genoeg worden bevonden om aangenomen te worden. Ik ben van mening dat St. Ignatius wel een puntje heeft Seth07.

En nu?

Luther had 95 stellingen waarom de katholieke kerk wellicht toch niet zo de ware kerk is.

Waarschijnlijk zijn daar nog wel wel wat argumenten aan toe te voegen nu de kennis van de andere religies in de eerste eeuwen van de jaartelling is toegenomen. (tov de tijd van Luther). Van heel veel aspecten in de RKK is aan te wijzen uit welke andere religie ze komen. De RKK dan de ware kerk noemen is een gewaagde opmerking.

(Ik ben ook 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, werk nu in de IT sector tussen mensen allemaal met IQ boven de 120) Dit schijnt een pre te zijn om te vermelden bij je berichten)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, heb een carrière in het onderwijs gehad en werk nu in de IT sector voor een bedrijf waar slechts een klein percentage van de hoogopgeleiden die met hun CV door de eerste ronde komen goed genoeg worden bevonden om aangenomen te worden. Ik ben van mening dat St. Ignatius wel een puntje heeft Seth07.

En nu?

Luther had 95 stellingen waarom de katholieke kerk wellicht toch niet zo de ware kerk is.

Waarschijnlijk zijn daar nog wel wel wat argumenten aan toe te voegen nu de kennis van de andere religies in de eerste eeuwen van de jaartelling is toegenomen. (tov de tijd van Luther). Van heel veel aspecten in de RKK is aan te wijzen uit welke andere religie ze komen. De RKK dan de ware kerk noemen is een gewaagde opmerking.

(Ik ben ook 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, werk nu in de IT sector tussen mensen allemaal met IQ boven de 120) Dit schijnt een pre te zijn om te vermelden bij je berichten)

@ bonjour

Je moet die stellingen maar eens doorlezen: Luther vind gewoon dat de katholieke kerk de enige ware kerk is hoor;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
@stignatius Prima, wat jij wil, heb alsnog geen pm of antwoord ontvangen. Je mag uit emotie reageren, wij beiden denken wel gelukkig dat mensen het ''goed'' zullen lezen. Dat scheelt.

@Anja en Henk is kettingen zo raar dan? Grappig dat als een woord in de bijbel (of andere boeken) symbolisch wordt bedoeld (dit is extreem vaak), dan denken jullie het wel te begrijpen lees proberen het te begrijpen. Als een medemens (wat mensen vaak doen) zoiets neerzetten dan is het raar.. Desalniettemin denk ik wel dat jullie begrijpen wat ik bedoel en meen ik dat wat ik heb gezegd tegen henk. Dit hoop ik ten beste. Fijne avond

Heel raar ja. Potsierlijk ook. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb maar 2 kettingen. 1 gouden met kruisje, die heb ik gekregen en zit dus emotionele waarde aan. De ander is zilver en levert slechts een paar euro op. :P

Heel grappig Thorgrem. Je weet dondersgoed wat ik bedoel. De GEESTELIJKE KETTINGEN die je vastbinden aan je onware geloof, je valse religie! Doorbreek ze en luister naar Ineke-kitty! Of Seth07! Of allebei! Zij zijn VRIJ en hebben patent (in de meeste landen) op t enige, ware, geloof!

EDIT: vooruit, :+ (t is maar een geintje Inekke en Seth :) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, heb een carrière in het onderwijs gehad en werk nu in de IT sector voor een bedrijf waar slechts een klein percentage van de hoogopgeleiden die met hun CV door de eerste ronde komen goed genoeg worden bevonden om aangenomen te worden. Ik ben van mening dat St. Ignatius wel een puntje heeft Seth07.

En nu?

Luther had 95 stellingen waarom de katholieke kerk wellicht toch niet zo de ware kerk is.

Dan mag Luther achteraan de rij aansluiten. Maar het bewijst niets.

Waarschijnlijk zijn daar nog wel wel wat argumenten aan toe te voegen nu de kennis van de andere religies in de eerste eeuwen van de jaartelling is toegenomen. (tov de tijd van Luther).

Het ligt een beetje aan je eigen creativiteit he. Wellicht kan iemand wel een lijstje van 250 puntjes maken terwijl een ander maar tot 25 komt. Maar tenzij God hoogstpersoonlijk het lijstje maakt bewijst het natuurlijk helemaal niets.

Van heel veel aspecten in de RKK is aan te wijzen uit welke andere religie ze komen.

Niets mis mee lijkt me. In alle religies zal in ieder geval wel een beetje waarheid zitten. Dit bewijst op zich ook nog helemaal niets.

De RKK dan de ware kerk noemen is een gewaagde opmerking.

Leuke aanjager met een knipoog voor een discussie. Schijnbaar werkt het uitstekend.

(Ik ben ook 30+, heb een IQ van boven de 120, ben hoogopgeleid, werk nu in de IT sector tussen mensen allemaal met IQ boven de 120) Dit schijnt een pre te zijn om te vermelden bij je berichten)

Ja, vervelend maar anders wil Seth07 er schijnbaar niet naar kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig dat een simpel woord zoals kettingen zoveel kan losmaken bij mensen. Het feit dat mensen er grappen over maken maar het wel serieus nemen als het in de bijbel staat (door mensen geschreven), dan gedragen ze zich wel heilig en acteren zij wel of het een diepe betekenis heeft. Zoals ik al eerder vermelde, iedereen weet wat ik ermee bedoelde. In mijn ogen zijn het toevallig dezelfde mensen die ik al in diverse topics heb laten weten dat ze de basiskennis (met name grondtekst) van de bijbel nog niet kennen. Is natuurlijk een mening dus hang er niet te zwaar aan. Aangesproken mag.

@thorgr. Bedankt voor het melden van je cv e.d. Je deed een aanname dat ik die van jou ook wilde weten e.d. Hopelijk neem je niet teveel aannames en doe je ook onderzoek naar aspecten binnen het leven. Vervolgens stop je met je post en help je niet mee naar iets waar we allemaal wat aan hebben. Wat was je doel? Ben je eens met de stellingen van het topic of?

Back on topic. Ik blijf zeggen dat onderwerp en stellingen van het topic onjuist en naïef geformuleerd zijn. Kunnen zelfs als kwetsend overkomen voor bepaalde mensen. Verder ben ik benieuwd of er na 10 pag. nog geholpen en inzichten aangereikt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Grappig dat een simpel woord zoals kettingen zoveel kan losmaken bij mensen. Het feit dat mensen er grappen over maken maar het wel serieus nemen als het in de bijbel staat (door mensen geschreven), dan gedragen ze zich wel heilig en acteren zij wel of het een diepe betekenis heeft. Zoals ik al eerder vermelde, iedereen weet wat ik ermee bedoelde. In mijn ogen zijn het toevallig dezelfde mensen die ik al in diverse topics heb laten weten dat ze de basiskennis (met name grondtekst) van de bijbel nog niet kennen. Is natuurlijk een mening dus hang er niet te zwaar aan. Aangesproken mag.

Vertel eens Seth07, waar wil jij het dan serieus over hebben? Want dat kan hoor. Ik zal aan de rest van je verhaal overigens niet te veel (of eigenlijk geen) waarde hechten aangezien het ook slechts je mening is. En die mening kan ik nog niet op waarde schatten gezien je korte aanwezigheid hier en ook je soms behoorlijk ridicule uitlatingen.

@thorgr. Bedankt voor het melden van je cv e.d. Je deed een aanname dat ik die van jou ook wilde weten e.d. Hopelijk neem je niet teveel aannames en doe je ook onderzoek naar aspecten binnen het leven. Vervolgens stop je met je post en help je niet mee naar iets waar we allemaal wat aan hebben. Wat was je doel? Ben je eens met de stellingen van het topic of?

Mijn doel is om jouw ervan te weerhouden mensen te beoordelen op leeftijd en meer van dat soort dingen. In grote lijnen ben ik het eens met de stellingen, maar denk ik niet dat het realistisch is en dat het nu de tijd en de plaats is voor alle drie. En dat de topicstarter zich wellicht wat ongelukkig heeft uitgedrukt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Back on topic. Ik blijf zeggen dat onderwerp en stellingen van het topic onjuist en naïef geformuleerd zijn. Kunnen zelfs als kwetsend overkomen voor bepaalde mensen.

Toen ik de topicstart zag, dacht ik dat het niet serieus was bedoeld, maar luchtig. Als ik de ts serieus opvat, dan ervaar ik het net zoals jij in het bovenstaande citaat verwoordt. Maar ik ben het wel gewend van katholieken op internet. Ze weten niet beter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Andersom zijn katholieken natuurlijk zowel op internet als in het echte leven wel gewend dat protestanten zich nogal vaak gekwetst voelen wanneer iemand buiten hun kadertjes denkt. En wanneer andere christenen zich dan niet in die kadertjes laten persen ze hel en verdoemenis prediken.

Zo, dan hebben we de generalisaties voor het nieuwe jaar ook weer gehad. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Grappig dat een simpel woord zoals kettingen zoveel kan losmaken bij mensen. Het feit dat mensen er grappen over maken maar het wel serieus nemen als het in de bijbel staat (door mensen geschreven), dan gedragen ze zich wel heilig en acteren zij wel of het een diepe betekenis heeft. Zoals ik al eerder vermelde, iedereen weet wat ik ermee bedoelde. In mijn ogen zijn het toevallig dezelfde mensen die ik al in diverse topics heb laten weten dat ze de basiskennis (met name grondtekst) van de bijbel nog niet kennen. Is natuurlijk een mening dus hang er niet te zwaar aan. Aangesproken mag.

@thorgr. Bedankt voor het melden van je cv e.d. Je deed een aanname dat ik die van jou ook wilde weten e.d. Hopelijk neem je niet teveel aannames en doe je ook onderzoek naar aspecten binnen het leven. Vervolgens stop je met je post en help je niet mee naar iets waar we allemaal wat aan hebben. Wat was je doel? Ben je eens met de stellingen van het topic of?

Back on topic. Ik blijf zeggen dat onderwerp en stellingen van het topic onjuist en naïef geformuleerd zijn. Kunnen zelfs als kwetsend overkomen voor bepaalde mensen. Verder ben ik benieuwd of er na 10 pag. nog geholpen en inzichten aangereikt worden.

Zou je die "grondtekst" eens kunnen delen....lijkt me een behoorkijke sensatie als iemand die thuis heeft liggen :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Back on topic. Ik blijf zeggen dat onderwerp en stellingen van het topic onjuist en naïef geformuleerd zijn. Kunnen zelfs als kwetsend overkomen voor bepaalde mensen.

Toen ik de topicstart zag, dacht ik dat het niet serieus was bedoeld, maar luchtig. Als ik de ts serieus opvat, dan ervaar ik het net zoals jij in het bovenstaande citaat verwoordt. Maar ik ben het wel gewend van katholieken op internet. Ze weten niet beter.

bij katholieken lopen humor en serieusheid mooi door elkaar;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Andersom zijn katholieken natuurlijk zowel op internet als in het echte leven wel gewend dat protestanten zich nogal vaak gekwetst voelen wanneer iemand buiten hun kadertjes denkt. En wanneer andere christenen zich dan niet in die kadertjes laten persen ze hel en verdoemenis prediken.

Zo, dan hebben we de generalisaties voor het nieuwe jaar ook weer gehad. :)

Ook de beste wensen voor 2016 :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Back on topic. Ik blijf zeggen dat onderwerp en stellingen van het topic onjuist en naïef geformuleerd zijn. Kunnen zelfs als kwetsend overkomen voor bepaalde mensen.

Toen ik de topicstart zag, dacht ik dat het niet serieus was bedoeld, maar luchtig. Als ik de ts serieus opvat, dan ervaar ik het net zoals jij in het bovenstaande citaat verwoordt. Maar ik ben het wel gewend van katholieken op internet. Ze weten niet beter.

bij katholieken lopen humor en serieusheid mooi door elkaar;)

:Y

Bovendien is het in de kern natuurlijk gewoon waar. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Back on topic. Ik blijf zeggen dat onderwerp en stellingen van het topic onjuist en naïef geformuleerd zijn. Kunnen zelfs als kwetsend overkomen voor bepaalde mensen.

Toen ik de topicstart zag, dacht ik dat het niet serieus was bedoeld, maar luchtig. Als ik de ts serieus opvat, dan ervaar ik het net zoals jij in het bovenstaande citaat verwoordt. Maar ik ben het wel gewend van katholieken op internet. Ze weten niet beter.

bij katholieken lopen humor en serieusheid mooi door elkaar;)

Daar is ook nog een mooi mopje over:

Jan komt bij de hemelpoort. Petrus wacht hem daar op en geeft hem een rondleiding door de hemel. Jan is zwaar onder de indruk van al het moois wat hij ziet en slaakt kreten van bewondering. Op een gegeven moment komen ze bij een dik velours gordijn. Jan wil graag achter het gordijn gluren, maar Petrus gebaart dat hij stil moet zijn en trekt hem snel mee. 'Wat zat daar nou achter dat gordijn?' vraagt Jan. 'Daar zitten de katholieken, die denken dat ze hier alleen zitten.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid