Spring naar bijdragen

PC met Ubuntu


Aanbevolen berichten

Hallo,

Hoe reageren jullie mocht je een PC krijgen met Ubuntu er op ipv Windows of Mac?

En dan gaat het me voornamelijk om de naam Ubuntu.

Wat is Ubuntu?

Een Afrikaans woord

Aartsbisschop Desmond Tutu (1999):

"Iemand met ubuntu staat open voor en is toegankelijk voor anderen, wijdt zich aan anderen, voelt zich niet bedreigd door het kunnen van anderen omdat hij of zij genoeg zelfvertrouwen put uit de wetenschap dat hij of zij onderdeel is van een groter geheel en krimpt ineen wanneer anderen worden vernederd of wanneer anderen worden gemarteld of onderdrukt."

Een besturingssysteem

Een besturingssysteem is de software die je in staat stelt om een computer te gebruiken en er allerlei toepassingen op uit te voeren.

Ubuntu kan ter vervanging van of eventueel naast het reeds geïnstalleerde besturingssysteem zoals Microsoft Windows, Apple MacOS op je computer worden geïnstalleerd.

Menselijkheid

Menselijkheid wordt bij het ontwikkelen van Ubuntu in alle aspecten meegenomen. Dit betekent dat Ubuntu er naar streeft voor iedereen toegankelijk te zijn, in de eigen taal, en ook voor mensen met beperkingen. Het streven naar menselijkheid zorgt er ook voor dat Ubuntu een zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk besturingssysteem is.

De sterk betrokken Ubuntu gemeenschap verzekert dat dit geen loze marketing kretologie is. Iedere Ubuntu gebruiker kan deelnemen aan deze gemeenschap en zo bijdragen aan het besturingssysteem of het ecosysteem er om heen.

'>http://www.ubuntu-nl.org/introductie/wat-is-ubuntu

Zouden jullie met een PC waar Ubuntu op geïnstalleerd is kunnen of willen werken vanuit christelijke oogpunt?

Ik wil namelijk aan mensen uit mijn kerk, die niet de financiële middelen hebben om een computer aan te schaffen, een PC (2e hands)met een Ubuntu variant (Xubuntu) schenken.

Aangezien die PC's geen Windows 7 kunnen draaien en Windows 7 ook te duur is, Ubuntu is gratis.

Ik ben dus benieuwd hoe christenen (ik ben zelf ook Christen) reageren op die naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
gewoon microsof wtf!! heb je ook al die problemen niet;)

Microsoft kost minimaal 100 euro, en daar komt nog bij dat Vista en Windows 7 te zwaar voor deze PC's zijn.

Ubuntu variant Xubuntu draait hier perfect op.

Maar het gaat me vooral om de naam Ubuntu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie je probleem niet met de naam.

Heb je liever een OS van een groot kapitalistisch bedrijf dat door de atheïst Gates groot gemaakt is?

ja!

Apple is minstens net zo evil, en alles is twee keer zo duur:P

Ubuntu is gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik een PC met Ubuntu krijg, dan is het eerste wat ik doe openSUSE erop zetten met een desktop naar keuze (KDE, Gnome, XFCE).

Ik zie niet wat het probleem is om Ubuntu op een computer te zetten en die weg te geven. Waarom zou je dat niet kunnen gebruiken vanuit een christelijk oogpunt.

Ik zou sowieso geen Ubuntu (of derivaten) aanraden, maar dat is ook een persoonlijke keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik een PC met Ubuntu krijg, dan is het eerste wat ik doe openSUSE erop zetten met een desktop naar keuze (KDE, Gnome, XFCE).

Ik zie niet wat het probleem is om Ubuntu op een computer te zetten en die weg te geven. Waarom zou je dat niet kunnen gebruiken vanuit een christelijk oogpunt.

Ik zou sowieso geen Ubuntu (of derivaten) aanraden, maar dat is ook een persoonlijke keuze.

Begrijp je keuze.

Ik heb opensuse nooit uitgeprobeerd, ik ben bij Ubuntu-achtige blijven hangen.

Deze bevallen mij tot nu toe prima.

Wellicht dat ik een keer Opensuse zal proberen, maar voorlopig is Xubuntu mijn keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
gewoon microsof wtf!! heb je ook al die problemen niet;)

Microsoft kost minimaal 100 euro, en daar komt nog bij dat Vista en Windows 7 te zwaar voor deze PC's zijn.

Ubuntu variant Xubuntu draait hier perfect op.

Maar het gaat me vooral om de naam Ubuntu.

Je kan als ANBI bij microsoft ook vragen of je het gratis of tegen een gereduceerd tarief kan krijgen, willen ze best aan meewerken.

Illigaal kan ook :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
gewoon microsof wtf!! heb je ook al die problemen niet;)

Microsoft kost minimaal 100 euro, en daar komt nog bij dat Vista en Windows 7 te zwaar voor deze PC's zijn.

Ubuntu variant Xubuntu draait hier perfect op.

Maar het gaat me vooral om de naam Ubuntu.

Je kan als ANBI bij microsoft ook vragen of je het gratis of tegen een gereduceerd tarief kan krijgen, willen ze best aan meewerken.

Illigaal kan ook :#

Ik ben geen ANBI en illigaal?

Zoals ik al aangaf zijn deze PC te licht voor Windows 7.

Windows 7 kale installatie met updates (meer als 2 honderd).... 2 dagen

Xubuntu installatie met updates, customiseren en software.... 2uur

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het probleem ook niet echt... Wat is er mis met ubuntu wat als ik het goed begrijp zoveel begrijp als menselijk zijn door anderen.

Verder is het in deze kwestie uiteraard gewoon een merknaam; het kind moet nu eenmaal een naam krijgen.

Belangrijker is volgens mij het idee van open source... Waarom zouden we hiervoor moeten pleiten. Verder is xubuntu of lubuntu uitstekend voor verouderde systemen. Ik heb lubuntu op verschillende verouderde systemen geïnstalleerd en hierdoor krijgen deze systemen een nieuw leven... De kwestie of je liever een van de ubuntu flavors gebruikt of een ander op linux gebaseerd systeem is meer een kwestie van smaak dan iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hoofdsystemen draaien al jaren Ubuntu en naar mijn grote tevredenheid. Windows en diverse BSD varianten draai ik al virtuele machines. Eventueel zou ik Apple als Hackintosh kunnen draaien maar die behoefte heb ik niet zo. Michiel's voorkeur voor openSuse deel ik niet omdat de hardwareondersteuning van Ubuntu beter is en mijn hoofdsystemen gewoon moeten lopen zonder extra drivers te hoeven compileren en met dkms te beheren. Daarnaast draait Ubuntu ook Gnome, KDE, Xfce, LXDE etc.

Overigens zou ik kijken of je niet nog het nodige ballast uit Xubuntu kan verwijderen zoals Abiword etc. en gewoon een Openoffice variant, Thunderbird en Firefox of Chrome erop zetten. Dat is herkenbaar en voorkomt verwarring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Overigens zou ik kijken of je niet nog het nodige ballast uit Xubuntu kan verwijderen zoals Abiword etc. en gewoon een Openoffice variant, Thunderbird en Firefox of Chrome erop zetten. Dat is herkenbaar en voorkomt verwarring.

Dat doe ik ook.

Standaard zet ik Google Chrome, VLC en de recentste LibreOffice versie er op.

Abiword en Gnumeric gaan er gelijk vanaf.

Thunderbird en FireFox zitten standaard in Xubuntu en deze laat ik er ook op staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zouden jullie met een PC waar Ubuntu op geïnstalleerd is kunnen of willen werken vanuit christelijke oogpunt?

Ik wil namelijk aan mensen uit mijn kerk, die niet de financiële middelen hebben om een computer aan te schaffen, een PC (2e hands)met een Ubuntu variant (Xubuntu) schenken.

Aangezien die PC's geen Windows 7 kunnen draaien en Windows 7 ook te duur is, Ubuntu is gratis.

Ik ben dus benieuwd hoe christenen (ik ben zelf ook Christen) reageren op die naam.

Ik zou werkelijk voor mezelf geen reden zien waarom ik - vanuit het geloof bekeken - Ubuntu niet zou draaien. Sterker nog, ik gebruik het. Als iemand om -voor mij onbegrijpelijke redenen- moeite zou hebben met de naam, zou je voor een andere linux distributie kunnen kiezen. Die zijn ook gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid