Spring naar bijdragen

bestaan ufo's?


Aanbevolen berichten

Ik heb pas het boek "waren de goden kosmonauten?" gelezen van Erich von Däniken. Hij haalt allerlei vondsten en overleveringen aan als bewijs dat de aarde vroeger is bezocht door kosmonauten. Natuurlijk moet je het kaf van het koren scheiden en zijn veel "bewijzen" te verwerpen. Maar toch zitten er vreemde tussen:

- een oude in New Delhi die niet roest

- de oude stad Tiahuanca (of zoiets) waar vreemde gezichten zijn afgebeeld en waterleidingen zijn die scherper zijn afgeslepen dan tegenwoordig

- de kaart van Piri Re'is die klopt als je hem projecteert op een globe en de kust van Antarctica laat zien 1,5 km onder het ijs.

Weten jullie hoe je dit kunt verklaren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle wetenschappers zijn het er over eens dat Mesopotamië de bakermat is van de moderne beschaving en al zijn de vondsten van Erich von Däniken nog zo spits, denk hieromtrent aan de woorden van Prediker, de zoon van David.

'Wat er geweest is, dat zal er weer zijn. Wat er plaatsvindt, dat zal weer plaatsvinden. Er is niets nieuws onder de zon.' (Pred 1,9)

Met de huidige wetenschap en de middelen die we bezitten is er niets wat ongeïdentificeerd het luchtruim kruist en daaruit kan ieder weldenkend mens concluderen dat u.f.o's (unidentified flying object) niet bestaan. Het is een sensatieverhaal in de categorie heksen en kabouters, wat door de mensen die daar op kicken in leven wordt gehouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het niet. Er staat nergens dat God nog meer wezens heeft geschapen, ja engelen enzo. Ik ken wel 2 mensen die zeggen een ufo te hebben gezien aan de waterkant, apart van elkaar. Maar die weten het ook niet zeker of het bestaat.

Als ik google op die Erich zie ik gelijk al paleocontacthypothese. Staat gewoon in Genesis. De zonen Gods die naar de aarde kwamen. Of het zo is betwijfel ik nog steeds, maar als het zo is, dan is het zoiets volgens mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb pas het boek "waren de goden kosmonauten?" gelezen van Erich von Däniken. Hij haalt allerlei vondsten en overleveringen aan als bewijs dat de aarde vroeger is bezocht door kosmonauten. Natuurlijk moet je het kaf van het koren scheiden en zijn veel "bewijzen" te verwerpen. Maar toch zitten er vreemde tussen:

- een oude in New Delhi die niet roest

- de oude stad Tiahuanca (of zoiets) waar vreemde gezichten zijn afgebeeld en waterleidingen zijn die scherper zijn afgeslepen dan tegenwoordig

- de kaart van Piri Re'is die klopt als je hem projecteert op een globe en de kust van Antarctica laat zien 1,5 km onder het ijs.

Weten jullie hoe je dit kunt verklaren?

Gaat uw topic over het al of niet bestaan van ufo's of over bepaalde voorwerpen die men heeft gevonden en waarvoor de huidige wetenschap geen verklaring kan (of wil) geven.

Als dit laatste ook een belangrijk onderdeel van uw vraag is wil ik daar wel wat verder op ingaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk geloof ik niet in intelligent buitenaards leven. De kans dat wij er waren geweest op de aardbol beschouw ik als zo microscopisch klein. Alle waardes waren goed genoeg voor leven. Als de temperatuur hoger lag of als de zwaartekracht hoger was etc. was er totaal geen leven mogelijk geweest. Dat kan bijna geen toeval zijn zal men dan denken. Wellicht arrogant om te menen dat wij het enige intelligente leven op aard zijn. Maar als dit niet het geval is, dan zal het andere buitenaardse intelligente leven niet zo briljant zijn anders hadden hun vast middelen om contact met ons op te nemen. Waarom wel contact opnemen met indianen in Zuid-Amerika maar niet met de westerse wereld waar de zaken al verder gevorderd waren.

Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren met religie als er aliens ontdekt zouden worden. Zou het een doodsteek zijn voor religie? Ik denk eigenlijk van niet, volgens mij zijn er op dit moment al zat kardinalen die het bestaan van intelligent buitenaards leven tot de mogelijkheid rekenen.

Zou dan de gedachte heersen: God heeft vele dingen gemaakt, onze planeet en vele andere planeten. Jezus is naar de aarde gezonden voor de mensheid en alleen voor de mensheid. Maar dat zou niet hoeven betekenen dat andere aliens in een zelfde soort dingen geloven als christenen doen. Misschien hebben ze een eigen 'profeet' en eigen gebruiken, die totaal niet lijken op die van onze wereld. Die gelovigen zullen menen dat God voor iedere beschaving een 'evangelie op maat' gegeven heeft. Bekering van aliens lijkt me redelijk zinloos/onnutig. Want Jezus was alleen voor de mens.

Realistisch? Of hoe denken jullie dat de mensheid en daarmee in het bijzonder gelovigen zouden reageren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als die aliens maar een beetje op mensen lijken, zou ik absoluut niet hopen dat ze zouden bestaan en in staat zijn tot contact met ons mensen. Wij mensen hebben namelijk nogal vaak de gewoonte gehad om complete soorten uit te roeien, in betere gevallen roeiden we grote delen van samenlevingen uit, om het overblijfsel in een reservaat te stoppen om de cultuur te kunnen blijven bewaren. Duidelijk is echter dat bij de mens de eigen belangen altijd voor zijn gegaan. Dus als ze op ons lijken: liever niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel leuk voor de gedachtenspinsels, UFO's, aliens. Het beeld dat we ervan hebben komt echter uit films dus het komt waarschijnlijk totaal niet overeen met 'echte' buitenaardsen (mochten die er zijn). Op Mars is (vrij) zeker water geweest, stromend water, dus mogelijk ook iets van leven. Of de situatie was er om potentiëel leven te krijgen. Dat is alleen nog maar in ons sterrenstelsel. De kans is aanwezig dat er dus leven is buiten de aarde (en dan bedoel ik niet alleen het ISS). ;)

Er zijn zo'n 30 miljard planeten in ons Melkwegje. Er zijn totaal zo'n 100 miljard galaxies (hebben we daar een NLs woord voor?). Die getallen zijn niet voor te stellen eigenlijk, maar zelfs al bestaat God, lijkt het me heel erg nutteloos om al die miljarden sterren, planeten, galaxies te scheppen, zonder er iets mee te doen. Toch? Ook al die ruimte.. Als de zon een voetbal was die in Amsterdam lag, zou de dichtstbijzijnde ster (als die een voetbal was) in Israël liggen (heeft u weer wat geleerd).

http://www.ast.cam.ac.uk/public/ask/2360

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn vele (nogal theoretische) mogelijkheden. De aliens...

...hebben geen onsterfelijke ziel en dus geen contact met God;

...hebben nog geen eerste openbaring van God gehad;

...zullen nooit een eerste openbaring krijgen, want niet nodig voor hen;

...hebben wel de eerste openbaring gehad, maar nooit een zondeval;

...worden nog op de eerste openbaring voorbereid middels eigen godsdiensten;

...hebben God heel anders leren kennen dan wij, misschien zelfs in verschillende gedaanten;

...hebben geleerd het meeste belang aan totaal andere eigenschappen te hechten;

...hebben nog geen verlossing ontvangen van hun zonden;

...hebben wel verlossing ontvangen, maar op een andere manier;

...hebben Jezus leren kennen, maar onder een andere naam en of op een andere manier;

...hebben God en misschien ook Jezus leren kennen, maar geloven niet meer.

En ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden.

Onze rol voor hen als wij hen zouden ontmoeten kan dan ook verschillend zijn. Wij kunnen functioneren als...

...brengers van de eerste openbaring;

...brengers van een nieuwe openbaring of aanvulling op de eerste;

...brengers van een heropleving van het geloof daar;

...instrument van Gods zware tot zeer zware straf voor hen;

...slachtoffers van Gods zware tot zeer zware straf met hen als instrument;

...laatste beproeving voor hen vóór de verlossing en of de wederkomst aldaar;

...laatste beproeving voor ons vóór de wederkomst hier;

...leerlingen van hen, omdat zij veel meer goddelijke kennis hebben;

...leraren van hen, omdat wij veel meer goddelijke kennis hebben;

...gelijkwaardige bezoekers waarmee samen de ene God beleden kan worden;

...slachtoffers van hun afschuwelijk zondige aard;

...afschuwelijke zondaars omdat wij verkeerd met hen omgaan;

En ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is wel leuk voor de gedachtenspinsels, UFO's, aliens. Het beeld dat we ervan hebben komt echter uit films dus het komt waarschijnlijk totaal niet overeen met 'echte' buitenaardsen (mochten die er zijn). Op Mars is (vrij) zeker water geweest, stromend water, dus mogelijk ook iets van leven. Of de situatie was er om potentiëel leven te krijgen. Dat is alleen nog maar in ons sterrenstelsel. De kans is aanwezig dat er dus leven is buiten de aarde (en dan bedoel ik niet alleen het ISS). ;)

De enige aliens die echter contact met ons kunnen maken, zullen ons een heel eind in techniek voor moeten zijn. Ze zouden al warp-drives moeten hebben en al dat soort dingen. Dat kunnen maar beter 'engelen' zijn, anders lijkt het me redelijk dangerous.

Er zijn zo'n 30 miljard planeten in ons Melkwegje. Er zijn totaal zo'n 100 miljard galaxies (hebben we daar een NLs woord voor?). Die getallen zijn niet voor te stellen eigenlijk, maar zelfs al bestaat God, lijkt het me heel erg nutteloos om al die miljarden sterren, planeten, galaxies te scheppen, zonder er iets mee te doen. Toch? Ook al die ruimte.. Als de zon een voetbal was die in Amsterdam lag, zou de dichtstbijzijnde ster (als die een voetbal was) in Israël liggen (heeft u weer wat geleerd).

http://www.ast.cam.ac.uk/public/ask/2360

Hoe groter het theater, hoe interessanter het gebeuren op het podium wel niet moet zijn. ;)

Overigens: sterrenstelsels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige aliens die echter contact met ons kunnen maken, zullen ons een heel eind in techniek voor moeten zijn. Ze zouden al warp-drives moeten hebben en al dat soort dingen. Dat kunnen maar beter 'engelen' zijn, anders lijkt het me redelijk dangerous.

Over warp-drives gesproken: Nasa werkt eraan. http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... at_prt.htm und http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... aq_prt.htm

Hoe groter het theater, hoe interessanter het gebeuren op het podium wel niet moet zijn. ;)

Overigens: sterrenstelsels.

Ah, verwarrend. Dus een zonnestelsel geldt dus niet alleen voor ons eigen stelsel, maar ook voor stelsels met andere 'zonnen'? Ik dacht namelijk dat andere zonnestelsels 'sterrenstelsels' werden genoemd, maar goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige aliens die echter contact met ons kunnen maken, zullen ons een heel eind in techniek voor moeten zijn. Ze zouden al warp-drives moeten hebben en al dat soort dingen. Dat kunnen maar beter 'engelen' zijn, anders lijkt het me redelijk dangerous.

Over warp-drives gesproken: Nasa werkt eraan. http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... at_prt.htm und http://www.nasa.gov/centers/glenn/techn ... aq_prt.htm

Ik probeer iedere keer uit te leggen dat wat er in science fiction films wordt gezegd, misschien wel intelligent klinkt, maar dat het verder complete onzin is, gaat NASA er opeens mee aan de haal... -O-

Hoe groter het theater, hoe interessanter het gebeuren op het podium wel niet moet zijn. ;)

Overigens: sterrenstelsels.

Ah, verwarrend. Dus een zonnestelsel geldt dus niet alleen voor ons eigen stelsel, maar ook voor stelsels met andere 'zonnen'? Ik dacht namelijk dat andere zonnestelsels 'sterrenstelsels' werden genoemd, maar goed.

En dan noemen ze ons eigen sterrenstelsel ook nog eens de Melkweg, alsof er iets van een kosmische melkboer bestaat ofzo. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn vele (nogal theoretische) mogelijkheden. De aliens...

...hebben geen onsterfelijke ziel en dus geen contact met God;

...hebben nog geen eerste openbaring van God gehad;

...zullen nooit een eerste openbaring krijgen, want niet nodig voor hen;

...hebben wel de eerste openbaring gehad, maar nooit een zondeval;

...worden nog op de eerste openbaring voorbereid middels eigen godsdiensten;

...hebben God heel anders leren kennen dan wij, misschien zelfs in verschillende gedaanten;

...hebben geleerd het meeste belang aan totaal andere eigenschappen te hechten;

...hebben nog geen verlossing ontvangen van hun zonden;

...hebben wel verlossing ontvangen, maar op een andere manier;

...hebben Jezus leren kennen, maar onder een andere naam en of op een andere manier;

...hebben God en misschien ook Jezus leren kennen, maar geloven niet meer.

En ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden.

Onze rol voor hen als wij hen zouden ontmoeten kan dan ook verschillend zijn. Wij kunnen functioneren als...

...brengers van de eerste openbaring;

...brengers van een nieuwe openbaring of aanvulling op de eerste;

...brengers van een heropleving van het geloof daar;

...instrument van Gods zware tot zeer zware straf voor hen;

...slachtoffers van Gods zware tot zeer zware straf met hen als instrument;

...laatste beproeving voor hen vóór de verlossing en of de wederkomst aldaar;

...laatste beproeving voor ons vóór de wederkomst hier;

...leerlingen van hen, omdat zij veel meer goddelijke kennis hebben;

...leraren van hen, omdat wij veel meer goddelijke kennis hebben;

...gelijkwaardige bezoekers waarmee samen de ene God beleden kan worden;

...slachtoffers van hun afschuwelijk zondige aard;

...afschuwelijke zondaars omdat wij verkeerd met hen omgaan;

En ongetwijfeld zijn er nog wel meer mogelijkheden.

Denk je dat ufo's als ze bestaan rooms-katholiek zijn? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
UFO's bestaan al vrij lang maar pas toen men er aliens erbij fantaseerde kwamen ze echt in de belangstelling. Voor die tijd waren het ongeidenticifeerde vliegende objecten en dat kon van alles zijn maar was verder niet interessant.

Inderdaad, UFO's in de pure betekenis van het woord bestaan zeker. Tot men er achter komt wat het is, dan is het geen UFO meer :+

Ik weet niet wat ik over het onderwerp denk. In elk geval is er zo'n programma op National Geographic, Chasing UFO's, wat in elk geval superspannend is om naar te kijken :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid