Spring naar bijdragen

Goldschmeding ministries.


Aanbevolen berichten

Was hij niet eerder in het nieuws gekomen omdat hij aanzette tot kindermishandeling?

Weet ik niet. Alleen denk ik dat er toch onderscheid is tussen een tik op de billen, en kindermishandeling. Ik kreeg ook weleens een tik op de billen van mijn ouders, en ik ben er niet slechter van geworden. En heb dat zeker niet als "kindermishandeling" ervaren.

Soms vind ik mensen te ver doorschieten om iets kindermishandeling te noemen. Ok je mag discusseren in hoeverre een tik op de billen wel of niet helpt of wenselijk is. Maar ik denk dat echte kindermishandeling tig- stappen verder gaat dan een tik op de billen.

Dan denk ik eerder aan kinderen die verwaarloosd worden, slecht te eten krijgen, vervuilden, en echt worden afgranseld met vuistslagen in het gezicht of op ander plekken vh lichaam. Dat gaat zoveel verder dan af en toe een tik op de billen als een kind niet luistert.

Naar mijn mening is men daar tegenwoordig in doorgeschoten om dit meteen:kindermishandeling te noemen.(dit etiket er aan labelen) terwijl je juist de echte vormen van kindermishandeling moet bestrijden. En niet de vader en moeder die heel soms een corrigerende tik op de billen geeft als een kind niet luistert na vele waarschuwingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat Dannyr zegt, een corrigerende tik wordt gezien als kindermishandeling, je kind van 8 jaar oud om 10 uur 's ochtends een zak chips en een blikje energie drink geven niet en dat is een heel stuk erger volgens mij, en komt helaas regelmatig voor. Wat mij betreft worden zulke ouders direct uit de ouderlijke macht gezet. Helaas blijven de wetten en regelgeving in Nederland achter bij de snel veranderende samenleving en de daarmee gepaard gaande nieuwe gevaren/mogelijkheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger, toen ik nog voor de klas stond heb ik wel vele vormen van merkwaardig opvoeden meegemaakt. Je kan het zo gek niet bedenken of het komt wel voor.

Ik vind overigens dat je kind niet corrigeren ook een vorm van mishandeling kan zijn. Voor zo'n beetje alles moet je in Nederland een opleiding hebben gehad maar dat wat echt moeilijk kan zijn, kinderen opvoeden, dat mag iedereen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid