Spring naar bijdragen

Goldschmeding ministries.


Aanbevolen berichten

http://www.goldschmeding.org/reaching-k ... sing-kings

Missie, vertaalt naar het Nederlands: 'Het bereiken van koningen door koningen op te laten staan. Koningen maken keuzes die de huidige sociëteit beïnvloeden.'

Goldschmeding Ministries is opgezet door Gertjan Goldschmeding. Hij en zijn vrouw Andria zijn het voorgangersechtpaar van Life Connexion (www.lifexc.net).

Wat denken jullie hiervan? (Eerste site is in het engels, als ik daar meer van moet vertalen hoor ik het wel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij zegt persoonlijk zo'n tekst eigenlijk niks. Ik heb de pagina even bekeken maar ik vond het er niet duidelijker op worden. Koningen bereiken door koningen op te laten staan? :?

Welke keuzes om de samenleving te beïnvloeden?

Verder spreekt het me persoonlijk ook niet aan dat hij de slachtofferkaart speelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Slachtofferrol? In welke zin?

Eén van de eerste regels

The ministry has undergone severe persecution

Het word aangekaart, dat betekent toch niet meteen dat hij zichzelf in de slachtofferrol plaatst? Hij heeft er van geleerd, en gedraagt zich, zover ik kan inschatten, niet als zijnde slachtoffer. :)

Verder, ik zie dit pas vandaag, ik zal hem(hij is mijn voorganger) even vragen wat hij daarmee bedoelt.

Oké, ben benieuwd. :)

Hij heeft nog niet geantwoord, zal hij vanzelf doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Slachtofferrol? In welke zin?

Eén van de eerste regels

The ministry has undergone severe persecution

Verder, ik zie dit pas vandaag, ik zal hem(hij is mijn voorganger) even vragen wat hij daarmee bedoelt.

Oké, ben benieuwd. :)

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:23 Dienaren van Christus zijn zij? – ik spreek tegen mijn verstand in – ik nog meer: in moeiten veel vaker, in gevangenschap veel vaker, in slagen maar al te zeer, in doodsgevaren menigmaal. 24 Van de Joden heb ik vijfmaal de veertig-min-één-slagen ontvangen, 25 driemaal ben ik met de roede gegeseld, eens ben ik gestenigd, driemaal heb ik schipbreuk geleden, een etmaal heb ik doorgebracht in volle zee; 26 telkens op reis, in gevaar door rivieren, in gevaar door rovers, in gevaar door volksgenoten, in gevaar door heidenen, in gevaar in de stad, in gevaar in de woestijn, in gevaar op zee, in gevaar onder valse broeders; 27 in moeite en inspanning, tal van nachten zonder slaap, in honger en dorst, tal van dagen zonder eten, in koude en naaktheid; 28 (en dan), afgezien van de dingen, die er verder nog zijn, mijn dagelijkse beslommering, de zorg voor al de gemeenten.

Paulus neemt hier toch ook geen slachtofferrol in?

Ik vind het een onterecht, negatieve, voorbarige aanname.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gertjan Goldschmeding is onder andere voorganger. Daarnaast heeft hij een bedrijf wat beginnende ondernemers helpt een onderneming op te bouwen. Voor hij voorganger werd heeft hij een carriere gehad in de coaching van ondernemers(ik weet even niet hoe dat heet, het komt er op neer dat hij ondernemers hielp hun bedrijf staande te houden).

Ik heb het eigenlijk niet zozeer neer gezet als nieuws, eerder om te kijken wat jullie hiervan vinden..

@Olorin, ik heb de volgende uitleg van hem gekregen.

'Koningen zijn degene die invloed hebben op de samenleving, die terrein in bezit nemen, die het Koninkrijk van God baan doen breken.

Jezus is de Koning der koningen. Wij horen te regeren met Hem! Wij horen niet degene te zijn die wachten tot we naar de hemel gaan, maar die zorgen dat de wereld op de goede manier beïnvloed wordt, voor gerechtigheid!'

Ophelderend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Je kunt je dus afvragen of de 'vervolging' die hij heeft meegemaakt echt vervolging is van het christelijk geloof, of een logisch gevolg van dom gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Hij is geen voorstander van een welvaartsevangelie en hij is geen voorstander van het slaan van kinderen.

Hij wil graag de Bijbelse boodschap uitdragen dat God je genezing, voorspoed, rust, vrede, blijdschap en bescherming wil geven en dat God volgens de Bijbel goede plannen heeft voor ouders om kinderen liefdevol en correct op te voeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Hij is geen voorstander van een welvaartsevangelie en hij is geen voorstander van het slaan van kinderen.

Hij wil graag de Bijbelse boodschap uitdragen dat God je genezing, voorspoed, rust, vrede, blijdschap en bescherming wil geven en dat God volgens de Bijbel goede plannen heeft voor ouders om kinderen liefdevol en correct op te voeden.

Je ontkent hier iets, wat hij zelf toegeeft. Hij is een voorstander van het slaan van kinderen. Waarom ontken jij dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Hij is geen voorstander van een welvaartsevangelie en hij is geen voorstander van het slaan van kinderen.

Hij wil graag de Bijbelse boodschap uitdragen dat God je genezing, voorspoed, rust, vrede, blijdschap en bescherming wil geven en dat God volgens de Bijbel goede plannen heeft voor ouders om kinderen liefdevol en correct op te voeden.

I rest my case...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Hij is geen voorstander van een welvaartsevangelie en hij is geen voorstander van het slaan van kinderen.

Hij wil graag de Bijbelse boodschap uitdragen dat God je genezing, voorspoed, rust, vrede, blijdschap en bescherming wil geven en dat God volgens de Bijbel goede plannen heeft voor ouders om kinderen liefdevol en correct op te voeden.

Als Eulogia in de bres springt weet je met wat voor knakker je van doen hebt. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Hij is geen voorstander van een welvaartsevangelie en hij is geen voorstander van het slaan van kinderen.

Hij wil graag de Bijbelse boodschap uitdragen dat God je genezing, voorspoed, rust, vrede, blijdschap en bescherming wil geven en dat God volgens de Bijbel goede plannen heeft voor ouders om kinderen liefdevol en correct op te voeden.

Je ontkent hier iets, wat hij zelf toegeeft. Hij is een voorstander van het slaan van kinderen. Waarom ontken jij dat dan?

Hij is geen voorstander van het slaan van kinderen. Waarom denk je dat?

Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Hij is geen voorstander van een welvaartsevangelie en hij is geen voorstander van het slaan van kinderen.

Hij wil graag de Bijbelse boodschap uitdragen dat God je genezing, voorspoed, rust, vrede, blijdschap en bescherming wil geven en dat God volgens de Bijbel goede plannen heeft voor ouders om kinderen liefdevol en correct op te voeden.

Als Eulogia in de bres springt weet je met wat voor knakker je van doen hebt. :#

Graag serieus reageren. Dat zou je sieren als eindverantwoordelijke van Credible en daarmee zou je naar mijn mening een goed voorbeeld geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanaf 4:00. Het is toch helder? Nee, hij zegt het niet exáct. Maar wat moet je nog meer hebben, om dit niet langer te kunnen ontkennen?

Het enige dat hij graag wil, is dat zijn kinderen gehoorzaam zijn. Het enige dat God graag wil is dat Zijn volk gehoorzaam is. In het aller-uiterste geval is het volgens de Bijbel - het door God geschreven woord- noodzakelijk op een fysieke manier aan kinderen duidelijk te maken dat ze niet op de goede weg zitten. Zo heeft God ook in uiterste gevallen uit liefde laten blijken wanneer Zijn volk niet op de goede weg was. Hij wilde Zijn volk graag op de goede weg leiden, zoals een herder schapen graag op de goede weg leidt en liever niet een staf gebruikt. Goldschmeding heeft er absoluut geen zin in om kinderen te slaan. Hij wil ze graag in liefde en zachtmoedigheid opvoeden. Pas in een uiterst geval is hij genoodzaakt andere (Bijbelse) methoden aan te wenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het enige dat hij graag wil, is dat zijn kinderen gehoorzaam zijn. Het enige dat God graag wil is dat Zijn volk gehoorzaam is. In het aller-uiterste geval is het volgens de Bijbel - het door God geschreven woord- noodzakelijk op een fysieke manier aan kinderen duidelijk te maken dat ze niet op de goede weg zitten. Zo heeft God ook in uiterste gevallen uit liefde laten blijken wanneer Zijn volk niet op de goede weg was. Hij wilde Zijn volk graag op de goede weg leiden, zoals een herder schapen graag op de goede weg leidt en liever niet een staf gebruikt. Goldschmeding heeft er absoluut geen zin in om kinderen te slaan. Hij wil ze graag in liefde en zachtmoedigheid opvoeden. Pas in een uiterst geval is hij genoodzaakt andere (Bijbelse) methoden aan te wenden.

Leuk, maar niet wat meneer Goldsmeding zegt in dat filmpje. Ik begrijp dat als je deze meneer hoog hebt zitten je liever dit soort dingen niet toegeeft maar dingen verdraaien is ook niet zo netjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Je kunt je dus afvragen of de 'vervolging' die hij heeft meegemaakt echt vervolging is van het christelijk geloof, of een logisch gevolg van dom gedrag.

Hij WAS voorstander van het welvaartsevangelie, ook zijn standpunt over het slaan van kinderen heeft hij inmiddels al lang en breed herzien. De dingen die gebeurd zijn eromheen heeft hij zijn les uit getrokken, en aan het gene wat hij nu preekt in zijn kerk is dat te zien. Hij wil de standpunten die hij toendertijd had zelfs nog weleens openlijk afkraken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat hij (vanuit mijn perspectief gezien) bedenkelijke standpunten achter zich heeft gelaten, maar aan de andere kant als ik bij hem in de gemeente zat zou ik nu niet weten wat wel en wat niet te geloven. Enige stabiliteit in de verkondiging in de gemeente is wel gewenst denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Je kunt je dus afvragen of de 'vervolging' die hij heeft meegemaakt echt vervolging is van het christelijk geloof, of een logisch gevolg van dom gedrag.

Hij WAS voorstander van het welvaartsevangelie, ook zijn standpunt over het slaan van kinderen heeft hij inmiddels al lang en breed herzien. De dingen die gebeurd zijn eromheen heeft hij zijn les uit getrokken, en aan het gene wat hij nu preekt in zijn kerk is dat te zien. Hij wil de standpunten die hij toendertijd had zelfs nog weleens openlijk afkraken.

Dat vind ik wel interessant. Hoe denkt hij nu dan over het welvaartsevangelie? Op zijn site wordt nog wel een boek aangeprezen die hij heeft gepresenteerd tijdens de "Creflo Dollar Change Convention". En Creflo Dollar is de man van het welvaartsevangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Gert-Jan Goldschmeding is regelmatig een gastspreker bij ons in de gemeente,

en doet ook heel veel voor onze gemeente.

Ik ben zelf eens naar een workshop van hem geweest, durfde eerst eigenlijk niet eens naar binnen vanwege alle dure auto's voor de deur haha. Maar voelde me zo welkom daar.. Echt een fijne gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"It’s time for the Church to get serious about servant leadership. It is time to really adopt the leadership system of the Kingdom of God! It will require much of leaders and those following leaders. But there is no alternative! His Kingdom will advance, whether you cooperate or not! Become a true leader today, become a leader of leaders!"

Dit lees ik o.a. op die site van Goldschmeding ministries. Tja. Amerikaanse benadering als je het mij vraagt. Dat is geen kritiek maar ut spreekt mij persoonlijk niet zo aan.

Volgens mij is het zoals altijd tijd voor bekering en verootmoediging, dagelijks je kruis op je nemen, echt naar God proberen te luisteren. Geworteld zijn in liefde zodat je niet met iedere wind mee waait. Dat spreekt me toch meer aan dan die spierballentaal dat het koninkrijk toch wel komt of je nou meewerkt of niet en dat er geen alternatief is etc. etc...

Als dit soort dingen je opbouwt heb je mijn zegen hoor, daar niet van. Maar zoals gezegd dit is niet echt mijn ding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nog wat meer informatie over wie meneer Goldschmeding is. Hij was enkele jaren geleden een nogal controversieel figuur, omdat hij een uitgesproken voorstander was van het welvaartsevangelie. Zie bijvoorbeeld dit topic van een aantal jaar geleden: viewtopic.php?f=40&t=16179

De meeste landelijke bekendheid kreeg de man echter toen hij het slaan van kinderen verdedigde: http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g2 ... n-kinderen

Je kunt je dus afvragen of de 'vervolging' die hij heeft meegemaakt echt vervolging is van het christelijk geloof, of een logisch gevolg van dom gedrag.

Hij WAS voorstander van het welvaartsevangelie, ook zijn standpunt over het slaan van kinderen heeft hij inmiddels al lang en breed herzien. De dingen die gebeurd zijn eromheen heeft hij zijn les uit getrokken, en aan het gene wat hij nu preekt in zijn kerk is dat te zien. Hij wil de standpunten die hij toendertijd had zelfs nog weleens openlijk afkraken.

Dat vind ik wel interessant. Hoe denkt hij nu dan over het welvaartsevangelie? Op zijn site wordt nog wel een boek aangeprezen die hij heeft gepresenteerd tijdens de "Creflo Dollar Change Convention". En Creflo Dollar is de man van het welvaartsevangelie.

(Sorry voor de late reactie.) Het is inmiddels te lang geleden dat ik hem erover heb gehoord, maar hij is er niet al te positief over naar ik weet. Ik houd Creflo Dollar niet zo in de gaten, weet ook niet of hij alleen welvaartskant predikt, of ook de vervolging die er bij hoort.

Gert-Jan Goldschmeding is regelmatig een gastspreker bij ons in de gemeente,

en doet ook heel veel voor onze gemeente.

Ik ben zelf eens naar een workshop van hem geweest, durfde eerst eigenlijk niet eens naar binnen vanwege alle dure auto's voor de deur haha. Maar voelde me zo welkom daar.. Echt een fijne gemeente.

Grote kans dat je mij gezien hebt. Welke workshop was het waar je bij was?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid