Spring naar bijdragen

Bijbel en Egyptische chronologie


Aanbevolen berichten

Voor de liefhebber waarom de Egyptische chronologie gewoon klopt:

- Stratigrafie

- Radiometrische datering

- Astronomische datering

- Dendrologie

- Manetho

- Koningslijstem

- DNA-analyse vergelijken met Koninklijke inscripties

- Synchronisme met andere chronologieën

Dat zijn teveel matches om de chronologie te kunnen veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 442
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

dan ken je er nu één.

Revisies van de Egyptische chronologie zoals antoon die maakt komen vaak voort uit ondeskundigheid. Dat is irritant, want al hun argumenten moeten weerlegd worden. Ik zal een voorbeeld van een dergelijk argument noemen:

Aanhangers van de theorie dat Imhotep Jozef was hebben in de buurt van de piramide van Zjoser grote kuilen met trappen gevonden, zoals deze:

joseph-bin4.jpg

Volgens hen waren dit de graanschuren van Jozef. Doordat het graan ondergronds werd opgeslagen, bleef het koel en kon het bewaard worden.

Klinkt heel overtuigend, toch? Maar dat is het niet:

Allereerst was een dergelijke methode om graan op te slaan in Egypte niet bekend. Als Jozef met dit idee kwam, zou het logisch zijn als latere farao's het idee overnamen.

Ten tweede waren deze kuilen allang ontdekt en door egyptologen geïdentificeerd als mastabagraven uit de 1e dynastie, voor Zjoser dus.

En zo klopt er niets van dit argument.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je dat concludeert van de afbeelding, mag ik er dan even op wijzen dat dat beeldje 2000 jaar na Imhotep is gemaakt.

Verder is het gelaat verre van Semitisch.

Er zijn talloze beelden gemaakt van hem, stel je hebt gelijk en het beeld is in de tijd van Ptolemaeus en aanhang gemaakt, dan nog had men voorbeelden genoeg.

Het gelaat is duidelijk niet van Egyptische origine, maar beeld een persoon uit zoals wij hem in de bijbel kennen, Josef als ingetogen, leergierig en wijs.

Volgens hen waren dit de graanschuren van Jozef. Doordat het graan ondergronds werd opgeslagen, bleef het koel en kon het bewaard worden.

Klinkt heel overtuigend, toch? Maar dat is het niet:

Allereerst was een dergelijke methode om graan op te slaan in Egypte niet bekend. Als Jozef met dit idee kwam, zou het logisch zijn als latere farao's het idee overnamen.

Ten tweede waren deze kuilen allang ontdekt en door egyptologen geïdentificeerd als mastabagraven uit de 1e dynastie, voor Zjoser dus.

Bekend was het schijnbaar toch wel anders zou men niet zo opslaan, stel dat het een idee van Josef was, wie zegt dat het later ook niet gebruikt werd, niet over alles vinden we iets terug.

Revisies van de Egyptische chronologie zoals antoon die maakt komen vaak voort uit ondeskundigheid. Dat is irritant, want al hun argumenten moeten weerlegd worden.

Ik kan je helaas niet feliciteren er is nagenoeg niets echt weerlegt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je dat concludeert van de afbeelding, mag ik er dan even op wijzen dat dat beeldje 2000 jaar na Imhotep is gemaakt.

Verder is het gelaat verre van Semitisch.

Er zijn talloze beelden gemaakt van hem, stel je hebt gelijk en het beeld is in de tijd van Ptolemaeus en aanhang gemaakt, dan nog had men voorbeelden genoeg.

Het gelaat is duidelijk niet van Egyptische origine, maar beeld een persoon uit zoals wij hem in de bijbel kennen, Josef als ingetogen, leergierig en wijs.

Jozef was een semiet, de persoon van het beeldje is geen semiet. Als je een ouder beeldje hebt, zeg je het maar, deze komt uit de Ptolemaeische periode.

Josef als ingetogen, leergierig en wijs.

Ik weet niet hoe ter wereld jij aan een beeldje kunt zien of iemand die eigenschappen heeft?

Bekend was het schijnbaar toch wel anders zou men niet zo opslaan,

Het zijn mastabagraven, geen graanschuren.

Ik kan je helaas niet feliciteren, er is nagenoeg niets echt weerlegd.

Hoewel ik het niet met je eens ben, heb ik een uitdaging voor je: geef een van je overtuigendste argumenten voor een herziene chronologie, of die nu over het oude, midden- of nieuwe rijk gaat, of je hem zelf hebt verzonnen of als hij van Velikpvsky komt en ik zal hem weerleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat zeur je toch over weerleggen, ik geef argumenten data linken historische onderbouwing, en je blijft maar weerleggen althans volgens jou.

of zit je om een praatje verlegen en hoop je dat ik snel weer met een punt komt, dan ben je niet de enigste er zijn meer mensen die verlangend naar de post uitkijken.

maar goed ik ga het zeer uitgebreid over de 40 jarige ballingschap van Egypte hebben, dat is een zorgenkind voor historici omdat er volgens hen te weinig documentatie materiaal over is, hier bij verzin ik niets maar laat de data spreken, en je kunt daaruit de gevolgtrekking maken dat er genoeg argumenten voor zijn,zoals de bebeurtenis en de jaren, als het buiten niet te warm word open ik het komende week op dit topic dat toepasselijk over Egypte gaat.

Ik begin alvast

Als referentie punt neem ik het jaar van ballinschap Juda volgens de bijbel 607bc

we spreken dus over 2e jaar 43e olympiade Romijns jaar 147 Joods jaar 3155 in 11e jaar Zedekia en tevens 11e jaar van Ballingschap Jojachin.

Ezechiël profeteert navenant, en wel zeer belangrijk het 18e jaar van Nebukadnezar

Al deze dingen zijn van belang voor een juist inzicht in de zaak

Ook linken waar waarschijnlijk bij herhaling maar verwezen zal worden zoals

Nebuchadnezzar II (engels)

Cyrus II

Meden

Perzen

Referentie dus 607bc Joods jaar 3155 en 18e jaar Nebukadnesar

je mag ook van de reguliere chronologie uitgaan alles is dan 20 jaar later

624 __ 3138 __ 01e jaar Nebukadnezar

607 __ 3155 __ 18e jaar Nebukadnesar Ezechiël Profeteert ondergang Tyrus

591 __ 3171 __ 34e jaar Nebukadnesar → Ezechiëls verslag belegering Tyrus

588 __ 3164 __ 37e jaar Nebukadnesar

Merk op dat er tussen aankondiging Tyrus en verslag van de val 15 zit, Flavius schrijft over een 13 jarige belegering, klopt dus gewoon

Ezechiël 26:1-6

1 In het elfde jaar, op de eerste dag van de maand, richtte de HEER zich tot mij: 2 ‘Mensenkind, Tyrus heeft zich vrolijk gemaakt over Jeruzalem, zij heeft uitgeroepen: “De Poort der volken is ........

Ezechiël 29:17-19

17 Op de eerste dag van de eerste maand in het zevenentwintigste jaar richtte de HEER zich tot mij: 18 ‘Mensenkind, Nebukadnessar, de koning van Babylonië, heeft zijn leger afgebeuld in de strijd tegen Tyrus

Merk op dat er nog geen sprake is van een ballingschap voor Egypte, want een kleitablet vermeld dat na inname van Tyrus Nebukadnezar zich tot Egypte wende, omstreeks dit jaar (590bc) kunnen we zoeken naar het begin van de Egyptische ballingschap

Following the pacification of the Phoenician state of Tyre, Nebuchadnezzar turned again to Egypt. A clay tablet,[9] now in the British Museum, states: "In the 37th year of Nebuchadnezzar, king of the country of Babylon, he went to Mitzraim (Egypt) to wage war. Amasis, king of Egypt, collected [his army], and marched and spread abroad." Having completed the subjugation of Phoenicia, and a campaign against Egypt, Nebuchadnezzar set himself to rebuild and adorn the city of Babylon, and constructed canals, aqueducts, temples and reservoirs.

Nebuchadnezzar II

Merk ook op dat als we het begin op 590bc stellen dat de ballingschap 550bc afliep, laat dat nu precies het jaar zijn dat Cyrus koning over een groot gebied werd, en hij stond bekend dat hij overwonnen volkeren liet gaan, het is heel goed mogelijk dat hij aan de wederopbouw van Egypte meewerkte

Daardoor werd hij in 550 koning van Meden en Perzen; hij beheerste daardoor een gebied dat min of meer samenvalt met het huidige Iran en het oosten van Turkije.

Cyrus II

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat zeur je toch over weerleggen, ik geef argumenten data linken historische onderbouwing, en je blijft maar weerleggen althans volgens jou.

of zit je om een praatje verlegen en hoop je dat ik snel weer met een punt komt, dan ben je niet de enigste er zijn meer mensen die verlangend naar de post uitkijken.

Misschien jouw optiek in deze zaak, maar jij hebt nog nooit één weerlegging gegeven van mijn weerlegging, maar blijft volhouden dat ik niet wil geloven, dat ik er een welles-nietesspelletje van maak en dat het geen goede argumenten zijn.

maar goed ik ga het zeer uitgebreid over de 40 jarige ballingschap van Egypte hebben,

het spijt me antoon, maar ik snap je punt niet helemaal. Nebukadnezer viel (niet veroverde) Egypte aan en als je 40 jaar optelt kom je op het eerste jaar van Cyrus de Grote. En dat is je hele onderbouwing? Sorry, maar hier zul je geen enkele historicus mee overtuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het zo kan zijn dat je niet vertouwd dat de gebeurtenissen in de bijbel werkelijk ook hebben plaatsgevonden, is dat niet ererder het probleem.

DE40 jarige ballingschap heeft gewoon plaatsgevonden ik vertrouw de bijbel en ben niet beschaamd.

De enigste mogelijkheid is na het 37e jaar van Nebukadnezar dat is rond 590 en kan 540 afgelopen geweest zijn, het zou ook zeker niet vreemd zijn als Cyrus daaraan meewerkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat het zo kan zijn dat je niet vertouwd dat de gebeurtenissen in de bijbel werkelijk ook hebben plaatsgevonden, is dat niet ererder het probleem.

Nee, hoezo?

De enigste mogelijkheid

Ik vroeg niet om een gebeurtenis die mogel was om plaats te vinden, ik vroeg je om hard bewijs dat de herziene chronologie klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Antoon, de belofte in de laatste zin heb je nog niet vervuld.

Waarom de egyptologen, historici, geografen, mythologen, bijbelcritici, biologen, astronomen, geologen, paleontologen, evolutionisten, kortom, bijna iedere wetenschapper het niet bij het rechte eind heeft

Zo begint het blog wat je gaf en de kille werkelijkheid is is dat het nog heel vaak waar is ook.

Het doet mij denken aan Patrice Pooyard zij drong de wereld van de Egyptologen binnen en lag bedrog bloot OOK onthouding van kennis verdraaiing van de feiten en wat al niet meer

Haar contact persoon was een Egyptoloog/klokkenluider die het wetenschappelijk materiaal liet zien en interpreteerde, een interpretatie bv over het bouwen die door bijna geen enkele Egyptoloog ondersteund werd maar wel door vooraanstaande bouwkundigen, een interpretatie over meetkunde waarvoor de Egyptologen een warrig verhaal hebben maar wiskundigen lieten zien dat het anders was, bv de Meter enkele eeuwen geleden geïntroduceerd maar men liet zien dat duizenden jaren geleden de Egyptenaren van de Meter gebruik maakten.

De breedte graden op aarde toch nog niet zo heel lang geleden bekend maar oude volken maakten er duizenden jaren geleden al op grote schaal gebruik van op een manier die wij niet na zouden kunnen doen.

Het enigste antwoord van conventionele geleerden is dan dat er buitenaardse wezens op aarde kwamen die die kennis hadden.

Wat dat nu wel met bijbelse geschiedenis te maken heeft, ik zal er een keer op ingaan.

http://hetleveniseeuwig.wordpress.com/recensies-spiritualiteit/mystiek/the-revelation-of-the-pyramids-patrice-pooyard/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Flavius Josephus schreef dat de mensen voor de zondvloed over veel misschien wel profetische kennis beschikten, en dat zij bouwwerken maakten om die kennis in huis te houden voor toekomstige generaties.

Dit doet sterk denken aan de bouwwerken zoals beschreven in de doc. die veel astronomische en andere kennis in hun bouwwijze vertegenwoordigden, in ieder geval bestonden ze in de tijd van Flavius nog schreef hij, dat was ongeveer eindeerste eeuw dus waarom zouden ze nu niet meer bestaanals ze al een tijdspanne van enkele duizenden jaren overschreden hadden.

Men was bang dat de opgedane kennis van het heelal anders geheel en al verloren zou gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Flavius Josephus schreef dat de mensen voor de zondvloed over veel misschien wel profetische kennis beschikten, en dat zij bouwwerken maakten om die kennis in huis te houden voor toekomstige generaties.

Waar schrijft hij dat?

Dit doet sterk denken aan de bouwwerken zoals beschreven in de doc. die veel astronomische en andere kennis in hun bouwwijze vertegenwoordigden,

Welke doc.? Overigens zijn er massa's meer gebouwen waar bij het bouwen veel kennis nodig was.

in ieder geval bestonden ze in de tijd van Flavius nog schreef hij, dat was ongeveer eindeerste eeuw dus waarom zouden ze nu niet meer bestaanals ze al een tijdspanne van enkele duizenden jaren overschreden hadden.

Josephus is niet heel betrouwbaar wat betreft geschiedenis die ver voor zijn tijd was.

Men was bang dat de opgedane kennis van het heelal anders geheel en al verloren zou gaan.

Hoe weet je dat? Waar baseer je dat op?

En nog een keer: als de piramides voor de zondvloed zijn gebouwd, hoe verklaar je dan dat ze (a) nog zo goed intact zijn en (B) niet bedolven zijn onder een dikke laag sediment?

Link naar bericht
Deel via andere websites

antoon schreef:

Flavius Josephus schreef dat de mensen voor de zondvloed over veel misschien wel profetische kennis beschikten, en dat zij bouwwerken maakten om die kennis in huis te houden voor toekomstige generaties.

student schreef:

Waar schrijft hij dat?

Boek I Hoofdstuk 2 Blz. 208 Ze ontdekten de kennis van de hemellichamen en hun ordelijke rangschikking. Om te voorkomen dat hun bevindingen voor de mensen verloren zouden gaan en zouden verdwijnen voordat ze bekend geworden waren, - Adam had namelijk voorspeld dat het heelal zou verdwijnen, hetzij als gevolg van een hevige brand, hetzij als gevolg van watergeweld en overstroming- richten ze twee zuilen op, de een van baksteen en de andere van natuursteen, waarin ze hun bevindingen gegraveerd hadden.

Boek I Hoofdstuk 3 Blz. 209 Vele engelen van God verenigden zich met vrouwen en verwekten bij hen de hoogmoedige zoons die, vol vertrouwen als ze waren op hun macht, minachting toonden voor alles wat goed was. Volgens de overlevering deden zij dingen die sterk doen denken aan de euveldaden die de Grieken verteld wordt over de Giganten.

Misschien zijn de laatste ook mede bouwers geweest

student schreef:

Josephus is niet heel betrouwbaar wat betreft geschiedenis die ver voor zijn tijd was.

in ieder geval kon hij meer weten dan wij, hij beschikte waarschijnlijk over boeken die nu niet meer beschikbaar zijn

student schreef:

En nog een keer: als de piramides voor de zondvloed zijn gebouwd, hoe verklaar je dan dat ze (a) nog zo goed intact zijn en (B) niet bedolven zijn onder een dikke laag sediment?

Er hoeft ook niet zoveel tijdsverschil te zijn ik praat niet over vele duizenden jaren

en de vloed kan plaatselijk een omvang gehad kunnen hebben die minder drastisch was, er zijn waarschijnlijk ook rivieren van het paradijs intact gebleven tenslotte

maar het is inderdaad een vraagstuk wat niet te beantwoorden is

Link naar bericht
Deel via andere websites
Boek I Hoofdstuk 2 Blz. 208 Ze ontdekten de kennis van de hemellichamen en hun ordelijke rangschikking. Om te voorkomen dat hun bevindingen voor de mensen verloren zouden gaan en zouden verdwijnen voordat ze bekend geworden waren, - Adam had namelijk voorspeld dat het heelal zou verdwijnen, hetzij als gevolg van een hevige brand, hetzij als gevolg van watergeweld en overstroming- richten ze twee zuilen op, de een van baksteen en de andere van natuursteen, waarin ze hun bevindingen gegraveerd hadden.

Dat heeft hij waarschijnlijk overgenomen van de Egyptische vloedmythe van Manetho.

Boek I Hoofdstuk 3 Blz. 209 Vele engelen van God verenigden zich met vrouwen en verwekten bij hen de hoogmoedige zoons die, vol vertrouwen als ze waren op hun macht, minachting toonden voor alles wat goed was. Volgens de overlevering deden zij dingen die sterk doen denken aan de euveldaden die de Grieken verteld wordt over de Giganten.

Overgenomen uit de Bijbel.

student schreef:
Josephus is niet heel betrouwbaar wat betreft geschiedenis die ver voor zijn tijd was.

in ieder geval kon hij meer weten dan wij, hij beschikte waarschijnlijk over boeken die nu niet meer beschikbaar zijn

In ieder geval had hij geen beschikking tot archeologie, geologie en oeroude Egyptische, Babylonische en andere geschriften.

En nog een keer: als de piramides voor de zondvloed zijn gebouwd, hoe verklaar je dan dat ze (a) nog zo goed intact zijn en (B) niet bedolven zijn onder een dikke laag sediment?

Er hoeft ook niet zoveel tijdsverschil te zijn ik praat niet over vele duizenden jaren

Ik bedoel dat de zondvloed sediment op de piramides moet hebben afgezet maar ook de piramides moet hebben geërodeerd.

en de vloed kan plaatselijk een omvang gehad kunnen hebben die minder drastisch was,

Dan wordt er juist veel sediment afgezet.

er zijn waarschijnlijk ook rivieren van het paradijs intact gebleven tenslotte

Nee, hoe kom je daar bij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat heeft hij waarschijnlijk overgenomen van de Egyptische vloedmythe van Manetho.
schreef student

Flavius schreef ook dat de zuilen in zijn tijd nog bestonden, waarom zou hij iets verzinnen, dus zo mythisch zal het niet zijn, zo is Flavius gewoon niet,het hele boek ademt een sfeer van onderzoek uit, de vloed kan een aantal oude sporen oude intact gehouden hebben.

Er zijn ook onderzoekers die denken dat de rivieren Eufraat en Tigris onderdeel gemaakt hebben van het paradijs. natuurlijk niet meer na te gaan dat ben ik met je eens

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat heeft hij waarschijnlijk overgenomen van de Egyptische vloedmythe van Manetho.
schreef student

Flavius schreef ook dat de zuilen in zijn tijd nog bestonden, waarom zou hij iets verzinnen, dus zo mythisch zal het niet zijn, zo is Flavius gewoon niet,het hele boek ademt een sfeer van onderzoek uit, de vloed kan een aantal oude sporen oude intact gehouden hebben.

Zijn boek ademt meer het kopiëren van de Bijbel en klassieke schrijvers uit.

Heb je verder nog hard bewijs voor je theorie dat de piramides voor de zondvloed zijn gebouwd? Archeologie. Isotopendatering? Overleveringen van 4000+ jaar oud?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Beste Antoon,

Mijn eerste vraag is: geloof jij alles wat op het internet verschijnt?

De 3 sites waarnaar jij verwijst zijn allemaal onwetenschappelijk en oncontroleerbaar.

Ze verwijzen zelf ook weer naar onbetrouwbare sites (die nu niet meer bestaan).

Ik geloof jij nieuws dus pas als je met een wetenschappelijk artikel komt of een artikel van een gerenommeerde krant.

Verder, stel dat er inderdaad een glazen piramide op de bodem van de zee in de Bermudadriehoek staat, geven de sites geen enkel bewijs dat deze ouder is dan 50 jaar. Dus daar wil ik ook wel argumentatie voor zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sowieso is het onzinnig om draaikolken en mist toe te schrijven aan een object op de zeebodem: dan zouden we overal over de hele wereld draaikolken en mist krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het televisieprogramma Earth Investigated op National Geographic Channel werd gemeld dat het magnetisch veld rondom de Aarde boven de Bermudadriehoek zwakker is (geworden) ten opzichte van de rest van de wereld. De wetenschappers hebben hier nog geen verklaring voor gegeven. Wel zou dit verklaren waarom het kompas niet meer naar behoren zou werken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bermudadriehoek

Onderwaterpiramide van Japan

Te Yonaguni, een eiland van Japan, is een groot door mensen gemaakt onderwatercomplex gevonden. Het lijkt een soort tempel te zijn; het wordt een onderwaterpiramide genoemd. Aangezien mensen niet snel een tempel onder water zullen bouwen, kunnen we er dus vanuit gaan dat de zeespiegel bij Japan tientallen meters lager moet zijn geweest in vroegere tijden. Dat betekent dat er meer land was dan vandaag in dit gebied. Dat klopt op zich met bevindingen van geologen die zeggen dat gedurende de laatste ijstijd-periode Japan aan China en Korea vast zat; Japan was dus niet altijd een eiland. De laatste ijstijdperiode is 12.000 jaar geleden. Deze onderwaterpiramide stamt dus uit dezelfde tijd als de beroemde piramide van Cheops in Egypte. De aanwezigheid van een gelijkwaardige cultuur aan die van Egypte in de gebieden van het huidige Japan is een anomalie in de wetenschap.

http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/8 ... muria.html

Gewoon sites die de status van wetenschappelijk onderzoek weergeven, waarom zouden die liegen, maar ik begrijp je heel goed donders goed zelfs.

Je verwacht een wetenschappelijk rapport uitgaande van verschillende wetenschappers. geschreven in de meest gerenommeerde wetenschappelijk bladen, een rapport waardoor de huidige consensus aan het wankelen word gebracht of zelfs er een nieuwe consensus word aangenomen.

Die komt er niet en wel om de volgende reden, bijbelse gebeurtenissen of gebeurtenissen

die misschien de bijbel zouden kunnen bevestigen worden door de wetenschap gewoon niet in overweging genomen, men sluit de ogen als er zoiets aan de hand is, ik heb geleerd er door heen tekijken en dingen in het juiste perspectief te plaatsen.

Ja ik geloof ook niet alles, maar de waarheid is dat bijna iedere wetenschappelijke bevinding de bijbel bevestigd of althans zeker niet in diskrediet in met het woord van God

Jij hebt ook enkele argumenten gegeven voor de zondvloed, ook zonder die argumenten weet ik zo en zoal dat de bijbel niet liegt, maar ok die, zeker steekhoudende argumentatie van je is niet voldoende voor mensen die iedere bovennatuurlijke uiting afwijzen.

Bekijk het ook eens op de volgende manier, men is er op uit om creationistische neigingen in de wetenschap de kop in te drukken, wat denk je, zo een artikel in een site die de wetenschap weergeeft, als het onzin is geen bouwwerken geen onderwaterarcheologie dan worden die artikelen tot de grond toe afgebrand en zoude de brongevers schaamrood in de hoek staan, er niet aan denkend om ooit nog een bijbels artikel te publiceren.

Het ademt gewoon de realiteit uit

Verder, stel dat er inderdaad een glazen piramide op de bodem van de zee in de Bermudadriehoek staat, geven de sites geen enkel bewijs dat deze ouder is dan 50 jaar. Dus daar wil ik ook wel argumentatie voor zien.

Men moet ook niet vergeten dat er over de hele wereld ook op het droge pyramiden gevonden zijn waarom zouden die onderwater bouwwerken van de ouderdom afwijken

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het televisieprogramma Earth Investigated op National Geographic Channel werd gemeld dat het magnetisch veld rondom de Aarde boven de Bermudadriehoek zwakker is (geworden) ten opzichte van de rest van de wereld. De wetenschappers hebben hier nog geen verklaring voor gegeven. Wel zou dit verklaren waarom het kompas niet meer naar behoren zou werken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bermudadriehoek

Interessant. Misschien zit er veel metaal in de rotsen. Zegt i.i.g. niks over piramides.

Onderwaterpiramide van Japan
Te Yonaguni, een eiland van Japan, is een groot door mensen gemaakt onderwatercomplex gevonden. Het lijkt een soort tempel te zijn; het wordt een onderwaterpiramide genoemd. Aangezien mensen niet snel een tempel onder water zullen bouwen, kunnen we er dus vanuit gaan dat de zeespiegel bij Japan tientallen meters lager moet zijn geweest in vroegere tijden. Dat betekent dat er meer land was dan vandaag in dit gebied. Dat klopt op zich met bevindingen van geologen die zeggen dat gedurende de laatste ijstijd-periode Japan aan China en Korea vast zat; Japan was dus niet altijd een eiland. De laatste ijstijdperiode is 12.000 jaar geleden. Deze onderwaterpiramide stamt dus uit dezelfde tijd als de beroemde piramide van Cheops in Egypte. De aanwezigheid van een gelijkwaardige cultuur aan die van Egypte in de gebieden van het huidige Japan is een anomalie in de wetenschap.

http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/8 ... muria.html

Een paar kritiekpunten:

1. Geologische verschuivingen kunnen ook de oorzaak zijn geweest (er zijn wel meer tempels onder water gevonden).

2. De piramide van Cheops komt uit 2300 v. Chr.

Gewoon sites die de status van wetenschappelijk onderzoek weergeven, waarom zouden die liegen, maar ik begrijp je heel goed donders goed zelfs.

Allereerst kan ik volgens mij zelf ook op die site schrijven, dus dat maakt het er niet betrouwbaarder op.

Daarnaast geeft jouw artikel totaal niet de status van wetenschappelijk onderzoek aan.

Je verwacht een wetenschappelijk rapport uitgaande van verschillende wetenschappers. geschreven in de meest gerenommeerde wetenschappelijk bladen, een rapport waardoor de huidige consensus aan het wankelen word gebracht of zelfs er een nieuwe consensus word aangenomen.

Ja, maar dat verwacht ik niet zonder reden. Wetenschappelijke artikelen worden geschreven door mensen die op de plaats van onderzoek zelf geweest zijn, in een team van andere wetenschappers die allemaal verstand hebben van dingen opgraven en ook hoe de geschiedenis van de Oudheid in elkaar zit.

In tegenstelling tot de sites waar jij naar linkt, die de piramides nog nooit zelf gezien hebben en ook geen archeologie gestudeerd hebben.

Die komt er niet en wel om de volgende reden, bijbelse gebeurtenissen of gebeurtenissen

die misschien de bijbel zouden kunnen bevestigen worden door de wetenschap gewoon niet in overweging genomen, men sluit de ogen als er zoiets aan de hand is, ik heb geleerd er door heen tekijken en dingen in het juiste perspectief te plaatsen.

Een paar problemen:

- De wetenschap vermeldt feiten, die vervolgens in modellen kunnen worden geplaatst. Die modellen kunnen aanzienlijk verschillen, de feiten niet.

- Piramides die 12000 jaar geleden zijn gebouwd hebben niets, maar dan ook niets met de Bijbel te maken.

Men moet ook niet vergeten dat er over de hele wereld ook op het droge pyramiden gevonden zijn waarom zouden die onderwater bouwwerken van de ouderdom afwijken

Kijk, ik hoop dat je hem herkent:

Piramide_du_Louvre.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een paar problemen:

- De wetenschap vermeldt feiten, die vervolgens in modellen kunnen worden geplaatst. Die modellen kunnen aanzienlijk verschillen, de feiten niet.

- Piramides die 12000 jaar geleden zijn gebouwd hebben niets, maar dan ook niets met de Bijbel te maken.

Dat is jouw mening, feiten, moet ik lachen of huilen, tenminste om een aantal daarvan. de bijbel vermeld daarentegen gebeurtenissen die vaak aanvankelijk door de wetenschap ontkend of genegeerd worden, maar bij nader goed onderzoek wel juist blijken.

Over de onderwater pyramiden is nog niet zoveel bekend, maar het ligt in de rede dat zij door de vloed ondergelopen zijn, of weewt jij nog een enorme overstroming in de tijd te plaatsen.

Het heeft niet met de bijbel te maken klopt, maar het is wel aan aanwijzing voor bouwwerken voor de vloed, toch iets met de bijbel te maken dan.

Mijn persoonlijke mening is dat de Nefilim verantwoordelijk waren, en na de vloed kan er natuurlijk ook aan gebouwd zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een paar problemen:

- De wetenschap vermeldt feiten, die vervolgens in modellen kunnen worden geplaatst. Die modellen kunnen aanzienlijk verschillen, de feiten niet.

- Piramides die 12000 jaar geleden zijn gebouwd hebben niets, maar dan ook niets met de Bijbel te maken.

Dat is jouw mening, feiten, moet ik lachen of huilen, tenminste om een aantal daarvan.

Serieus nemen lijkt me een beter plan. Om welke punten moet je dan bijvoorbeeld lachen/huilen?

de bijbel vermeld daarentegen gebeurtenissen die vaak aanvankelijk door de wetenschap ontkend of genegeerd worden, maar bij nader goed onderzoek wel juist blijken.

Voorbeeld?

Over de onderwater pyramiden is nog niet zoveel bekend, maar het ligt in de rede dat zij door de vloed ondergelopen zijn, of weewt jij nog een enorme overstroming in de tijd te plaatsen.

1. Er is nog nooit een onderwaterpiramide gevonden

2. Als deze gevonden wordt, is er waarschijnlijk sprake van een geologische verschuiving

3. Het wijst i.i.g. niet op een zondvloed (d.w.z.: de zondvloed is niet het enige waardoor het verklaard kan worden, zie punt 2).

Mijn persoonlijke mening is dat de Nefilim verantwoordelijk waren, en na de vloed kan er natuurlijk ook aan gebouwd zijn

Heb je daar enig Bijbels/wetenschappelijk bewijs voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid