Hongerige Wolf 0 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Hoera! We hebben een nieuwe paus, Franciscus I! Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Een Jezuiet! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Met de naam Fransiscus, het moet niet gekker worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Ik ben erg nieuwsgierig naar zijn invulling. Maar eerste indruk was erg mooi. Kwam op mij vriendelijk en bescheiden over. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Noem mij een aansteller, maar ik ben ontroerd. Wat een hoopgevende ontwikkeling! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Ik ook RK Diaken, en niet alleen om zijn pauselijke naam. Ik heb het gevoel, als ik zo over hem hoor en lees, dat er nu echt mooie dingen staat te gebeuren met deze paus. Zijn opkomst maakte veel indruk op mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Het doet mij ook meer dan ik had verwacht. Normaal gesproken zou ik half apathisch naar de beelden zitten kijken, maar hij wist me wel te raken. Link naar bericht Deel via andere websites
St. Ignatius 48 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Ik moet zeggen dat ik ook onder de indruk ben... nog los van het feit dat het de eerste Jezuiet als paus is, alleen al de keuze van zijn naam doet veel goeds vermoeden. Zijn bescheiden en vriendelijke optreden, het beginnen met bidden voor zijn voorganger en het Onze Vader en Wees gegroet Maria. Een scheikundige theoloog met pastorale uitstraling... naar het zich laat aanzien, een goede opvolger van Benedictus XVI. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Het is snel gegaan deze keer, ben zeer benieuwd hoe deze paus zijn ambt invulling gaat geven. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Inderdaad heel snel Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Hierbij feliciteer ik de katholieken en ik wens deze paus en de katholieken veel zegen toe. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Idd!! Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Met de naam Fransiscus, het moet niet gekker worden. Ja, bijzonder dat er nog niet eerder een Franciscus paus is geweest! Ik ben benieuwd, ga morgen verder kijken wie de beste man is. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Idd een felicitatie waard, maar ook te hopen dat hij een wat rustiger ambtsperiode mee mag maken dan zijn voorganger. Link naar bericht Deel via andere websites
Pinkeltje 0 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Met elke drie maanden een speciale dienst voor de vogels en dieren des velds Ik vond het overigens vooral mooi dat hij uitbarstte in gebed. Dat ontroerde me Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Ik vond het erg mooi dat hij aan het volk vroeg om gebed. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Klopt het nou dat hij 76 jaar is? Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Ja Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Hij had z'n gebedjes wel beter uit zijn hoofd mogen leren trouwens, hij vergat z'n tekst een paar keer Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Volgens mij niet hoor, hij zette het gebed gewoon zacht biddend voort, na luid te hebben ingezet. Dat hoor je wel vaker. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Paus: Kom niet naar inauguratie VR 15 mrt 2013 | 15.21 Argentijnen kunnen beter niet naar Rome reizen om de inauguratie van paus Franciscus bij te wonen. De reis is kostbaar en het geld kunnen zij beter aan de armen geven. De paus heeft die wens op de avond van zijn verkiezing doorgegeven aan de nuntius (ambassadeur van het Vaticaan) in Buenos Aires, liet de woordvoerder van het Vaticaan vrijdag weten. Franciscus, die bekend staat om zijn eenvoud en sobere levensstijl, hoopt dat niet alleen gewone gelovigen, maar ook de bisschoppen niet naar Rome reizen. Hij wordt dinsdag geïnaugureerd. Prins Willem-Alexander, prinses Máxima en premier Mark Rutte zullen dinsdag overigens wel naar de inauguratie van de nieuwe paus gaan. Dat meldde vicepremier Lodewijk Asscher vrijdag. Bij het aantreden van de vorige paus, Benedictus XVI in 2005, was de prins ook aanwezig in Vaticaanstad, in het gezelschap van de toenmalige premier Jan Peter Balkenende. Máxima liet toen verstek gaan, omdat ze hoogzwanger was. Het feit dat de nieuwe paus een Argentijn is, net als Máxima, staat volgens Asscher los van het besluit om de prinses bij de inauguratie aanwezig te laten zijn. Wat Asscher betreft hoeft het bezoek van het aanstaand koningspaar aan de paus niet te betekenen dat de paus wordt uitgenodigd voor de inhuldiging van Willem-Alexander op 30 april. Dat was tot nog toe ook nog niet ter sprake gekomen, reageerde Asscher op vragen. Asscher noemde de installatie van paus Franciscus een belangrijk moment voor de katholieke kerk. De paus krijgt dinsdag het pallium (een soort stola) en de pauselijke vissersring, waarna hij officieel aan de slag kan. Bron: kerknieuws Het schuin gedrukte stukje vond ik toch wel grappig. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Haha ja, als dat zo zou zijn werd 30 april ineens toch wel interessant Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Zou een mooie stunt zijn als de paus opeens opstaat, de kroon pakt en dan iemand van het Habsburgse huis die kroon op het hoofd zet. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 15 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2013 Tot nu toe heb ik aardig wat positieve berichten over deze paus gelezen. Ik houd een slag om de arm, maar ik zie kansen op goede en mooie mogelijkheden op initiatief van hem voor de toekomst. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten