The Black Mathematician 82 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Een asceet die ook nog eens de naam Franciscus aanneemt. Klinkt als een voortreffelijk mens. Ik ben benieuwd! Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Robert Frans, Mooi hè? Een prachtige naam! Gefeliciteerd rooms-katholieke vrienden. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Ik zit achter de tv, klinkt erg mooi. Zelfs ik raak een beetje ontroerd. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 De blijde gezichten en de ontroering van de mensen op het plein raakten me wel. Link naar bericht Deel via andere websites
IDN 0 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Gefeliciteerd katholieke broeders en zusters!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Hele mooie opkomst ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Bijzonder hoopgevende keuze. Jezuiet, asceet, Franciscus, en meteen al afwijkend van het protocol Link naar bericht Deel via andere websites
cobybryant 0 Geplaatst 13 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2013 Inderdaad hoopgevend: Hij nam vaak de bus naar zijn werk, woonde in een appartementje, kookte gewoon zijn eigen maal en bezocht vaak de sloppenwijken rondom de hoofdstad van Argentinië. Hij komt op voor de armen en vindt maatschappelijke betrokkenheid, niet leerstellige gevechten, de belangrijkste taak van de kerk. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 En de man is (zoals alle Jezuïeten) ook academisch geschoold en een intellectueel. Hij laat zien dat zoiets niet persé daarmee in de weg hoeft te staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Pinkeltje 0 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Bijzonder hoopgevende keuze. Jezuiet, asceet, Franciscus, en meteen al afwijkend van het protocol Veelbelovend, het lijkt erop dat deze man wel eens een echte 'papa' voor zijn schapen kan worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 14 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2013 Bijzonder hoopgevende keuze. Jezuiet, asceet, Franciscus, en meteen al afwijkend van het protocol En, niet te vergeten, de eerste Argentijn en niet-Europeaan na meer dan 1000 jaar. Na wat zoekwerk, de laatste niet-Europese paus vóór Franciscus I: http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Gregorius_III Ook meteen de laatste paus met erkenning van Byzanthium. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten