Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik doe een aantal dingen in de kerk, ben lid van de beamercommissie en de activiteitencommissie. Die ben ik wel bewust ingegaan om betrokkener te raken bij de gemeente en om meer mensen te leren kennen. Vooral de activiteitencommissie is daar erg goed voor. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
wat doet een beamercommissie?

Ondersteuning van de eredienst. Wij maken gebruik van twee beamerschermen waarop liedteksten, bijbelteksten, mededelingen en soms presentaties tijdens de preek geprojecteerd worden. Bij ons wordt bijna alles geprojecteerd, van het Votum tot aan het amen op de zegen.

Soms is het best stressen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie is er hier actief in de kerk? Wat doe je? Koffieschenken, ziekenbezoek, de beamer bedienen? Hoe ben je hiertoe gekomen?

Vroeger wel de beamer. Sinds ik verhuisde en in andere plaats ging kerken heb ik dat afgebouwd naar nul. Maar ik wil op wat langer termijn wel weer actief worden in de kerk, want ik vind dat wel belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zie hier heel vaak beamer passeren, wij gebruiken dat nooit. Enkel als er film wordt getoond.

Wij gebruikten dat voor projectie van muziek en ondersteuning van de preek (denk aan bijvoorbeeld projectie bijbelteksten en bij sommige predikanten ook wel op de manier zoals je bij colleges/presentaties/lezingen dat ziet, maar dan dus bij de preek. Maar dat hangt van de spreker af en in hoeverre die dat wilt gebruiken).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben sinds kort weer actief in de kerk. Ik ben lid van het pastorale team. Ik kwam hiertoe omdat ik enige tijd terug mijn vorige activiteit in de kerk (lid van de hoofdredactie van het parochieblad) had opgezegd ivm werkdruk. Die werkdruk is nu grotendeels verdwenen. Ik wou ook actiever worden in mijn huidige locatie waarin ik mijn broeders/zusters nog niet zo goed ken en ben deze keer dus niet voor een overkoepelende functie gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe sinds ik verhuisd ben niet veel meer dan zo nu en dan biddend aanwezig zijn. Eigenlijk vind ik het wel jammer dat ik verder niets meer doe, want ik deed graag zo nu en dan eventjes iets in de parochie. Ik heb op dit moment niet echt een parochie waar ik actief ben, deels doordat ik doordeweeks altijd ergens in een kapel kom en ook niet elk weekend op dezelfde plek ben. In de toekomst zou ik misschien wel catechese willen geven. Dit semester volg ik een vak catechetiek en het lijkt me best leuk om daar in de praktijk iets mee te gaan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was actief in de kerk maar in de periode dat ik meer twijfelde ben ik wat zaken af gaan stoten.

Ik was lid van het pastorale team waar ik nu nog maar 1 persoon regelmatig een bezoek breng, hielp met schoonmaakactiviteiten. We waren gastgezin; nu alleen nog voor een echtpaar die al jaren bij ons komt. De missionare werkgroep; ook gestopt. Even een pas op de plaats om te kijken waar ik stond /sta.

Langzaam probeer ik de kerkgang weer op te pakken, het intense verlangen naar een dienst zoals een aantal jaren geleden is er nog niet. Misschien komt dat ook niet meer, al geniet ik van internet of diensten op t.v.En dat gaat voor mij wel samen; actief in de kerk gaat niet wanneer ik zelf teveel moeite met geloven heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid