Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Als nieuw lid val ik meteen maar met de deur in huis met een vraag waar ik mee rond loop;

Zelf ben ik een jongen van 36 jaar, heb veel moeite om een relatie te krijgen.

Een aantal contacten lopen telkens uit op een zeer goede vriendschap, waarbij ik meestal eindig als ceremoniemeester voor de bruiloft van de betreffende dame :?

Afgelopen jaar heb ik een meisje ontmoet, een echte "dochter van de Heer" (zo noem ik de vrouw die een zeer goede relatie heeft met God)We hebben de zelfde hobby's en komen elkaar iedere week tegen op een bijeenkomst. Afgelopen weken merk ik dat we steeds meer tot elkaar komen. De liefde die ik haar geef krijg ik ineens terug, iets wat ik nog nooit bij een andere vrouw heb gevoeld. Je zou dus denken dat ik dan toch eindelijk iemand gevonden heb die ook iets voor mij voelt. Er is echter een klein struikelblok, want zij is 16 jaar en ik ben 36.

In de bijbel kan ik nergens iets vinden over leeftijdsverschil. Meestal werd de vrouw uitgehuwelijkt en uitgezocht door de ouders, en in de Israëlische cultuur werken dingen anders dan in Nederland.

Mijn vraag is dus.

Is een leeftijdverschil van 19 jaar te groot, ondanks dat we geestelijk erg dicht bij elkaar zitten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ligt er een beetje aan hoe volwassen je zelf bent. Mijn ex was 12 jaar ouder en ik zeg nog steeds dag papa als ik 'm met de kinderen uitzwaai, semi voor de grap. Als jij veel volwassener bent, heb je het gevaar van een niet-gelijkwaardige relatie. Hij heeft nu iemand van funky fish die een stuk volwassener is dan ik. Je moet niet hebben dat je eerst het geweldig vindt en haar later wilt veranderen, omdat ze te onvolwassen is. Hoe denk je over kinderen krijgen enzo? Bedenk eerst wat praktische zaken, moeilijk, zelf ook nooit gedaan, maar is wel handig.

Aan de andere kant, mijn oom is heel happy met zijn 27 jaar jongere vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ligt er een beetje aan hoe volwassen je zelf bent. Mijn ex was 12 jaar ouder en ik zeg nog steeds dag papa als ik 'm met de kinderen uitzwaai, semi voor de grap. Als jij veel volwassener bent, heb je het gevaar van een niet-gelijkwaardige relatie. Hij heeft nu iemand van funky fish die een stuk volwassener is dan ik. Je moet niet hebben dat je eerst het geweldig vindt en haar later wilt veranderen, omdat ze te onvolwassen is. Hoe denk je over kinderen krijgen enzo? Bedenk eerst wat praktische zaken, moeilijk, zelf ook nooit gedaan, maar is wel handig.

Aan de andere kant, mijn oom is heel happy met zijn 27 jaar jongere vrouw.

Wij schelen maar 4 jaar, dat biedt perspectief! ;)

Ik vind 20 jaar verschil wel een hele hoop en je kan je afvragen of het meisje weet waar ze mee bezig is. Zou jij interesse hebben in een vrouw die 20 jaar ouder is? Ik zou zeggen: niet aan beginnen en zoek iemand die 5 en op zijn hoogst 10 jaar jonger of ouder is dan jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk persoonlijk dat je met zo'n verschil veel meer kans hebt op grote problemen dan op een gelukkige relatie voor het leven. Nu weet ik natuurlijk niet wat jij verwacht van een relatie. Maar een 16-jarige die bij haar partner blijft van dat moment.. Dat komt al amper voor, laat staan met zo'n leeftijdsverschil.

Bovendien had je haar vader kunnen zijn. Ik wil niet zeggen dat je slechte bedoelingen hebt, maar erg gezond kan zo'n relatie niet zijn, denk ik. Verder ben ik het eens met Ken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je noemt jezelf een jóngen van 36 jaar. Geen man van 36. Dat is hoe je je introductie begint. Dat zegt wat over jezelf, hoe je jezelf ziet. Je ziet jezelf ook nog als jong.

Het moment dat je jezelf geen jongen meer noemt maar een man (of een meid naar vrouw) zou het moment kunnen zijn dat je jezelf als echt volwassen ziet. Dus qua leeftijd zouden jullie misschien juist heel goed bij elkaar passen omdat je jong aandoet, omdat je je jong voelt.

Alleen die meid is nu nog jong. Nu zitten jullie op hetzelfde niveau, maar ze gaat misschien nog heel veel groeien en dan ontgroeit ze je (is mogelijk, hoeft niet).

Ik ben van mening dat wanneer je (algemeen gezien) bij je ouders het huis uit gaat je eerst een periode van vrijheid dient te ervaren (op jezelf wonen, of op kamers, reizen, feesten). Die vrijheidsimpulsen doorleven. Wat je veel ziet bij jonggetrouwden is dat ze dat niet hebben gedaan maar vanuit huis trouwden en vervolgens op hun 35e levensjaar die behoefte tot vrijheidsuitingen nog krijgen. Dan komen de scheidingen en de "ik voel me niet zo gelukkig" belevingen.

De vraag is: kan jij haar die impulsen laten doorleven en kan je ermee leven als ze boven je uitstijgt qua groei?

Zo ja: mijn zegen heb je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een leeftijdsverschil zou op zich geen probleem op hoeven leveren bij 2 volwassen mensen.

Mijn man is ook 12 jaar ouder dan ik, maar wij hadden beiden er ongeveer een half leven op zitten en wat ervaring betreft meerdere levens.

In dit geval 36-16 jaar.

Ik ben zelden zo strikt, maar ik zeg nu:

Afblijven!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg niet doen. Ik heb zelf ervaring met mensen die tien jaar ouder waren en waarmee het geweldig klikte maar het blijft gewoon een grote issue. Jij bent als ze twintig is al een veertiger dat werkt niet. Jullie zitten in totaal andere levensfases en het is denk ik niet realistisch om te denken dat het wel zal werken omdat liefde alles overwint. Dat is een sprookje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het leeftijdsverschil is één ding, zeker als je allebei boven de 21 bent doet dat er niet heel veel toe. Maar onder de 21 is het een wereld van verschil. Zij kan hoogst waarschijnlijk niet overzien waar ze aan begint als ze met jou gaat. Omgekeerd is 3 a 4 jaar wachten voor jou waarschijnlijk ook geen optie dus al met al lijkt het me geen geweldige combinatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze is 16, jij 36, ik vraag me af of je misschien niet zelf onder ogen durft zien dat dit haast niet haalbaar is.

Dat meisje zit nog op middelbare school, moet nog studeren voor haar beroep later. als zij afgestudeerd is, neem 24jaar, dan ben jij er 44. Kinderen krijgen, lukt dat dan lichamelijk nog? Ik heb daar geen verstand van.

daarnaast zit zij nog volop in haar jeugd, ze denkt misschien niet op de manier waarop volwassenen naar een relatie kijken. Jij denkt aan kindjes, settelen (veronderstel ik). daar dacht ik nog niet echt aan toen ik 16 was.

zij is de speelse, jij al de serieuzere.

bij een vorige relatie verschilde ik maar één jaar, maar ik was toen de speelse (nu nog steeds) terwijl mijn ex heel serieus was, en dat heeft vaak botsingen gegeven.

Ik weet niet of het in e bijbel vermeld staat, maar als je je gezond verstand gebruikt, dan zou ik durven zeggen dat het niet echt aan te raden is.

Ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening :) als zij ertoe bereid is, waarom niet dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening :) als zij ertoe bereid is, waarom niet dan?

omdat ze waarschijnlijk geen idee heeft waar ze aan begint.

Je hebt 16jarigen die al heel erg volwassen kunnen zijn waardoor die misschien wel 16 als leeftijd hebben maar op gedachtenvlak veel verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nooit volwassen genoeg om een relatie met een 36-jarige te hebben. Meisjes van zestien zijn hartstikke kwetsbaar, ook al lijken ze misschien heel volwassen. Bovendien ontneem je iemand min of meer de mogelijkheid jong te zijn, te ontdekken en te zoeken naar een plek in het leven. Ik vind in dit geval dat we echt maar een ding kunnen zeggen: dit kan niet!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het eens met Josephina. Ik vraag me ook af wat je er zelf aan denkt te hebben. Ik ben zelf dertig en moet er echt niet aan denken. Meisjes van zestien moeten nog zoveel ontdekken: school afmaken, zelfstandig wonen, werken, wat leuk of niet leuk is in een partner, zelfontplooiing (wie ben ik?). Zelfs iets als hobby's moet zich vaak nog ontwikkelen. Daar is voor een dertigplusser toch helemaal geen plaats, behalve als een soort surrogaatouder?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met dat laatste moet je sowieso uitkijken inderdaad. Wellicht dat ze meer een vaderfiguur ziet dan een potentiële partner. Ik snap wel dat het lastig is als '30+'er' zonder relatie. Maar misschien dat je toch beter even kunt wachten tot zij ook volwassen(er) is. Gun haar in ieder geval de ruimte adolescent te zijn. Ik denk dat zo'n meisje (en ook oudere dames) zichzelf al snel erg gebonden zouden voelen in een vaste relatie, als ze hun identiteit nog aan het ontwikkelen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee extra punten nog.

Een meisje van 16 jaar wordt graag voor volwassen gezien en behandeld.

Het is een enorme bevestiging voor haar als een volwassene haar ook zo behandeld.

Ze zal heel licht ontvlambaar zijn en een kalverliefde kan zeer heftig verlopen ook als het niet "doorgaat".

Zeker als ze in haar eigen omgeving nog "als een kind" wordt gezien.

Wat heel logisch is voor ouders van een 16 jarige, zeker als ze er achter zouden komen dat een 20 jaar oudere man interesse toont.

Bedenk ook dat 16 maar een fractie ouder is als 15 en dat je dan bij lichamelijk contact voor pedofilie veroordeeld zou kunnen worden.

Veel ouders zullen het zeker zo zien en je (goede) naam is voor je leven aan gruzelementen, als één van allen uit haar omgeving kwaad wil.

Een heel gevaarlijke situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een leeftijdsverschil zou op zich geen probleem op hoeven leveren bij 2 volwassen mensen.

Mijn man is ook 12 jaar ouder dan ik, maar wij hadden beiden er ongeveer een half leven op zitten en wat ervaring betreft meerdere levens.

In dit geval 36-16 jaar.

Ik ben zelden zo strikt, maar ik zeg nu:

Afblijven!!!!!

Waarom? Dit mag van de Nederlandse wet gewoon hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het meerdere malen gezien: zodra een meisje met een ouder vriendje de middelbare school verlaat, wordt haar wereld ineens zoveel groter dat de relatie dat in zowat alle gevallen niet heeft overleefd.

Het lijkt me dat als je instelling is om een paar leuke jaren te hebben er niet veel aan de hand is, maar als je hoopt op een huwelijk etcetera, dan kan je van een koude kermis thuiskomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een leeftijdsverschil zou op zich geen probleem op hoeven leveren bij 2 volwassen mensen.

Mijn man is ook 12 jaar ouder dan ik, maar wij hadden beiden er ongeveer een half leven op zitten en wat ervaring betreft meerdere levens.

In dit geval 36-16 jaar.

Ik ben zelden zo strikt, maar ik zeg nu:

Afblijven!!!!!

Waarom? Dit mag van de Nederlandse wet gewoon hoor.

Waar wordt beweerd, dat dat niet zo is?

Heb je het stukje hierboven gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je moet inderdaad oppassen met lichamelijk contact nog de komende twee jaar want anders ben je gewoon helemaal de sjaak omdat je hartstikke strafbaar bent.

Nee, vanaf 16 mag je seks met iedereen hebben, als de andere persoon maar ook 16 is.

Tussen 12 en 16 is er geen verbod, alleen mag het leeftijdsverschil niet te groot zijn.

Boven die leeftijd geldt er geen restrictie meer.

Dan geldt nog wel de wet op de minderjarigheid.

Zodat het meisje nog valt onder verantwoordelijkheid van de ouders.

http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?779

WANNEER IS SEKS STRAFBAAR?

Kinderen tot 12 jaar zijn voor de wet altijd beschermd. Het is verboden om seks te hebben met iemand beneden deze leeftijd. Tussen de 12 en 16 jaar ligt dat wat anders. Als er seks plaatsvindt met iemand die ouder is, dan kunnen de ouders daarvan aangifte doen. Het betrokken meisje moet dan ook worden gehoord door de politie en uiteindelijk zal een rechter uitmaken of het strafbaar is wat er is gebeurd. Dat is afhankelijk van de situatie. Als een meisje van 15 seks heeft met haar vriendje van 16 zal dat geen probleem zijn. Is die persoon bijvoorbeeld 30, dan kan het wel een probleem worden. Vanaf 16 jaar is het niet verboden om seks te hebben (op vrijwillige basis natuurlijk).

Mijn bezwaren, genoemd in dit topic, zijn dan ook niet wettelijk van aard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo iedereen,

Als nieuw lid val ik meteen maar met de deur in huis met een vraag waar ik mee rond loop;

Zelf ben ik een jongen van 36 jaar, heb veel moeite om een relatie te krijgen.

Een aantal contacten lopen telkens uit op een zeer goede vriendschap, waarbij ik meestal eindig als ceremoniemeester voor de bruiloft van de betreffende dame :?

Afgelopen jaar heb ik een meisje ontmoet, een echte "dochter van de Heer" (zo noem ik de vrouw die een zeer goede relatie heeft met God)We hebben de zelfde hobby's en komen elkaar iedere week tegen op een bijeenkomst. Afgelopen weken merk ik dat we steeds meer tot elkaar komen. De liefde die ik haar geef krijg ik ineens terug, iets wat ik nog nooit bij een andere vrouw heb gevoeld. Je zou dus denken dat ik dan toch eindelijk iemand gevonden heb die ook iets voor mij voelt. Er is echter een klein struikelblok, want zij is 16 jaar en ik ben 36.

In de bijbel kan ik nergens iets vinden over leeftijdsverschil. Meestal werd de vrouw uitgehuwelijkt en uitgezocht door de ouders, en in de Israëlische cultuur werken dingen anders dan in Nederland.

Mijn vraag is dus.

Is een leeftijdverschil van 19 jaar te groot, ondanks dat we geestelijk erg dicht bij elkaar zitten?

Ik schrok echt.

hmmmm, ik zou het afkappen ... .ik ben zelf 29 en no way dat ik met een kind van 16 iets begin .... straks beland je nog in de bak! Heb een beetje zelfrespect!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid