Spring naar bijdragen

Hebben jullie wel eens een engel gezien?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Engelen zijn fascinerend. Duizenden mensen overal ter wereld hebben getuigd een engel gezien of ervaren te hebben.

Sommigen doen deze getuigenissen af als onzin, anderen weten door eigen ervaring dat engelen een realiteit zijn, die God heeft gestuurd om mensen te helpen.

Er zijn echter niet alleen ware engelen,

er zijn ook heel wat misleidende, gevallen engelen.

De Bijbel heeft enorm veel over engelen te vertellen, wat ze zijn, waar ze vandaan komen, wat hun doel is, wat ze wel en niet doen, enz.

http://www.real-life.nl/engelen.html

Ik ben heel benieuwd of er hier mensen zijn die wel eens een engel hebben gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

faq.php#f1r0

6 - Eigen argumenten. Discussie valt of staat met argumenten. Het alleen plaatsen van een link of een zin die verwijst naar een andere site of forum helpt daar niet in. Indien dit toch gebeurt zal de link worden verwijderd. Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, wel geweldig lieve mensen die je engelachtig zou kunnen noemen. Een engel met een b er voor zie ik vrijwel dagelijks. :)

Offtopic, dat doet me denken aan een gedichtje die ik ooit van mijn opa kreeg. 'Dan ga je als een engel als het leven door, en hopelijk soms met een B ervoor!'

(Duurde onnozel lang voordat ik het snapte :P)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde laatst een preek van een man die ergens vast kwam te zitten met de auto en het was noodweer. Toen kwam er een man aan, in het wit gekleed, en hij leidde ze naar een plek om te schuilen en hielp ze met de auto en daarna ging hij weer weg. En die man dacht: ooh, ik heb een engel gezien. Maar hij zag dat hij toen hij wegliep een sigaret opstak, dus het was toch geen engel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoorde laatst een preek van een man die ergens vast kwam te zitten met de auto en het was noodweer. Toen kwam er een man aan, in het wit gekleed, en hij leidde ze naar een plek om te schuilen en hielp ze met de auto en daarna ging hij weer weg. En die man dacht: ooh, ik heb een engel gezien. Maar hij zag dat hij toen hij wegliep een sigaret opstak, dus het was toch geen engel.

Misschien roken ze in de hemel wel. Daar is toch geen longkanker (Op 21:4) dus ze schaden er niet zichzelf of anderen mee ;)

Ik heb ooit eens een bedelaar gezien. Ik liep hem eerst straal voorbij, maar nadien ben ik terug gegaan en gaf wat geld. Hij keek op en hij had de meest helderblauwe ogen die ik ooit heb gezien. Het leek alsof ik Jezus wat geld gaf

Ik had een keer het tegenovergestelde. Ik was in Zuid-Amerika in een afgelegen stad, en een bedelaar liep op mij af en begon mijn blauwe ogen helemaal de hemel in te prijzen en mijn gezicht aan te raken enzo. Hij gedroeg zich alsof hij Jezus zelf had gezien... blijkbaar waren blauwe ogen iets heel nieuws voor hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
De Bijbel heeft enorm veel over engelen te vertellen, wat ze zijn, waar ze vandaan komen, wat hun doel is, wat ze wel en niet doen, enz.

Interessant zeg, welke passages en hoofdstukken bedoel je als ik zo vrij mag zijn?

Een engel kwam bij Hagar in de woestijn om haar terug te leiden naar de tenten van Abraham en Sara (Genesis 16:7-14).

Enkele engelen bezochten Abraham voordat het oordeel van God over Sodom en Gomorra losbarstte (Genesis18:2).

Twee engelen redden Lot voordat Sodom verwoest werd (Genesis 19:1, 12-17).

Een engel verhinderde dat Abraham werkelijk zijn zoon Isaäk op het altaar op de berg Moria zou doden (Genesis 22:11).

Engelen gingen langs een ladder van Jakob naar de hemel en weer terug toen hij in Bethel lag te slapen (Genesis 28:12-15).

Een engel had de leiding bij de uittocht uit Egypte (Numeri 20:16).

Rond de geboorte van de Here Jezus zien wij veel activiteiten van engelen. Vooral de engel Gabriël speelt een grote rol in dit verhaal. Gabriël komt bij Zacharias in de tempel om hem aan te kondigen dat de boodschapper van de Messias geboren zal worden en dat dit zijn zoon zal zijn, die hij Johannes moet noemen (Lukas 1:5-25).

Dezelfde engel komt bij Maria in Nazareth om haar aan te kondigen dat zij een zoon (Jezus) zal baren, die de Messias, de Zoon van de Allerhoogste, zal zijn (Lukas 1:26-38). Er verschenen in dromen ook engelen aan Jozef.

Een leger engelen verscheen aan de herders in het veld, nadat de Here Jezus geboren was. Zij verheerlijkten God en maakten de komst van de Messias aan de herders bekend (Lukas 23:9-15). Na de verzoeking in de woestijn kwamen de engelen Jezus dienen en verzorgen (Mattheüs 4:11). En na de strijd in het Hof van Gethsemané kwamen de engelen opnieuw om Hem kracht te geven (Lukas 22:43).

http://www.jeshua.nl/index.php?option=c ... &Itemid=68

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

In het boek Openbaring lees je over een belangrijke taak die engelen in deze tijd hebben. In Opb.14:6,7 staat:

"En ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen, en hij had eeuwig goed nieuws, om dat als blijde tijdingen bekend te maken aan hen die op de aarde wonen, en aan elke natie en stam en taal en elk volk, en hij zei met een luide stem: "Vreest God en geeft hem heerlijkheid, want het uur van het oordeel door hem is gekomen en aanbidt daarom Degene die de hemel en de aarde en de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."

Engelen geven dus leiding aan het evangelisatiewerk dat over de hele aarde verkondigd moet worden. Niet dat ze zelf mensen aanspreken, want Jezus heeft immers christenen de opdracht gegeven om dit werk te doen (Mattheus 28:19,20), maar ze kunnen ervoor zorgen dat je op het juiste moment op de goede plek bent om het goede nieuws te delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vader was tijdens zijn leven een gelovig man, maar niet het type dat engelen zag etc.

Twee jaar voor hij overleed meende hij een engel gezien te hebben. Hij was die ochtend in één uur tijd blind geworden en lag in het ziekenhuis. Midden in de nacht werd hij in paniek wakker en toen kwam er een wit figuur bij hem die zei: "wees maar niet bang". De volgende dag was hij zo rustig...rationeel kan ik zeggen: "misschien zag hij nog even een glim en was het een verpleegster in een wit uniform die hem gerust stelde".

Maar nooit heb ik hem dit kunnen en willen afpakken, ik was blij met dit "wonder".

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid