Spring naar bijdragen

Michel Martin vrij.


Aanbevolen berichten

De vrouw van Marc Dutroux is sinds 16u vrij. Ze hielp bij het ontvoeren en gevangen houden van verschillende kinderen. Ze werd veroordeeld tot 30 jaar cel, maar na 16 jaar komt ze voorwaardelijk vrij.

In België is de wet zo dat je na een aantal jaar vrij kunt komen, ongeacht de ernst van je misdaad. Velen reageren misnoegd, maar de wet geldt voor iedereen.

Wat vinden jullie hiervan?

- mods: het is michelle martin -

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat naar dat ze nu vrij is.

Ik snap het dilemma van aan de ene kant het recht op vrijheid en nieuwe kansen voor zo'n vrouw, maar aan de andere kant de gevoelens van de slachtoffers.

Gezien de grote maatschappelijk onrust en verontwaardiging over haar (toen nog voorgenomen) vrijlating, denk ik dat het niet verstandig is. Straffen is ook bedoeld om de samenleving genoegdoening te schenken, en deze vrouw is daar nog niet ver genoeg in gegaan.

Jammer, dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vrouw van Marc Dutroux is sinds 16u vrij. Ze hielp bij het ontvoeren en gevangen houden van verschillende kinderen. Ze werd veroordeeld tot 30 jaar cel, maar na 16 jaar komt ze voorwaardelijk vrij.

In België is de wet zo dat je na een aantal jaar vrij kunt komen, ongeacht de ernst van je misdaad. Velen reageren misnoegd, maar de wet geldt voor iedereen.

Wat vinden jullie hiervan?

de wet geldt voor iedereen.

is maar goed ook. ik lees hier op www.nu.nl dat ze naar een klooster gaat.

haar leven zal naar alle waarschijnlijkheid voorbij zij, en ze is gedoemt om nog vele jaren in het klooster te leven. wellicht alleen en eenzaam.

dus daar zit ze ook ' vast' . Dat ze ziek is in haar hoofd is wel duidelijk.

volgens de wet ' genoeg ' gestraft.

het zij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zusters van dat klooster hebben een verhuis op de planning staan. Ik heb zo'n vermoeden dat ze nog wel ontsnapt en zich dan terugtrekt in één of ander oostblokland.

Als je hoort wat het de staat kost om die vrouw te beschermen, dan vind ik het nog erger dat dit gebeurt.

Ik denk eigenlijk niet dat ze "ziek" is in haar hoofd, wel dat ze zich heeft laten manipuleren en dat ze daar nu zelf meester in is geworden, èn dat ze slim en geslepen is. Ik geloof dat ze iedereen heel goed om de tuin heeft kunnen leiden, behalve het volk. Ze heeft nooit één woord van spijt betuigd en dat zegt voor mij genoeg. Ze heeft nooit vergeving gevraagd.

De hele Dutroux-zaak heeft zo'n stempel gedrukt op ons land. Zij heeft eraan meegedaan. Ze heeft die meisjes laten uithongeren, laten verkrachten, meegeholpen met die ontvoering (hoezo geen recidiviste? Eerder hier ook voor veroordeeld...). Ze heeft mede de dood van al die jonge levens op haar geweten, maar ze heeft blijkbaar geen geweten. Lekker makkelijk voor haar dan.

In mijn omgeving leeft deze zaak heel erg, De familie Marchal is van hier, An was van hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vrouw van Marc Dutroux is sinds 16u vrij. Ze hielp bij het ontvoeren en gevangen houden van verschillende kinderen. Ze werd veroordeeld tot 30 jaar cel, maar na 16 jaar komt ze voorwaardelijk vrij.

In België is de wet zo dat je na een aantal jaar vrij kunt komen, ongeacht de ernst van je misdaad. Velen reageren misnoegd, maar de wet geldt voor iedereen.

Wat vinden jullie hiervan?

- mods: het is michelle martin -

DE RECHTSTAAT VANDAAG

Een staat tot welzijn van rechter, crimineel en advocaat

Rechtbetrachters verworden tot rechtverkrachters

Waarin, met veel omhaal, harde straffen uitgesproken

Nooit worden uitgevoerd, wel na korte tijd voor 3/4 afgebroken

Een staat waar de misdadiger welig kan tieren

Daar hij kan rekenen op legale medestanders; immorele geldwolven en gieren.

Lijkt u dit onjuist of te hard, ga het dan vragen

Aan hen ,de slachtoffers, die voor de rest van hun leven de gevolgen van dit onrecht moeten dragen.

B.D.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vrouw van Marc Dutroux is sinds 16u vrij. Ze hielp bij het ontvoeren en gevangen houden van verschillende kinderen. Ze werd veroordeeld tot 30 jaar cel, maar na 16 jaar komt ze voorwaardelijk vrij.

In België is de wet zo dat je na een aantal jaar vrij kunt komen, ongeacht de ernst van je misdaad. Velen reageren misnoegd, maar de wet geldt voor iedereen.

Wat vinden jullie hiervan?

- mods: het is michelle martin -

Ik vind het slecht. Die vrouw is medeplichtig aan de dood van 2 kinderen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze nog maar net de helft van haar straf heeft uitgezeten en al weer vrij komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
... en weer een zaak waar veel te veel aandacht naartoe gaat terwijl in andere delen van de wereld mensen met bosjes dood neervallen.

Maar dít is dichtbij, en treft mensen (zeker in België) een stuk harder en persoonlijker dan mensen in andere delen van de wereld. Waarom is het ´veel te veel´ aandacht, als men zich ook nog om zijn eigen buren druk maakt?

Mensen met kinderen in België hebben hier meer last en zorg van, dan van het overlijden van de mensen daar. Hoe spijtig ook, het menselijk brein is nou eenmaal gemaakt om meer zorgen te geven aan de dingen die je zelf kunnen raken. Als dat opgelost is, kun je naar de rest, verder weg, kijken. En ik zie niet in, waarom dat in dit geval nou zo erg moet zijn. Althans, de vergelijking de tussen de verontwaardiging over vrijlating van een vrouw die gruwelijke dingen gedaan heeft, en de aandacht / verontwaardiging over de mensen in andere werelddelen lijkt mij niet op te gaan. Het één sluit het ander niet uit, daar het één niets met het ander te maken heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet zo goed hoe ik er moet mee omgaan.

Enerzijds is het heel gruwelijk en erg wat ze gedaan heeft, kan ik het niet begrijpen. En verdient ze het niet om zo vroeg vrij te zijn.

Anderzijds, de wet is de wet, en die wet geldt ook voor zo'n criminelen. Ze heeft de periode uitgezeten die ze moest uitzitten. Dus juridisch is alles goed gegaan.

Ik had gedacht dat ze de vrijlating wel zouden opschorten omwille van de stem van het volk, maar dat hebben ze niet gedaan.

Dus theoretisch is alles correct, emotioneel niet.

Je weet ook niet of ze verandert is gedurende die jaren dat ze er zat. misschien spijt, betreurt ze voor wat ze gedaan heeft. Dat weten we allemaal niet.

Een nieuwe plaats in de maatschappij zal ze nooit kunnen innemen, maar als ze echt innerlijk verandert is, dan vind ik wel dat ze goed zit in dat klooster.

- dit is maar een gedachte, ik spreek me niet uit over ze nu echt vrij mocht gelaten zijn -

Link naar bericht
Deel via andere websites
... en weer een zaak waar veel te veel aandacht naartoe gaat terwijl in andere delen van de wereld mensen met bosjes dood neervallen.

Iedere zaak krijgt haar eigen groep rouwende mensen. Deze zaak heeft vooral een grote groep Belgische mensen die om haar rouwen, die andere delen hebben hun groepen in hun eigen delen die om hun zaken rouwen. Elke zaak krijgt zo de aandacht die het verdient, elk op de eigen plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik begrijp dat mensen boos zijn, maar ze deden er beter aan de Belgische wet te veranderen dan met moord en doodslag te dreigen. Bij veel reacties krijg ik het idee dat die mensen geen haar beter zijn dan Dutroux of deze vrouw zelf. Ik hoop maar dat wij hier in NL slechts die extreme reacties horen en dat er ook ruimte is voor beschaafde redelijke stemmen in het Belgische medialandschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
... en weer een zaak waar veel te veel aandacht naartoe gaat terwijl in andere delen van de wereld mensen met bosjes dood neervallen.

Iedere zaak krijgt haar eigen groep rouwende mensen. Deze zaak heeft vooral een grote groep Belgische mensen die om haar rouwen, die andere delen hebben hun groepen in hun eigen delen die om hun zaken rouwen. Elke zaak krijgt zo de aandacht die het verdient, elk op de eigen plaats.

Ik denk dat datgene ik dik-gedrukt heb gemaakt in jouw post niet waar is. Het blijft een zaak van media en geld, want er zijn bijvoorbeeld maar weinig mensen die het kan schelen waar de mineralen van hun telefoon vandaan komen, terwijl in die zaken miljoenen mensen een afschuwelijk leven of dood hebben..

Niet dat het niet verschrikkelijk is wat de slachtoffers is overkomen, maar laten we eerlijk zijn, dit soort dingen gebeuren wel meer of erger, en dan is er niemand die voor hen opkomt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat dit toevallig in België is gebeurt en dus voor veel mensen op dit forum dichtbij is en daardoor heftiger, snap ik best. Ik weet dat nieuws dichtbij schokkender is dan nieuws veraf, maar is dat niet heel krom? Bij dit soort dingen moet ik denken aan wat een Arubaan me laatst vertelde, namelijk dat op Aruba er veel illegale immigranten 's nachts met kleine bootjes op de kust werden gedumpt. Nu heeft Aruba zo'n nauwkeurige radar dat ook die kleine bootjes gespot worden, dus wat gebeurt er, de immigranten worden kilometers voor de kust gedumpt en moeten maar zwemmen, wat dus vaak eindigt met de verdrinkingsdood. Hier hoor je niemand over, ook niet op Aruba, terwijl er ik weet niet hoe veel geld werd uitgegeven omdat ene lichaam van Nathalie Holloway te vinden in die streek. Ik word er gewoon boos van, is het ene leven dan meer waard dan het andere (letterlijk!) omdat er een mediahype omheen is ontstaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ene leven is niet meer waard dan het andere, maar het is ook niet mìnder waard, net omdat er veel media bovenop zit. Elk leven dat te vroeg of op een mensonwaardige manier verloren gaat, is er één te veel.

Het gebeuren rond Dutroux is hier zo schokkend geweest. Ik weet het nog goed, terwijl ik toen nog vrij klein was. Toen hij ontsnapt is, was het hele volk in angst. Dit was ook voor België de eerste keer dat zo'n criminele feiten aan het licht kwamen, de eerste keer dat we het zo meemaakten dat kinderen vermoord werden. Fourniret en Janssen en zo zijn dan gevolgd. Het heeft een enorme invloed gehad op zoveel dingen en alles zit nog vers in het geheugen bij de mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het ene leven is niet meer waard dan het andere, maar het is ook niet mìnder waard, net omdat er veel media bovenop zit. Elk leven dat te vroeg of op een mensonwaardige manier verloren gaat, is er één te veel.

Dat beweer ik ook niet. Geen leven is meer of minder waard dan het ander, alleen zijn de mensen goed in uitkiezen wat ze zielig vinden en wat het niet waard is om te laten horen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is m.i begrijpelijk dat wat je dichtbij meemaakt je vaak meer raakt dan wat verder weg gebeurd; "de ver van mijn bed show". Voor de Belgen is dat de afschuwelijke misdrijven van Dutroux ook in andere landen werd er vol afschuw op gereageerd. In Noorwegen is dat Breivik en zo stapelen de afschuwelijke gebeurtenissen zich op.

Een rechter kijkt naar de zaak en de wet en niet alleen naar de emoties en dat moet ook.

Voor de ouders blijft het erg dat begrijpt iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
De zusters van dat klooster hebben een verhuis op de planning staan. Ik heb zo'n vermoeden dat ze nog wel ontsnapt en zich dan terugtrekt in één of ander oostblokland.

Als je hoort wat het de staat kost om die vrouw te beschermen, dan vind ik het nog erger dat dit gebeurt.

Ik denk eigenlijk niet dat ze "ziek" is in haar hoofd, wel dat ze zich heeft laten manipuleren en dat ze daar nu zelf meester in is geworden, èn dat ze slim en geslepen is. Ik geloof dat ze iedereen heel goed om de tuin heeft kunnen leiden, behalve het volk. Ze heeft nooit één woord van spijt betuigd en dat zegt voor mij genoeg. Ze heeft nooit vergeving gevraagd.

De hele Dutroux-zaak heeft zo'n stempel gedrukt op ons land. Zij heeft eraan meegedaan. Ze heeft die meisjes laten uithongeren, laten verkrachten, meegeholpen met die ontvoering (hoezo geen recidiviste? Eerder hier ook voor veroordeeld...). Ze heeft mede de dood van al die jonge levens op haar geweten, maar ze heeft blijkbaar geen geweten. Lekker makkelijk voor haar dan.

In mijn omgeving leeft deze zaak heel erg, De familie Marchal is van hier, An was van hier.

Ik wil de heel slechte daden van Michelle Martin niet goed praten, maar ze blijft wel zoals iedere mens een kind van God. Ze heeft nu de vader Lejeune willen ontmoeten om inderdaad om vergiffenis te vragen, maar die heeft geweigerd. Ook moet gezegd worden dat één van de nonnen van het klooster zelf contact heeft gezegd met Michelle Martin , al vele jaren terug. Elke gelovige die een levendige relatie heeft met God geeft elke mens een kans, omdat die zich ervan bewust zijn dat we allemaal zondig zijn en zeker geen haar beter dan Michelle Martin. Dat de politie haar beschermt vind ik normaal, want anders zou ze gedood kunnen worden.In een demokratische rechtsstaat is er geen plaats voor het recht (en wraak) in eigen handen te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zij heeft wel het recht in handen genomen toen, tegen kinderen nog wel...

Ik geloof er geen sikkepit van dat die vrouw echt spijt heeft. En dat iedereen zondig zijn, heeft hier niks mee te maken. Zondig is iedereen idd, maar niet iedereen is zo'n gevaar voor de maatschappij, niet iedereen heeft (kinder)moord en -verkrachting op z'n geweten. Ze kon gerust gewoon doorleven, maar waarom dat dat precies buiten die muren van de gevangenis moet zijn, begrijp ik niet. Daarbinnen is ze zelfs veiliger.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen Jezus aan het kruis zijn laatste minuten aan het slaken was, en hij tussen twee moordenaars hing, klaagden ze aan dat Jezus zonder enige reden moest sterfen, terwijl zij dat wel verdienden. Toen vroeg éné van hen Meester wat moeten we doen om bij Jouw vader te geraken. Heeft Jezus gezegd, dat gaat niet? Neen toch. Heeft jezus niet gezegd dat door zijn dood zijn al de zonden van iedereen vergeven worden die zich tot Hem bekeren? Heeft Hij niet gezegd, omdat ik jou heb vergeven, zul je ook andere mensen vergeven?

Mensen hebben het moeilijk met vergeven omdat ze allerlei projecties maken van wat hen al allemaal is overkomen. En toch is het menselijk. Enkel bevrijdde mensen kunnen diegene vergeven, die hen nochtans groot kwaad heeft aangedaan. Op Paus Johannes Paulus XXIII werd ooit een moordpoging gepleegd. Nadien is hij vergiffenis gaan aanbieden aan de man. Een andr voorbeeld de crêche moorden in België een paar jaar geleden. Een gezin verloor hun baby; hete waren diepgelovige mensen; tijdens de begrafenisplechtigheid hebben ze niet één woord gerept over de dader. Hierlaten christen herkennen of ze echte christenen zijn dan wel dat ze als christen nog een hele weg af te leggen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop dat jij nooit in de situatie zit dat je kind verkracht, uitgehongerd en vermoord wordt, dat je christen bent en jij dan nog met de vinger gewezen wordt omdat je je als "christen" zou laten kennen. Ik vind jou heel gemakkelijk praten hebben. Het gaat hier om mishandelde vermoorde kinderen. Ik heb Paul Marchal al enkele keren ontmoet, ben zelfs gevraagd om in zijn school te werken. De pijn die die man meedraagt, dat is bijna onmenselijk.

Het ideaal is heel mooi en wat zou de wereld toch happy zijn als iedereen elkaar alles zou vergeven, maar in de praktijk gaat dat niet zo over rozen. Jezus heeft daar idd veel over gezegd, maar niemand weet of Martin zich ooit bekeerd heeft, dus dat is in deze discussie vrij irrelevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoop dat jij nooit in de situatie zit dat je kind verkracht, uitgehongerd en vermoord wordt, dat je christen bent en jij dan nog met de vinger gewezen wordt omdat je je als "christen" zou laten kennen. Ik vind jou heel gemakkelijk praten hebben. Het gaat hier om mishandelde vermoorde kinderen. Ik heb Paul Marchal al enkele keren ontmoet, ben zelfs gevraagd om in zijn school te werken. De pijn die die man meedraagt, dat is bijna onmenselijk.

Het ideaal is heel mooi en wat zou de wereld toch happy zijn als iedereen elkaar alles zou vergeven, maar in de praktijk gaat dat niet zo over rozen. Jezus heeft daar idd veel over gezegd, maar niemand weet of Martin zich ooit bekeerd heeft, dus dat is in deze discussie vrij irrelevant.

Ik heb niet gezegd dat dit geen pijn doet. Natuurlijk breekt ook mijn hart dat dergelijke dingen gebeuren. Soms ben ik dan kwaad en zeg God waarom heb je niet ingegrepen , maar ja God heeft zo zijn wegen. Er is nog iets wat je niet mag vergeten. Eenieder van ons die met leed geconfronteerd wordt, heeft het extra moeilijk omdat alle niet gehele wonden van het verleden terug opengaan. Dit is moeilijk te vatten en toch is het zo . Omdat de meesten hun wonden niet hebben laten helen, is elk overlijden of afscheid ongemeen hard.

Ik denk dat sommige mensen; door hoe ze omgaan met tragische gebeurtennissen, anderen kunnen doen bekeren. Uiteraard verwacht ik dit niet van alle mensen. Maar wij als christenen zijn in ieder geval allemaal opgeroepen om onze wonden met hulp van Jezus te laten helen.

Je kan misshien bidden voor Paul Marchal dat hij Jezus'liefde mag ontvangen en dat hij zich mag bekeren en dat hij in staat zal zijn om Michele Martin te vergeven.Alleluia!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat Martin dan maar eens eerst berouw tonen. Dat heeft zo nooit gedaan.

Ik heb geen controle over Michele Martin dus kan ik je met je vraag 'laat Martin zich maar bekeren' niet verder helpen. Ik heb geen contact met Martin. Jij hebt blijkbaar wel contact met Paul Marchal, waarom zou je er dan niet aan denken om voor hem te bidden?? Ik begrijp niet goed je reacite; het komt mij zo over als zou je zelfs kwaad op me zijn. Bid je dan niet voor mensen waarvan je merkt dat ze het heel moeilijk hebben?

Wat ik wel weet is dat een dader zich zo schaamt dat die het niet durft, misschien ook uit angst dat zijn verzoeningsaanbod wordt afgewezen.Meestal gaat de stap toch uit van diegene die het leed heeft ondergaan. Het zou voor een dader heel bevrijdend zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt het continu over vergeving voor de dader, liefde voor de dader, begrip voor de dader, bevrijding voor de dader... Ik zie je zelden spreken over al die slachtoffers.

Wie zegt dat ik niet bid voor de slachtoffers? Heb ik helemaal niet gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt me niet goed gelezen. Voor mij zou het fantastisch zijn ; mocht Michele Martin om vergiffenis vragen aan Paul Marchal. Dat zou zeker zijn gekwetste hart verzachten.

Waaarom gaat je antwoord helemaal niet in op mijn voorstel om voor Paul Marchal, indirect slachtoffern, te bidden. Is dit dan geen oog hebben voor slachtoffers? Vragen dat ze de genade van God mogen ontvangen.

Sorry maar; tenzij je uit bent op wraak op alle mensen die zonden hebben begaan - dus eigenlijk iedere mens - kan ik je niet meer echt volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid