Spring naar bijdragen

De klaagmuur voor vrijgezellen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Nunc

Het kán op zich wel, als eenoudergezin hier. Allicht kan het, sommige gezinnen hebben geen keuze. En wellicht zouden we spullen van vrienden kunnen krijgen. En als we nu genoeg geld hebben om eten te kopen, zouden we dat vast ook wel hebben als we een kind zouden krijgen.

Alles kán op zich.

Verschil is, dat wij nu eenmaal een andere keuze willen maken. We streven naar ons ideaal. Mochten we nu toch zwanger raken voordat we dat ideaal bereikt hebben, dan krijgt dat kind natúúrlijk net zoveel liefde als anders!

Het is toch niet verkeerd om zoiets na te streven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ursa: Ja dat klopt inderdaad, ik ben nog erg jong en ik geniet daar ook wel van hoor :#

Het is nogal frustrerend soms als je jongeren ziet van je eigen leeftijd die al een relatie hebben, dat jij daar ook wel naar verlangt enzo.

Maar ik ben alleen heel erg nieuwsgierig van wie zou dat nou zijn

en ik ben helemaal niet zo'n iemand die zomaar op iemand afstapt.

en dan begin ik aan mezelf te twijfelen wat ik natuurlijk niet moet doen.

Maar dat gebeurd vanzelf :(

Kijk er zijn jongens die heus wel wat metmij willen afspreken

maar dat zijn meestal jongens die anders in het leven staan.

Ik ben gelovig en het is dan ook beter dat ik een gelovige vriend krijg.

God vind dat denk ik het beste voor mij en ik vind dat ook beter voor mezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt me inderdaad op dat de meeste mensen eigenlijk helemaal geen problemen hebben met de kinderen an sich, maar wel met vaders en (vooral) moeders die weinig of geen rekening willen houden met mensen die geen kinderen hebben en dus wél problemen kunnen hebben met gejengel, poepluiers, blote borsten, etc. Dat heeft dus te maken met dat taboe wat ik hier al eerder schetste. Je moet vooral alles maar leuk vinden van hun kinderen, je mag je er eigenlijk niet echt aan ergeren. En eigenlijk vind men ook dat je niet zomaar kunt zeggen dat je geen kinderen wil.

Nu heb je ook wel kinderloze mensen die wel heel erg zeurderig zijn en zich al ergeren aan spelende kinderen op het schoolplein of gewoon op straat. Maar ik heb sterk het idee dat de meerderheid zich vooral ergeren aan gejengel en destructief gedrag van de kinderen, aan vervelende rotgeintjes die kinderen kunnen uithalen, en dus vooral ook aan hun ouders die vinden dat je daar niets of niet veel van mag zeggen. Het zou denk ik al heel wat zijn als ouders dat taboe eens zouden wegnemen, zodat men op veel meer ontspannen wijze over de kinderen kan praten en men gewoon veel meer met elkaar rekening kan houden op dit gebied. Het zou voor de ouders denk ik uiteindelijk ook een hele opluchting zijn. Kan die moeder eindelijk met naam en toenaam verklaren een hekel te hebben aan poepluiers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

RobertF schreef:

Maar ik heb sterk het idee dat de meerderheid zich vooral ergeren aan gejengel en destructief gedrag van de kinderen, aan vervelende rotgeintjes die kinderen kunnen uithalen, en dus vooral ook aan hun ouders die vinden dat je daar niets of niet veel van mag zeggen.

als ik voor mezelf spreek erger ik me vooral aan die ouders. :@

echt een doffe ellende zoals sommigen hun kinderen opvoeden en overal maar om lachen wat hun prinsen en prinsessen uitkramen en uitspoken en ze behandelen als peuters [zelfs op oudere leeftijd] ipv. als kleine volwassenen.

dergelijke kinderen vragen ook continu aandacht.

sterker nog: ze eisen alle aandacht op.....verwende minkukels.. :D

ik hou wel van ondeugende kinderen, maar van een gezonde ondeugendheid.

elk kind haalt kattenkwaad uit - prima - hoort erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
en dus vooral ook aan hun ouders die vinden dat je daar niets of niet veel van mag zeggen.

Eerlijk een keer huilen van verdriet, pijn of frustratie is niks mis mee.

Kinderen moeten ook weten dat ze hun gevoelens en mening mogen uiten.

Ook als kinderen een keer zeggen, dat ze iets niet willen, heb ik geen probleem mee.

Zelfs als ze al hun mogelijkheden uit de kast halen om hun wensen vervuld te zien, heb ik daar alleen maar bewondering voor.

Doorzeurende en dreinende kinderen?

Dan heb ik een hekel aan ouders die dat niet afstoppen, na één of twee of drie keer erop ingegaan te zijn.

Sowieso eerder aan ouders, die niets zeggen van gezeur en gejengel.

Deze kinderen hebben blijkbaar al eens geleerd, dat het weleens gehonoreerd zou kunnen worden.

Als buitenstaander mag je nooit iets zeggen, laat staan als buitenstaander, die om wat voor oorzaak dan ook zelf geen kinderen heeft.

Misschien mede, omdat deze ouders er zelf soms ook geen raad mee weten, zeker als er ook nog eens slapeloze nachten bijkomen.

En oplossen kun je het ook niet voor hen.

Alle wijze raadgevingen zijn volgens hun al een keer gepasseerd en "je moest er zelf eens voor moeten komen staan", krijg je dan als antwoord.

Alsof ik me dat zelf niet dagelijks realiseerde, als ik mijn eigen ongewilde kinderloosheid sublimeerde door mezelf in te prenten, dat ik dan die ellende ook niet had.

Ik heb eens een middag opgepast op een huilkind van een vriendin, om de moeder een middagje vrijaf te geven.

Eén grote ellende.

Edit MK:

Dit bericht overlapte het bericht van Maran.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik hou wel van ondeugende kinderen, maar van een gezonde ondeugendheid.

elk kind haalt kattenkwaad uit - prima - hoort erbij.

Meestal een teken van energie, levenslust en uitdagingen leren aangaan.

Grenzen leren verkennen en zo mogelijk te verleggen.

Moraliteit wordt aangeleerd door ervaringen van wat wel of niet grappig is of door de beugel kan.

Daar zijn daar dan weer ouders voor om dat zo te sturen, dat er geen al te grote brokken gemaakt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bekend dat veel, zoal niet de meeste jonge mannen of vrijgezellen, niet veel met baby's hebben.

Als ze al aan kinderen denken, dan zijn die meestal toch al wat ouder, minstens de kleuterleeftijd.

Bij de meeste huwelijken, die ik ken, hebben ze het tijdstip om te beginnen aan kinderen aan hun vrouw overgelaten.

Met alle begrip voor hun kinderwens en met de opmerking zoals, dat toch de vrouw er het meeste werk mee zal hebben.

En daar willen ze hun vrouw dan best in steunen, maar het grootste gedeelte toch aan de moeder overlaten.

Veel aspirantmoeders zullen het daarmee moeten doen.

Maar dat draait als een blad aan de boom om op het moment, dat ze beseffen dat er een mensje aan het groeien is.

En de meeste vaders zijn compleet verkocht op het moment, dat ze beseffen dat de dreumes die daar dan ligt en nog niks kan, compleet afhankelijk is om te leven en te groeien.

Hoor of zie dan eens al diezelfde mannen op het moment, dat ze echt vader worden of zijn geworden.

|P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde iemand eens zeggen dat een vrouw moeder wordt tijdens de zwangerschap en de man vader wordt bij de geboorte.

Trouwens Esther, ik begrijp wat je bedoelt. Ik wil graag een kind iets te bieden hebben, het kiest er niet zelf voor om in ons gezin te komen. Een kind 'nemen' (het blijft krijgen!) omdat je zelf zo graag wil, vind ik een grote beslissing. Als je het kunt plannen, daar heeft niet iedereen de gelegenheid toe, zorg dan dat je er klaar voor bent. Als wij ooit een kind zouden mogen krijgen wil ik graag dat het veilig opgroeit, goed en gezond eet, naar school kan en gaat studeren. Dat wil ik graag bieden als ouder. Ik ben er van bewust dat het ook anders kan, maar als ik zou mogen kiezen, dan wil ik voorbereid zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoorde iemand eens zeggen dat een vrouw moeder wordt tijdens de zwangerschap en de man vader wordt bij de geboorte.

Trouwens Esther, ik begrijp wat je bedoelt. Ik wil graag een kind iets te bieden hebben, het kiest er niet zelf voor om in ons gezin te komen. Een kind 'nemen' (het blijft krijgen!) omdat je zelf zo graag wil, vind ik een grote beslissing. Als je het kunt plannen, daar heeft niet iedereen de gelegenheid toe, zorg dan dat je er klaar voor bent. Als wij ooit een kind zouden mogen krijgen wil ik graag dat het veilig opgroeit, goed en gezond eet, naar school kan en gaat studeren. Dat wil ik graag bieden als ouder. Ik ben er van bewust dat het ook anders kan, maar als ik zou mogen kiezen, dan wil ik voorbereid zijn. :)

Dat eerste klinkt wel plausibel ja :)

En het tweede, net als jij wil ik ook voorbereid zijn als ik mag kiezen. Dat we ons kind alles kunnen bieden wat we graag willen. Mocht het niet zo lopen is dat ook prima, je kunt tenslotte niet alles in het leven plannen, hoe handig dat soms ook zou zijn!

Enne joon, je bent niet de enige hoor! Wij zouden juist graag kinders krijgen :)

Eén ding waarvan ik nu al weet dat ik het er moeilijk mee ga krijgen, is dat het ene paar toekomstige grootouders hun kleinkind(eren) dan maar zo weinig zullen kunnen zien... maar ja, such is life... en gelukkig is er Skype. En ik ga ze Nederlands leren zodat ze met hun Nederlandse opa en oma en ooms en tantes kunnen praten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste klaagmuur,

Het is zaterdagavond, het regent en ik ben alleen. Het positieve nieuws is dat er borrelnootjes zijn en koude biertjes om ze mee weg te spoelen. Daar ga ik zo eens mee beginnen. Ik kan rustig zes flesjes opdrinken want sinds mijn stapmaatje een vriendin heeft ga ik op zaterdagavond toch nergens heen. Wat ik ook wel eens mis is het gevoel wat je hebt als een vrouw je leuk vindt. Hoe aantrekkelijker ik haar vind, hoe sterker dat gevoel. Als vrijgezel zijnde weet je niet wat vrouwen van je vinden en zo kwam ik bij deze tekst:

I'm a bum

the scum of the earth

lonely like a ranger

don't know what i'm worth

Look at my clothes

look as my shoes

it's clear that i'm a bum

and i'm born to lose

Devastated by her beauty

i don't know where to look

so i'm staring at the ground

cause i'm shy and i'm shook

Devastated by her looks

i'm going in the books

as the lowest of low

a long time bum

Helaas heb ik niet het lef om deze tekst aan de vrouw voor te dragen voor wie ik het schreef. Misschien ben ik wel vrijgezel uit angst voor afwijzing. Dus ja, beste klaagmuur, het was me het dagje weer wel, uit het leven van een vrijgezel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nieuwe moeders zijn niet in staat om meerdere rollen te hebben. Vriendinnen, nichtjes, zussen, en wat voor overvruchtbaar gespuis dan ook, veranderen opeens in MOEDERS.

Had een nichtje van me op hyves.. had. Ik bleek namelijk ongewenst alleen "Vrienden" te zijn met haar dochtertje... Iedere dag foto's van 't kind, verhalen over het kind... M'n nichtje zelf was er uitsluitend als schrijfster en fotografe bij betrokken. DELETE.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nieuwe moeders zijn niet in staat om meerdere rollen te hebben. Vriendinnen, nichtjes, zussen, en wat voor overvruchtbaar gespuis dan ook, veranderen opeens in MOEDERS.

Daar heb ik ook zon hekel aan, sinds mijn schoonzus een dochtertje heeft gaat alles om het dochtertje, op een duur ging gewoon elk gesprek over welk maatje mijn nichtje had, en hoe snel ze groeide. Waar ik nog het meest een hekel aan had was dat ze ineens mijn nichtje voor mijn neus liet bungelen voor een kusje. En ik ben absoluut geen knuffelig persoon ofzo, dus ik negeerde het elke keer gewoon :+ Tegenwoordig doet ze het niet meer :D Verder ben ik gek op mijn nichtje hoor en zolang het gesprek niet aldoor over mijn nichtje gaat ook wel op mijn schoonzus XD

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid