Spring naar bijdragen

De klaagmuur voor vrijgezellen


Aanbevolen berichten

Klopt en helemaal als het kleine benjamin is, dan worden moeders bijna agressief. Ik ken er een die me bij elk geluid wat ik maak SSSSSST toebijt, terwijl ze de wijsvinger demonstratief voor haar mond houdt en hardop fluistert: 'de baby slaapt!!!!!' :@

Je ziet er bijna iets dierlijks in hun blik indd ;)...

In blik wat alleen moeders van baby,s hebben.

Maar ook terecht, hun zijn ook verantwoordelijk voor het kind.

Ja dat is waar, echter denk ik dat de baby straks een trauma krijgt als ze onverhoopt een geluid hoort, want dat is ze niet gewend!

Ik denk dat het wel meevalt, maar ben ook geen expert. Ik denk dat God wel een bedoeling bij heeft waarom jonge moeders (Dierenrijk of mensenwereld) zo reageren.

Maar jonge ouders veranderen ten opzichte van leeftijd genoten die geen kinderen hebben.

Baby,s worden volwassen, en kunnen hun decadentie ook aanpakken. Ook baby,s krijgen later een vrije wil. Wij zijn tenslotte allemaal baby geweest :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja dat is waar, echter denk ik dat de baby straks een trauma krijgt als ze onverhoopt een geluid hoort, want dat is ze niet gewend!

het beste is dan ook normaal te doen en het kind aan alle geluiden te laten wennen.

Ook luisteren moeders van kinderen maar met een half oor naar de overige aanwezigen, waardoor ze je het gevoel geven dat je vrijgezelle bestaan niet bijster interessant is en eigenlijk aan een zijden draadje hangt.

ja, dat is ook zo ergerlijk. :@

dan kun je geen normaal volwassen gesprek voeren.

steeds komt er weer zo'n zeurpiet jengelen om aandacht...en kun je je verhaal weer opnieuw afsteken.

ach ach - het is toch wat hee? :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja dat is waar, echter denk ik dat de baby straks een trauma krijgt als ze onverhoopt een geluid hoort, want dat is ze niet gewend!

het beste is dan ook normaal te doen en het kind aan alle geluiden te laten wennen.

Ook luisteren moeders van kinderen maar met een half oor naar de overige aanwezigen, waardoor ze je het gevoel geven dat je vrijgezelle bestaan niet bijster interessant is en eigenlijk aan een zijden draadje hangt.

ja, dat is ook zo ergerlijk. :@

dan kun je geen normaal volwassen gesprek voeren.

steeds komt er weer zo'n zeurpiet jengelen om aandacht...en kun je je verhaal weer opnieuw afsteken.

ach ach - het is toch wat hee? :#

Lieve maran het smart mij aan mijn hart dat je getrouwd bent, zoveel begrip is wat ik zoek in een vrouw! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb soms het idee dat het opvoeden vandaag de dag véél te ingewikkeld wordt gemaakt, omdat iedereen maar zijn eigen weg gaat en er niet echt overeenstemming is over wat goede normen en waarden zijn om het kind aan te leren. Er is veel minder harmonie tussen ouders, school en verenigingen. Allerlei boekjes, wetenschappers en televisieprogramma's, met hebzuchtig opwekkende reclames tussendoor, maken het alleen maar nóg ingewikkelder en doen voorkomen alsof je de perfecte ouder moet zijn. Dat moet echter helemaal niet. Als je het kind uit liefde opvoedt, dan doe je het al goed. Als je daarbij ook nog een beetje consequent bent, dan doe je het nóg beter.

Nu zijn ouders zelf ook niet geheel onschuldig daaraan. Welke leraar kent niet de ouder die een grote mond opzet omdat hun kind straf heeft gekregen? En welke ouder laat zich nog door naasten adviseren of corrigeren als dat nodig is? We accepteren maar weinig van elkaar, erkennen liever geen gezag boven ons en dat geven we dan ook mee aan onze kinderen. Die krijgen zo het idee dat zij het belangrijkst zijn in het gezin en in de samenleving, terwijl zij dat mijns inziens absoluut niet zijn. Dat iemand extra verzorging nodig heeft, zegt niets over zijn plaats in het gezin. Mijns inziens behoren kinderen zich te schikken naar de ouders, totdat ze het huis uitgaan. En ouders kunnen daar denk ik dus beter liefdevol en ontspannen mee omgaan.

Dat mensen vaak geen gezag dulden ben ik roerend met je eens en dat is iets van alle tijden. We zijn geneigd te denken dat we het wel alleen afkunnen, maar dat dit een misvatting is zal iedereen op een zeker moment in zijn leven moeten inzien ben ik ten zeerste van overtuigd.

Het accepteren van gezag betekent dat je jezelf moet kunnen wegcijferen en dat vergt veel van een mens, doch een ieder die zichzelf vernederd wordt verhoogd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dan wel niet vrijgezel maar ik heb ook een antipathie voor kinderen. Of beter gezegd: onbekende kinderen. En die stomme ouders, kind gilt want het wil een ijsje terwijl moeder druk in gesprek is met iemand anders, wordt heel kwaad op het kind, kind nog harder krijsen, ........ Laatst zat ik in de bus, komt er met veel moeite een moeder met twee kinders binnen, één in de buggy en één liep al jankend mee, 'ik wil niehiehiet'. Uitstappen was een groter drama, kind durfde de bus niet uit terwijl ze opgejaagd werden door mensen die juist haastig de bus uit wilde rennen, moeders pakt kind op bij één arm en sleurt 't mee, kind harder huilen, verschrikkelijk...

Maar kinders kunnen ook geweldig zijn af en toe, maar ik ben altijd blij als ik ze weer terug kan geven aan hun papa en mama...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ikzelf ben vrijgezel en heb nog geen kinderen. Ik begrijp heel goed wat singeles allemaal te horen moeten krijgen en dat is helemaal niet aanmoedigend. Ikzelf had het er een aantal jaren geleden ook heel moeilijk mee om single te zijn en nog geen kinderen op de wereld te hebben gezet. Sedert een aantal jaren heb ik daar nu een toch wel verschillende kijk op. Ik ben nu dankbaar dat God mijn gebeden hieromtrent tot nog toe niet heeft verhoord. Waarom? Omdat ik nu tot het besef ben gekomen dat het mijn redding was. Ik had nog teveel onopgeloste zaken. Ik ben er nog niet zo lang achter dat je dan net mannen of vrouwen aantrekt bij wie dat net zo is. Nu dat ik dat aanvaard heb dat voor mij de tijd nog niet was gekomen, heb ik ook vertrouwen erin dat het nu, waar ik mijn onopgeloste zaken ben beginnen oplossen, wel zal gebeuren . En dat straal ik nu ook uit; ik krijg niet meeer vaak die opmerkingen die ik vroeger hoorde, nu oor ik eerder bemoedigende opmerkingen. Ik denk dat wat je voelt, je ook uitstraalt en dat de mensen jou dat dan verwoorden. Ik hoop dat jullie iests aan deze persoonlijke ervaring van mij hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn nu bijna twee jaar getrouwd en stelletjes van onze leeftijd, in onze omgeving, krijgen links en rechts kinderen. Ik merk daar wel een beetje 'pressure' door, dat mensen ons nog net niet vragen wanneer wij aan kinderen beginnen (aparte zegswijze maar goed). Als iemand dat ons ooit ronduit vraagt zal ik me denk ik in moeten houden om niet een beetje bitchy te reageren, want ik hoef geen kinderen omdat toevallig zoveel stelletjes in onze omgeving kinderen krijgen.

We zijn hard aan het sparen voor een eigen huis, en idealiter zou ik pas als we dat eigen huis hebben kinderen willen krijgen. We willen graag een goede basis voor de kids hebben. Ik weet heus wel dat dat niet het belangrijkste is, maar we vinden het zelf gewoon fijner op die manier. M'n schoonzusje werd enigszins ongepland zwanger, was nog geen jaar getrouwd, ze moest haar studie erdoor stoppen, ze wonen in een krakkemikkig huis dat ze van m'n schoonouders huren voor een prikkie. Don't get me wrong, het is een gezin vol liefde en hun zoon is zeer gewenst! Maar wij willen liever niet achter de feiten aanlopen qua financiën. Andere stelletjes uit onze kerk die zwanger worden moeten weer bij hun ouders gaan wonen... Ik weet niet precies waarom, maar ik wil zulke dingen toch liever vermijden.

Dus voorlopig genieten we van ons kersverse neefje, kunnen we hem lekker knuffelen en bij een volle luier weer aan z'n mama overdragen ;) Als de tijd rijp is hopen we dan zelf met een kleine gezegend te worden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik begrijp heel goed dat het irritant is om als single met kinders geconfronteerd te worden op de manier die de TS beschrijft. En wij weten nu hoe irritant het is om als kinderloos koppel door de koppels met kids een beetje schuin aangekeken te worden van 'jullie hebben geen kinderen dus jullie weten er toch niks van'.

Oh, en die eeuwige conversaties over luiers en fopspenen... argh! Maar ik troost me er maar mee dat ik tegen die tijd zelf ook vast vrolijk meepraat als voleerde poepluier verschonende huisvrouw :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

We zijn hard aan het sparen voor een eigen huis, en idealiter zou ik pas als we dat eigen huis hebben kinderen willen krijgen. We willen graag een goede basis voor de kids hebben. Ik weet heus wel dat dat niet het belangrijkste is, maar we vinden het zelf gewoon fijner op die manier.

zo duur is een kind ook weer niet hoor. Hele volksstammen (mijzelf incl.) hebben een kind en wonen in een huurhuis/flatje.

Wat betreft alles wat je voor je kind nodig hebt: heel veel kun je lenen of krijgen van vrienden, oudere broers/zussen, ouders, buren, etc. En heel veel kun je tweedehands kopen. En als het kind er eenmaal is krijg je per maand van het rijk 90 euro o.i.d. toegestopt aan kinderbijslag, etc. (i.i.g. ruim voldoende voor luiers etc.).

(...) Maar wij willen liever niet achter de feiten aanlopen qua financiën. Andere stelletjes uit onze kerk die zwanger worden moeten weer bij hun ouders gaan wonen... Ik weet niet precies waarom, maar ik wil zulke dingen toch liever vermijden.

(...)

het kan ook zijn, dat mensen teveel uitgeven en teveel lenen, en dan in de problemen komen, als er nog een uitgavepost bijkomt. Pas geleden hoorden we bv. van een pasgetrouwd stel, dat zo nodig een 3D tv moest, terwijl ze net een huisje gekocht hebben en een eigen zaak proberen op te starten. Was die tv echt zo nodig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Esther, sommige kinderen die zijn opgegroeid in huizen met muren van geitenstront vervaardigd lachen later meer dan baby's met de zilveren lepel in de mond.

maar, ik snap Esther wel. Ik maakte me zelf ook erg zorgen om dit soort dingen, en heb er ook meerdere jaren tegenaan gehikt. Op dit moment is onze financiële situatie in feite niet beter dan toen, maar tussendoor heb ik wel geleerd dat ik me daar niet meer zo'n zorgen om hoef te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Esther, sommige kinderen die zijn opgegroeid in huizen met muren van geitenstront vervaardigd lachen later meer dan baby's met de zilveren lepel in de mond.

maar, ik snap Esther wel. Ik maakte me zelf ook erg zorgen om dit soort dingen, en heb er ook meerdere jaren tegenaan gehikt. Op dit moment is onze financiële situatie in feite niet beter dan toen, maar tussendoor heb ik wel geleerd dat ik me daar niet meer zo'n zorgen om hoef te maken.

Bezie mijn lichte berisping jegens Esther niet als onbegrip, want ik hoop dat het haar tot nadenken stemt, opdat zij dezelfde les mag leren die jij en ik hebben geleerd. Jezus zei werk niet om de spijs, die vergaat, maar om de spijs, die blijft tot in het eeuwige leven, welke de Zoon des mensen u geven zal; want Deze heeft God de Vader verzegeld. (Joh 6,27) en dat voedsel kun je niet kopen bij Appie Hein.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alvast één dringend advies voor Esther dan: áls jullie ooit een kind krijgen (en moge God jullie daarin zegenen als Sara en Rebekka!), blijf dan wel alsjeblieft die leuke, interessante vrouw waarmee je over verschillende onderwerpen met je vrienden kunt spreken. Verander dan alsjeblieft niet in zo'n oninteressante moeder die enkel maar over de kinderen kan praten en élk gespreksonderwerp uiteindelijk daarop laat uitdraaien.

"Ik ben vandaag naar een leuk concert van die en die geweest, echt gaaf!"

"Klinkt leuk inderdaad. Had ook graag gegaan, maar ja, ik vond geen oppas voor mijn kind. Weet je wat mijn kind toen trouwens deed...?"

"Moet je eens lezen wat een mooi gedicht, echt heel diepgaand!"

"Ja, inderdaad een schitterend gedicht, dat het leven zo mooi omschrijft. En nu ik een kind heb, ervaar ik het leven inderdaad ook zo mooi, zeker toen het kind..."

Nou ja, dat dus. ;)

En nog een adviesje voor jullie beiden: blijf ook altijd man en vrouw voor elkaar en niet enkel vader en moeder voor de kinderen. Blijf voldoende tijd voor elkaar nemen, stuur daarvoor de kinderen weg indien nodig en zorg er dus voor dat jullie ook ándere gemeenschappelijke interesses en activiteiten blijven houden dan enkel het gezin. Anders heb je kans dat als je kinderen het huis uitgaan, de inhoud van jullie huwelijk meegaat. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Esther, sommige kinderen die zijn opgegroeid in huizen met muren van geitenstront vervaardigd lachen later meer dan baby's met de zilveren lepel in de mond.

maar, ik snap Esther wel. Ik maakte me zelf ook erg zorgen om dit soort dingen, en heb er ook meerdere jaren tegenaan gehikt. Op dit moment is onze financiële situatie in feite niet beter dan toen, maar tussendoor heb ik wel geleerd dat ik me daar niet meer zo'n zorgen om hoef te maken.

Bezie mijn lichte berisping jegens Esther niet als onbegrip (...)

Dat snap ik. Het ging mij erom, dat ik zelf met het zelfde probleem heb lopen worstelen.

(...) en dat voedsel kun je niet kopen bij Appie Hein.

:D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de situatie voor Esther ook ietsje anders is, het is in NL denk ik makkelijker aan geschikte woonruimte te komen (huren). Met een koopwoning heb je denk ik een vergelijkbare situatie. Maar dat kan Esther zelf het beste uitleggen denk ik.

[/offtopic]

Als ik dit topic zo bekijk mag ik blij zijn dat mijn vrienden en kennissen nog amper aan kinderen toe zijn. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm, beetje jammer dat uit mijn hele post vooral het financiële gedeelte eruit geplukt wordt. Ik heb toch júist geprobeerd te zeggen dat dat het ideaalbeeld is voor ons en we beseffen dondersgoed dat een kind geen 'zilveren lepel' in de toet hoeft te hebben om een goed leven te leiden en bovenal, gewenst en geliefd te zijn!

Het gaat in Australië overigens wel net even anders qua huren of kopen. Huren kost hier bijna net zoveel als kopen met het verschil dat je niks geen huurdersbescherming hebt, niks aan je woning mag veranderen (in onze huidige woning mag er niet eens een spijker in de muur worden geslagen om een fotolijstje op te hangen). Om een huis te kopen moet je minstens 5% als aanbetaling kunnen doen en als je bedenkt dat een huis in een niet al te criminele buurt zon $350.000 kost, nou, reken maar uit. Waar we nu wonen betalen we bijna $400 huur PER WEEK en de auto's worden onze neus vandaan gejat! Bij mijn schoonzusjr die ik al eerder noemde is 1x ingebroken, 1x een poging gedaan om de auto te stelen en ze wonen naast een stel alcoholisten. Tja, ze betalen 'maar' iets van $200 per week, maar dat is dan je leefomgeving. Hopelijk begrijpen jullie dat we liever een veilige omgeving voor ons kind willen en dus nog even moeten doorsparen om dat te kunne doen.

Overigens is hier niet zoiets als kinderbijslag als ik het goed begrijp, je krijgt 1x een baby bonus na de geboorte en dat is het dan. Je loon wordt ook niet fijn doorbetaald als je met zwangerschapsverlof bent, de staat zorgt hier niet zo goed voor je als in Nederland.

Nou, hopelijk heb ik dat misverstand even kunnen ophelderen en mensen please, zie ons niet als een stel yuppies ofzo. Zilveren lepel, we wish!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hm, beetje jammer dat uit mijn hele post vooral het financiële gedeelte eruit geplukt wordt. Ik heb toch júist geprobeerd te zeggen dat dat het ideaalbeeld is voor ons en we beseffen dondersgoed dat een kind geen 'zilveren lepel' in de toet hoeft te hebben om een goed leven te leiden en bovenal, gewenst en geliefd te zijn!

Het gaat in Australië overigens wel net even anders qua huren of kopen. Huren kost hier bijna net zoveel als kopen met het verschil dat je niks geen huurdersbescherming hebt, niks aan je woning mag veranderen (in onze huidige woning mag er niet eens een spijker in de muur worden geslagen om een fotolijstje op te hangen). Om een huis te kopen moet je minstens 5% als aanbetaling kunnen doen en als je bedenkt dat een huis in een niet al te criminele buurt zon $350.000 kost, nou, reken maar uit. Waar we nu wonen betalen we bijna $400 huur PER WEEK en de auto's worden onze neus vandaan gejat! Bij mijn schoonzusjr die ik al eerder noemde is 1x ingebroken, 1x een poging gedaan om de auto te stelen en ze wonen naast een stel alcoholisten. Tja, ze betalen 'maar' iets van $200 per week, maar dat is dan je leefomgeving. Hopelijk begrijpen jullie dat we liever een veilige omgeving voor ons kind willen en dus nog even moeten doorsparen om dat te kunne doen.

Overigens is hier niet zoiets als kinderbijslag als ik het goed begrijp, je krijgt 1x een baby bonus na de geboorte en dat is het dan. Je loon wordt ook niet fijn doorbetaald als je met zwangerschapsverlof bent, de staat zorgt hier niet zo goed voor je als in Nederland.

Nou, hopelijk heb ik dat misverstand even kunnen ophelderen en mensen please, zie ons niet als een stel yuppies ofzo. Zilveren lepel, we wish!

heel helder. Je post leek op iemand in een normale nederlandse situatie (ik kijk over het algemeen niet naar iemands woonplaats), en dit verhaal maakt het iets anders.

$800 per maand komt overeen met 650 euro o.i.d. en dat zijn wij hier ook gewoon kwijt voor een flat in een 'prachtwijk' in Utrecht waar pas geleden nog iemand doodgeschoten is en een paar maanden daarvoor iemand met een semi-automatisch wapen door het winkelcentrum liep (en gelukkig opgepakt is). Maar ik weet niet, of de salarissen in Australie vergelijkbaar zijn met die in Nederland

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid