Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gisterenavond kreeg ik een smsje van een vriendin van me.

Ze was in volle paniek. Op een of andere manier was ze het wachtwoord van haar vriend te weten gekomen, en (je weet hoe vrouwen zijn) heeft ze wat zitten lezen.

Het kwam erop neer dat ze gesprekken vond van haar vriend met een meisje, op zich niet erg. totdat ze ergens las dat het het exlief was. Op zich ook niet erg, totdat ze eigenlijk las dat er nog steeds verliefdheid was van beide zijden, en dat ze elkaar nog steeds speciaal vinden. Er werd ook heel wat schat en love you heen en weer gezegd.

Ze wist helemaal niet wat ze moest doen, en vroeg me raad (die ik niet echt kan geven).

Moet ze hem erover aanpraten? maarjah, hoe zeg je dan: ik weet het doordat ik in je mail heb zitten kijken?

Zelf zou ik helemaal niet weten wat ik haar als tips kan geven. Iemand raad?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aan de ene kant is ze erachtergekomen, en wil ze opheldering. Aan de andere kant, je kunt je afvragen of ze het op een legale manier te weten is gekomen. Ik weet niet in hoeverre de manier waarop gezien kan worden als hacken... Die overwegingen zou ze zelf moeten maken lijkt me.

Gewoon rechtstreeks vragen naar de EX en de gevoelens daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg vervelend allemaal. Het is niet netjes om in andermans privé spullen rond te neuzen en kennelijk vertrouwde je vriendin hem al niet. Hoe dan ook, nu ze het weet kan ze het niet meer vergeten natuurlijk en zal ze een oplossing moeten vinden. Mogelijk toch de hand ook in eigen boezem steken en opbiechten dat ze hem heeft bespioneerd en iets vond wat haar niet aanstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad niet erg netjes om in andermans chats te neuzen. Aan de andere kant was er kennelijk een aanleiding om dat te doen. Ben het met Jimrea eens dat ze het beste rechtstreeks naar die ex kan vragen en op het moment dat hij het ontkent gewoon botweg zeggen dat zijn chats ergens anders op wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerlijk zijn dat ze in de mail hebt zitten kijken en dat het ook totaal niet netjes is dat te doen.

En het daarna eens met hem daar over hebben. Dat hij die gevoelens hebt kan hij niks aan doen. Maar het is niet goed dat hij daar nooit met z'n vriendin over gehad heeft. En misschien zijn dingen als 'love you' ook niet helemaal verstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals al gezegd, het was niet netjes om in zijn mail te gaan neuzen, al lijkt het dat ze hem al niet vertrouwde.

En dat laatste was uiteindelijk niet helemaal onterecht.

Ik zou zeggen, laat haar er hem hem over praten. Eerlijk zeggen dat ze de mails heeft gelezen.

En ja... netjes was het niet, maar onvoorzien is het toch de weg naar eerlijkheid geweest, gezien haar vriend blijkbaar geen zin had om open en eerlijk te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoals al gezegd, het was niet netjes om in zijn mail te gaan neuzen, al lijkt het dat ze hem al niet vertrouwde.

En dat laatste was uiteindelijk niet helemaal onterecht.

Ik zou zeggen, laat haar er hem hem over praten. Eerlijk zeggen dat ze de mails heeft gelezen.

En ja... netjes was het niet, maar onvoorzien is het toch de weg naar eerlijkheid geweest, gezien haar vriend blijkbaar geen zin had om open en eerlijk te zijn.

helemaal mee eens.

het geeft geen pas om iemands mail te lezen en aldus in te breken.

maar kennelijk is haar wat ter ore gekomen of was het haar intuïtie of wellicht angst. die haar daartoe bracht?

maar als ik toch al zover gegaan was om stiekem zijn mails te lezen, zou ik daarmee doorgaan om meer te weten te komen en gewoon vragen op een onnozele manier of hij zijn ex nog weleens spreekt etc....alsof ik van de prins geen kwaad weet. :D

stel dat ze toegeeft zijn post gelezen te hebben kan hij furieus worden en misschien wel terecht......ik zou dat niet op prijs stellen b.v.

hij kan vervolgens zijn wachtwoord veranderen en gewoon doorgaan en helemaal niets meer vertellen, of juist meer nar zijn ex toetrekken.

zo raken ze nog verder uit elkaar.

er kunnen ook verschillende redenen zijn dat hij nog contact met zijn ex heeft en dat liever zelf wil oplossen of afronden; ze hebben tenslotte toch wat met elkaar gedeeld.

wellicht weet hij van tevoren - als hij dat met zijn huidige vriendin zou bespreken - dat ze jaloers is en hem dat verbiedt.

maar ja, erg open is die relatie dan misschien ook weer niet.

hij had het beter kunnen zeggen - maar de een is de ander niet.

hij kan ook bang zijn geweest haar te verliezen juist daardoor.

hoe lang kennen ze elkaar al Joon?

dat is misschien ook van belang in dezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idée eigenlijk. Een half jaar ofzo?

Ik zal haar de tips overbrengen. :) maar het best dus erover praten?

Maar los van dit alles: velen vinden het hier blijkbaar niet leuk dat de andere in je mails zo snuffelen.

Ok, het is wat onbeleefd maar ik zou het niet erg vinden, ik heb immers niets te verbergen. En mocht mijn vriendje toch iets tegenkomen, dan mag hij dat gerust zeggen, ik zou er niet boos om zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbare situatie, jammer genoeg. Al ging dat in mijn geval niet over liefdesachtige mails, maar wel over seksueel getinte mails. Ook geen pretje. Toppunt was dat exvriend zijn wachtwoord aan mij gegeven had om te bewijzen dat hij eerlijk was, en dan laat hij zo'n mail staan. Hele comedie die daarop nog volgde, met gefakete telefoontjes inclusief, dat hij iets op z'n werk moest gaan doen en ik vervolgens live kon volgen hoe hij de mail aan het verwijderen was. Fail.

Nu, met mijn huidige vriend, heb ik totaal geen behoefte om hem te controleren. Hij mag altijd kijken, en ik bij hem ook. Natuurlijk moeite gaan doen om "in te breken", vind ik wat anders en zou ik ook niet waarderen als de relatie gewoon normaal verloopt. Ik denk dat (vrouwelijke) intuïtie toch wel sterk werkt bij een vermoeden dat er iets aan de hand is. Mail (en sms bv ook) is persoonlijk, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee kan doen wat je wilt als er anderen bij betrokken zijn. Sommige dingen horen niet, privé of publiekelijk. Als zoiets dan uitkomt, tja, moet ie maar op de blaren zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar los van dit alles: velen vinden het hier blijkbaar niet leuk dat de andere in je mails zo snuffelen.

Ok, het is wat onbeleefd maar ik zou het niet erg vinden, ik heb immers niets te verbergen. En mocht mijn vriendje toch iets tegenkomen, dan mag hij dat gerust zeggen, ik zou er niet boos om zijn.

Maar stel, een goede vriend of vriendin mailt je in vertrouwen iets? Ik zou het niet tof vinden dat als ik iets heel privé in vertrouwen iets naar een goede vriend mail de vriendin het vervolgens gelezen blijkt te hebben.

En het voelt ook een beetje als wantrouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk gelijk over beginnen, in een relatie moet er vertrouwen zijn.. zo te lezen heeft haar vriendje haar niet verteld dat hij nog chat met zijn ex..dit zorgt voor twijfel en onzekerheid.. in een relatie ben je elkaar beste vriend en maatje... tenminste dat behoord zo te zijn... alles met elkaar delen...(overdreven gezegd)

Dus in mijn geval zou ik met laptop open verhaal gaan halen.. zo van:" Wat's gebeurt met dit dan???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joon schreef:

Geen idée eigenlijk. Een half jaar ofzo?

Ik zal haar de tips overbrengen. :) maar het best dus erover praten?

een half jaar is nog maar kort - hoe lang was de relatie met zijn ex?

maar zoals ik al zei: ik zou het even laten betijen en een gesprek met hem aangaan over zijn ex - of hij alles al verwerkt heeft en hoe die relatie was etc...

---zonder te vermelden dat ik zijn mail gehackt had... :D

lijkt mij in ieder geval verstandiger.

maar ja, ik ben al wat ouder [en door schade en schande misschien wijzer geworden ?] :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
(...)

Ok, het is wat onbeleefd maar ik zou het niet erg vinden, ik heb immers niets te verbergen. En mocht mijn vriendje toch iets tegenkomen, dan mag hij dat gerust zeggen, ik zou er niet boos om zijn.

Hmm, daar kunnen mensen toch wel anders over denken. Ik ben heel erg gevoelig voor privacy, an zou het afschuwelijk vinden als mijn vriend in mijn mail neust. We zijn bijna vijf jaar samen en ik vertrouw hem volkomen, maar zoiets dóe je gewoon niet (vind ik).

Dus, eerlijk gezegd was mijn eerste reactie dan ook 'dan moet je daar maar niet kijken, zo creëer je problemen'. Maar dat is natuurlijk erg kort door de bocht.

Ik kan me wel voorstellen dat haar lief boos word, als ze dit toegeeft. Als ze antwoorden wil op haar vragen, en er over praten wil, is er waarschijnlijk geen andere keus.

Ik hoop dat ze er uit komen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laptop staat hier altijd open, mijn vrouw kan al mijn mail bekijken.

Heb niets te verbergen.

Ik kan haar mail ook gewoon zien, op haar laptop.

Of in een andere browser op de mijne als de hare in gebruik is bij de kids......

Nee, geheimen zijn er niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Joon schreef:
Geen idée eigenlijk. Een half jaar ofzo?

Ik zal haar de tips overbrengen. :) maar het best dus erover praten?

een half jaar is nog maar kort - hoe lang was de relatie met zijn ex?

maar zoals ik al zei: ik zou het even laten betijen en een gesprek met hem aangaan over zijn ex - of hij alles al verwerkt heeft en hoe die relatie was etc...

---zonder te vermelden dat ik zijn mail gehackt had... :D

lijkt mij in ieder geval verstandiger.

maar ja, ik ben al wat ouder [en door schade en schande misschien wijzer geworden ?] :#

Als je wilt dat hij eerlijk is, dan valt er wat voor te zeggen om zelf óók eerlijk te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op zich ook niet erg, totdat ze eigenlijk las dat er nog steeds verliefdheid was van beide zijden, en dat ze elkaar nog steeds speciaal vinden. Er werd ook heel wat schat en love you heen en weer gezegd.

Toch een goed onderwerp voor een topic.

Zeker ook nog nu het een andere wending heeft gekregen.

Maar ik denk, dat je dan het woord verliefd moet vervangen door het woord liefde.

En dan kom je gelijk aan de betekenis van het verschil.

Misschien hield die vriend echt nog van zijn echt, maar was die liefde veranderd in een soort algemeen houden van zoals je van meerdere medemensen kunt houden, toen hij verliefd werd op je vriendin.

Zo gaat dat ook vaak met vreemdgaan en nieuwe verliefdheden.

Verliefdheid heeft alles met hormonen te maken en een toestand og situatie van lichte ontvlambaarheid.

Voor een duurzame relatie blijkt dat meestal niet voldoende en moet dat aangevuld worden of zelfs vervangen worden door een echt houden van.

Als een nieuwe verliefdheid in het spel komt en je geeft echt nog om je ex, dan is het moeilijk in het begin om echt afstand te doen, omdat je weet dat je je ex misschien wel heel echt kwetst.

Zo is dat vaak en dat kan toch wel flink aanpakken.

Voor veel mensen is het dan nodig om dat uit te werken en uit te praten.

Vaak gebeurt dat niet of het gebeurt al te heftig.

Wat je ook doet, het zal toch zijn sporen achterlaten, afhankelijk van hoe de ex reageert.

Ook met je nieuwe vriendin, als die er weet van heeft.

Als zij er geen weet van heeft tijdens het proces, moet je dat zelf uitvechten, wat nou precies je gevoelens zijn voor wie, verliefdheid of ook duurzamere liefde.

Je kunt er ook voor kiezen, alles ook zo oprecht met je nieuwe vriendin te bespreken, maar dan zal de uitval het goed moeten maken.

Niet elke prille relatie kan dit aan.

Als de relatie nu goed is en verduurzaamd, zou ik de vriendin toch adviseren om er als het zo uitkomt eens over te praten.

Ik vermoed dat het een keer ter sprake moet komen, wil dit in de toekomst toch niet nog een staartje krijgen, als nog eens twijfel op de loer komt liggen.

Over hoe het toch kan, dat continue verliefdheid overgaat en vaak nog bij vlagen terugkomt en waarom zij beiden denken, dat er nu bij hen echte liefde in het spel is.

Zo'n gesprek kun je heel goed in het algemeen doen, zonder persoonlijk te worden.

Misschien is het gemakkelijker en algemener om daar samen met vrienden eens over te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Update:

voordat ze het hem ging vragen heeft ze nog wat zitten kijken.

Kwam ze erachter dat die gesprekken dateren van in hun prille beginrelatie en dat ze nu helemaal geen contact meer hebben. :)

hahaha, zoiets is mij ook een keer overkomen. Zat niet stiekem te neuzen, we hadden hetzelfde mailadres. Ik sprak hem er gelijk mega kwaad op aan, zei hij heel droog: kijk even naar de datum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid