Spring naar bijdragen

Geeft god leven?


Aanbevolen berichten

Ik heb een specifieke vraag. Is het god wie het leven geeft aan een baby?

Of is het de "natuur" (door god gemaakt of niet) welke het leven geeft?

Ik denk dat God inderdaad aan de basis staat van de natuur en de schepping zo heeft gemaakt dat het zichzelf kan bedruipen wat voortplanting en geboorte betreft. Het idee daarachter daarvan geloof ik wel dat God dit uitgedacht heeft en in gang heeft gezet.(God heeft ooit de startknop ingedrukt en daardoor is alles nu in werking, dat is wat ik geloof)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een specifieke vraag. Is het god wie het leven geeft aan een baby?

Of is het de "natuur" (door god gemaakt of niet) welke het leven geeft?

Beide is denk ik waar. Doormiddel van de natuur geeft God leven.

Ik denk dat wij aardig in de buurt komen wat onze gedachtegang hierover betreft. God heeft de natuur zo in gang gezet dat het zichzelf kan voortplanten en bedruipen. Maar eerst heeft God dit wel allemaal zo uitgedacht!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het vooraf uitgedacht hebben hoeft denk ik nog niet eens. Ik geloof dat God buiten ruimte tijd staat aangezien Hij ruimte en tijd geschapen heeft en dat er in die zin ook geen 'vooraf' hoeft te zijn. Hoe dat dan zit weet ik niet, ik ben wel tijdgebonden. ;)

Het zou wel een leuke discussie worden, maar dan gaan we iets te diep en dan lopen we het risico in een andere discussie te verzanden, maar zeker een interessante opmerking van jouw kant ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een specifieke vraag. Is het god wie het leven geeft aan een baby?

Of is het de "natuur" (door god gemaakt of niet) welke het leven geeft?

Ik zie het niet als een of-of-vraag. God geeft leven aan een baby en Hij heeft Zijn schepping zo gemaakt dat op een natuurlijke manier leven ontstaat. De hele Bijbel door laat God zien dat elk leven van Hem afkomstig is.

Joh. 10:10b

Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk hetzelfde:

God heeft de mens zodanig geschapen dat het samensmelten van een zaadcel en eicel leven kan voortbrengen. *wordt stil van de gedachte dat dat gewoon kan*

heel het ontwikkelingsproces van de embryo gebeurt door natuur, maar de natuur is zodanig door God geschapen dat de natuur dat kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Joh. 10:10b

Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.

Biblicisme. :D

Ik denk dat de vraag eigenlijk neerkomt op: beheert God van 'afstand' de natuur (of beheert de natuur zichzelf en heeft God het alleen 'aangeslingerd'?) of gebeurt alles eigenlijk door God? Ik denk het laatste, als ik de gegevens uit de Bijbel op een rijtje zet. Denk bijv. aan Psalm 139 en Mattheüs 10:29-31.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag komt vooruit uit de volgende situatie. Wanneer een baby/foetus dood geboren wordt of nooit geboren wordt. Komt dat door God? Door de natuur? En waar gaat de baby/foetus heen? Hel? Hemel? Nergens?

Hierbij ligt een tweede vraag vast, wordt er in de bijbel gesproken over vanaf wanneer een bevruchteitje wordt gezien als levend mens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hierbij ligt een tweede vraag vast, wordt er in de bijbel gesproken over vanaf wanneer een bevruchteitje wordt gezien als levend mens?

Vanaf de bevruchting. Lees Psalm 139:13-16 maar eens.

Ik moet zeggen dat ik het daar niet in terug lees.

Het laat zien dat God al heel veel belangstelling heeft voor het embryo in de baarmoeder van een vrouw, zelfs al in het vroegste stadium van de ontwikkeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag komt vooruit uit de volgende situatie. Wanneer een baby/foetus dood geboren wordt of nooit geboren wordt. Komt dat door God? Door de natuur?

Ik zou zeggen door de gebroken wereld waarin we leven.

En waar gaat de baby/foetus heen? Hel? Hemel? Nergens?

Ik ga er vanuit dat het de hemel zou zijn, dat God uit genade kiest voor degene die nog niet heeft kunnen kiezen.

Hierbij ligt een tweede vraag vast, wordt er in de bijbel gesproken over vanaf wanneer een bevruchteitje wordt gezien als levend mens?

Niet in de hele letterlijke zin: men had in die tijd minder kennis op dat vlak dan tegenwoordig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag komt vooruit uit de volgende situatie. Wanneer een baby/foetus dood geboren wordt of nooit geboren wordt. Komt dat door God? Door de natuur? En waar gaat de baby/foetus heen? Hel? Hemel? Nergens?

Ik geloof dat elke dood door satan komt en niet door God. Als een baby/foetus dood wordt geboren, komt dat niet door God. Waar de foetus heen gaat, weet ik niet. Ik geloof dat een foetus van christelijke ouders naar de hemel gaat, maar op een vraag waar een foetus van niet-gelovige ouders naartoe gaat, moet ik het antwoord schuldig blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb een specifieke vraag. Is het god wie het leven geeft aan een baby?

Of is het de "natuur" (door god gemaakt of niet) welke het leven geeft?

God geeft de geest, of tewel de levensadem.

Zoals Adam gemaakt was uit stof (het lichaam), maar God blies Adam de levensadem in (het leven)

Nu planten mensen, mensen voort, (het lichamelijke/de machine) maar God geeft de geest/levensadem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag komt vooruit uit de volgende situatie. Wanneer een baby/foetus dood geboren wordt of nooit geboren wordt. Komt dat door God? Door de natuur? En waar gaat de baby/foetus heen? Hel? Hemel? Nergens?

Hierbij ligt een tweede vraag vast, wordt er in de bijbel gesproken over vanaf wanneer een bevruchteitje wordt gezien als levend mens?

Mensen degenereren; of ookwel gaan achteruit. Door allerlei dingen, de cultuur, de leefgewoonte's etc. De 'machines'(lichaam) worden dus ook aangetast en slechter. De geest kan niet zonder het lichaam werken, en het lichaam niet zonder de geest.

een ei dat bevrucht is, gaat groeien, is in ontwikkeling --> is leven. De machine is in opbouw hoewel het op dat moment in een nog klein stadium is. Maar bij een peuter is de machine ook nog altijd in opbouw (in normale omstandigheden dan)

Waar gaat een baby heen ? Tja ik kan dat natuurlijk niet zeggen; maar wat ik denk: Ik geloof dat dood dood is, tot God terug komt. De mensen die dan nog geen keuze hebben kunnen maken dat alsnog kunnen doen. Zij zien hoe de wereld geworden is en wat de gevolgen zijn van alle zonde en kunnen hun keuze maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag komt vooruit uit de volgende situatie. Wanneer een baby/foetus dood geboren wordt of nooit geboren wordt. Komt dat door God? Door de natuur? En waar gaat de baby/foetus heen? Hel? Hemel? Nergens?

Ik geloof dat elke dood door satan komt en niet door God. Als een baby/foetus dood wordt geboren, komt dat niet door God. Waar de foetus heen gaat, weet ik niet. Ik geloof dat een foetus van christelijke ouders naar de hemel gaat, maar op een vraag waar een foetus van niet-gelovige ouders naartoe gaat, moet ik het antwoord schuldig blijven.

Dit laatste ga je toch niet menen hoop ik????

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid