Spring naar bijdragen

Heeft God meer leven geschapen in het heelal?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Hoi Geloof,

Zo begint de Torah: Beresjiet bara elohiem et hasjamajiem we'et ha'arets (בר×שית ×‘×¨× ××œ×•×”×™× ×ת ×”×©×ž×™× ×•×ת ×”×רץ). Meestal wordt dit vertaald als "in het begin schiep God de hemel en aarde." Het eerste woord "beresjiet" is een combinatie van twee termen: "be" (= in) en "resjiet" (= begin, eerst, belangrijkst). De tweede term ("resjiet") is afkomstig van het woord "rosj" (= hoofd), dus "beresjiet" betekent letterlijk "in het hoofdige" (vergeef m'n letterlijke vertaling). Vandaar dat "beresjiet" in normaal Nederlands kan worden vertaald als "in-het-begin", "in-het-eerste", of "in-het-belangrijkste"/"hoofdzakelijk", etc.

Ik sluit niet uit dat er andere beschavingen bestaan. Buitenaards leven lijkt me zelfs vrij waarschijnlijk. Nu onlangs aannemelijk is geworden dat deeltjes de lichtsnelheid kunnen overtreffen (zie bijv. http://www.reuters.com/article/2011/09/ ... CW20110922 ), is tijdreizen een optie die niet langer kan worden uitgesloten. Afstand is niet langer een argument tegen een buitenaardse oorsprong van niet-geïdentificeerde objecten.

Evenmin wordt in de Bijbel tegengesproken dat er eventueel andere beschavingen zijn geschapen.

Dit alles neemt niet weg dat ik persoonlijk vrij sceptisch tegenover verhalen over buitenaardse wezens sta.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is het mogelijk dat God meer planeten met leven geschapen heeft en dat dat leven technologisch verder ontwikkeld is dan wij en ons kunnen bezoeken?

Heel veel mensen nemen namelijk ufo 's waar:

http://www.ufomeldpunt.nl/

http://www.latest-ufo-sightings.net/

Kunnen ufo 's een buitenaardse oorsprong hebben?

Ja dat hebben ze.

Net als de engelen én de gevallen engelen.

Het betreft hier dus ook niets meer dan gevallen engelen, de kornuiten van de meestermisleider.

Dat kan je ook herkennen aan de New Age boodschappen die ze zo nu en dan meegeven.

Voorts komen ervaringen met deze zogenaamde 'aliens' opmerkelijk vaker voor bij mensen met een occulte achtergrond (van huis uit bijvoorbeeld).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof schreef:

Is het mogelijk dat God meer planeten met leven geschapen heeft en dat dat leven technologisch verder ontwikkeld is dan wij en ons kunnen bezoeken?

het heelal is onmetelijk groot - niet te bevatten.

de techniek schrijdt voort en 'we' komen steeds meer te weten; 'we' kunnen steeds verder kijken in het heelal.

dus het is zeer waarschijnlijk dat er planeten zijn waarop leven is.

zelfs leven dat veel verder ontwikkeld is dan het leven op onze planeet.

ik zou het zelfs vreemder vinden als dat niet het geval zou zijn.

wie weet worden we nu al gespot.

zo is er ook een theorie dat er meerdere heelallen zouden bestaan; een multiversum

http://www.astroblogs.nl/2011/08/20/wet ... t-bestaat/

ben weleens benieuwd hoe het er over een paar duizend jaar uitziet en wat er allemaal ontdekt is op dit gebied.

zo maar even een kijkje kunnen nemen zou geweldig zijn.

Ursa schreef;

M.i. weten we het gewoon niet en als God had gewild dat we het geweten hadden was het ons wel verteld. UFO's zijn onzin.

dat UFO's onzin zijn, dat weten we ook [nog] niet.

en in de bijbel staat niet alles - het is geen wetenschappelijk boek, maar een geloofsboek.

er staat ook niet in dat er computers bestaan en vliegtuigen, treinen en auto's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat al die verschijnselen te identificeren zijn als van de gevallen engelen a.k.a. demonen.

Dat wil zeggen, als het geen hoax is, want daar zijn er ook genoeg van.

Maar dus ook vanwege de boodschap die ze weleens meegeven: New Age leer (en / of afgeleiden).

UFO's zijn ongeïdentificeerde vliegende objecten.

De getuigenissen van hen die er mee naar buiten (durven / mogen) komen kan je m.i. niet zomaar van tafel vegen.

Daarmee zou je een hele groep mensen voor gek of voor leugenaar verklaren, gebaseerd op iets dat zij wel en jij niet hebt meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is het mogelijk dat God meer planeten met leven geschapen heeft en dat dat leven technologisch verder ontwikkeld is dan wij en ons kunnen bezoeken?

Ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat als er leven is in het universum, dat het ons zou kunnen bezoeken, maar wie weet.

Heel veel mensen nemen namelijk ufo 's waar:

http://www.ufomeldpunt.nl/

http://www.latest-ufo-sightings.net/

Kunnen ufo 's een buitenaardse oorsprong hebben?

Ik geloof er niks van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat weet ik. Wel durf ik met zekerheid te stellen dat God géén intelligent leven geschapen heeft, naast de mens. (Nu ja, tenzij Engelen daaronder vallen.)
En het zijn m.i. dus precies die engelen waar we het over hebben.

1/3 van de engelen hebben zich naar verluidt bij den duvel gevoegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Machiavelli schreef:
Wel durf ik met zekerheid te stellen dat God géén intelligent leven geschapen heeft, naast de mens

en waar baseer je dat op?

of anders gezegd: hoe weet je dat zo zeker?

dat staat in de bijbel. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Huh? Is nu de vraag of God engelen heeft geschapen?

Waar dat staat weet ik ook ff niet, maar dat het er staat weet ik vrij zeker.

Ik heb even gezocht en kwam Nehemia 9:6 tegen waar in de herziene Statenvertaling staat: "U bent het Heere, U alleen. U hebt de hemel gemaakt, de allerhoogste hemel en heel het leger erin ..."

Engelen worden vaker met legers vergeleken in de Bijbel. Waarschijnlijk omdat het een goed georganiseerde menigte is. In Psalm 148:2 staat bijvoorbeeld ook: "Loof Hem, al Zijn engelen, loof Hem, al Zijn legermachten".

In ieder geval laat de tekst in Nehemia zien dat God inderdaad de engelen geschapen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Macchiavelli zei: 'God heeft naast mensen en engelen geen intelligente wezens geschapen'.

Vervolgens zei wees een licht: 'Inderdaad, dat staat in de Bijbel.'

Vervolgens ontstond er enige verwarring doordat men dacht dat het om teksten ging waarin genoemd wordt dat engelen door God geschapen zijn. Ik denk dat we het daar wel over eens zijn.

Blijft de vraag waarom Mach zo stellig de mogelijkheid van ander intelligent leven uitsluit (niet dat ik het niet met hem eens ben). Ik ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijft de vraag waarom Mach zo stellig de mogelijkheid van ander intelligent leven uitsluit (niet dat ik het niet met hem eens ben). Ik ben benieuwd.

Omdat het niet te rijmen valt met de mens als beelddrager Gods, het conlicteert met de Menswording van Christus (die in een verheerlijkt mensenlichaam ten hemel vaarde!) en volstrekt niet logisch is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijft de vraag waarom Mach zo stellig de mogelijkheid van ander intelligent leven uitsluit (niet dat ik het niet met hem eens ben). Ik ben benieuwd.

Omdat het niet te rijmen valt met de mens als beelddrager Gods, het conlicteert met de Menswording van Christus (die in een verheerlijkt mensenlichaam ten hemel vaarde!) en volstrekt niet logisch is.

Dus als er wél intelligent leven gevonden wordt, dan....?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als er buitenaards leven gevonden word, is de kans zeer groot dat we slechts microben vinden, die via foto-synthese hun planeet aan het bevolken zijn.

althans, zo ging het hier ook voor zo'n 3 miljard jaar. En misschien komt de stap naar complexer leven heel weinig voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid