Spring naar bijdragen

Het korte-vragen-topic [17]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 401
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...
Is de avondmaal binnen de gkv alleen bedoeld voor de vaste gemeente leden? Of mogen er ook gasten naar de dienst komen.

ja maar volgens mij moet je je vantevoren melden ofzo want "bij ons" werd dan vooraf aan de dienst de naam afgeroepen van degene die meedeed als gast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik ooit, als baptist, eens een eredienst van een GKv bijwoonde (althans, ik dacht dat het een GKv was) en daar Avondmaal was, kon ik me melden bij de dominee en met hem bij de kerkeraad. Daar stelden ze een paar vragen, vooral over of ik niet te katholiek geloofde, werd er kort even gestemd en toen mocht ik ook deelnemen. Ook mijn naam werd nog afgekondigd voor aanvang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De GKv heeft formeel geen open avondmaal en lokaal zijn er nog wel wat verschillen maar in de meeste plaatsen is het een kwestie van je even van te voren melden bij een kerkraadslid. Maar er zijn bijvoorbeeld ook gemeentes waar je je alleen even hoeft in te schrijven in het gastenboek. En er zijn nog steeds gemeentes, gelukkig een steeds kleiner aantal,waar je als niet gkv-er niet tot het avondmaal wordt toegelaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De GKv heeft formeel geen open avondmaal en lokaal zijn er nog wel wat verschillen maar in de meeste plaatsen is het een kwestie van je even van te voren melden bij een kerkraadslid. Maar er zijn bijvoorbeeld ook gemeentes waar je je alleen even hoeft in te schrijven in het gastenboek. En er zijn nog steeds gemeentes, gelukkig een steeds kleiner aantal,waar je als niet gkv-er niet tot het avondmaal wordt toegelaten.

Dat laatste is mij een keer overkomen inderdaad. De ouderling deed wel erg zijn best om zich te verontschuldigen dat hij niet anders kon enzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je technisch gezien gedistilleerd water wel drinken, maar is vaak de 'equipment' die gebruikt wordt voor het distilleren van water niet goedgekeurd voor het maken van drinkwater voor menselijk gebruik.

Distilleren is simpelweg water koken, en de stoom opvangen en terugbrengen naar de liquide vorm van water. Er zijn wat geruchten over dat het de mineraal balans van je lichaam zou veranderen, maar voor zover ik weet is dat niet wetenschappelijk aangetoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, dus dan mag je het zeker ook niet aan planten geven?

Mijn droogkast geeft massa's van dat water door de warmtepomp, dus het strijkijzer mag ervan meegenieten, maar verder moet ik het weggieten. De hele familie is ook al voorzien van gedistilleerd water :+ Dus ik vind het zo zonde XD

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou eigenlijk niet weten waarom niet? zolang je je planten ook maar 'eten' geeft (hier krijgen de plantjes altijd het water van de vissentanks dat vervangen is, zit vol met voedzaam spul :P)

(maar wat plantencare betreft: hier werkt het een beetje zo dat ik planten heb, maar mijn vriend er voor zorgt, aangezien ze anders altijd doodgaan... :$ dus misschien moet je mijn advies maar niet aannemen..)

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik zoek de tekst van een liedje van miss montreal over pesten en plagen....

heeft iemand een idee. google werkt niet mee....

Ik weet niet of je hem intussen al gevonden hebt, maar hier is ie:

Ik zie hoe je soms niet mee mag doen

Of bang bent dat ze vervelend doen

Plagen is leuk, maar vaak gaan ze veel te ver

Het is niet altijd gemeen bedoeld

Maar niemand die ziet hoe jij dat voelt

Vind je ’t wel leuk om ’s ochtends naar school te gaan?

En ik wou dat ik jou soms helpen kon

Maar ik durf het niet alleen

Want de lol is pas leuk als je samen lacht

Dan doet niemand meer gemeen

Maar ik zie hoe je soms niet bang meer wordt

Terug lacht als er gescholden wordt

Dan zijn ze stil, dat hadden ze niet verwacht

En de volgende keer ga ik naast je staan

En niemand komt er langs

Want de lol is pas leuk als je samen lacht

En wij lachen samen

Wij lachen samen het langst!

Link naar bericht
Deel via andere websites
de duur is 4 jaar, en de spreadsheet is dus maandelijks. die 1.04 komt dan in de 13 maand neem ik aan? en als ik dan in de 25ste maand ben, doe ik dan 1.04^2?

Nu vraag je wat anders dan hiervoor. ;)

Inflatie is niet een eenmalig moment in het jaar, dat is dagelijks. Voor het gemak reken je het maar eens per jaar uit en dan gebruik je de laatste maand als uitgangspunt. Ik ga er vanuit dat je deze uitkomsten laat gelden voor de eerste maand van het tweede jaar, dan doe je in de 25ste maand weer * 1.04, immers je bent het jaar begonnen met al geinflateerde waarden. Als je * 1.04^2 dan bereken je over bedrag X twee jaar inflatie uit, dat hoeft niet omdat je dat al gedaan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ah, ik was me er niet van bewust dat ik iets anders vroeg :P

de 4% is een annual inflation rate. Ik moet even nadenken over wat je zegt :)

Het gaat er een beetje om hoe je de spreadsheet hebt opgezet. Sommeer je alles in de 13 periode of niet? Doe je geen sommatie dan moet de inflatie berekening anders. Sommeer je wel, dan moet je de sommatie * 1.04 doen. Stuur anders je sheet even op, dan kan ik er even naar kijken voor je en er wat commentaar in zetten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid