Spring naar bijdragen

Ark van Noach gevonden


Aanbevolen berichten

Daniel P. McGivern, directeur van Shamrock - The Trinity Corporation en leider van een team van onderzoekers, meent de ark van Noach gevonden te hebben op de berg Ararat in Turkije.

Dat meldt hij op zijn website Noahs Ark Found. Veel media als CBN News hebben het nieuws opgepikt.

Het bewijs dat het gaat om de ark is gebaseerd op de vondst van een object van 7,3 bij 37,5 meter. Het object is volgens de McGivern een stuk hout van de ark.

Het object, gevonden met speciale camera’s, kan voorlopig niet verder worden onderzocht. Het ligt onder een dik pak sneeuw en ijs op de berg Ararat.

In het verleden hebben al vaker onderzoekers geclaimd de ark te hebben gevonden. Lees in Digibron over een aantal zoekpogingen.

Bron: Refdag.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Los van of die ark bestaan heeft of niet:

Dat ding zou van hout geweest zijn. Archeologische fondsen van zoveel duizend jaar geleden zijn al best schaars en dan zijn ze meestal van materiaal wat minder snel vergaat dan hout...

Daarbij, stel dat je in een wereld terecht komt die enige tijd compleet onder water heeft gestaan, dan kan ik wel betere dingen verzinnen wat ik met het hout van de ark zou doen dan het achter te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Los van of die ark bestaan heeft of niet:

Dat ding zou van hout geweest zijn. Archeologische fondsen van zoveel duizend jaar geleden zijn al best schaars en dan zijn ze meestal van materiaal wat minder snel vergaat dan hout...

Daarbij, stel dat je in een wereld terecht komt die enige tijd compleet onder water heeft gestaan, dan kan ik wel betere dingen verzinnen wat ik met het hout van de ark zou doen dan het achter te laten.

Als het maar onder de juiste omstandigheden gebeurt kan een object van vergankelijk materiaal goed geconserveerd worden. Kijk bijvoorbeeld maar naar de 'ijsman' die gemummifeerd en wel in het Ötztal gevonden is, perfect geconserveerd. Zelfs het stro in z'n schoenen is bewaard gebleven en die mummy is schijnbaar toch al een jaar of 5000 oud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zijn toch wel hele uitzonderlijke omstandigheden. Ik denk niet dat de kans dat dit grote object in extreme vrieskou gestrand is of diep in het veen gezakt is (ook een goede conservering).

Ik heb iig niet de indruk dat op de plek waar ze zoeken dergelijke condities aan de orde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, wel! Iemand heeft weer de Ark gevonden? Het is toch om je dood te lachen, die zielige pogingen tot het bewijzen van een Bijbelse gebeurtenis (los van de vraag of de gebeurtenis echt heeft plaatsgehad). Voortdurend worden allerlei arken gevonden. Die Noach had het er maar druk mee, met het bouwen van al die bootjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel, wel! Iemand heeft weer de Ark gevonden? Het is toch om je dood te lachen, die zielige pogingen tot het bewijzen van een Bijbelse gebeurtenis (los van de vraag of de gebeurtenis echt heeft plaatsgehad). Voortdurend worden allerlei arken gevonden. Die Noach had het er maar druk mee, met het bouwen van al die bootjes.

Ach, en allemaal rond de berg Ararat. Wellicht is ie wel in stukken gebroken en vinden ze iedere keer een ander stuk.

Daarbij, als er weer eens bewijs komt dat God helemaal niet bestaat (los van de vraag of dat echt zo is) piep je dan ook zo? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
...maar wat zou het toch een Geweldige Actie zijn als ie daadwerkelijk gevonden en overtuigend genoeg als

"DE ARK VAN NOACH" geïdentificeerd zou worden.

Maar weinigen zullen het geloven, denk ik.

Het zou inderdaad geweldig zijn. Maar zou het mensen tot het geloof brengen? Ik ben er ook niet zo zeker van. De Bijbel maakt duidelijk dat echt geloof niet afhangt van voorwerpen die we kunnen zien en aanraken. Paulus zegt in 2 Korinthiërs 5:7: "Want wij wandelen door geloof, niet door aanschouwen".

Jezus zei ook dat sommige mensen gewoon niet te overtuigen zijn van geestelijke waarheden, zelfs niet als ze iemand uit de doden zouden zien opstaan. - Zie Lukas 16:31.

Jezus sprak over Noach en de vloed. - Zie bijvoorbeeld Lukas 17:26,27. En Jezus was in de hemel voordat hij naar de aarde kwam. Hij was dus getuige van de bouw van de ark en van de vloed. Dus ja, wat werkt overtuigend? Een klein stukje hout dat al dan niet van de ark zou kunnen zijn of het verslag van een ooggetuige. Eigenlijk is, als je het zo bekijkt, het bewijs al overweldigend, toch?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...
Alweer een ark van noach gevonden? Het hou blijkbaar nooit op.... :Z:Z

hoeveel Arken zijn er nu al inmiddels?

jammer dat daar niets over in de bijbel staat - daar wordt toch gesproken over maar 1 Ark?

Je snapt me niet :# Ik bedoelde heel iets anders. Ik doelde op het feit dat al zo vaak de ark van noach gevonden zou zijn. Elke keer werd het verworpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid