Spring naar bijdragen

Mijn vragen topic


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van mijn andere topic en topics die ik heb gelezen wil ik hier een topic openen met dingen die ik mij afvraag ik zal zo goed mogelijk mijn visie duidelijk te maken. Dus schrik niet als de punten wat lang zijn;p. Allermeer wil ik duidelijk maken dat dit puur uit nieuwsgierigheid is om verduidelijk te krijgen. In geen enkel opzicht is dit topic een aanval of iets het is puur om mezelf aan het denken te zetten en hopelijk antwoorden te kunnen vinden hier. Als iemand me punten grof geformuleerd vind of gewoon ongepast laat het me weten dan schrap ik ze zonodig. Als iemand heel dit topic onsmakelijk vind laat het me weten.

Zal alles puntsgewijs onder elkaar zitten ieder kan hier opreageren en zijn visie geven. Ik zal niet of tenminste bijna niet reageren zodat dit een topic word waar ik alleen lees en even de info en wijsheid tot me neem. Ik zal proberen uit het dialoog te blijven zodat het een duidelijk topic word. Uiteraard hoop ik dat iedereen het dialoog met me aan blijft gaan in het topic "Bekeren tot Christendom"

Nu mijn punten waar ik graag iedereen op zie antwoorden:).(het is gewoon in willekeurige volgorde.

1(dit na het lezen van het topic van FT) Hij zei hier dat het opstaan van Jezus eigenlijk betekend dat dat het terugnemen van het offer is. Hoe zien jullie dat? Is doodgaan en dan weer tot leven komen eigenlijk niet offeren?

2 Zijn de 3 delen gelijk aan elkaar, Heilige geest,God en zoon van God. Samen vormen ze 1 God. Dus bezitten ze allemaal dezelfde kwaliteiten en krachten omdat ze deel uitmaken van 1 God? Zo ja, waarom wist Jezus niet het eind der tijden? God is alwetend en zou dit moeten weten toch? Zo niet en zijn ze niet gelijk aan elkaar, dan is de zoon niet even machtig als God en dus ook niet God?

3 God is perfect. Ultieme barmhartigheid is jezelf offeren is beetje het denkbeeld. Waarom stuurt God zich in de vorm van Jezus als de zoon. Waarom verscheen hij niet als God of als de Vader en offerde zichzelf? Dat klinkt toch nog barmhartiger als je jezelf offert in de ultieme vorm van de Vader in plaats van de Zoon.

4 Waarom moet Jezus die zonde vrij is leiden voor ons aan het kruis? Dit is niet ultiem rechtvaardig toch. Jezus heeft geleden en angst uit moeten staan aan het kruis, "O mijn God waarom heeft u mij verlaten" dit zegt die toch aan het kruis( ken het nog van de musical jesus christ superstar;p).

5 Hoe leven jullie ermee dat Jezus voor onze zondes is gestorven. Als je zoveel van Jezus houdt dan kan je er toch niet mee mee leven. Dat is hetzelfde als je vader ervoor kiest om in plaats van jou de doodstraf op zich te nemen die jij hebt gekregen na het vermoorden van iemand. Je zou je vader super lief vinden en barmhartig en al, maar daar kan je toch niet mee leven. Ik vind het iedergeval moeilijk, ik hou zielsveel van Jezus en lijkt me moeilijk om ermee te leven dat hij geleden en gestorven is voor mij. Zou echt mezelf verachten denk. Jezus is meer waard dan ieder mens hier op de aarde in mijn ogen zelfs meer dan me eigen ouders.

6 (naar aanleiding van mijn topic) Mij werd duidelijk gemaakt dat de verlossing van Jezus niet verdiend is voor de mensheid maar toch hebben we hem gekregen omdat God zo barmhartig en vol liefde is.Ben ik het mee eens. Maar mijn God is perfect en als die iets doet moeten alle punten met elkaar stroken. Waar is de rechtvaardigheid in iets krijgen wat je niet verdient? De zin zegt het al je krijgt iets maar je verdient het niet. Waarom kiest God voor zo een oneerlijke oplossing. Had die niet voor een oplossing kunnen kiezen die rechtvaardig,barmhartig is en die we tegelijkertijd ook nog eens verdienen. Hij is almachtig en had zo een oplossing makkelijk kunnen verzinnen. Waarom kiest dus voor deze oplossing waar alleen zijn Barmhartigheid aan bod komt?Voor mij klinkt dit niet als de keuze van een perfecte God.

7 (dit na aanleiding van dat ik de bijbel opnieuw wil gaan lezen) Welke bijbel raden jullie me aan om te lezen?

8a De bijbel is het woord(of tenminste geinspireerd door God) van G0d. Is dit puur gewoon geloven dat het zo is. Of is er ook een criteria waar mensen en geleerde zich aan houden om te bepalen wat wel en niet van God komt? Ik heb van een geleerde(of tenminste iemand met veel kennis over het geloof ze had ook meerdere afgeronde theologische studies) eens gehoord dat er sommige dingen worden besloten door geleerde. Bijvoorbeeld het niet eten van varken(wat joden dus ook doen) is besloten da thet alleen vroeger voor Christen gold nu niet meer. Dus als er criteria is om erachter te komen dat het van God is wat is die criteria dan.

b Ik heb wel eens gehoord dat er passages enzovoort worden geschrapt uit de bijbel na aanleiding van besluiten van geleerde. Is dit echt zo of is dit een broodje aap verhaal?

9 Kan God alles of kunnen bepaalde dingen niet? Bijv kan God zichzelf eindigen dus dat we bijv vanaf morgen zonder God leven helemaal niks? Is dit mogelijk kan God dit doen? En zo ja als hij dit kan dan klopt het dus niet dat Hij voor altijd zal bestaan.(ik formuleer dit zo omdat een argument die ik vaak hoor voor dingen is "omdat God het kan" ). Zo nee dan kan dit argument dus ook niet meer gebruikt worden door mensen;p dus dan kunnen wij als mens dus lichtelijk met ons verstand wel bepalen dat sommige dingen niet kunnen.(degene die dit argument gebruiken, voor die geld deze vraag heb het voorbij zien komen in een topic dit argument vond het beetje onlogisch vandaar dit punt)

Dit zijn mijn punten mocht er iets in me opkomen zet ik het er zeker bij.

Wil nogmaals benadrukken alles is gevraagd om kennis op te doen via dit forum en meningen van verschillende mensen te lezen. Is er enige kritiek op dit topic laat het me weten. Ik excuseer me bij voorbaat voor het geval ik iets beledigends of onrespectvol heb geformuleerd/gevraagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Probleem is denk ik dat je vragen zo enorm omvattend zijn, dat het wel per stuk topics kunnen zijn en heel veel werk kosten.

Ik zal er eentje uitpikken:

8a De bijbel is het woord(of tenminste geinspireerd door God) van G0d. Is dit puur gewoon geloven dat het zo is. Of is er ook een criteria waar mensen en geleerde zich aan houden om te bepalen wat wel en niet van God komt? Ik heb van een geleerde(of tenminste iemand met veel kennis over het geloof ze had ook meerdere afgeronde theologische studies) eens gehoord dat er sommige dingen worden besloten door geleerde.

Een atheïstische geleerde zal ongetwijfeld bij alles denken dat het niet van God komt, immers die denkt dat God niet bestaat. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt. ;)

Maar je hebt wel discussies binnen het christendom of bijvoorbeeld vrouwen hun hoofd moeten bedekken of niet in de kerk. De apostel Paulus zegt van wel. Maar geldt dat voor ons allemaal? Of was dat specifiek voor de gemeente waar hij die brief voor schreef in verband met de cultuur van die tijd? Dat soort vragen zijn er wel inderdaad. :)

Bijvoorbeeld het niet eten van varken(wat joden dus ook doen) is besloten da thet alleen vroeger voor Christen gold nu niet meer. Dus als er criteria is om erachter te komen dat het van God is wat is die criteria dan.

Gold ook al niet voor vroege christenen. Wel had je in de hele vroege kerk een discussie of niet-Joodse christenen zich ook aan die Joodse wetten moesten houden. Het antwoord was nee. Dit komt naar voren in het NT. Romeinen 14 bijvoorbeeld.

b Ik heb wel eens gehoord dat er passages enzovoort worden geschrapt uit de bijbel na aanleiding van besluiten van geleerde. Is dit echt zo of is dit een broodje aap verhaal?

Het is wel een voorgekomen dat er een regeltje stond wat na onderzoek in veel oudere handschriften niet stond. Die is vervolgens weg gelaten of naar een voetnoot verplaatst. Maar het voorbeeld wat ik ken vind ik niet echt schokkend. Het was iets wat zonder die regel ook wel uit de bijbel op te maken valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Olorin bedankt voor het reageren en beantwoorden ga je antwoord goed lezen en er goed over nadenken. Mocht je tijd hebben en nog een vraag willen beantwoorden ga je gang.

Ik begrijp dat me topic veel werk zal zijn en veel tekst kan opleveren daarom ga ik er bewust niet op de antwoorden in. Wil graag gewoon zien hoe mensen over dingen denken en wat de verklaringen voor sommige dingen zijn. Hoop ondanks dat zoveel moeite is mensen het toch willen doen uit de goedheid van hun hart, en voor het belang van het Christelijke geloof en natuurlijk voor Jezus om zijn boodschap te verduidelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha dat dacht ik wel. Nee maar ik heb ook bewust geen moeilijke vragen gesteld of iets waar je voor gestudeerd moet hebben, de moeilijke dingen neem ik maar even voor waar. Heb alleen wat vragen gesteld die in principe de basis vormen en wel door de gemiddelde christen uitgelegd moet kan worden. Heb niet echt vragen die diep ingaan op de bijbel of iets. Gewoon wat uitleg om de basis van het Christendom te kunnen accepteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begin even met 1 van je punten, later misschien meer.

3 God is perfect. Ultieme barmhartigheid is jezelf offeren is beetje het denkbeeld. Waarom stuurt God zich in de vorm van Jezus als de zoon. Waarom verscheen hij niet als God of als de Vader en offerde zichzelf? Dat klinkt toch nog barmhartiger als je jezelf offert in de ultieme vorm van de Vader in plaats van de Zoon.

Waarom God niet als God verscheen: omdat de mens dat niet aankan. God is te groot om door ons aanschouwd te worden. Een daarnaast: het gaat juist om het gegeven dat God mens werd om voor ons te lijden. Hoe kan iemand God kruisigen als hij in zijn goddelijke gedaante verschijnt? Hoe kunnen we Hem bevatten als Hij dat doet? Hoe kunnen we dat overleven?

Ik merk toch uit je posts dat je het moeilijk vind te bevatten dat de Vader en de Zoon één zijn, samen met de Heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Assepoester bedankt. Ik vind het inderdaad moeilijk te bevatten anders was ik wel Christen;p. Maar ik begrijp het wel (dus 3delen vormen samen 1 God, dus niet 3 goden). Misschien dat ik de vraag slecht heb geformuleerd. Bedoelde gewoon waarom kwam God niet in mensvorm, maar als et deel dat de Vader word genoemd, in plaats van het deel de zoon. Denk dat misschien me vraag onduidelijk was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Assepoester bedankt. Ik vind het inderdaad moeilijk te bevatten anders was ik wel Christen;p. Maar ik begrijp het wel (dus 3delen vormen samen 1 God, dus niet 3 goden). Misschien dat ik de vraag slecht heb geformuleerd. Bedoelde gewoon waarom kwam God niet in mensvorm, maar als et deel dat de Vader word genoemd, in plaats van het deel de zoon. Denk dat misschien me vraag onduidelijk was.

mag ik hierin even op inhaken?

De Vader schiep de wereld, de mens verpesste het. toen zij de Vader: er moet iemand boeten voor deze straf. de zoon zei: vader straf mij maar... en aldus gebeure. Want de mens kon de straf niet meer betalen omdat zij het zo enorm verzondigd hadden zie: zondag 5 heidelberger catechismus: http://www.online-bijbel.nl/catechismus/vraag/15/ de vragen ervoor en erna gaan daar ook over.

er zullen er zijn die het niet eens zijn met de catechismus maar dat ligt weer aan de stromingen.

er staat ergens in de bijbel dat God de Vader de mensen die Jezus volgen. aan Jezus gegeven heeft. (voor anderen: was dat niet iets met schapen?)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

6 (naar aanleiding van mijn topic) Mij werd duidelijk gemaakt dat de verlossing van Jezus niet verdiend is voor de mensheid maar toch hebben we hem gekregen omdat God zo barmhartig en vol liefde is.Ben ik het mee eens. Maar mijn God is perfect en als die iets doet moeten alle punten met elkaar stroken. Waar is de rechtvaardigheid in iets krijgen wat je niet verdient? De zin zegt het al je krijgt iets maar je verdient het niet. Waarom kiest God voor zo een oneerlijke oplossing. Had die niet voor een oplossing kunnen kiezen die rechtvaardig,barmhartig is en die we tegelijkertijd ook nog eens verdienen. Hij is almachtig en had zo een oplossing makkelijk kunnen verzinnen. Waarom kiest dus voor deze oplossing waar alleen zijn Barmhartigheid aan bod komt?Voor mij klinkt dit niet als de keuze van een perfecte God.

daar hebben we een mooi woord voor dat heet genade

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wees het licht.

Bedankt voor je antwoord, denk dat je misschien de vraag nog een keer moet lezen.

Omdat jouw antwoord precies zegt,wat ik zeg daarom ben ik het ook met je eens. Alleen is dat het punt van me vraag niet. Misschien dat ik het onduidelijk of onoverzichtelijk heb geformuleerd, desondanks stel ik het op prijs als je de vraag nog een keer leest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Assepoester bedankt. Ik vind het inderdaad moeilijk te bevatten anders was ik wel Christen;p. Maar ik begrijp het wel (dus 3delen vormen samen 1 God, dus niet 3 goden). Misschien dat ik de vraag slecht heb geformuleerd. Bedoelde gewoon waarom kwam God niet in mensvorm, maar als et deel dat de Vader word genoemd, in plaats van het deel de zoon. Denk dat misschien me vraag onduidelijk was.

Nee, ik begrijp je vraag wel, maar jij begrijpt mij verkeerd.

Kijk, je moet je niet voorstellen dat God de Vader in de hemel zit als een oud opaatje en Jezus naast hem als een jongere Zoon. Jezus heet 'Zoon' omdat hij een vrucht van God is; Maria is bezwangerd door de Heilige Geest. Maar Jezus is in weze niet een andere God dan God de Vader. Daarom zei ik dus ook dat ik zie dat je de drie-eenheid niet kunt bevatten. Je hoeft daar geen christen voor te zijn, je kunt de drie-eenheid ook begrijpen zonder erin te geloven. Maar het is gewoon een ontzettend ingewikkeld concept.

Kijk, Jezus is de gedaante waarin God op aarde is gekomen. Hij kon niet in de gedaante van Vader op aarde komen. Begrijp je dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Assepoester,

"Het is een ontzettend ingewikkeld concept" daarom dus zoveel vragen van mij kant(misschien hele domme) en al mij verwarring. Maar dat heb je eenmaal met ontzettend ingewikkelde concepten haha.

Ik begrijp je denk wel. Ik zie het ook niet als jij hoe denkt dat ik het zie. Ik zie hetgewoon als 3 gelijke delen. Heilige geest,de Zoon, en de Vader die 1 God vormen.

Had Jezus niet zichzelf de Vader kunnen noemen is mijn vraag? of neerdalen als de Vader in naam dus dat Jezus zou zeggen ik ben de Vader. Of kan dat niet omdat wij de Vader niet kunnen aanschouwen. Of heb ik het helemaal foutmet 3 delen die 1 Vormen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is Liefde. En omdat Hij liefde is zie je misschien ook wel de perfectie in het offer van Jezus aan het kruis waardoor wij iets krijgen wat wij niet verdienen.

Was God een toornige God die geen liefde was, dan zou het heel rechtvaardig zijn geweest te straffen. Maar God is Liefde. Als het om liefde gaat krijg je nog een kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe leven jullie ermee dat Jezus voor onze zondes is gestorven. Als je zoveel van Jezus houdt dan kan je er toch niet mee mee leven. Dat is hetzelfde als je vader ervoor kiest om in plaats van jou de doodstraf op zich te nemen die jij hebt gekregen na het vermoorden van iemand. Je zou je vader super lief vinden en barmhartig en al, maar daar kan je toch niet mee leven. Ik vind het iedergeval moeilijk, ik hou zielsveel van Jezus en lijkt me moeilijk om ermee te leven dat hij geleden en gestorven is voor mij. Zou echt mezelf verachten denk. Jezus is meer waard dan ieder mens hier op de aarde in mijn ogen zelfs meer dan me eigen ouders.

God, en daarmee dus Jezus staat in mijn leven centraal (tenminste dat wordt het steeds meer al gaat dat niet altijd helemaal goed ;))

Dus Jezus is heel belangrijk voor mij.

Dat Hij voor mij is gestorven zodat ik vergeven kon worden komt in zekere zin ook best zwaar over wanneer ik nu zie dat ik gezondigd heb. Het brengt behoorlijk wat schuldbesef met zich mee als ik daar bij stilsta.

MAAR Jezus is niet gestorven en doodgebleven. Jezus is weer levend geworden om tussen God en mij als het ware in te staan waardoor God mij schoon ziet omdat door Jezus als mijn zonden verdwenen zijn (wanneer ik er om vraag).

als ik kijk naar de dood van Jezus zie ik niet alleen dat. Eigenlijk wordt het in zekere zin nog 'erger' als je ziet wat Hij toen Hij leefde al allemaal heeft doorstaan. Mensen die hem constant op woorden probeerde te vangen, de verzoeking in de woestijn (in hoeverre ken je de verhalen? Anders moet ik de bijbelteksten er even bijzoeken) volgelingen die toch aan het twijfelden en overal ging hij perfect mee om. Ondanks dat het voor Hem ook oprechte verleidingen waren, Hij was net als wij mens.

MAAR Hij heeft het wel allemaal gedaan, EN Hij heeft de dood overwonnen. Voor mij zou het dan ook heel oneerbiedig voelen als ik dit geloof en vervolgens zeg: ja maar sorry hoor, ik vind het to much dus ik ga maar niet naar je toe..

Een beetje het idee van: je vader die ziet dat je bijna overreden wordt en je net wegduwd waardoor hijzelf onder de auto komt, het overleefd en dat je in het ziekenhuis zegt: ik kom niet meer bij je langs, want dit vind ik teveel wat je hebt gedaan... Dit kan ik niet dragen.

Voor mijn gevoel zou ik mijn vader/ Vader dan straffen om zijn liefde voor mij.

Dit is dus echt mijn persoonlijke visie en opvatting

Link naar bericht
Deel via andere websites
1(dit na het lezen van het topic van FT) Hij zei hier dat het opstaan van Jezus eigenlijk betekend dat dat het terugnemen van het offer is. Hoe zien jullie dat? Is doodgaan en dan weer tot leven komen eigenlijk niet offeren?

In welke context stond dat?

In het OT gingen mensen offeren om zo weer in het reine te komen met God. Bedoeld FT mogelijk hiermee dat Jezus hiermee dat offeren ongedaan maakt, omdat we nu via Jezus vergeving kunnen krijgen van de zonde?

Ze noemen wat Jezus heeft gedaan idd regelmatig het offer van Jezus. Ik zie het zeker als offer, maar wel 1 die alle andere offers ongedaan maakte (dus het dieren offeren)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boterbloem

Volgens mij stond het in de zin van (of in de context van) dat het tot leven komen van Jezus weer het terugnemen van je offer is. Dus Jezus offert zichzelf voor onze zondes alleen komt die weer tot leven dus is het niet echt offeren? Zie het maar als je geeft iemand 10 euro als cadeau, korte tijd erna neem je die 10 weer terug, heb je dan diegene wel een cadeau geschonken dan. Alsik het geod heb begrepen bedoelde hij het zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Boterbloem

Volgens mij stond het in de zin van (of in de context van) dat het tot leven komen van Jezus weer het terugnemen van je offer is. Dus Jezus offert zichzelf voor onze zondes alleen komt die weer tot leven dus is het niet echt offeren? Zie het maar als je geeft iemand 10 euro als cadeau, korte tijd erna neem je die 10 weer terug, heb je dan diegene wel een cadeau geschonken dan. Alsik het geod heb begrepen bedoelde hij het zo.

Als Jezus zijn offer zou hebben teruggenomen dan zou het dus volkomen nutteloos zijn geweest. Dan offert hij Zich om een reden, maar vervolgens toch maar niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je antwoordt.

Met je eigen antwoordt nu in het achterhoofd kan je misschien vraag 4 beantwoorden die sluiten heel erg op elkaar aan wat je nu hebt getypt.

Of ten minste de vraag even lezen en er iedergeval over nadenken, dan weet je waar de verwarrenis bij mij vandaan komt. Dan begrijp je mij hopelijk wat beter.

Vraag 5 is ook handig in dit geval even door te lezen, is niet echt een vraag die met geloof of niet geloven te maken heeft maar desalniettemin een belangrijke vraag voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 Waarom moet Jezus die zonde vrij is leiden voor ons aan het kruis? Dit is niet ultiem rechtvaardig toch. Jezus heeft geleden en angst uit moeten staan aan het kruis, "O mijn God waarom heeft u mij verlaten" dit zegt die toch aan het kruis( ken het nog van de musical jesus christ superstar;p).

Jezus heeft door mens te worden echt alles kunnen ervaren wat wij hebben ervaren. Verleiding, honger, verdriet, pijn, angst enzovoort. Ikzelf heb een beetje moeite met het rechtvaardig gebeuren ;) Ik zie dat jij daar mee zit, alleen ikzelf kan er heel weinig mee. Want ook hier is het dezelfde God, de God die Liefde IS. God hoeft mij niet te zien lijden voor mijn eigen daden, sterker nog, Hij wist dat ik niet eens iets kon doen om mijn eigen daden goed te maken. Hij wilde dat ik Hem steeds meer ga leren kennen alleen als de zonde tussen ons in zou staan dan was dat onmogelijk. Daarom moest er een offer komen van een smetteloos Lam. Zou Jezus hebben gezondigd dan zou Hij al niet meer smetteloos zijn en zou Hij niet plaatsvervangend mijn schuld hebben kunnen dragen. Maar zou Hij de verleidingen, angst, pijn en verdriet en dergelijke niet hebben meegemaakt dan zou het evenmin kunnen, omdat Hij niet zou hebben laten zien dat Hij sterker was dan dat en echt compleet smetteloos zonder zonde was. (mijn visie hier)

Zou Jezus niets hebben hoeven doormaken en Hij zou zo ineens tussen ons in kunnen staan dan zou het mijns inziens niet of minder rechtvaardig zijn. Juist door Hem alles mee te laten maken wordt het in zekere zin rechtvaardig voor zover je dat zo kan bekijken.

Alleen God is geen God van woede of wat dan ook, God is een liefdevolle God. En in Zijn liefde is hij rechtvaardig. Dat is soms anders als wat wij mensen rechtvaardig vinden denk ik..

5 Hoe leven jullie ermee dat Jezus voor onze zondes is gestorven. Als je zoveel van Jezus houdt dan kan je er toch niet mee mee leven. Dat is hetzelfde als je vader ervoor kiest om in plaats van jou de doodstraf op zich te nemen die jij hebt gekregen na het vermoorden van iemand. Je zou je vader super lief vinden en barmhartig en al, maar daar kan je toch niet mee leven. Ik vind het iedergeval moeilijk, ik hou zielsveel van Jezus en lijkt me moeilijk om ermee te leven dat hij geleden en gestorven is voor mij. Zou echt mezelf verachten denk. Jezus is meer waard dan ieder mens hier op de aarde in mijn ogen zelfs meer dan me eigen ouders.

Die heb ik al beantwoord ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt boterbloem.

Je verhaal is zo duidelijk als maar zijn kan. Ik lees het en toch bekruipt me een verward gevoel.

Een liefdevolle God, straft en laat zijn eigen zoon lijden? Genageld aan een kruis,opdrogend in de zon beschimpt door ze tegenhangers. Is een liefdevolle God? Dat is hoe een liefdevolle God omgaat met ze zoon. Het is liefdevol voor ons misschien(zelfs dat vind ik het niet, vind het eerder een pijnlijke vergeving voor onze zondes, als God echt liefdevol was had die ons niet gestraft met de gedachte dat onze meest dierbare persoon in ons leven zo heeft geleden, want het doet echt pijn om bij dat beeld stil te staan). Ik wil het dus snappen maar kan het niet snappen hoe, de martelingen en de doodstrijd liefdevol is geweest en rechtvaardig? Het lijkt alsof je het bekijkt uit de visie van ons, terwijl ik het bekijk uit een gehele visie, als God liefde is dan is die dat voor iedereen en laat die zijn Enige zoon niet zo erg lijden. Dat getuigt van weinig liefde aan ze zoon om hem daar te onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid