Spring naar bijdragen

10 jarige als vamp in the vogue


Aanbevolen berichten

tijd voor wat luchtigers dacht ik zo,,

het volgende is deze week in het nieuws gekomen, namelijk dit:

10 jarig meisje als vamp in de vogue

10-jarig-meisje-als-vamp-in-vogue-choqueert-de-fransen_235x280.JPG

nu zijn er discussie opgelaaid of dit wel kan en verantwoordelijk is, Is ze bv te jong,, ..

Nu is de Vogue niet vies van shokkerende reportages, en mijn persoontje ook niet. Mag graag op zijn tijd naar de muziek van Marilyn Manson luisteren.

[knip]

dus ik accepteer dat een 10 jarige als modelletje in de vogue staat,, echter,,, binnen de grenzen van het redelijk

hoe denken jullie erover?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige reden dat een 10-jarige als model kan gelden is de fixatie van de mode-industrie op anorexia-dun als schoonheidsideaal. Misschien lijkt het inderdaad in dit geval wel echt, maar je kunt je afvragen in hoeverre het meisje dan zelf doorheeft wat ze uitstraalt of zou moeten stralen. Dit is niet meer dan poppen aankleden voor volwassenen.

Enfin, ik wens de Vogue veel plezier met hun Martijn-special.

Wat mij dan weer beter bevalt is schoonheid over de jaren: http://www.froot.nl/categorie/art-en-de ... -decennia/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een stampij. Het staat in de Vogue, in het gemiddelde straatbeeld van de gemiddelde achterstandswijk zie je dit, zij het minder stilistisch, op straat. In Engeland waren een tijd geleden zelfs kinderbikini's met voorgevormde bustehouders. Vogue is in dit geval een stilistische versie van het normale leven.

Dat krijg je als Lady Gaga en Beyonce door kinderen geluisterd worden en dat door ouders aangemoedigd wordt. Hoe dan ook, mijn kinderen groeien later op met Bach, koorzang, War of Ages en Genesis ;) en Little Miss Sunshine is verplichte kost in Casa del Raido

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dit heel wansmakelijk, grenzen aan pedofilie, en begrijp echt niet dat Vogue het verschil niet ziet tussen provoceren met volwassen mensen zoals in vorige reportages, die weten wat ze doen en wat ze uitstralen, en provoceren ten koste van kleine kinderen. Maar goed, ze zal er waarschijnlijk wel mee wegkomen en de volgende keer nog verder kunnen gaan. Wat je luchtig nieuws noemt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Arm kind. Je hoort je jeugd niet door te brengen als een speelpop van de volwassen wereld. Laat haar toch lekker kind zijn. Als ze alsnog model wilt worden, kan ze dat beter zelf beslissen als ze daar oud genoeg voor is. Dan weet ze tenminste ook beter wat het allemaal inhoudt en wat voor reacties zulke foto's bij mensen kunnen oproepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat kinderen toch alsjeblieft kinderen zijn. Als ze zich eens willen verkleden als volwassene; prima, dat is leuk. Maar dit is gewoon -in lichtere mate- uitbuiterij van een kind die zich van geen kwaad bewust zijn.

Volledig mee eens. En in lichtere mate, dat weet ik nog zo niet, wat zijn de lange termijneffecten? Dat dit gebeurt, zegt iets over de ouders. Ze staan dit toe, wat nog allemaal? En zoveel mensen die het accepteren, "want dit en dit kan toch ook allemaal?" !? Er zijn dingen die al zo lang gebeuren, maar ook al zo lang fout zijn.

Kinderarbeid is niet enkel in een arm land kinderen inzetten om tapijten te knopen. Dit ook is kinderarbeid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dit heel wansmakelijk, grenzen aan pedofilie, en begrijp echt niet dat Vogue het verschil niet ziet tussen provoceren met volwassen mensen zoals in vorige reportages, die weten wat ze doen en wat ze uitstralen, en provoceren ten koste van kleine kinderen. Maar goed, ze zal er waarschijnlijk wel mee wegkomen en de volgende keer nog verder kunnen gaan. Wat je luchtig nieuws noemt...

dat het grenst aan pedofilie vindt ik sterk overdreven..

waarom wansmakelijk? omdat het meisje te jong is, of dat de hele setting iets uitstraalt wat alleen voor volwassenen bedoeld is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dit heel wansmakelijk, grenzen aan pedofilie, en begrijp echt niet dat Vogue het verschil niet ziet tussen provoceren met volwassen mensen zoals in vorige reportages, die weten wat ze doen en wat ze uitstralen, en provoceren ten koste van kleine kinderen. Maar goed, ze zal er waarschijnlijk wel mee wegkomen en de volgende keer nog verder kunnen gaan. Wat je luchtig nieuws noemt...

dat het grenst aan pedofilie vindt ik sterk overdreven..

waarom wansmakelijk? omdat het meisje te jong is, of dat de hele setting iets uitstraalt wat alleen voor volwassenen bedoeld is?

Omdat een kind wordt gepresenteerd als een lustobject.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Steeds jongere modellen is een trend die hopelijk snel weer overwaait want deze kindmodellen worden er in de regel niet beter van.

op een van de vele digitale kanalen die ik heb komt eens in de week ofzo meen ik het programma Toddlers and Tiara's

kinderen van 4 tot en met 12 / 13 doen intensief mee aan modeshows..gezien de intensiviteit en de prestatiedrang die daar aan gepaart gaat vindt ik dan wel slecht.

ken je dat programma?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dit heel wansmakelijk, grenzen aan pedofilie, en begrijp echt niet dat Vogue het verschil niet ziet tussen provoceren met volwassen mensen zoals in vorige reportages, die weten wat ze doen en wat ze uitstralen, en provoceren ten koste van kleine kinderen. Maar goed, ze zal er waarschijnlijk wel mee wegkomen en de volgende keer nog verder kunnen gaan. Wat je luchtig nieuws noemt...

dat het grenst aan pedofilie vindt ik sterk overdreven..

waarom wansmakelijk? omdat het meisje te jong is, of dat de hele setting iets uitstraalt wat alleen voor volwassenen bedoeld is?

Omdat een kind wordt gepresenteerd als een lustobject.

ja,, had enigszins de indruk dat dat het was,, doch,, twijfelde hierin in bepaalde mate..

ik denk dat dat enigszins bewust is gedaan door Vogue.,, de uitstraling dus

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat het grenst aan pedofilie vindt ik sterk overdreven..

waarom wansmakelijk? omdat het meisje te jong is, of dat de hele setting iets uitstraalt wat alleen voor volwassenen bedoeld is?

Omdat een kind wordt gepresenteerd als een lustobject.

ja,, had enigszins de indruk dat dat het was,, doch,, twijfelde hierin in bepaalde mate..

ik denk dat dat enigszins bewust is gedaan door Vogue.,, de uitstraling dus

Uhm ja... dat is dus het punt. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan me er moeilijk druk om maken. De ouders hebben dan alleen een grote verantwoordelijkheid waar ze zich ook bewust van moeten zijn. Er zijn wel meer kindmodellen.

Er zit nog wel verschil tussen kindmodellen voor kinderkleding en een levende aankleedpop voor volwassennen. Zeker als die aankleedpop nog zo sexy mogelijk wordt aangekleed. En moeten we het als samenleving goed vinden dat ouders hun jonge kinderen exploiteren voor geld?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kinderen die uitblinken in zaken als modellenwerk, muziek, kunst, sport, etc. en daarin door hun ouders extra stevig worden gestimuleerd en gedisciplineerd, daar heb ik weinig problemen mee, zolang het welzijn van het kind niet in gevaar is en het kind mag stoppen zodra het écht niet wil (wat niet te verwarren is met "even geen zin hebben"). Zo genieten wij immers toch ook van de werken van Mozart, omdat hij door zijn vader stevig gedrild werd en die discipline dus daadwerkelijk resultaat leverde. Het gaat er hier meer om dat een kind in een seksuele context wordt geplaatst die enkel bij volwassenen past en zo als potentiëel lustobject wordt getoond. Precies hetgeen pedoseksuelen dus ook doen. Als het bij pedoseksuelen erger zou zijn, dan praat dat niets goed, want een ergere misstap maakt een minder erge misstap niet minder erg. Als dat met meer kindmodellen zou gebeuren, dan praat dat ook niets goed, want dat geeft dan alleen aan dat dit incident blijkbaar niet op zichzelf staat en er blijkbaar iets ziekelijks aan de hand is binnen de kindmodellenwereld en misschien ook wel binnen de gewone modellenwereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid