Spring naar bijdragen

Alles over The Wheel of Time (Rad des Tijds)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Juist het vertrek uit Shayol Gul en het opsplitsen van de groep in drie is een zeer belangrijk punt voor de ontwikkeling van de verhaallijn. Het wiel draait zoals het wil en beinvloed natuurlijk alle elementen. De splitsing zorgt ook voor een opbouw in karakters, omdat je op deze manier meer komt te weten over allen. Thom zijn rol kan ik zelfs tot in deel 13 nog niet goed plaatsen in het geheel, een mysterieus figuur.

Ben benieuwd. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Juist het vertrek uit Shayol Gul en het opsplitsen van de groep in drie is een zeer belangrijk punt voor de ontwikkeling van de verhaallijn. Het wiel draait zoals het wil en beinvloed natuurlijk alle elementen. De splitsing zorgt ook voor een opbouw in karakters, omdat je op deze manier meer komt te weten over allen. Thom zijn rol kan ik zelfs tot in deel 13 nog niet goed plaatsen in het geheel, een mysterieus figuur.

Al weer wat dagen geleden uitgelezen: Leuk boek! Sommige plots had ik al wel zien aankomen, maar het boek bevalt me. Ik zie het nog wel gebeuren dat die tainted magie en de er aan verbonden 'madness' nog wel een staartje gaat krijgen. Ik ga binnenkort eens kijken of ik ergens deel 2 kan vinden. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist het vertrek uit Shayol Gul en het opsplitsen van de groep in drie is een zeer belangrijk punt voor de ontwikkeling van de verhaallijn. Het wiel draait zoals het wil en beinvloed natuurlijk alle elementen. De splitsing zorgt ook voor een opbouw in karakters, omdat je op deze manier meer komt te weten over allen. Thom zijn rol kan ik zelfs tot in deel 13 nog niet goed plaatsen in het geheel, een mysterieus figuur.

Al weer wat dagen geleden uitgelezen: Leuk boek! Sommige plots had ik al wel zien aankomen, maar het boek bevalt me. Ik zie het nog wel gebeuren dat die tainted magie en de er aan verbonden 'madness' nog wel een staartje gaat krijgen. Ik ga binnenkort eens kijken of ik ergens deel 2 kan vinden. :)

Een behoorlijk staartje... :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Flink doorlezen dan :P Ik ben tot nog toe gestrand ergens in deel 7. Eerst nog de laatste Martin en 'Small Gods' van Terry Pratchett uitlezen. Ik kreeg trouwens ook het spel 'The wheel of time' cadeau, een RPG/FPS die zich afspeelt in 'Randland'. Iemand hier ervaring met dat spel? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Voor een boek wat 'the dragon reborn' heet komt Rand er verrekte weinig in voor. :|

Verder wel een leuk boek, hoe ze die personages verder uitdiepen en met de forsaken enzo. Maar dat van Rand vind ik wel een beetje jammer, had hem liever wat meer in voor zien komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ben nu bezig met The Fires of Heaven. Fantastische serie. Heb ondertussen al twee vrienden aan het lezen gebracht, ze halen me in als ze hun tempo vasthouden. ;)

Rand met die cynische en gestoorde lews therin in zijn hoofd. Ik ken helaas al wat spoilers, maar gaat die madness nog ernstige invloed hebben op Rand voordat hij de taint er af gaat halen, insert vraagteken. Zou het jammer vinden als Jordan er niks meer mee doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Een weekje geleden heb ik deel 1 ook maar gekocht. Ik lees ze wel in het Nederlands, maar ze blijven leuk ! Lekker de boekenwinkels afstruinen op zoek naar deel 2 binnenkort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een weekje geleden heb ik deel 1 ook maar gekocht. Ik lees ze wel in het Nederlands, maar ze blijven leuk ! Lekker de boekenwinkels afstruinen op zoek naar deel 2 binnenkort.

Schakel dan snel over naar Engels!! 'Forsaken' zijn immers veel toffer dan 'verzakers' (of hoe ze die lui noemen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar, maar, ze zijn in het Nederlands soms al zo moeilijk te volgen!

Nouja ,je hebt wel gelijk. De meeste boeken die uit het Engels vertaald zijn hebben nogal aparte namen voor groeperingen enz..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oef, wat een serie. Ik heb twee vrienden er aan gebracht. Ze hebben me ondertussen ingehaald (nou ja, één iig). Ik begin straks aan "lords of chaos".

Ook maar weer eens oppakken dan (vakantie komt er aan). Ik ben ergens in deel 7, misschien moet ik gewoon maar overnieuw beginnen in dat boek.

Tot nu toe vind ik deel 4 en de onthullingen daarin het tofst. De Aiel zijn sowieso badass. De Ashaman vind ik ook wel interessant, een nieuw genootschap van mannelijke channelers.

Spoiler voor deel 6!:

Tegelijk zijn de Ashaman een soort deus ex machina die aan het eind van deel 6 iedereen kapot maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spoiler voor deel 6!:

Tegelijk zijn de Ashaman een soort deus ex machina die aan het eind van deel 6 iedereen kapot maken.

Nee, hoor. Dat wordt verder goed uitgewerkt, met een cruciale wending in deel 9. In deel 13 komt dat ook weer terug.

De zwarte toren is wel een interessant fenomeen, ik volg Mazrim Taim daarin ook niet helemaal en ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid